همه چیز درباره اکستنشن مو؛ روش‌های انجام و عوارض احتمالی

چه مراقبت‌هایی بعد از اکستنشن مو نیاز دارید؟

اکستنشن مو، یکی از روش‌های ایده‌آل و پرطرفدار برای افزایش بلندی یا حجم موست به‌طوری‌‌که موهای فرد به نظر طبیعی بیاید. در این مقاله از «منومد»، هر آنچه را که لازم است درباره اکستنشن مو بدانید برایتان آورده‌ایم.زمان زیادی از معرفی اکستنشن مو می‌گذرد و این روزها کیفیت این موهای مصنوعی افزایش یافته و بسیار طبیعی‌تر از گذشته به نظر می‌رسند. همچنین روش‌های کاربرد آنها هم بهتر و آسان‌تر شده است. اکستشن مو مناسب افرادی است که موهایشان بسیار کم‌پشت است و تمایلی به استفاده از کلاه‌گیس ندارند. همچنین اگر می‌خواهید موهایتان را بلند نشان دهید، اکستنشن مو راه‌حل آن است.

انواع اکستنشن مو را بشناسید

اکستنشن مو

موقع صحبت از انواع اکستنشن مو باید به سه عامل مختلف توجه کرد:

۱. مواد تشکیل‌دهنده اکستنشن مو

اکستنشن‌های مو در دو نوع طبیعی و مصنوعی هستند و به‌دلخواه می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. با اکستشن موی نوع طبیعی راحت‌تر خواهید بود و موهایتان طبیعی‌تر به نظر می‌رسد اما این نوع اکستنشن گران‌تر از نوع مصنوعی است.

مهم‌ترین فرق بین نوع طبیعی و مصنوعی در این است که اکستنشن طبیعی را می‌توانید فر، صاف یا حتی رنگ کنید. اما ابزارهای فر یا بی‌رنگ کردن مو، اکستنشن‌های مصنوعی را خراب می‌کنند. در واقع هر مدل اکستشن مصنوعی خریدید، نمی‌توانید تغییر خاصی در آن اعمال کنید.

۲. دوام اکستنشن مو

اکستنشن مو از نظر دوام به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • دائمی- این نوع اکستنشن مو را می‌توانید تا چند ماه لابه‌لای موهای خود حفظ کنید. نوع طبیعی حتی تا ۱ سال دوام می‌یابد.
  • نیمه‌دائمی- این نوع اکستنشن هم ۶ تا ۸ هفته دوام دارد.
  • موقتی- اکستنشن‌هایی که به صورت کلیپسی به موهایتان متصل می‌شوند، معمولا موقتی‌اند و در طول روز یا شب در مهمانی استفاده می‌شوند و موقع برگشت به خانه باید از موها درآورده شوند.

۳. روش‌های اکستنشن مو

سومین موضوع در مبحث انواع اکستنشن‌های مو، روش‌های به‌کار بردن و اتصال آنها به موهای واقعی است. این روش‌ها به عبارت زیر هستند:

اکستنشن‌های کلیپسی مو

اکستنشن کلیپسی

 

 

این روش از اتصال اکستنشن‌های مو، راحت‌ترین روش است و مجبور نیستید اکستنشن‌ها را به مدت طولانی روی سر خود حفظ کنید. بهترین فایده این نوع اکستنشن این است که خودتان می‌توانید اکستنشن‌ها را فقط در چند ثانیه به موهایتان متصل کنید.

در این مدل اکستنشن برخلاف مدل‌های دیگر، نیازی به استفاده از هیچ نوع ماده شیمیایی نیست. به همین دلیل موهای طبیعی خودتان آسیبی نمی‌بیند. علاوه‌بر آن مجبور نیستید، دائما همه موهای اکستنشن را روی سرتان نگه دارید. همچنین با اکستنشن مو از نوع کلیپسی می‌توانید مثلا، فقط برای داشتن دم‌اسبی پرپشت استفاده کنید یا آن به‌ صورت باز روی شانه‌هایتان بریزید.

انواع اکستنشن کلیپسی مو

اکستنشن مو به روش دوختی

اکستنشن به روش دوختی

در این مدل اکستنشن، موهای مصنوعی به صورت دوخت که البته با نام بافت هم شناخته می‌شود، به موهای طبیعی‌تان اضافه می‌شود. در این روش ابتدا موهای مصنوعی به شکل آفریقایی بافته، سپس با استفاده از نخ و سوزن مخصوص، به صورت کوک‌های ریز به موهای طبیعی دوخته می‌شود.

این روش کمک می‌کند که بتوانید از مدل‌های مختلف موهای مصنوعی استفاده کنید. اما یادتان باشد، این روش ممکن است باعث شود ساعت‌ها در سالن آرایشگاه بشینید تا کار اضافه کردن موی مصنوعی به موهای طبیعی‌تان تمام شود. در ضمن هر ۶ تا ۸ هفته هم مجبورید موهای دوخته‌شده را بردارید و از محصولات مراقبتی برای سالم نگهداشتن پوست سرتان استفاده کنید.

اکستنشن مو به روش میکرولینک

اکستنشن به روش میکرولینک

در این روش، اکستنشن با استفاده از بافت مو، حلقه‌های لاستیکی مو و مهره‌‌های سیلیکونی همرنگ مو، به موهای سرتان اضافه می‌شود و هر ۳ تا ۴ هفته که موهای طبیعی‌تان رشد می‌کند، موهای اکستنشن هم باید سفت شود تا همچنان طبیعی جلوه کند.

این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه است و می‌‌توانید با صرف هزینه‌ای کمتر، تا ماه‌ها از داشتن این موها که به نظر طبیعی می‌آیند لذت ببرید.

اکستنشن به روش چسبی

اکستنشن مو به روش چسبی

 

در این روش قسمت بافته‌شده بالای اکستنشن با چسب به پوست سر متصل می‌شود. در این نوع اکستنشن از دو نوع چسب نرم یا سخت استفاده می‌شود. چسب نرم از جنس لاتکس یا آکریلیک است و چسب سخت، چسب مایع است. این روش مانند روش‌های قبلی دوام ندارد و اتصال آن به موهایتان تقریبا ۱ ساعت طول می‌کشد. وقتی هم که می‌خواهید آن را از سر جدا کنید، باید حتما به آرایشگاه بروید.

این روش استفاده از اکستنشن به دلیل استفاده از چسب کمی مضر است و صدمه آن وقتی بیشتر می‌شود که برای چسباندن اکستنشن به سر از حرارت استفاده شود.

موقع استفاده از اکستنشن‌های چسبی، وقتی موها خیس می‌شوند باید بسیار مراقب باشید و با موهایتان خشن برخورد نکنید. زیرا ممکن است رطوبت، نوار چسبی را کمی شل کند. درضمن به پایه‌های اکستنشن‌های مو نباید نرم‌کننده بزنید. در غیراینصورت نوار چسبی از سرتان جدا می‌شود.

انواع چسب اکستنشن مو

اکستنشن از پیش‌چسبیده یا فیوژن

اکستنشن مو، فیوژن

در این نوع اکستنشن، موها با استفاده از اتوی گرم به پوست سرتان چسبانده می‌شود. البته به همین دلیل به آن فیوژن (همجوشی) هم گفته می‌شود. فیوژن را می‌توان با چند نوع چسب انجام داد. در این نوع اکستنشن چسب‌های کراتینی بیش از چسب‌های دیگر استفاده می‌شوند. با استفاده از دستگاه مخصوص، اکستنشن موی فیوژن به تارهای موهای طبیعی چسبانده و محکم می‌شود.

دوام این نوع اکستنشن مو از نوع دوختی آن طولانی‌تر است و بسته به چگونگی مراقبت از آن به بیش از ۶ ماه هم می‌رسد. همچنین به دلیل رشد مو، این نوع اکستنشن، هر ۲ تا ۳ ماه یکبار باید جابه‌جا شود.

جنبه منفی این نوع اکستنشن، مواد شیمیایی موجود در چسب است که باعث شکنندگی و ریزش مو و همچنین تحریک پوست سرتان می‌شود.

انتخاب نوع اکستنشن مناسب

انتخاب نوع اکستنشن به نظر سخت و پیچیده می‌آید. اما با توجه به نوع موی طبیعی‌تان و کیفیت و قیمت اکستنشن مو می‌توانید مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.

کیفیت

کیفیت اکستنشن مو به نوع طبیعی یا مصنوعی بودن آن بستگی دارد. موهای مصنوعی در مقایسه با موهای طبیعی از کیفیت پایین‌تری برخوردارند و البته مقرون‌به صرفه هستند. البته یادتان باشد که این موها را نمی‌توان گرما داد و با وجود آن نمی‌توان قدم به استخر گذاشت. همچنین موهای مصنوعی معمولا خشک هستند و با موهای طبیعی به‌راحتی ترکیب نمی‌شوند. موهای مصنوعی کم دوام هستند و حداکثر چند ماه باقی می‌مانند. اما موهای طبیعی اگر به‌خوبی از آنها مراقبت شود، تا ۱ سال هم دوام می‌آورند.

همچنین اکستنشن موی طبیعی وقتی کنار موهایتان قرار می‌گیرد، با موهای طبیعی‌تان ترکیب شده و موهای اکستنشن‌ شده‌تان کاملا طبیعی به نظر خواهد آمد.

اکستنشن موی طبیعی معمولا گرا‌‌ن‌قیمت است. اکستنشن موهای طبیعی گوناگونی از نوع هندی گرفته تا چینی وجود دارد. اما اگر به دنبال بهترین اکستنشن موی طبیعی هستید، نوع رمی «Remy» پیشنهاد می‌شود. این نوع مو هرگز گره نمی‌خورد و بافت طبیعی مو را کاملا حفظ می‌کند.

قیمت

هر چه اکستنشن مو دوام بیشتری داشته باشد یا کیفیت آن بالاتر باشد، قیمت آن هم گران‌تر می‌شود. مثلا اکستنشن‌های از پیش‌چسبیده به‌دلیل اینکه از انواع دیگر اکستنشن‌های مو دوام بیشتری دارند و با موهای طبیعی‌تان کاملا ترکیب می‌شوند، از باقی اکستنشن‌ها گران‌تر هستند.

انواع اکستنشن موی رنگی

نوع موی طبیعی

اکستنشن مو و موی طبیعی

 

هنگام انتخاب اکستنشن مو باید به نوع موی طبیعی خودتان و رنگ آن توجه کنید. اگر اکستنشن مو هم‌رنگ موهایتان نباشد، موهایتان طبیعی به نظر نمی‌رسد. البته مسلما موهای مصنوعی و اکستنشن های مو طبیعی نیستند اما هنگام استفاده از آنها می‌خواهیم کاری کنیم تا طبیعی به نظر بیایند.

اگر اکستنشن مویتان را هم‌رنگ مویتان انتخاب کنید، کاملا با موهایتان ترکیب شده و به‌ نظر می‌رسد که موهایتان یک شبه رشد کرده است.

اگر موهای صاف و لختی دارید، اکستنشن‌های مو‌، به‌ویژه نوع کلیپسی آن مناسب‌تان خواهد بود. اما اگر موهای مجعد یا موج‌دار دارید، استفاده از اکستنشن‌های دوختی یا از پیش‌چسبیده توصیه می‌شود.

درضمن یادتان باشد اگر موهایتان کم‌پشت است یا بخش‌هایی از سرتان تاس شده است، اکستنشن مو مشکل‌تان را برطرف نمی‌کند. حتی این موهای مصنوعی به موهای واقعی‌تان آسیب بیشتری هم خواهد زد. بنابراین قبل از استفاده از اکستنشن مو برای درمان موهای طبیعی‌تان از یک پزشک متخصص مو (تریکولوژیست) کمک بگیرید.

روش‌های مراقبت از اکستنشن‌های مو

مراقبت از اکستنشن مو

اکستنشن مو برای ماندگاری بالا به مراقبت‌های دلسوزانه نیاز دارد. برای حفظ اکستنشن‌های مو به توصیه‌های زیر توجه کنید:

شستشو

هنگام استفاده از شامپو و نرم‌کننده برای اکستنشن‌ مویتان باید خیلی ملایم با موها کار کرده و آنها را محکم نکشید. در غیراینصورت آنها شل شده و از موهای طبیعی‌تان جدا می‌شوند. البته اگر اکستنشن مویتان از نوع کلیپسی است، جای نگرانی ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید، برداشتن اکستنشن از موهایتان است و بعد از اینکه موهایتان را شستید و خشک کردید، اکستنشن را به جای خود برگردانید. نباید قسمت فلزی اکستنشن مویتان خیس شود.

اما اگر اکستنشن موهایتان از نوع غیرکلیپسی است، باید از ترکیب مرطوب‌کننده، شامپوی ملایم و یک نرم‌کننده استفاده کنید. شامپو را به ریشه موهایتان بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید، سپس با آب گرم بشویید. بعد از اینکه شستشوی موهایتان تمام شد، برای بالا بردن طول عمر آن به نوک موهایتان نرم‌کننده بزنید.

پرفروش‌ترین نرم‌کننده‌های مو

کوتاهی و مدل دادن به مو

اکستنشن موهای باکیفیت و طبیعی را می‌توانید همانند موهای طبیعی خود کوتاه کنید یا مدل بدهید. البته مراقب باشید با اکستنشن مو خیلی خشن کار نکنید تا از دوام آن کم نشود. موقع شانه کردن هم بهتر است از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید و مراقب باشید تارهای موی اکستنشن‌تان شکننده نشوند.

حرارت دادن بیش از حد هم اکستنشن‌ها را خراب می‌کند. بنابراین نباید همیشه از ابزارهای داغ برای صاف یا فر کردن اکستنشن‌های مو استفاده کنید. هر زمان هم که از این نوع ابزار استفاده کردید، روی موهایتان یک محافظ حرارتی بگذارید تا ابزار داغ مستقیما روی موهایتان قرار نگیرد.

پرهیز از سنگین کردن موها

افزودن اکستنشن مو به موهای طبیعی می‌تواند کمی موهایتان را سنگین کند و وزن آنها را روی شانه‌هایتان احساس کنید. موی بیشتر به معنای وزن و سنگینی بیشتر است. بنابراین موقع انتخاب اکستنشن مو، نوعی را انتخاب کنید که بیش از حد پرپشت نباشد.

مراقبت از اکستنشن مو هنگام خواب

مراقبت از اکستنشن موقع خواب

۱. پیش از خواب، اکستنشن موهایتان را شانه بزنید و اگر گره‌ای در آنها هست، آن را باز کنید.

۲. اگر اکستنشن مویتان کمی شل شده باشد، آن را سفت کنید تا موقع خواب صدمه نبیند.

۳. می‌توانید برای پیشگیری از صدمه‌دیدن تارهای موی اکستنشن، هنگام خواب، سرتان را با یک روسری ابریشمی ببندید. این روش جلوی گره خوردن موها یا وز شدن آنها را می‌گیرد.

۴. اکستنشن‌های نوع کلیپسی را هم پیش از خواب، از سر خود جدا کنید.

۵. رنگ اکستنشن‌های مو وقتی خیلی خشک می‌شوند، تقریبا مات می‌شوند و موقع خواب این وضعیت بدتر می‌شود. بنابراین همیشه موهایتان را مرطوب و نرم نگه دارید تا جلوی مات و تیره شدن اکستنشن مو را بگیرید.

۶. روش دیگر مراقبت از اکستنشن مو هنگام خواب، بافتن آن است. این روش سنتی می‌تواند جلوی وزشدن و گره خوردن موها را بگیرد.

۷. هرگز با موهای خیس به رختخواب نروید. این کار باعث می‌شود اکستنشن مویتان گره خورده و خراب شود. اگر معمولا شب‌ها حمام می‌کنید، وقتی موهایتان کاملا خشک شد، به رختخواب بروید.

۸. از بالش ابریشمی استفاده کنید. بالش‌های ابریشمی به‌دلیل اینکه اصطکاک کمتری دارند، برای پوست و مو مناسب‌اند.


حتما بخوانید: فواید روبالشی ساتن برای پوست و مو؛ آیا واقعا تاثیری دارد؟

عوارض اکستنشن مو

عوارض اکستنشن مو

اکستنشن مو گاهی اوقات ممکن است صدماتی به فرد وارد کند که بهتر است پیش از استفاده، از این مشکلات آگاهی داشته باشید.

۱. تاسی موی کششی

تاسی موی کششی نوعی تاسی است که می‌تواند ناشی از استفاده زیاد اکستنشن‌های مو باشد. سنگینی اکستنشن مو باعث کشیده‌شدن موهای طبیعی می‌شود و پس از مدتی بخش‌هایی از موهای طبیعی سر ریخته و کم‌پشت می‌شود و اگر این وضعیت ادامه یابد تاسی در بخش‌هایی از سر رخ می‌دهد.

اگر به این نوع تاسی مبتلا شدید و در چند هفته اول به آن پی بردید، با برداشتن اکستنشن از موهای خود، به‌مرور درمان خواهید شد. اما اگر به دلیل استفاده از اکستنشن مو، دیر متوجه تاسی موی کششی در بخش‌هایی از سرتان شوید، ممکن است تاسی دیگر درمان نشود.

البته باید گفت که خود اکستنشن مو در ایجاد تاسی نقشی ندارد، سفت بستن اکستنشن مو به موهای طبیعی این مشکل را به‌وجود می‌آورد.

روش‌های پیشگیری از تاسی موی کششی

  •  دائما از اکستنشن مو استفاده نکنید. اجازه دهید موهای طبیعی‌تان استراحت بیشتری داشته باشند. برخی از افراد فقط در مواقع خاص، مانند مهمانی‌ها، از اکستشن مو، استفاده می‌کنند.
  •  در صورت استفاده از اکستشن کلیپسی باید بیشتر مراقب باشید. این نوع اکستنشن برای استفاده دائمی طراحی نشده است و شب‌ها هرگز با این نوع اکستنشن به رختخواب نروید. از هر مدل اکستنشنی که استفاده می‌کنید، باید زمانی از روز آن را از سر برداشته و به موهای طبیعی‌تان استراحت دهید.
  •  اگر می‌خواهید از اکستنشن مو استفاده کنید، بهتر است به نوع ارزان آن هرگز فکر نکنید. اکستنشن‌های ارزان‌قیمت، نه‌تنها طبیعی به نظر نمی‌رسند، بلکه به موهایتان صدمه هم می‌زنند.
  •  برای استفاده از اکستنشن‌های نیمه‌دائمی مو باید حتما پیش آرایشگر ماهر بروید تا مطمئن شوید اکستنشن‌ها در مکان صحیح خود قرار گرفته و حداقل صدمه به موهایتان را بزند. البته این موضوع در مورد اکستنشن‌های کلیپسی صدق نمی‌کند. این مدل اکستنشن‌ طوری طراحی شده است که خودتان بتوانید آن را به موهایتان اضافه کنید.
  •  اگر از اکستنشن مو استفاده می‌کنید، موهایتان را زیاد نشویید و به دو بار در هفته بسنده کنید. اگر از اکستنشن نیمه‌دائمی استفاده می‌کنید، در مورد روش‌های مراقبت از آن با آرایشگرتان مشورت کنید.

۲. احساس درد شدید در سر

تاسی ناشی از کشش مو

اگر اکستنشن موهایتان را درست سر جای خود قرار نداده باشید یا آن را بیش از حد محکم بسته باشید، احساس درد و کشش در موهای طبیعی خود خواهید داشت. گاهی‌اوقات هم اکستنشن‌ها بسیار پرپشت و سنگین هستند و باز هم موی سرتان را می‌کشند و موجب درد می‌شوند.

  •  برای درمان یا پیشگیری از درد، مراقب باشید اکستنشن مو را خیلی محکم به موهای طبیعی‌تان متصل نکنید. درضمن از اکستنشن‌های موی خیلی پرپشت که روی سرتان سنگینی می‌کنند هم استفاده نکنید.

۳. حساسیت

اگرچه حساسیت به ابزارهای متصل کردن اکستنشن مو به موهای طبیعی، مانند حلقه‌های کشی، گیره یا چسب کم گزارش شده است، احتمال دارد برخی از افراد به این نوع حساسیت مبتلا شوند. گاهی‌اوقات هم برخی از افراد به گیره‌های فلزی اکستنشن‌های مو حساسیت نشان می‌دهند. تنها راه درمان این مشکل، استفاده نکردن از اکستنشن است.

پرفروش‌ترین اکستنش‌های مو

کلام آخر

اگرچه داشتن ظاهر و موهای طبیعی بهتر از هر چیزی است و ارزش واقعی هرچیزی در طبیعی و اصل بودن آن است، برخی از افراد با استفاده از اکستنشن مو می‌توانند به‌سرعت و بی‌دغدغه ظاهر موهای خود را تغییر داده و به مدل مویی که می‌خواهند دست یابند. اگر شما هم به استفاده از اکستنشن مو علاقه‌مند هستید، با مطالعه این مقاله می‌دانید برای خرید یکی از این مدل موها از کجا باید شروع کنید. اگر شما هم در این باره تجربه‌ای دارید خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: مراقبت از مو بعد از دکلره؛ با ۹ روش آسان و کاملا موثر
منبع therighthairstyles.com simplywigs.co.uk simplyhair.co.uk
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.