۱۵خاصیت فوق‌العاده روغن آواکادو برای پوست و مو

آواکادو از انواع میوه‌های سالم و بسیار مفید است و استفاده از روغن آن برای تقویت پوست و مو توصیه می‌شود.  اگر قصد دارید زیبایی پوست و مویی زیبا داشته باشید، استفاده از روغن آواکادو  یکی از بهترین انتخاب‌هاست.  در این مقاله به بررسی خواص روغن آواکادو برای پوست و مو پرداخته‌ایم.

خواص روغن آواکادو برای پوست و مو را بشناسید

به جرأت می‌توان روغن آواکادو را یک روغن شگفت‌انگیز و جادویی برای زیبایی پوست و مو معرفی کرد. این روغن با انواع پوست و مو سازگار است و سرشار از ویتامین‌های مختلفی مثل ویتامین های A، E، C و آنتی اکسیدان است. روغن آواکادو بسیاری از انتظاراتتان را در زمینه سلامتی پوست و مو رفع می‌کند و می‌تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو باشد. خواص روغن آواکادو برای پوست و مو بسیار زیاد است؛ برای مثال، آبرسان خوبی برای پوست و مو است و در درمان ریزش مو نیز تاثیر دارد.

مزایای روغن آواکادو برای پوست

خواص روغن آووکادو برای پوست

روغن آواکادو سرشار از انواع مواد مغذی و مفید است که برای پوست بسیار مناسب است. ترکیبات اصلی این روغن حاوی مواد زیر است:

  • سرشار از ویتامین‌های B12 ،A، E، B، K، C
  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • سرشار از امگا ۳

از مزایای روغن آواکادو برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. جلوگیری از پیری پوست

روغن آواکادو قدرت بسیاری برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک دارد. همچنین این روغن تأثیر به‌سزایی در افزایش تولید کلاژن در پوستتان دارد. با استفاده منظم روغن آواکادو می‌توانید از بروز علائم پیری پوست جلوگیری کنید.

۲. لایه‌بردار قدرتمند و گیاهی

سلول‌های مرده پوست باید به‌طور مرتب پاکسازی شود. با پاکسازی مرتب می‌توانید پوست روشن و زیباتری داشته باشید. روغن آواکادو به‌دلیل اینکه دارای ویتامین E و آنتی اکسیدان است می‌تواند پوست شما را پاکسازی و لایه‌برداری کند.

۳. متعادل‌کننده چربی سطح پوست

افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند با کمک روغن آواکادو چربی سطح پوست خود را متعادل کنند. این روغن می‌تواند پوست زیبا و بدون التهاب به شما هدیه دهد.

۴. مرطوب‌کننده گیاهی

اگر پوست خشک و حساس دارید به کمک روغن آواکادو می‌توانید پوست خود را مرطوب نگه دارید. روغن آواکادو قدرت نفوذ به لایه‌های عمیق پوست شما را دارد و قادر است کلاژن‌های پوست‌تان را تقویت کند.

۵. مؤثر در درمان جوش و آکنه

خواص روغن آووکادو برای پوست و مو

افراد زیادی از جوش و آکنه خسته شده‌اند و دنبال راه‌حل خوب هستند. روغن آواکادو یک انتخاب عالی برای درمان جوش و آکنه است. این روغن به‌خاطر خاصیت ضدالتهابی که دارد می‌تواند جوش و التهاب‌های سطح پوست را رفع کند.

۶. ضدآفتاب ارگانیک و طبیعی

روغن آواکادو تأثیر به‌سزایی در رفع آفتاب سوختگی دارد. این روغن به علت وجود آنتی اکسیدان و ویتامین E می‌تواند پوست را در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید حفظ کند و یکی از بهترین انواع ضدآفتاب طبیعی و ارگانیک محسوب شود.

۷. مؤثر در درمان پسوریازیس

آیا بیماری پسوریازیس شما را کلافه کرده است؟ روغن آواکادو سرشار از ویتامین B12 است که به افراد مبتلا به پسوریازیس کمک می‌کند که این بیماری را درمان کنند.

۸. درمان سریع انواع زخم

روغن آواکادو دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب است و استفاده از آن باعث بهبود سریع انواع زخم‌های پوستی می‌شود. روغن آواکادو سلول‌های ملتهب سطح پوست را کاهش می‌دهد و به‌مرور باعث درمان زخم می‌شود.

۹. کمک به کاهش خشکی لب‌

روغن آواکادو
عکس از: Towifiqu Barbhuiya

روغن آواکادو یک بالم لب طبیعی است که روند خون‌رسانی در لب‌ها را افزایش می‌دهد و باعث آبرسانی و نرمی لب‌ها می‌شود. اگر از خشکی لب خسته شده‌اید استفاده از روغن آواکادو را در روتین مراقبت از لب‌های خود قرار دهید.


حتما بخوانید: بالم لب چیست و چطور به کمک آن از لب‌هایمان مراقبت کنیم؟

۱۰. درمان منافذ پوست

وجود منافذ باز پوست علاوه بر اینکه ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کند باعث به‌وجود آمدن انواع جوش سرسیاه روی سطح پوست می‌شود. روغن آواکادو به‌دلیل وجود ویتامین E در ترکیباتش، برای بسته شدن و درمان منافذ پوست بسیار مفید است.

مزایای روغن آواکادو برای مو چیست؟

خواص روغن آووکادو برای مو

روغن آواکادو به دلیل اینکه سرشار از ویتامین‌هاست می‌تواند خاصیت زیادی برای موهای شما داشته باشد. برای مثال، ویتامین E محافظ ایده‌آل برای مو است و ویتامین B باعث تقویت مو می‌شود. اجازه دهید تا اثرات مثبت روغن آواکادو را بیشتر بررسی کنیم.

۱۱. درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن سروکله می‌زنند. اگر شما هم دچار ریزش مو هستید می‌توانید با روغن آواکادو فولیکول‌های مو را تقویت کنید و به‌مرور زمان این مشکل را حل کنید.

۱۲. تقویت مو

روغن آواکادو به دلیل وجود ویتامین‌های مفید مو، قادر به تقویت موست. می‌توانید با کمک این روغن شاهد زیبایی و افزایش رشد موها باشید.

۱۳. درمان شوره سر

روغن آواکادو خاصیت ضدالتهابی و ضد قارچی دارد و طبق تحقیقات انجام شده تأثیر روغن آواکادو برای رفع شوره سر ثابت شده است. اگر پوست سر شما خشک است و از شوره سر خسته شده‌اید؛ روغن آواکادو معجزه‌ای برای شما خواهد بود.

۱۴. محافظت از مو

موهای ما هرلحظه در برابر آسیب‌های محیطی مثل نور آفتاب، آلودگی هوا، کلر آب و… قرار دارد. روغن آواکادو می‌تواند موهای افراد را در برابر آسیب‌های احتمالی حفظ کند.

۱۵. درمان موخوره

روغن آواکادو با آبرسانی ساقه مو می‌تواند در درمان موخوره مفید باشد.

چطور از روغن آواکادو استفاده کنید؟

خواص روغن آووکادو برای پوست و مو
عکس از: Westend61

می‌توانید روغن آواکادو را در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید. برای مثال، روغن آواکادو را به‌عنوان ماسک و لوسیون پوست بعد از هربار حمام می‌توانید به‌کار بگیرید.
اگر قصد دارید از روغن آواکادو به‌عنوان مرطوب کننده استفاده کنید می‌توانید مقدار مناسبی از آن را با روغن اسطوخودوس یا گل رز ترکیب کنید و روزانه از آن استفاده کنید.
اگر می‌خواهید فواید روغن آواکادو را روی موهای خود ببینید مقداری از آن‌را روی ساقه‌های مو بزنید و بعد بشویید.

چطور روغن اصل آواکادو را تشخیص دهیم؟

هنگام خرید روغن آواکادو به نکات زیر برای تشخیص روغن اصل از قلابی دقت کنید:

  • رنگ روغن آواکادو؛ روغن آواکادو اصل رنگ روشن و شفاف دارد.
  • بافت روغن آواکادو؛ روغن آواکادو اصل بافت غلیظ و کشسانی دارد.
  • رایحه روغن آواکادو؛ روغن آواکادو اصل بوی ملایم شبیه به درخت کاج دارد.
  • قیمت روغن آواکادو؛ روغن آواکادو اصل قیمت مقبولی دارد و بسیار ارزان یا بسیار گران نیست.

انواع روغن آواکادو

سخن پایانی

روغن آواکادو یکی از روغن‌های گیاهی است که خواص بی‌شماری برای پوست و مو دارد. ما در این محتوا سعی کردیم مزایای اصلی این روغن را توضیح دهیم. شما می‌توانید برای افزایش زیبایی و سلامت پوست و موهایتان از روغن آواکادو با خیال راحت استفاده کنید.

شما بگویید

آیا از روغن آواکادو استفاده می‌کنید؟ چه تجربه‌ خاصی در این زمینه دارید؟ آیا این روغن برای شما موثر بود؟ لطفا نظرات و تجربه‌های خود درباره روغن آواکادو و خواص آن برای پوست و مو را با ما و دیگران در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: آیا استفاده از سشوار واقعا برای موهایمان ضرر دارد؟
منبع healthline medicalnewstoday garnierusa
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.