رازهای زیبایی و جوانی شارلیز ترون

شارلیز ترون زیبا و خوش‌اندام را می‌شناسید؟ او را در فیلم‌های معروفی مانند وکیل مدافع شیطان، نوامبر شیرین یا سفیدبرفی و شکارچی دیده‌اید. او از آن بازیگران باکیفیتی است که علاوه بر کارنامه هنری‌اش، هیکل و صورتش را هم در طول سال‌ها جذاب و سالم نگه داشته است. برای همین در این مقاله از رازهای زیبایی و جوانی شارلیز ترون برایتان گفته‌ایم.

۱. ضدآفتاب را هیچ‌گاه ترک نمی‌کند

رازهای زیبایی و جوانی شارلیز ترون
استفاده از کرم ضدآفتاب

شارلیز ترون به پوستش اهمیت زیادی می‌دهد. پوست که شاداب باشد و جوان بماند، زیبایی هم از در دیگر وارد می‌شود و ظاهر را چندین برابر شاداب‌تر و جذاب‌تر می‌کند. یکی از نکات مهم این است که ترون همیشه ضدآفتاب استفاده می‌کند.

او می‌گوید، صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شود. صورتش را ساده می‌شوید و بعد به‌سراغ ضدآفتاب می‌رود. شارلیز ترون همیشه در فضای بیرون از منزل پوستش را با ضدآفتاب می‌پوشاند و علاوه بر آن، حواسش به لب‌ها هم هست و از بالم‌های مناسب و تقویتی برای جلوگیری از خشک‌شدن و محافظت از پوست لب‌ها در مقابل هوای بیرون از منزل بهره می‌برد.

پرفروش‌ترین ضدآفتاب‌ها اینجاست

۲. مرطوب‌کننده‌ها از واجبات برای او هستند

رازهای زیبایی شارلیز ترون
استفاده از مرطوب‌کننده در روتین پوستی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که ترون برای شادابی پوستش در نظر دارد، مرطوب‌کردن آن است. اگر بگذارید که پوست‌تان خشک شود، نیمی از شادابی‌تان را هم بی‌حرف‌وزحمت از دست می‌دهید.

این نکته مهمی است که این هنرپیشه هالیوودی خوب می‌داند. یکی از مهم‌ترین رازهای زیبایی و جوانی شارلیز ترون هم همین است. او پوستش را مرطوب نگه می‌دارد و از کرم‌های مرطوب‌کننده به‌ویژه در شب استفاده می‌کند.

پرفروش‌ترین کرم‌های مرطوب‌کننده

۳. مراقبت‌های شبانه را دست‌کم نمی‌گیرد

رازهای زیبایی و جوانی شارلیز ترون
مراقبت‌های شبانه در روتنی پوستی

شارلیز ترون می‌گوید که صبح‌ها سرش خیلی شلوغ است و فقط صورتش را می‌شوید و با حوله پاک می‌کند. بعد سراغ کرم ضدآفتاب می‌رود و تمام! اما شب‌ها زمان زیادی را صرف رسیدگی به پوستش می‌کند.

روتین‌هایی که شب‌ها دارد، پوستش را تقویت می‌کنند؛ شست‌وشو، پاک‌سازی، استفاده از ماسک‌ها و مرطوب‌کننده‌ها. باید بدانید که جنس پوست هرکس و شرایط زندگی‌اش یعنی تغذیه و البته آب‌وهوای محیط روی کیفیت پوست اثرگذار است. پس باید بنا به این‌ها، روتینی مناسب برای خود در نظر بگیرید.


حتما بخوانید: راهنمای کامل انجام روتین روزانه پوست؛ برای انواع پوست + جدول

۴. از خدمات فیشیال استفاده می‌کند

رازهای زیبایی شارلیز ترون
استفاده از خدمات فیشال برای پوست

خدمات فیشیال شامل رسیدگی به پوست صورت و گردن است. مثلاً چه نوع رسیدگی و مراقبتی؟ لایه‌برداری، پاک‌سازی، ماساژ و این‌طور اقدامات. شارلیز ترون هم از خدمات فیشال زیاد استفاده می‌کند.

بنا به گفته او، هر سه هفته‌ به مراکز موردنظرش می‌رود و سعی می‌کند که به‌طور تخصصی و حرفه‌ای به پوستش رسیدگی کند. این روزها، خدمات فیشیال زیاد شده‌اند. اگر قصد استفاده دارید، بهتر است که کمی تحقیق کنید و از میان بهترین‌ها به گزینه مناسب برسید.

۵. تغذیه‌اش سالم است و مفید

رازهای زیبایی و جوانی شارلیز ترون
رسیدگی به تغذیه برای پوست سالم

یادتان نرود که زیبایی و سلامت پوست از درون آغاز می‌شود. نه اینکه رسیدگی‌های بیرونی بی‌تأثیر هستند اما فرایند جوان‌ماندن و سلامت‌بودن پوست چیزی نیست که بدون در نظرگرفتن تغذیه‌ای خوب به راه درستش ادامه بدهد.

از مهم‌ترین رازهای زیبایی و جوانی شارلیز ترون هم داشتن تغذیه‌ای خوب است. او غذاهای سالم می‌خورد، دور چربی و شکر را خط می‌کشد و به خام‌گیاه‌خوری هم ارادت دارد. البته ظاهراً به‌طور کامل تابع این رژیم نیست اما از دستورات مفیدش بهره می‌برد.

۶. خود را از الکل و دخانیات دور نگه می‌دارد

رازهای زیبایی شارلیز ترون
دوری از الکل و مخدرها برای زیباترشدن

مصرف دخانیات و الکل همان است و خروج زیبایی و طراوت از صورت و بدن هم همان. شارلیز ترون از مصرف این‌ها خود را دور نگه می‌دارد. به نظر او ارزش زیبایی و سلامتی بسیار بیشتر از لذت ناپایداری است که مواد آسیب‌زا به بدن ایجاد می‌کنند. او معتقد است که با رعایت چنین چیزهایی احساس بسیار خوبی را در خود به‌وجود می‌آورد و فکر می‌کند که گامی مثبت برای زندگی و زیبایی‌اش برداشته است.

۷. ورزش‌کردن همیشه راه نجات اوست

رازهای شادابی شارلیز ترون
ورزش راهی برای شادابی

مطمئن باشید که کسی با سلامتی و زیبایی چشمگیر حتماً به ورزش در زندگی‌اش هم فکر می‌کند. شارلیز ترون هم ورزش را به‌طور منظم در زندگی‌اش دارد و نمی‌گذارد که جسمش از شادابی و تحرک دور بماند.

ترون اندام متناسبش را مدیون تمرینات یوگا، پیلاتس و ورزش‌هایی مانند تنیس است. البته این را هم بدانید که او در گذشته رقصنده بوده و بدنش همیشه با ورزش و حرکات بدنی آشنایی داشته است.

۸. تفکر درستی درباره ظاهر دارد

شارلیز ترون
تفکر درست درباره زیبایی و شارلیز ترون

اندیشه درستی که شارلیز ترون درباره ظاهر دارد، بخش مهمی از زیباشدن او را می‌سازد. منظور چیست؟ مگر او چه اندیشه و فکری دارد؟ شارلیز ترون معتقد است که زیبایی و شادابی از جایی در درون روح و فکر می‌آید.

درست است که رسیدگی‌ها به بدن و صورت خیلی مهم‌اند اما احساس سلامت و زیبابودن درونی است. او می‌گوید که بدن‌های ما بهترین و مهم‌ترین ابزارهایی هستند که زندگی روی این کره خاکی را ممکن می‌کنند؛ پس باید در هر شکل و اندازه‌ای که هستند، آن‌ها را دوست بداریم.

همین باورهاست که باعث می‌شود، شارلیز ترون نسبت به افزایش سن و پیری هم دیدگاه متناسبی داشته باشد. او از پیرشدن نمی‌ترسد و معتقد است که این هم بخشی از زندگی است و نباید با روش‌های عجیب‌وغریب و عمل‌های جراحی سعی به تعویقش داشته باشیم.

۹. تقویت‌کردن موها با روغن‌های طبیعی مطلوب است

شارلیز ترون
شارلیز ترون و استفاده از روغن‌های طبیعی

شارلیز ترون موهای پرپشتی ندارد. او برای تقویت موها و ابروهایش از روغن‌های طبیعی مانند روغن کرچک استفاده می‌کند. ماساژدادن موهای سر و ابروهایش با این روغن برایش مفید بوده و این کار را در روتین مراقبت از موهایش قرار می‌دهد. ترون می‌گوید که روغن کرچک به ضخیم‌ترشدن موهایش کمک شایانی می‌کند.

شما هم می‌توانید از روغن‌های طبیعی برای رسیدگی به موهایتان بهره ببرید اما یادتان باشد که طبیعی‌بودن دلیل بر این نیست که می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی از محصول موردنظرتان استفاده کنید. داروها و روغن‌های طبیعی هم می‌توانند مضراتی داشته باشند و در استفاده از آن‌ها باید دقت به‌خرج بدهید.

انواع روغن کرچک اینجاست

۱۰. به‌اندازه می‌خوابد و خود را از استرس‌ها دور نگه می‌دارد

شارلیز ترون و زیبایی
شارلیز ترون و دوری از استرس‌ها

شاید باورتان نشود اما استرس مخرب‌ترین چیزی است که می‌توانید در زندگی تجربه کنید. استرس هم روانتان را از بین می‌برد و هم باعث می‌شود که پوست و موهایتان در وضعیت نامناسبی قرار بگیرند.

یکی از مهم‌ترین رازهای زیبایی و جوانی شارلیز ترون هم این است که سعی می‌کند، بدنش را در وضعیت آرامی نگه دارد؛ پس خود را با روش‌های مدیتیشن و یوگا از استرس دور می‌کند و البته به‌اندازه می‌خوابد تا آرامش به وجودش بازگردد.

در آخر

همیشه فکر می‌کنیم که هنرپیشه‌های معروف با وجود بهره‌مندی از ثروت و امکانات زیادی که دارند، رسیدگی‌های عجیب‌وغریبی برای سالم وجوان‌ماندن انجام می‌دهند. این درست است اما باید قبول کرد که پایه تمام مراقبت‌ها مشابه است و گاهی رعایت نکات ساده‌ای باعث می‌شود که زیبایی و سلامت به زندگی‌مان راه پیدا کنند. رازهای زیبایی و جوانی شارلیز ترون هم الهام‌بخش است و می‌تواند به شما یادآوری کند که بیشتر به بدن و ظاهرتان برسید.


در ادامه بخوانید: ۱۳ روش مفید و موثر برای زیبا بودن بدون آرایش
منبع womenshealthmag.com longevitylive.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.