۹ خاصیت فوق‌العاده روغن کرچک برای مو

روغن کرچک یک تقویت‌کننده طبیعی برای مو است و با کمک آن می‌توانید زیبایی موهای خود را افزایش دهید. استفاده از روغن کرچک به گذشته دور بازمی‌گردد. اینجا برایتان از خواص روغن کرچک برای مو می‌گوییم. با ما همراه باشید.

خواص روغن کرچک برای مو را بشناسید

روغن کرچک (Castor oil) که از دانه گیاه کرچک استخراج می‌شود از قدیم به‌عنوان روغن زیبایی استفاده می‌شود. این روغن رنگ متمایل به زرد تیره دارد و به دلیل اینکه سرشار از ویتامین E است، خواص بسیار زیادی برای مو دارد. شما با روغن معجزه‌گر کرچک می‌توانید ریزش موهای خود را درمان کنید و موخوره‌ها را از بین ببرید. با شوره‌های مزاحم سر خداحافظی کنید و در نهایت موهای درخشانی داشته باشید. در ادامه مزایای استفاده از روغن کرچک برای مو را بیشتر توضیح می‌دهیم.

استفاده از روغن کرچک برای مو چه مزایایی دارد؟

خواص روغن کرچک برای مو
روغن کرچک برای مو

روغن کرچک غنی شده از انواع مواد مغذی مفید برای سلامتی بدن و موهاست. دلیل اینکه روغن کرچک می‌تواند اثرات خوبی روی سلامتی موهای شما داشته باشد ریشه در ترکیبات بی‌نظیرش دارد. روغن کرچک حاوی مواد مغذی زیر است:

  • امگا ۶ و امگا ۹
  • ویتامین E
  • اسید ریسینولئیک (ricinoleic acid)
  • ساپونین
  • گلیسرید
  • آنتی اکسیدان
  • و …

از مزایای این روغن برای مو باید به موارد زیر اشاره کرد.

۱. درمان ریزش مو

بسیاری از افراد با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند و دنبال راه‌حل مناسبی برای درمان این مشکل هستند. شما با خیال راحت می‌توانید از روغن کرچک برای درمان ریزش مو استفاده کنید. روغن کرچک به‌خاطر وجود اسید ریسینولئیک در ترکیباتش می‌تواند گردش خون را در پوست سر افزایش دهد و در نتیجه این کار نقش بسیار خوبی در درمان ریزش مو دارد. با استفاده مرتب روغن کرچک شاهد معجزه‌های بسیار شگفت‌انگیزی خواهید بود.

۲. درمان موخوره

موخوره یک مشکلی است که ممگن است تنها راه‌حلش را کوتاهی موهای عزیزتان بدانید. به‌حالت دو شاخه شدن ساقه موها موخوره گفته می‌شود. دلیل منطقی برای به‌وجود آمدن موخوره وجود ندارد. درمان موخوره با روغن کرچک بسیار راحت است و شما با استفاده مداوم این روغن می‌توانید به موهایی سالم و بدون موخوره خوش‌آمد بگویید.

۳. درمان شوره سر

لباس‌های زیبای شما پر از شوره سر می‌شود؟ ناامید هستید و تمام راهکارها را امتحان کرده‌اید؟ روغن کرچک خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچ دارد و به‌راحتی از پس نابودی شوره‌های موذی سرتان برمی‌آید.

۴. نرم‌کننده طبیعی مو

با روغن کرچک می‌توانید نرمی و لطافت را به موهای خود هدیه دهید و با کمترین هزینه ممکن شاهد زیبایی موهای خود باشید. تأثیر روغن کرچک را از همان هفته‌های اول می‌توانید ببینید.

۵. افزایش روند رشد مو

روغن کرچک
قطره روغن کرچک

عاشق موهای بلند هستید؟ فقط ۲ هفته از روغن کرچک استفاده کنید و با چشمان خود شاهد افزایش روند رشد موهایتان باشید. این روغن به دلیل اینکه سرشار از ویتامین E است می‌تواند فرایند رشد مو را افزایش دهد. فقط کافیست روغن کرچک را در روتین مراقبت از موهای خود اضافه کنید.

۶. آبرسان قوی برای مو

اگر با مشکل خشکی مو مواجه شده‌اید و موهای خشک شما را کلافه کرده است، با چند قطره روغن کرچک می‌توانید موهای خود را آبرسانی کنید و در نهایت موهایی درخشان و بی‌نقص داشته باشید.

۷. جلوگیری از سفید شدن مو

روغن کرچک به‌دلیل اینکه حاوی مقادیر بسیار بالایی از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب مفید است می‌تواند از سفیدی مو جلوگیری کند به‌طوری که تا مدتی تارهای سفید مو را نبینید.

۸. محافظت از مو

اگر از رنگ‌ مو استفاده می‌کنید و یا بیشتر وقت خود را در زیر نور اشعه‌های مضر خورشید می‌گذرانید برای محافظت از موهای خود می‌توانید روغن کرچک استفاده کنید و یک محافظ قدرتمند برای موها داشته باشید.

۹. افزایش ضخامت مو

روغن کرچک حاوی امگا ۶ و امگا ۹ است که این مواد می‌توانند برای افزایش ضخامت موها مفید باشند. اگر می‌خواهید موهایی ضخیم و پرپشت داشته باشید روغن کرچک را دستکم نگیرید.

روش استفاده از روغن کرچک برای درمان ریزش مو

روعن کرچک برای مو
روغن کرچک برای درمان ریزش مو

یک ساعت قبل از دوش گرفتن مقدار مناسبی از روغن کرچک را به ریشه موها بزنید و با انگشت‌های دستان‌تان روغن را خوب ماساژ دهید. سپس با آب ولرم روغن را بشویید. شما می‌توانید این کار را سه بار در هفته انجام دهید و به‌مروز زمان شاهد کاهش ریزش موها شوید. روغن کرچک یکی از قدرتمندترین روغن‌ها در درمان ریزش مو است.

ویژگی‌های روغن کرچک اصل چیست؟

ویژگی‌های روغن کرچک اصل

متاسفانه یافتن روغن کرچک اصل دغدغه بزرگی است و شما باید روغن کرچک اصل را از تقلبی تشخیص دهید. ولی چطور این کار ممکن است؟ به نکات زیر برای تشخیص روغن کرچک اصل دقت کنید:

  • روغن کرچک اصل ارزان‌تر از دانه گیاه کرچک نیست؛ اگر با قیمت ارزان مواجه شدید باید متوجه شوید که این روغن حاوی پارافین و انواع اسانس‌هاست و با مصرف آن ممکن است سلامتی خود را در خطر بیندازید.
  • رنگ روغن کرچک؛ روغن کرچک تصفیه نشده متمایل به سبز تیره است و پس از تصفیه شدن رنگی شفاف و متمایل به زرد پیدا می‌کند. روغنی که تقلبی است رنگی شفاف و کمرنگ دارد.
  • بافت روغن کرچک؛ روغن کرچک اصل روان نیست و بافت چسبناک دارد. اگر روغنی که تهیه کردید بافت دیگری داشته باشد تقلبی است.
  • رایحه روغن کرچک؛ روغن کرچک اصل بوی ملایم دانه کرچک دارد و روغن کرچک تقلبی بدون بو و رایحه خاصی است و به احتمال زیاد در آن اسانس استفاده شده است.

سخن پایانی

روغن کرچک خواص بی‌شماری برای مو دارد و اگر عاشق رسیدگی به مو هستید با خیال راحت می‌توانید روغن کرچک را جایگزین محصولات شیمیایی کنید و شاهد افزایش زیبایی موها باشید. تشخیص روغن کرچک اصل از تقلبی بسیار اهمیت دارد و اگر روغن کرچک تقلبی استفاده کنید ممکن است به سلامتی خود آسیب وارد کنید.

لینک خرید روغن کرچک

شما بگویید

آیا از روغن کرچک استفاده می‌کنید؟ چه تجربه‌ خاصی در این زمینه دارید؟ آیا این روغن برای شما موثر بود؟ لطفا نظرات و تجربه‌های خود درباره روغن کرچک و خواص آن برای مو را با ما و دیگران در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: جید رولر چیست؟ فواید این ماساژور کوچک برای پوست
منبع wellnessmama harpersbazaar stylecraze
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.