آرایش برای زیر چشم تیره؛ ۴ روش برای محو تیرگی زیر چشم

اینجا برایتان از اصولی آرایش برای زیر چشم تیره گفته‌ایم. و روش‌های مفید و اثرگذار برای محو کردن تیرگی‌های زیر چشم را با هم یاد می‌گیریم.

آرایش صحیح تیرگی‌های زیر چشم

کیت میدلتون، دوشس کمبریج
کیت میدلتون، دوشس کمبریج، اغلب وقت‌ها تیرگی زیر چشم‌هایش را با آرایش می‌پوشاند

دیر خوابیدن، خواب زیاد، خستگی مفرط، سن، حساسیت، کم‌آبی، آفتاب‌سوختگی، ژنتیک و برخی از بیماری‌ها باعث تیره شدن زیر چشم‌ها می‌شود. روش‌های مختلفی برای درمان تیرگی‌های چشم وجود دارد. اما این درمان‌ها معمولا طولانی می‌شوند یا ممکن است قصد داشته باشیم به مهمانی برویم و بخواهیم تیرگی‌های زیر چشم‌هایمان را محو کنیم.

نواحی زیر چشم در مقایسه با نواحی دیگر چشم، غدد چربی کمتری دارند، بنابراین این بخش‌ها را باید بسیار مرطوب کرد. پیش از استفاده از کانسیلر، این نواحی را با کرم‌های مرطوب‌کننده، مرطوب کنید. البته می‌توانید از کانسیلرهایی که مرطوب‌کننده هم هستند استفاده کنید. کانسیلری که استفاده می‌کنید هرچه مرطوب‌تر باشد، نتیجه نهایی آرایش‌تان بهتر خواهد شد.

رطوبت باعث می‌شود، کانسیلر روی خطوط ظریف اطراف چشم ته‌نشین نشود و کاملا به روی پوست بنشیند. در بازار کانسیلرهای متعددی مخصوص تیرگی‌های زیر چشم وجود دارد که با توجه به پوست‌تان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در ضمن کانسیلری انتخاب کنید که یک تا دو درجه روشن‌تر از پوست صورت‌تان باشد.

تیرگی‌های شدید زیر چشم به کانسیلر بیشتری نیاز دارد. بنابراین بهترین انتخاب کانسیلرهایی است که اصلاح‌کننده رنگ پوست هستند. پیش از زیرسازی آرایش صورت باید از این نوع کانسیلرها استفاده کنید.

اگر رنگ پوست‌تان عاجی‌شکل است، کانسیلر زردرنگ قهرمان شماست. اما برای تیرگی‌های بیشتر زیر چشم بهتر است از رنگ هلویی روشن استفاده کنید. هلویی روشن جلوی خاکستری‌رنگ شدن تیرگی‌های زیر چشم را می‌گیرد.

اگر تیرگی‌های زیر چشم‌تان شدید و پوست‌تان به رنگ بژ است، باید از اصلاح‌کننده‌های رنگ پوست از نوع هلویی استفاده کنید. اگر رنگ پوست‌تان بژ تیره باشد، ممکن است تیرگی‌های زیر چشم خیلی شدید به نظر بیایند، پس رنگ هلویی باید کمی به سمت نارنجی روشن متمایل باشد.

اگر پوست‌تان برنزه است، باید از کانسیلری با رنگ طلایی-نارنجی استفاده کنید. البته اگر تیرگی‌های زیر چشم شدید باشد، رنگ نارنجی باید از طلایی بیشتر باشد تا بتوان رنگ‌های قهوه‌ای تیره یا تقریبا سیاه زیر چشم را کاملا محو کرد.


حتما بخوانید: کانسیلر چیست و چه کاربردی در آرایش دارد؟+نحوه استفاده

محو کردن تیرگی‌های زیر چشم با آرایش

برای به‌سرعت برطرف کردن تیرگی‌های زیر چشم، راهی به غیر از آرایش ندارید. روش‌های زیر را مرحله به مرحله انجام دهید تا این تیرگی‌ها کاملا محو شوند.

۱. ناحیه زیر چشم را برای آرایش آماده کنید

تیرگی زیر چشم، آماده‌سازی

زیر چشم کرم بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند تا تمام پوست آن قسمت کاملا مرطوب شود. اما اگر پوست‌تان بسیار خشک است، یک لایه دیگر کرم روی آن بمالید و اجازه دهید چند دقیقه دیگر بماند.

با دست‌ودلبازی به این قسمت از پوست‌تان کرم بزنید و مطمئن باشید پوست زیر چشم هرگز بیش از حد مرطوب نمی‌شود. البته اگر احساس کردید روی پوست‌تان کرم اضافی باقی مانده است، با اسفنج یا دستمال تمیز آن را از روی صورت پاک کنید.

استفاده از کرم مرطوب‌کننده چشم کمک می‌کند تا کانسیلر به‌خوبی روی پوست‌تان بنشیند و اگر پوست‌ زیر چشم‌تان عادت به خشک شدن سریع داشته باشد، کانسیلر روی پوست پف نکرده و خطوط زیر چشم‌تان نمایان نمی‌شوند.

انواع کرم دور چشم

۲. از کانسیلر مناسب استفاده کنید

با استفاده از برس مخصوص کانسیلر، در امتداد مرز بین تیرگی‌های پوست زیر چشم‌تان با قسمت روشن پوست، کانسیلر بمالید. مراقب باشید که تمام تیرگی‌ها را با کانسیلر بپوشانید. البته نباید کانسیلر روی قسمت‌های روشن پوست که زیر تیرگی‌ها قرار دارند، زده شود. اگر به‌اشتباه روی قسمت روشن پوست هم کانسیلر بزنید، آن قسمت از پوست صورت‌تان که روشن و بدون تیرگی است، دو رنگ دیده می‌شود.

۳. کانسیلر را روی تیرگی‌ها پخش کنید

استفاده از کانسیلر

اکنون کانسیلر را با انگشت‌تان یا برس، به‌صورت نقطه‌های کوچک روی مرز تیرگی‌ها و روشنی‌های پوست‌تان بمالید. سپس آنقدر کانسیلر را روی پوست بمالید تا بافت این قسمت از پوست ناپدید شود. تیرگی‌های گوشه‌های چشم یا پلک‌تان را هم فراموش نکنید و روی آنها هم به‌اندازه کافی کانسیلر بمالید.

اگر هنوز تیرگی‌ها آنگونه که می‌خواهید پوشانده نشده‌اند، پس بهتر است از کانسیلری که کمی روشن‌تر از پوست‌تان باشد استفاده کنید. بدین‌ترتیب پوست زیر چشم‌تان روشن‌تر می‌شود.

اکنون با استفاده از کرم‌پودرهای مخصوص زیرسازی آرایش، روی آن قسمت از پوست که تیرگی‌هایش را با کانسیلر پوشانده‌اید، زیرسازی آرایش‌تان را انجام دهید.

کانسیلر در محو کردن تیرگی‌ها بسیار موثر است. ما در  عکس زیر آن را به شما نشان داده‌ایم. تیرگی‌های یکی از چشم‌های فرد درون عکس با کانسیلر پوشانده شده است ولی برای چشم دیگر از کانسیلر استفاده نشده است.

انواع کانسیلر اینجاست

تیرگی زیر چشم

 

۴. از پودر تثبیت‌کننده استفاده کنید

در پایان کمی پودر به صورت‌تان بمالید تا کانسیلر و کرم‌پودرهای استفاده‌شده روی صورت‌تان ثابت باقی بمانند.

محو تیرگی زیر چشم

انواع پودر فیکس

کلام آخر

با توجه به راهنمایی‌های این مقاله می‌توانید بدون دردسر تیرگی‌های زیر چشم‌تان را محو کنید. اگر شما هم توصیه‌ای دارید خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

در نگارش این مقاله از متن اصلی کتاب آموزش حرفه‌ای آرایش رابرت جونز استفاده شده است.


در ادامه بخوانید: بهترین برندهای ایرانی ریمل؛ مصرف‌کنندگان از کدام برندها راضی‌اند؟
منبع makeupgeek.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.