موس مو چیست؟ +روش صحیح استفاده از موس مو

محصولات متنوعی برای حالت‌دادن، پرپشت‌کردن و البته درخشان‌کردن موها در بازار مواد آرایشی وجود دارند. موس مو هم یکی از آنهاست و می‌تواند موهایتان را حجیم‌تر و درخشان‌تر نشان بدهد. در این مقاله به شما می‌گوییم که موس مو چیست و چطور باید از آن استفاده کنید.

موس مو چیست و چه کاربردی دارد؟

موس مو چیست
موس مو

موس مو ماده‌ای فومی یا همان کف‌مانند است که می‌تواند موهایتان را پرحجم‌تر نشان بدهد، آنها را خوش‌حالت کند و محافظشان هم باشد. واژه موس (Mousse) فرانسوی و به معنی کف است. اصلا خالق این موس‌ها هم فرانسوی‌ها بوده‌اند و بعدتر در دهه ۱۹۸۰ میلادی، شرکت معروف لورآل (L’Oreal) پای آنها را به بازارهای دیگر از جمله آمریکای شمالی باز کرد.

این ماده جالب می‌تواند کاری کند که موها پرپشت‌تر جلوه کنند. ضمن اینکه آنها را نرم هم می‌کند. مواد و ترکیباتش طوری هستند که امکان حالت‌دادن به موها را هم ممکن می‌کنند.

کسانی که موهای فرفری دارند یا موهایشان را مجعد و فِر می‌کنند، به‌کمک موس حالت زیباتری به موها می‌دهند و نمی‌گذارند که موهایشان وزوزی شود و در هم بپیچد. موس‌های مو برای انواع جنس و مدل مو تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برندهای خارجی و داخلی متنوعی هم کار تولیدشان را به‌عهده دارند.

تاریخچه موس مو چیست و ریشه‌اش از کجاست؟

همان‌طور که گفته شد، موس مو را فرانسوی‌ها تولید کردند. در دهه ۱۹۸۰ هم به آمریکا وارد و کم‌کم نام آشنایی در میان محصولات آرایشی و بهداشتی شد. تا سال ۱۹۸۶ میلادی، رونق بازار این محصول به ۲۰۰ میلیون دلار هم رسیده بود. در آن سال‌ها، استفاده از محصولاتی که به موها حجم و مدل می‌دادند، خیلی زیاد بود.

اما کم‌کم با نزدیک‌شدن به دهه ۱۹۹۰ میلادی، مدل موها کمی تغییر کرد. دیگر موهای پرپشت و حجیم چندان مد نبود و همین باعث شد که کم‌کم موس موها هم از رونق بیفتند. ضمن اینکه محصولاتی با ادعای همراهی و آسیب‌نزدن به محیط‌زیست پای به بازار گذاشته بودند.

مواد موجود در موس مو چیست ؟

موس مو چیست
موس مو

اولین و مهم‌ترین ترکیب موجود در موس‌های مو چیزی نیست جز مایع حیات. بله! منظورمان همان آب است. آب موجود در این محصول است که باعث می‌شود تا مواد دیگر با هم ترکیب شوند و پایدار بمانند. مواد دیگر هم الکل و رزین یا پلیمرها هستند. پلیمرها مهم‌ترین بخش سازنده موس مو هستند و خاصیت نرم‌کنندگی را به آن می‌دهند.

شاید بپرسید که رزین‌ها چه موادی هستند؟ این‌ها مولکول‌های زنجیره‌ای بلندی هستند که لایه‌ای روی موها به‌وجود می‌آورند تا امکان چسبیدن ترکیب به رشته‌های مو وجود داشته باشد. با این حال، موس مانع از آن نمی‌شود که موها را شانه کنید یا با سشوار به آن حالت بدهید. از ترکیبات دیگر موس مو می‌توان به امولسیفایر اشاره کرد. این ماده به موس حالت کف‌آلود می‌دهد.

مواد دیگری هم در ترکیب موس‌ها استفاده می‌شوند. برای مثال، ویتامین‌های مختلف یا سیلیکون‌ها و… . برخی از موس‌های مو حاوی الکل هم هستند. این ماده برای جنس‌های مختلف مو ضرری ندارد. فقط کسانی که موهایشان خشک است، نباید از چنین موس‌هایی استفاده کنند.

روش استفاده از موس چیست؟

موس مو
استفاده از موس مو

روش‌های مختلفی برای استفاده مؤثر از موس مو وجود دارد. حالت کف‌آلودگی و ترکیبات موجود در این محصول باعث می‌شود که موها حالتشان را حفظ کنند. یعنی همان حالتی که موها دارد، با وجود موس مو تثبیت می‌شود. اما چطور باید از این ماده استفاده کرد:

۱. موهایتان باید تمیز باشد. پس اگر چرب است و نشسته، حتما آن را بشویید. البته حواستان باشد که شامپو سبک باشد و حاوی نرم‌کننده. در واقع، لازم نیست که از یک شامپوی خیلی قوی و غلیظ استفاده کنید.

۲. موها را با حوله خشک کنید و بگذارید کمی نم‌دار باقی بمانند. اگر موهایتان کاملا خشک شده، قبل از استفاده از موس، آن را کمی مرطوب کنید.

۳. با مقدار اندکی موس کار را شروع کنید. یادتان باشد که فقط اندکی از آن برای دسته‌های متعددی از مو کافی است.

۴. مقدار اندکی از موس را در دست بگیرید و از ریشه به سمت ساقه موها بمالید. بعد از مالیدن موس به موها، حرارت اندکی با سشوار یا اتو و وسایل مشابه به موها بدهید.

۵. می‌توانید از شانه هم استفاده کنید و با کشیدن شانه روی موها به توزیع مناسب موس بین تارهای مو کمک کنید.

۶. از این مرحله به بعد، باید حواستان به حالت‌دادن مو به شکل دلخواه باشد. بنا به میل و سلیقه‌تان ببینید که می‌خواهید موها را چطور حالت بدهید.

موس مو حالت موها را حفظ می‌کند و آن را پرپشت نشان می‌دهد. استفاده از آن بهتر از کمک‌گرفتن از اسپری‌های مو است.

برای موهای آسیب‌دیده

اگر موهایتان آسیب‌دیده و چندان اوضاع خوبی ندارد، بهتر است که دور وسایل حرارتی را خط بکشید. برای حالت‌دادن و پرپشت‌کردن مو از موس استفاده کنید و بعد از آن، بگذارید که موها به‌تدریج خشک شوند. اصلا از سشوار و … استفاده نکنید.

برای موهای صاف و لخت

اگر موهایتان صاف و لخت است، از موس برای حجم‌دادن به موها استفاده کنید. لازم نیست که روی ساختار مدل موها تغییری ایجاد کنید. بهتر است که همان حالت صاف را حفظ کنید و تلاشتان این باشد که با موس که از ریشه تا ساقه موها را پوشش می‌دهد، به آنها حجم بدهید.


حتما بخوانید: ۹ روش‌ مفید و موثر برای مراقبت از موی صاف و لخت

برای موهای فرفری و وزوِزی

موس مو
موهای وزوزی و موس مو

اگر موهایتان فر است و حلقه‌حلقه یا وز می‌کند، موس ناجی‌تان خواهد بود. در این صورت، باید تلاش کنید که با موس، حلقه‌های مو را به همان حالتی که هستند، نگه دارید. در واقع، در این حالت، موس‌ می‌تواند به موهایتان جذابیت بدهد و حالتش را به شکلی زیباتر حفظ کند. ضمن اینکه وزها و درهم‌پیچیدگی حلقه‌ها را از بین می‌برد.

لینک خرید موس مو

نوبت شماست دوست عزیز

با هم مرور کردیم که موس چیست و چطور استفاده می‌شود. بعضی از محصولات موجود در بازار حاوی موادی مانند ویتامین‌ها و کراتینه هم هستند. این‌ها می‌توانند علاوه بر حالت‌دادن به مو در تقویت‌شان هم نقش داشته باشند. تجربه استفاده از موس دارید؟ کدام برندها را استفاده کرده و راضی بوده‌اید؟ اگر برای استفاده از آن هم نکته‌ای اضافه بر توصیه‌های ما در ذهن دارید، حتما برایمان بگویید. درخشندگی موس روی موها به آنها جذابیت و پرپشتی می‌دهد. از میان محصولات مشابه، طرفدار موس هستید یا اسپری‌های مو و موارد دیگر؟


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره برند مایکل کورس؛ حقایقی خواندنی درباره این برند محبوب
منبع nexxus.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.