همه‌چیز درباره رنگ موی موقت؛ انواع و نکات قبل از استفاده

رنگ موی موقت واقعا موقت است؟ یعنی زود و به‌مدت کوتاهی از روی موها پاک می‌شود؟ این رنگ مو برای کسانی خوب است که به‌دنبال تغییر در ظاهرشان هستند اما آن‌قدرها هم دل و جرئت یا قصد رنگ‌کردن موها با رنگ‌های معمولی ندارند. در این مقاله درباره رنگ مو از نوع موقت برایتان می‌گوییم.

رنگ موی موقت چیست؟

رنگ موقتی چیست
رنگ‌های متنوعی موقتی

رنگ موی موقتی به مو و پوست سر نفوذ نمی‌کند. این رنگ فقط سطح بیرونی مو را می‌پوشاند و بعد از یک یا دوبار شامپوکردن هم به موها بدرود می‌گوید. این رنگ‌ها واکنش و ترکیب شیمیایی با موها ایجاد نمی‌کنند. البته یادتان باشد که اگر مو آسیب دیده باشد و راهی برای نفوذ رنگ در آن باز باشد، ماده می‌تواند وارد مو شود.

اگر می‌ترسید که موها را برای مدتی طولانی رنگ کنید یا فرصت‌تان برای آماده‌شدن و شرکت در یک مهمانی اندک است، رنگ موی موقت گزینه خوبی خواهد بود. کسانی که اهل تنوع‌اند هم از رنگ موی موقتی استقبال می‌کنند.

دسته‌بندی رنگ‌های موقتی مو

رنگ موهای موقتی به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروه اول مواردی هستند که در قالب ژِل یا شکل‌های دیگر تولید می‌شوند. این رنگ موها بعد از چندبار شامپوکردن موها از بین می‌روند. اما گروه دیگری هم وجود دارند که می‌توانند ۶ تا ۸ هفته هم روی موها باقی بمانند.

رنگ موهای موقت به شکل ژل، موس و … در بازار موجود هستند. این رنگ‌ها به شکل شامپو هم وجود دارند؛ یعنی کافی است که مانند شامپو، موها را با آنها شست‌وشو بدهید تا رنگ بگیرند. طیف رنگی این محصولات هم متنوع است. از سبز و آبی تا رنگ‌های رایج‌تر.

اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره انواع رنگ موها بگوییم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

قلم رنگ موقت

رنگ موی موقت
قلم رنگ موی موقتی

رنگ موهای موقتی در قالب قلم‌هایی عرضه می‌شوند که روی مو می‌کشید و آنها را رنگی می‌کنید. این قلم‌ها حالت پهنی دارند و ماندگاری رنگشان زیاد نیست. دوام رنگ این قلم‌ها تا زمانی است که موهایتان را نشسته‌اید. برای اینکه چنین رنگی به‌خوبی روی موها بنشیند، بهتر است که هر دسته از موها را با اسپری آب خیس کنید. پس از رنگ‌کردن هم اتوی مو روی سطح موها بکشید تا دوام رنگ کمی بیشتر شود.

اسپری رنگی

اسپری رنگ موی موقت
اسپری رنگ مو

کارکردن با اسپری‌های رنگ هم ساده است. این محصولات معمولاً فاقد مواد شیمیایی سنگین هستند و طیف رنگی متنوعی را پوشش می‌دهند. مزیت اصلی‌شان در ساده‌بودن کارکردن با آنهاست. هروقت که بخواهید، امکان استفاده از آنها برای رنگ‌کردن مو وجود دارد.

انواع اسپری رنگ مو اینجاست


حتما بخوانید: بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی برای موهای رنگ شده را بشناسید

وکس رنگی

وکس رنگ موقت
وکس رنگ موقت

نوع دیگر رنگ‌های موقتی به شکل وکس است. استفاده از این مواد طوری است که انگار می‌خواهید موهایتان را با چیزی شبیه ژِل حالت بدهید. بعد از مالیدن وکس به موها، رنگی هم می‌شوند. اگر موهایتان کوتاه و پرپشت است، چنین محصولی گزینه مناسبی برای رنگ‌کردن موقتی‌شان خواهد بود.


حتما بخوانید: بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی برای موهای رنگ شده را بشناسید

ژل رنگ موی موقت

استفاده از ژل‌های رنگ مو دقیقاً شبیه ژل‌های حالت‌دهنده است. این‌ها هم مانند وکس‌ها هستند و معمولا ماندگاری خوبی دارند. تفاوتشان با وکس‌ها هم در جنس و ترکیب سازنده‌شان است.

رنگ موی موقت ژلی اینجاست

رنگ موی ریملی

رنگ موی موقت
رنگ ریملی

بعضی از رنگ موها هم مانند ریمل هستند. یعنی در بطری قرار دارند و با فرچه‌ای شبیه فرچه ریمل می‌توانید رنگشان را به دسته‌های کوچک‌ مو بزنید. چنین محصولاتی برای کسانی مناسب است که ریشه موهایشان زودبه‌زود سفید می‌شود. البته صاحبان موهای فر هم از راحتی استفاده رنگ موی ریمیلی لذت خواهند برد.

مزایای رنگ موی موقت

در ظرف مدت کوتاهی می‌توانید با این رنگ‌ها، موهای خود را رنگ کنید. بوی رنگ موهای موقت هم معمولا بسیار کمتر از رنگ‌های معمولی است. بوی رنگ‌های غیرموقتی به‌واسطه آمونیاک موجود در آنهاست. این یعنی، رنگ‌های موقت ملایم‌تر هستند و آسیب کمتری هم به موها می‌زنند. البته نباید فکر کنید که رنگ موقت خالی از هرگونه ماده شیمیایی است. این‌طور نیست.

باوجود اینکه رنگ موهای موقت معمولا ملایم‌تر از رنگ‌های دائمی هستند اما هنوز امکان دارد که بعضی‌ها به آنها حساسیت داشته باشند. ضمن اینکه شاید پوست‌های حساس را کمی آزار بدهند. اگر شما هم از رنگ موی موقت استفاده کردید و دیدید که علائمی روی پوست‌تان شکل گرفته، حتما موها را چند بار بشویید. در صورت ادامه‌داشتن واکنش‌های پوستی‌تان هم حتما به پزشک مراجعه کنید.

رنگ مناسب موهایتان چیست؟

به عنوان قانونی سرانگشتی، گفته می‌شود که اگر موهایتان روشن است، رنگ‌های روشن هم به‌خوبی رویشان می‌نشینند. در صورتی که موهایی تیره دارید، انتظار نداشته باشید که موهایتان با رنگ‌های روشن تغییر چندانی کنند. رنگ‌های فانتزی موقت طیف‌های متنوعی دارند؛ سبز، نارنجی، آبی، صورتی، بنفش. باید ببینید که جسارت و میلی به استفاده از این رنگ‌ها دارید یا خیر.

بعد از رنگ‌کردن مو با رنگ‌های موقت، دفعات شست‌وشوی موها را کم کنید. شامپویتان هم غلیظ و قوی نباشد. در واقع، رنگ موی موقتی با آب از روی موها پاک می‌شود. هرچقدر هم که شامپویتان قوی و غلیظ باشد، سرعت رفتن رنگ از روی موها بیشتر می‌شود. پس بهتر است که از شوینده‌های ملایم برای موها استفاده کنید.

محدودیت‌های رنگ موی موقت چیست؟

رنگ های موقتی
رنگ موقتی مو

اگر قصد دارید که موهایتان را با رنگ‌های موقت رنگ کنید، باید حواستان به محدودیت‌های آنها هم باشد:

  • ماندگاری بیشتر این رنگ‌ها تا زمان شست‌وشوی موهاست. هربار که اقدام به رنگ‌کردن کنید، با کمی رنگی‌شدن دست و… هم روبه‌رو خواهید شد.
  • اگر موهایتان خیس شود، رنگ‌های سطح آنها پس داده می‌شود. برای مثال، اگر باران روی موهایتان بریزد، اوضاع خوبی رقم نخواهد خورد.
  • کسانی که موهای تیره دارند، نتیجه خوبی از رنگ موهای موقتی نمی‌گیرند. برای دیدن نتیجه‌ای خوب، لازم است که موها را دکلره کنند و بعد به‌سراغ رنگ موی موقت بروند.
  • اگر موهایتان آسیب‌ دیده باشد و حالت خوبی نداشته باشد، رنگ موی موقت روی آنها به‌خوبی نمی‌نشیند.

انواع رنگ موی شامپویی اینجاست

شما بگویید

رنگ موی موقتی مزایایی دارد و معایبی؛ تصمیم با شماست که از آن استفاده کنید یا خیر. پیشنهادمان این است که اگر تابه‌حال موهایتان را رنگ نکرده‌اید و جسارت کافی برای تغییر ندارید از این رنگ‌ها برای دیدن چهره‌تان با رنگ مویی تازه استفاده کنید. حواستان باشد که همیشه سراغ برندهای خوب بروید و روی بسته‌بندی رنگ یا بروشورش را کامل بخوانید. در این صورت هم از دوام رنگ باخبر می‌شوید و هم طرز استفاده و مواد داخلش را بررسی می‌کنید. اگر هم تجربه استفاده از این رنگ‌ها را داشته‌اید، حتما به ما بگویید که چطور بوده است؟ راضی بوده‌اید؟ اگر تاکنون از این رنگ‌ها استفاده نکرده‌اید، میلی به تجربه‌کردن دارید؟ نظرتان چیست؟


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره ترند رنگ نکردن مو؛ چرا موی طبیعی اینقدر محبوب شد؟
منبع wise-geek.com vogue.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.