راهنمای انتخاب لباس برای پلاس سایزها؛ نکاتی که شیک‌ترتان می‌کند

شیک و اصولی لباس بپوشید

همه ما ارزشمند هستیم. همه ما زیبا هستیم و نباید خودمان را در کلیشه‌های رایج مد و فشن زندانی کنیم. اگر اضافه‌وزن داریم، نباید فکر کنیم که رسیدگی به لباس و ظاهر از ما دور است. البته همه باید به سلامت جسم و کنترل وزن‌شان دقت داشته باشند اما گاهی به هر دلیلی، چاق می‌شویم و اضافه وزن داریم. در این مواقع هم باید بدانیم که چطور خوش‌پوش و جذاب ظاهر شویم. در این مقاله از انتخاب لباس برای پلاس سایزها می‌خوانید.

۱. به زیبایی‌هایتان جلوه بیشتری بدهید

 

در آینه نگاه کنید و ببینید که کدام بخش از بدن‌تان را بیشتر دوست دارید و زیباتر می‌دانید. با انتخاب این بخش می‌توانید در طراحی استایل‌تان روی آن مانور بیشتری بدهید. تاکید بر بخش جذاب بدن باعث می‌شود که تمرکز استایل‌تان روی آن قرار بگیرد و باقی بخش‌ها را تحت‌الشعاع خودش قرار بدهد. برای مثال:

  •  اگر پاهای زیبایی دارید، با پوشیدن شلواری چسب یا پیراهنی کوتاه می‌توانید تمرکز استایل‌تان را روی این بخش از بدن قرار بدهید.
  • اگر کمرتان خط و خطوط منحنی زیبایی دارد، پوشیدن لباس‌هایی که در بخش کمر بُرش خورده‌اند، گزینه خوبی خواهند بود و بخش مانور استایل‌تان را ناحیه کمرتان می‌سازد.

انتخاب لباس برای پلاس سایزها هم مانند انتخاب استایل برای سایزهای دیگر است: به دقت و حوصله نیاز دارد و در نهایت، این حوصله و سلیقه نتیجه‌ای خوب و رضایت‌بخش به همراه خواهد داشت. رسیدگی به ظاهر برای همه ما جذاب و خوشحال‌کننده است؛‌ چند کیلوگرم بالاتر یا پایین‌تر مهم نیست. مهم این است که شاد و راضی باشیم و ظاهرمان را دوست بداریم.


حتما بخوانید: ایده‌هایی جذاب برای داشتن یک استایل مردانه پاییزی منحصر‌به‌فرد

۲. لباسی اندازه بدنتان تهیه کنید

بیشتر افرادی که در دسته پلاس سایزها قرار می‌گیرند، فکر می‌کنند باید به سراغ لباس‌های گشاد بروند. چنین دیدگاهی کاملا اشتباه است. لباس‌های گشاد باعث می‌شود که هیکل‌تان بزرگ‌تر از چیزی جلوه کند که هست. فرقی نمی‌کند که چاق هستید یا لاغر یا موزون؛ شما باید لباسی بپوشید که مناسب اندازه‌های بدن‌تان است.

لباس مناسب یعنی لباسی که سرشانه‌های آن روی شانه‌هایتان قرار می‌گیرد، آستین و پاچه‌هایی متناسب با قدتان دارد و گشاد یا تنگ نیست. انتخاب شلوارهای بَگی و پیراهن‌های گشاد بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توانید در انتخاب لباس برای پلاس سایزها انجام بدهید.

۳. دور کمرتان را اندازه بگیرید و باریک‌ترین بخش را شناسایی کنید

انتخاب لباس برای پلاس سایزها

اندازه‌گیری دور کمر برای انتخاب لباس برای پلاس سایزها مهم است. یک عدد متر بیاورید و دور کمرتان را اندازه بگیرید. سعی کنید، متوجه شوید که کدام بخش از کمر باریک‌تر از نواحی دیگر است. باریک‌ترین بخش را بشناسید و بعد کمربندی تهیه کنید و روی تونیک، پیراهن یا شومیز در ناحیه باریک کمر ببندید.

این کار باعث می‌شود که توجه و تمرکز استایل‌تان را به این سمت از بدن‌تان جلب کنید. مثلا اگر پیراهنی گشاد به تن دارید، کمربندی باریک که قطرش به ۲/۵ سانتی‌متر می‌رسد، دور کمرتان ببندید. اثرگذاری این ایده را دست‌کم نگیرید.

۴. از جلیقه‌ها، روپوش‌ها و کُت‌ها بهره ببرید

پوشیدن جلیقه، روپوش‌ها مثلا ژاکت یا کت کوتاه روی پیراهن، تاپ و شلوار و هر لباس دیگری فکر خوبی است. اگر در دسته پلاس سایزها قرار دارید از روش لایه‌لایه پوشیدن کمک بگیرید. مثلا در فصل زمستان و پاییز، به جای پوشیدن یک لباس گرم که احتمالا شما را خیلی حجیم می‌کند، چند لایه لباس را روی هم بپوشید. برای لایه‌لایه پوشیدن که استایل بسیار شیکی برایتان رقم می‌زند، از کت‌های جین یا چرمی، جلیقه‌های مختلف و موارد این‌چنینی کمک بگیرید.

۵. رنگ‌های روشن هم مهم هستند

درست است که رنگ‌های تیره مانند سورمه‌ای و مشکی می‌توانند شما را لاغرتر نشان بدهند اما به‌خاطر چند کیلو چربی که نباید خود را از انرژی شادی‌بخش رنگ‌ها و طرح‌ها دور نگه دارید. بخش‌هایی از بدن را در نظر بگیرید که متناسب‌تر هستند و برای پوشش آن بخش‌ها از رنگ‌های شاد استفاده کنید.

برای مثال، همان‌طور که قبلا هم گفته شد، اگر باریک‌ترین بخش کمرتان را شناسایی کرده‌اید، می‌توانید از تونیکی کمردار استفاده کنید و این تونیک هم رنگ روشن و طرحی شاد داشته باشد. می‌توانید از کمربندی به رنگ روشن روی پیراهن ماکسی‌تان استفاده کنید. اگر پاهایی موزون دارید، شلواری به رنگ شاد بپوشید.

در هر حال، بخش‌هایی از بدن را که متناسب هستند با لباس‌های شاد و رنگارنگ بپوشانید. برای بخش‌های دیگر بدن هم از رنگ مشکی استفاده کنید. سرتاپا مشکی‌پوشیدن اصلا کار خوبی نیست. زمانی که این‌همه رنگ و طرح در دنیا وجود دارد چرا خود را اسیر مشکی کنید؟ مشکی رنگ عشق نیست؛ این را یک‌بار برای همیشه در سر فرو کنید و بدانید که پالت رنگ‌های مختلف را عشق است. قبول؟

۶. طرح‌های برجسته و بزرگ انتخاب نکنید

یادتان باشد که از لباس‌هایی با طرح‌های درشت و برجسته استفاده نکنید. مثلا اگر پیراهنی خالخالی می‌پوشید، بهتر است که این خال‌ها ریز باشند. البته این یک قانون کلی نیست. چون طرح‌های متنوع می‌توانند نمودهای مختلفی روی اندام داشته باشند. ولی به‌طور کلی، به اندازه طرح‌های پارچه لباس دقت کنید و قبل از خرید و انتخاب‌شان، یک دور آنها را بپوشید تا دست‌تان بیاید که وضعیت از چه قرار است.

۷. راه‌راه‌های باریک را دریابید

انتخاب لباس برای پلاس سایزها

احتمالا شما هم شنیده‌اید و می‌دانید که برای لاغرتر نشان‌دادن هیکل، باید به سراغ لباس‌هایی با طرح عمودی رفت. خب! این کاملا درست است اما تمام ماجرا نیست. راه‌‌راه‌های افقی هم که باریک هستند و فاصله‌شان از هم اندک است، گزینه‌های خوبی برای لاغرتر نشان‌دادن اندام به شمار می‌روند. پس پوشیدن تاپ یا پیراهنی با راه‌راه‌های باریک افقی و نزدیک به هم را در خاطر داشته باشید. این طرح‌ها می‌توانند در انتخاب لباس برای پلاس سایزها تنوع ایجاد کنند.

۸. کیف و اکسسوری‌های بزرگ را به خاطر داشته باشید

برای تکمیل استایل‌تان باید از کیف و اکسسوری‌ها هم بهره ببرید. به‌دنبال اکسسوری‌های بزرگ باشید. مثلا گردن‌بندی با زنجیری پهن یا گوشواره‌هایی بزرگ استفاده کنید. کیف‌تان هم نباید کوچک باشد. کوچک‌بودن این موارد باعث می‌شود که با بزرگی اندام‌تان تضادی ناخوشایند ایجاد کنند. پس کیف و جواهرات بزرگ انتخاب کنید.

در آخر‍‍‍‍

نکات انتخاب لباس برای پلاس سایزها را مرور کردید؟ این توصیه‌ها به شما کمک می‌کنند تا شیک‌پوش‌تر باشید و احساس خوبی پیدا کنید. بار دیگر تاکید می‌شود که ما مدافع سلامتی جسم و روان هستیم. یعنی همان‌قدر که به ورزش و تناسب اندام اعتقاد داریم، این نکته را هم می‌دانیم که به دلایل مختلف ممکن است که فاصله‌ای میان اندام موزون و وضعیت فعلی همه ما پیش آید. ضمن اینکه بعضی از افراد به‌طور کلی درشت‌اندام هستند.

پس نباید اجازه بدهیم که شکل و ظاهر اندام‌مان ما را افسرده و ناراحت کند. باید بدانیم که در هر شکل و شمائلی ارزشمند و زیباییم و با رعایت تاکتیک‌های مختلف می‌توانیم شیک و خوش‌پوش باشیم. اگر شما هم ترفندی بلد هستید با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: در مصاحبه کاری چه بپوشیم؟ مخصوص خانم‌ها
منبع wikihow.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.