۱۰ پارچه‌ مناسب برای لباس کودک را بشناسید

هر پدر و مادری دلش می‌خواهد بهترین و قشنگ‌ترین لباس‌ها را برای کودکش تهیه کند. این لباس‌ها باید از پارچه‌های مناسب برای لباس کودک دوخته شده باشند. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم از پارچه‌های مناسب برای لباس کودک برایتان بگوییم.کودک شیک‌پوش دل همه را می‌برد. اما سلامتی و راحتی نوزاد و کودک همیشه مهم‌تر از استایل و فشن قرار می‌گیرد. اگر خودتان فرزندی دارید یا می‌خواهید برای فرزندان فامیل و دوستان کادو بخرید، اول پارچه‌های مناسب برای لباس کودک را بشناسید. پوست بچه‌ها خیلی لطیف و حساس است. اگر لباس‌‌شان کمی زبر و ناخوشایند باشد، پوست کودک قرمز و ملتهب می‌شود. بهتر است ریسک نکنیم و پیش از خرید لباس کودک، جنس پارچه‌های مناسب را درنظر داشته باشیم.

پارچه مناسب کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟پارچه‌های مناسب کودک

احتمالا لطافت نخستین ویژگی‌‌ای است که به ذهن ما می‌آید. هیچ لباسی به لطافت پوست برگ گل بچه‌ها نمی‌شود. اما باید لطیف‌ترین و نرم‌ترین لباس‌ها را برای‌شان انتخاب کنیم.

شست‌وشوی آسان و راحت یکی از ویژگی‌های لباس بچه است. بچه‌ها خوراکی می‌خورند، بازی و نقاشی می‌کنند. همیشه احتمال کثیف شدن لباس‌شان وجود دارد. خوب است لباسی تهیه کنیم که آسان شسته شود.

شنیده‌اید که می‌گویند پوست باید بتواند نفس بکشد؟ این نکته درمورد کودکان مهم‌تر هم می‌شود. لباس‌های پلاستیکی و الیاف مصنوعی چندان با سلامت پوست سازگار نیستند.

بهترین پارچه و لباس کودک را هم که انتخاب کنیم، مهم است پیش از استفاده آن را بشوییم. پارچه در مراحل تولید و دوخت آلوده می‌شود و این آلودگی می‌تواند باعث حساسیت پوست کودک و قرمزی آن شود.

حالا ببینیم چه نوع پارچه‌هایی دارای ویژگی‌های عالی برای لباس کودک هستند.

پارچه‌های مناسب برای لباس کودک کدامند؟

۱- پارچه نخی یا پنبه‌ایپارچه‌های مناسب لباس کودک

پارچه‌ نخی بهترین دوستدار پوست و البته محیط‌زیست به‌حساب می‌آید. پارچه نخی یا پنبه‌ای گزینه‌ای عالی برای انواع تی‌شرت، پیراهن، جین و لباس زیردکمه‌دار است. این دست پارچه‌ها آلرژی ایجاد نمی‌کنند، بادوام هستند و درمقابل مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارند. هوا از پارچه‌ پنبه‌ای طبعی به‌سادگی رد می‌شود و بنابراین، پوست کودک نفس می‌کشد. ضمن این‌که به‌خوبی رطوبت را جذب می‌کند.

باوجود همه‌ این خوبی‌ها، اتو کردن لباس‌های نخی کار وقت‌گیری‌ست. ضمن این‌که ممکن است بعد از شست‌وشو تغییر شکل دهد و به‌اصطلاح از شکل بیفتد. به همین دلیل است که بعضی از لباس‌های نخی درصد کمی پلی استر دارند.


حتما بخوانید: پارچه الیاف طبیعی دقیقا چیست؟ انواع، کاربردها و فواید آن برای محیط زیست

۲- پارچه لیننپارچه‌های مناسب لباس کودک

لینن از آن پارچه‌های پرطرفداری به‌شمار می‌رود که به طبیعی بودنش می‌نازد. این پارچه جان می‌دهد برای فصل گرما. رطوبت را جذب می‌کند و هوا را به‌راحتی از خودش عبور می‌دهد. لینن چروک می‌شود و حسابی ما را درگیر اتو کردن می‌کند. بعضی‌ها لینن ضخیم را برای کودک نمی‌پسندند؛ چراکه لطافت چندانی ندارد. اما لینن نازک و ظریف می‌تواند گزینه‌ خوبی برای لباس تابستانی کودک باشد.

۳- پارچه باتیستپارچه‌های مناسب لباس کودک

باتیست پارچه‌ای‌ است که از پنبه بافته می‌شود و خیلی نرم است. اگر بخواهیم پارچه‌های نخی را مقایسه‌ کنیم، باتیست یکی از نرم‌ترین‌هاست. به نازکی وال نیست و جان می‌دهد برای دوخت لباس کودک. این پارچه نرم، بادوام و سبک است. چه چیزی بهتر از این؟ برای خرید لباس خواب و راحتی بچه‌ها روی آن حساب کنید.

۴- پارچه والپارچه‌های مناسب لباس کودک

این پارچه‌ بسیار نرم، نازک، لطیف و ظریف است. آن‌قدر نازک که آن‌طرفش را به‌خوبی می‌توان دید. وال طرح‌دار یا وال نخی سوییسی، مناسب لباس راحتی نوزاد و کودک هستند.

۵- پارچه ماهوتپارچه‌های مناسب لباس کودک

ماهوت را از پنبه یا ترکیب پنبه تولید می‌کنند. ماهوت نخی گزینه‌ خوبی برای لباس رو است. احتمالا لباس‌های گل‌دوزی‌شده با ظاهر براق را هنگام خرید لباس کودک در ویترین فروشگاه‌ها دیده‌اید. این سبک لباس‌ها را با ماهوت نخی می‌دوزند.

۶- پارچه ململپارچه‌های مناسب لباس کودک

ململ انواع مختلفی دارد. از بافت متراکم تا بافت ظریف. از ململ ظریف لباس کودک راحتی تهیه می‌شود، چراکه نخی‌تر و سبک‌تر از آن پیدا نمی‌شود. پوست کودک نفس می‌کشد و از لطافت پارچه لذت می‌‌برد. بیشترین کاربرد آن به‌عنوان آستر نرم لباس، پیش‌بند و مانند این‌هاست.

۷- پارچه پشمی گوشفندیپارچه‌های مناسب لباس کودک

بچه‌ها در فصل سرما به لباس‌های گرم و نرم نیاز دارند. یکی از لباس‌هایی که برای لباس رو مناسب است، پارچه پشمی‌ است که مثل پشم گوسفند می‌ماند. این پارچه به‌راحتی در ماشین لباس‌شویی شسته می‌شود و بادوام است. نگران خشک شدنش هم نباشید که طولی نمی‌کشد. انواع کت و کاپشن را می‌توان از این پارچه انتخاب کرد.

۸- پارچه میکروفیبرپارچه‌های مناسب کودک

بعضی از بچه‌ها پوست حساس‌تری دارند و انتخاب لباس برای‌شان سخت‌تر است. این‌طور وقت‌ها می‌توانید سراغ میکروفیبر بروید. این نسل جدید پارچه ضد‌آلرژی به‌حساب می‌آید.

۹- پارچه ساتنپارچه‌های مناسب لباس کودک

بچه‌ها برای مهمانی رفتن به لباس‌هایی نیاز دارند که ظاهر شیک و قشنگی داشته باشد، لطیف و بادوام باشد. پارچه ساتن انتخاب خوبی برای لباس مهمانی بچه‌هاست. ساتن دمای بدن بچه‌ها را حفظ می‌کند و چروک نمی‌شود.

۱۰-پارچه پشمیپارچه مناسب کودک

پشم یکی از الیاف طبیعی جذاب برای تهیه پوشاک به‌شمار می‌رود که البته ممکن است خیلی مناسب بچه‌ها به‌نظر نرسد. اما این پارچه طبیعی کودک را گرم نگه می‌دارد. به‌ندرت کثیف می‌شود و حسابی بادوام است. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود آن را یکی از پارچه‌های مناسب برای لباس کودک بدانیم. نکته‌ مهم این است که هنگام خرید به لطافت آن توجه کنیم.

پارچه‌های مناسب کودک

همه‌ پارچه‌ها برای کودک مناسب نیستند. هنگام خرید لباس نوزاد و کودک باید به کاربرد آن لباس، فصل موردنظر و ویژگی‌های کودک خودمان توجه کنیم. پارچه‌های ظریف و نازک برای لایه اول لباس، و پارچه‌های جان‌دار و ضخیم‌تر برای لباس رو مناسب‌ترند. همیشه هم اولویت را به لباس‌های با الیاف طبیعی می‌دهیم، مثل پنبه، لینن و پشم. هرچه باشد سلامتی و راحتی بچه‌ها مهم‌ترین نکته است. لباسی برای کودک بخریم که در آن مثل پرنده‌ها احساس سبکی کند.


در ادامه بخوانید: همه نکات برای انتخاب و خرید لباس بارداری+چند پیشنهاد جذاب و شیک
منبع theislandnow.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.