همه چیز درباره خرید ماسک مو؛ نوع مناسب برای موهای شما کدام است؟

درباره انواع ماسک پوست احتمالا چیزهایی می‌دانید. ماسک‌های مو این قابلیت را دارند که موهایتان را قوی و زیباتر کنند. در این مقاله برایتان از نکات لازم برای  خرید ماسک مو می‌گوییم تا اگر دوست داشتید، به موهایتان بیشتر برسید. آماده‌اید؟

خرید ماسک مو؛ ماسک مو چیست و چه می‌کند؟

خرید ماسک

ماسک مو هم مانند ماسک صورت می‌تواند آب‌رسانی انجام بدهد و به موها مواد مغذی برساند. اثرگذاری ماسک‌های مو زیاد است و می‌توانند برای درمان موها هم کاربرد داشته باشند. ماسک‌های مو از روغن‌ها و مواد مغذی مختلف تشکیل می‌شوند.

ماسک‌های مو مدت‌زمان طولانی‌تری نسبت به شامپوها روی سطح مو می‌مانند و کار آب‌رسانی را انجام می‌دهند. اگر موهایتان به‌واسطه استفاده زیاد از وسایلی مانند اتوی مو یا به‌طور کلی قرارگرفتن در معرض حرارت آسیب دیده، استفاده از ماسک مو فکر خوبی خواهد بود.

موهای آسیب‌دیده از رنگ‌شدن و مشکلات دیگر هم می‌توانند به‌کمک ماسک‌ها بهبود پیدا کنند. حتی اگر موهایتان سالم هم باشد، استفاده از ماسک‌ها می‌تواند به شفافیت و درخشش بیشتر آنها کمک کند و از آسیب‌های احتمالی و اندکی مانند تغییر فصل و آب‌وهوا هم آنها را دور نگه دارد.

ماسک‌های مو از مواد مختلفی تهیه می‌شوند. هم می‌توانید آنها را در منزل درست کنید و هم نمونه‌های آماده را از فروشگاه‌ها بخرید.

چرا باید از ماسک مو استفاده کنید؟

ماسک‌ها حاوی موادی مغذی هستند. این مواد هم موها را شفاف‌تر و زیباتر می‌کنند و هم می‌توانند آثار درمانی داشته باشند. پس اگر موهایتان سالم و معمولی است و می‌خواهید به آنها بیشتر رسیدگی کنید، استفاده از ماسک را در برنامه‌های مراقبتی از موها قرار بدهید.

اگر هم موهایتان بنا به دلایل مختلفی خشک و وِز‌وِزی شده یا به‌خاطر رنگ و استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار آسیب دیده، حتما از ماسک‌های مناسب کمک بگیرید.

از این‌ها که بگذریم، بیشتر ماسک‌های مو دارای رایحه‌ای خوش هستند. استفاده از آنها می‌تواند موجب ایجاد حس خوشایندی در شما شود. رایحه‌های آرامش‌بخش موجود در ماسک‌ها به شما در خلاص‌شدن از استرس‌های روزانه هم کمک می‌کند.

محبوب‌ترین انواع ماسک مو را ببینید

مزایای خرید ماسک مو و استفاده از آن چیست؟

مزایای خرید ماسک مو

 

مزایای زیادی در استفاده از ماسک مو وجود دارد. البته مواد موجود در ماسک‌ها هم مهم هستند و بنا به خاصیتی که دارند، روی موها اثرات مختلفی می‌گذارند اما به‌طور کلی، ماسک‌ها می‌توانند مزیت‌های زیر را به همراه داشته باشند:

  • سالم‌ترکردن پوست سر؛
  • براق‌‌وشفاف‌کردن موها؛
  • ایجاد رطوبت در موها؛
  • کم‌کردن وِز موها.

معایب احتمالی خرید ماسک مو و استفاده از آن چیست؟

دقت کنید که استفاده از ماسک مو باید همراه با رعایت توصیه‌هایی باشد که در دستورش آمده است. اگر ماسکی را بیش از زمان لازم روی موها بگذارید (به‌ویژه، زمانی که که موها خیس است)، رطوبت بیش از اندازه به موها وارد می‌شود و آنها را آسیب‌پذیر و شکننده می‌کند.

بنابراین، حواستان باشد که اگر از ماسک مو به‌درستی استفاده نکنید، به‌جای دیدن آثار مثبت حتی مشکلاتی هم برای موهایتان پیش خواهد آمد. شما که چنین چیزی نمی‌خواهید، می‌خواهید؟

ماسک‌های متشکل از چه موادی بخرید؟

خرید ماسک مو

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، ماسک‌های مو می‌توانند از مواد مختلفی تشکیل شوند اما دقت کنید که وجود مواد زیر در ماسک می‌تواند اثرات بسیار خوبی روی موها داشته باشد:

موز

وجود موز در ماسک مو باعث می‌شود که موها کمتر وِزوِزی شوند. موز حاوی ماده‌ای به‌نام سیلیکا یا سیلیسیم دی‌اکسید است که به نرم‌تر و شفاف‌ترشدن موها کمک می‌کند. این میوه خواص ضدمیکروبی هم دارد و همین موجب می‌شود که با شوره موجود در موها مبارزه کند و نگذارد که موها خشک و خراب شوند.

تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی مانند بیوتین، ویتامین E، ویتامین A است. این مواد برای رشد موها مناسب‌اند. پروتئین موجود در تخم‌مرغ‌ها به تقویت مو هم کمک می‌کنند.

روغن آووکادو

مواد معدنی موجود در آووکادو می‌توانند از لایه محافظ و بیرونی موها یعنی کوتیکول‌ها محافظت کنند. منظور از این مواد معدنی چیست؟ آهن، فولیک‌اسید و منیزیم.

عسل

عسل می‌تواند رطوبت را در موها جذب و نگهداری کند. این ماده خوش‌بو و خوشمزه و مفید مزایای دیگری هم دارد. برای نمونه، باعث رشد سلول‌های پوستی می‌شود و می‌تواند کاری کند که فولیکول‌های مو قوی‌تر شوند. فولیکول‌ها کیسه‌هایی هستند که مراحل رشد مو در آنها به وقوع می‌پیوندد.

روغن نارگیل

خرید ماسک مو

وزن مولکولی روغن نارگیل کم است و به‌همین خاطر می‌تواند به عمق موها نفوذ کند. در نتیجه ورود مولکول‌های سبک روغن نارگیل به موها از خشکی و وزشدگی‌شان کم می‌شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که روغن نارگیل می‌تواند کمبود پروتئین را هم جبران کند.

روغن زیتون

روغن زیتون نقش مهمی در مرطوب‌کردن پوست و مو دارد. پس اگر موهایتان خشک است، با خرید ماسک مو که حاوی این ماده است، وضعیت خشکی را بهبود بدهید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا هم خاصیت تسکین‌دهی به پوست سر و موها دارد. وجود انواع مواد مفید مانند ویتامین C، E و B12 در آن باعث می‌شود که به موها مواد مفیدی برسند.

پس اگر قصد خرید ماسک مو دارید، به‌دنبال محصولاتی بروید که حاوی مواد طبیعی مانند موارد بالا هستند و در آنها از مواد شیمیایی کمتر استفاده شده است.


حتما بخوانید: آیا استفاده از سشوار واقعا برای موهایمان ضرر دارد؟

چطور از ماسک مو استفاده کنید؟

برای استفاده از ماسک مو باید آن را به روتین و روش معمول شست‌وشوی موهایتان اضافه کنید. به‌جای استفاده از نرم‌کننده، ماسک مو بخرید. پس از اینکه موهایتان را در حمام می‌شویید، آنها را با حوله خشک کنید و بعد به‌سراغ ماسک مو بروید.

ماسک را به ساقه مو بمالید و بنا به دستورالعملی که برای استفاده از آن وجود دارد، صبر کنید و بعد از چند دقیقه یا ساعت، آن را از روی موها آب‌کشی کنید. در مدتی که ماسک روی ساقه موها مالیده شده، آنها را درون یک حوله گرم بپیچید.

گام‌های استفاده از ماسک مو

  • موها را با شامپو بشویید و آب‌کشی کنید؛
  • ماسک مو را به ساقه موها بمالید؛
  • ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید؛
  • موها را آب‌کشی کنید؛
  • موها را خشک کنید و مدل بدهید.

نکته مهم

پس از خرید ماسک مو و خواندن دستور استفاده باید ببینید که هر ماسک چقدر باید روی مو بماند اما به‌طور معمول، ماسک‌ها به ۳ تا ۵دقیقه ماندن روی موها نیاز دارند. اما اگر موهایتان به‌شدت آسیب دیده، امکان گذاشتن ماسک درحدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سر هم وجود دارد. موهای خشک می‌توانند به ماسک مدت زمان بیشتری هم بدهند و برای مثال، یک شب روی سر باقی بمانند.

دفعات استفاده از ماسک مو چگونه است؟

خرید ماسک مو

به‌طور کلی، توصیه می‌شود که از ماسک مو یک یا دوبار در هفته استفاده کنید. البته همه‌چیز به نوع ماسک و نیاز موهایتان وابسته است. برای مثال، اگر موهایتان خشک است و با یک یا دوبار استفاده از ماسک بهبود پیدا نمی‌کند، تعداد دفعات مصرف را به سه تا چهاربار در هفته برسانید.

اگر موهایتان نازک و فِر است، بهتر است که فقط هفته‌ای یک‌بار یا یک‌هفته درمیان از ماسک مو استفاده کنید. یادتان باشد که زیاده‌روی هم خوب نیست و می‌تواند اثرات معکوس هم داشته باشد. پس متناسب با دستورالعمل ماسکی که می‌خرید و نیاز موهایتان به برنامه‌ای متعادل در مصرف ماسک برسید. نه بیش از حد نیاز و نه کمتر از آن از ماسک موها استفاده کنید.

چند نکته نهایی و خوب درباره ماسک

  • زمانی که می‌خواهید ماسک را روی ساقه موها بمالید از شانه استفاده کنید تا تمام بخش‌های مو را به‌خوبی پوشش بدهد.
  • ماسک را که روی مو می‌مالید، سرتان را ماساژ بدهید و ماده را روی موها به‌خوبی پخش کنید.
  • بعد از اینکه ماسک را با حوله خشک کردید، باد ملایم یا خنک سشوار را به موها بتابانید.

یادتان باشد که رسیدگی به موها به سلامت بیشتر و زیبایی‌شان کمک زیادی می‌کند. ماسک مناسب جنس موهایتان را پیدا و آن را به روتین مراقبتی از موها اضافه کنید. تجربه‌ای از استفاده از ماسک‌های مو دارید؟ ما را هم در جریان بگذارید.


در ادامه بخوانید: بهترین روغن‌های طبیعی برای مراقبت از موهای فر
منبع keune.com healthline.com garnierusa.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.