راهنمای کامل خرید سشوار؛ نکاتی که حتما باید بدانید

سشوار از آن وسایلی است که باید با دقت و حوصله خریداری شود. چرا؟ چون معمولا دستکم ده سالی باید برایمان کار کند و دوما ارتباط مستقیمی با سلامت و زیبایی موهایمان دارد. پس این شما و این راهنمای خرید سشوار.

راهنمای خرید سشوار؛ این نکات مهم را به‌خاطر بسپارید

راهنمای خرید سشوار

اگر سشواری مناسب و باکیفیت بخرید، هم موهایتان زیبا و سالم می‌مانند و هم در مواقعی که می‌خواهید به آنها مدل بدهید، کارتان سریع و راحت می‌شود. اما ماجرا از این قرار است که سشوار مناسب و باکیفیت دقیقا چه معنایی دارد؟

ما با بررسی‌ها و جست‌وجوهایی که انجام داده‌ایم، به این نتیجه رسیده‌ایم که موارد زیر در خرید سشوار مناسب به کمک خواهند آمد:

  • جنس و نوع موها؛
  • قدرت و توان وسیله؛
  • لوازم جانبی سشوار؛
  • تنظیمات حرارتی سشوار؛
  • طراحی و وزن سشوار.

البته قبل از اینکه موارد بالا را توضیح بدهیم، خوب است که برایتان از انواع سشوارها بگوییم.

انواع سشوارها را بشناسید

سشوارها مدل‌های مختلفی دارند. اگر با آنها آشنا باشید، هنگام خرید سردرگم نخواهید شد و درست به هدف خواهید زد؛‌ یعنی گزینه‌ای را خریداری خواهید کرد که کاملا مناسب شرایط موهایتان است.

سشوارهایی یونی

راهنمای خرید سشوار

سشوارهای یونی مجهز به نوعی فناوری‌اند که می‌تواند یون‌های منفی تولید کند. این یون‌های منفی مولکول‌های آب با بار مثبت را خنثی می‌کنند. چنین روندی باعث می‌شود که موها زودتر خشک شوند.

خشک‌شدن مو هم زودتر صورت می‌گیرد و هم حرارت کمتری برای این کار لازم خواهد بود. سشوارهای یونی با وجود یون‌هایی که تولید می‌کنند و باعث خنثی‌شدن بار مثبت مولکول‌های موی خیس می‌شوند، به جلوگیری از وزوزی‌شدن موها هم کمک  و از آسیب‌رسیدن به موها جلوگیری می‌کنند.

سشوارهای تورمالین

تورمالین ماده معدنی ارزشمندی است که از آن در ساخت سشوار استفاده می‌کنند. سطح داخلی وسیله را می‌توان با این ماده پوشش داد. اما چرا؟ کاربردش چیست؟ سشوارهای تورمالین‌دار هم مانند مورد قبلی یعنی سشوارهای یونی می‌توانند یون‌های منفی تولید کنند؛ این یون‌ها در زمان گرم‌شدن وسیله به‌وجود می‌آیند.

یونی که به‌واسطه وجود تورمالین تولید می‌شود، توانایی این را دارد که لایه کوتیکول مو (کوتیکول‌ها لایه بیرونی و محافظ موها هستند) را ببندد و به صاف‌شدن موها کمک کند. در نتیجه، موها حالت وزوزی پیدا نمی‌کنند و آسیب نمی‌بینند.


حتما بخوانید: بهترین روغن‌های طبیعی برای مراقبت از موهای فر

سشوارهای سرامیکی

راهنمای خرید سشوار

سشوارهای سرامیکی برای بیشتر انواع مو مناسب‌اند. این سشوارها سریع حرارت تولید می‌کنند و گرما و حرارت یک‌دستی به‌وجود می‌آورند. حرارت تولیدی این سشوارها از جنس اشعه مادون قرمز است و به موها آسیب کمتری وارد می‌کند.

حرارت تولیدی سشوارهای سرامیکی مکانیزمی مشابه با سشوارهای قدیمی دارد که با وزیدن باد گرم به خشک‌شدن موها کمک می‌کردند و برای مو ملایم و بی‌خطر بودند.

جنس و نوع موها؛ تناسب سشوار و موها مهم است

شاید فکر کنید که سشوارها برای همه نوع و جنسی از مو مناسب‌اند و نیازی نیست که به‌دنبال سشواری با ویژگی‌های خاص برای موهایتان بگردید. اما اشتباه می‌کنید. میان سشوار مناسب برای موهای نازک و ضخیم و انواع دیگر مو تفاوت‌هایی وجود دارد. در ادامه برایتان خواهیم گفت.

موهای نازک

موهایی که نازک و ضعیف هستند به سشوارهایی نیاز دارند که درجه حرارتشان بالا نیست و مو را به‌شدت خشک و پژمرده نمی‌کند. بهتر است که برای خشک‌کردن و حالت‌دادن به چنین جنسی از مو از سشوارهای سرامیکی استفاده کنید. حرارت یک‌دستی که این نوع از سشوارها تولید می‌کنند به موهای ظریف آسیب کمتری وارد می‌کند.

موهای ضخیم

راهنمای خرید سشوار

برای موهای ضخیم باید از سشوارهایی استفاده کنید که حرارت بالایی دارند و می‌توانند رطوبت را از موها به‌طور کامل بگیرند و آن را خشک کنند. بیشتر سشوارها دارای قطعه‌ای جانبی هستند که به سر وسیله بسته می‌شود و باد را به سمت موها متمرکز می‌کند.

اگر موهایتان ضخیم است، حتما از سشواری با این قطعه جانبی استفاده کنید تا موهایتان بهتر خشک شود یا حالت بگیرد. البته دقت کنید که موهای ضخیم هم آسیب‌پذیرند و باید سشوار را تکان بدهید و به‌طور مستقیم روی موها نگه ندارید تا آسیب نبینند.

موهای وِزوِزی

برای کسانی که موهایشان حالت وزوزی دارد، استفاده از سشورهای یونی یا تورمالینی توصیه می‌شود. این سشوارها با فناوری‌هایی که دارند از ایجاد الکتریسیته ساکن روی موها جلوگیری می‌کنند و مانع از تشدید وزشدن آنها می‌شوند.

موهای تاب‌دار یا فِر

راهنمای خرید سشوار
قطعه دیسپانسر در سشوار

اگر موهایتان چنین مدل و جنسی دارد، از سشوارهایی استفاده کنید که دارای قطعه دیفیوزر یا دیسپانسر هستند. این قطعه حالت موها را حفظ می‌کند و باعث می‌شود که راحت‌تر خشک شوند. سشوارهای یونی هم گزینه مناسبی هستند. بعد از اینکه موها را با سشوار مناسب خشک کردید، برای اینکه حالت موها حفظ شود، می‌توانید گزینه باد سرد را فشار بدهید.

موهای خشک و آسیب‌دیده

اگر موهایتان خشک و آسیب‌دیده است، باید به سراغ سشوارهای سرامیکی بروید. حرارت یک‌دست این وسیله‌ها با موهای تخریب‌شده مراعات می‌کند. به‌طور کلی هم بهتر است که موهایتان را با حرارت کمتر و باد بیشتر خشک کنید. سشوار را هم روی یک نقطه از سر متمرکز نکنید.

قدرت و توان وسیله را در نظر بگیرید

راهنمای خرید سشوار

اگر به‌دنبال سشواری هستید که حرارت و باد زیادی تولید کند، باید در میان گزینه‌های موجود به‌سراغ سشواری بروید که توان آن بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ وات است. هرچقدر که توان و قدرت سشوار بیشتر باشد، باد قوی‌تر و گرم‌تری تولید می‌کند.

اگر به‌دنبال باد و حرارت معمولی هستید و در واقع، سشواری برای خشک‌کردن موها در منزل می‌خواهید که گاهی هم با آن موهایتان را مدل می‌دهید، خرید سشواری با توانی در بازه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ وات هم مناسب خواهد بود.

لوازم جانبی سشوار مهم است

این روزها، سشوارها نسبت به گذشته قطعات و لوازم جانبی متنوع‌تری دارند. امکانات جانبی‌شان به شما اجازه می‌دهد که موهایتان را به شکل‌های مختلف حالت بدهید. اگر اهل مدل‌دادن به موها هستید، در خرید به قطعات جانبی هم دقت کنید؛ قطعاتی مانند دیسپانسرها برای دادن حالت تاب‌دار و مجعد به موها، یا وجود قطعاتی مانند لوله‌ای بلند که باد را روی موها متمرکز می‌کند.

دکمه باد سرد هم از آن گزینه‌های جانبی مطلوبی است که می‌تواند در حالت‌دادن به موها به شما کمک کند. بعد از اینکه موها را مدل دادید، با فشار دکمه باد سرد می‌توانید حالت موها را تثبیت کنید. گزینه‌های جانبی مختلف می‌توانند تنوع و رفاه بیشتری در استفاده از سشوار برایتان به‌همراه بیاورند. البته اگر این‌ها برایتان مهم نیست، می‌توانید سشواری ساده بخرید.

به تنظیمات حرارتی سشوار توجه کنید

راهنمای خرید سشوار

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید سشوار تکیه بر این نکته است: سشواری با درجه تنظیمات حرارتی متنوع تهیه کنید. هرچقدر که دستتان در تنظیم حرارت و گرمای خروجی سشوار بیشتر باشد، راحت‌تر خواهید بود.

گاهی لازم است که خیلی زود و سریع موها را خشک کنید. گاهی هم نیاز است که حرارتی متوسط و بادی ملایم به موهایتان بتابانید. پس سشواری انتخاب کنید که به شما آزادی عمل در انتخاب حرارت می‌دهد.

طراحی و وزن سشوار را در نظر بگیرید

وزن سشوار هم مهم است. باید سشواری بخرید که سبک و خوش‌دست است و به‌راحتی با آن کار می‌کنید. سشواری نخرید که آن‌قدر سنگین است که با هردفعه استفاده، دستتان را خسته می‌کند.

شکل دسته و طراحی دکمه‌ها و بخش‌های مختلف سشوار را هم در خرید در نظر داشته باشید. به اندازه سیم و قابلیت حمل سشوار هم در هنگام خرید توجه کنید. یادتان باشد که اگر در رفت‌وآمد هستید، خرید سشوار سفری انتخاب بهتری برایتان خواهد بود. سشوارهای سفری معمولا طراحی جمع‌وجوری دارند و به‌سادگی می‌توانید آنها را با خود به سفر ببرید.

البته دقت کنید که سبک و کوچک‌بودن این سشوارها به معنای کمبود کارایی‌شان نیست. در مدل‌های جدید موجود در بازار می‌توان شاهد سشوارهای سفری بود که هم سبک و کوچک‌اند و هم توان بالایی دارند.

محبوبترین انواع سشوار را ببینید

در آخر

با مرور این راهنمای خرید سشوار می‌توانید راحت و ساده اقدام به خرید سشوار کنید. داشتن اطلاعاتی کامل درباره یک وسیله به شما دید خوبی برای تصمیم‌گیری در خرید می‌دهد. اگر شما هم نکته‌ای درباره خرید سشوار می‌دانید، ممنون می‌شویم با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: آیا استفاده از سشوار واقعا برای موهایمان ضرر دارد؟
منبع hotstylingtoolguide.com appliancesonline.com.au swirlster.ndtv.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.