بادی اسپلش چیست؟ اصول استفاده صحیح از این خوشبوکننده محبوب

بادی اسپلش، محصولی تقریبا جدید است که به‌ عنوان خوش‌بوکننده و آبرسان پوست بدن شناخته می‌شود. در این مقاله از «منومد»، می‌گوییم که بادی اسپلش چیست؟ همچنین از تفاوت بادی اسپلش و ادکلن در کنار نکات قبل از خرید خواهیم گفت. همراهمان باشید.

بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش‌‌ (body splash)، معمولا به‌عنوان اسپری خوش‌بو کننده و آبرسان بدن شناخته می‌شود. ولی میزان روغن‌های معطر این خوش‌بو‌کننده (همان عصاره‌های گیاهی خالص که پس از عمل تقطیر برای ایجاد رایحه، عطر و طعم مواد مختلف ازجمله آرایشی، بهداشتی و حتی خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند)، با سایر خوش‌بو‌کننده‌ها متفاوت است. همین امر در غلظت، ماندگاری، کیفیت و حتی روش استفاده آن تاثیر قابل توجهی گذاشته است.

اگر عاشق خوش‌بویی و رایحه‌های تازه هستید، اما در عین حال بوی ادکلن برایتان خیلی قوی یا حتی اذیت‌کننده است، بادی اسپلش جایگزین بسیار مناسبی خواهد بود.

ادکلن چیست؟

ادکلن چیست؟

همانطور که می‌دانید، ادکلن‌ نوعی خوش‌بوکننده‌ محبوب است که در انواع مختلف تولید می‌شود. نوع مرسوم و شناخته‌شده‌ آن، ادکلن‌هایی است با حجم دانه‌های روغنی معطر بین ۳ تا ۸ درصد که اثربخشی و کیفیت بالاتری را نسبت به بادی اسپلش‌‌ها دارد.

از ادکلن‌ها بیشتر در میهمانی‌های شبانه، مراسم رسمی، ضیافت‌ها و دیدارهای کوتاه‌مدت استفاده می‌شود. چون علاوه بر داشتن رایحه‌هایی دلنشین، مدت‌زمان ماندگاری آن‌ها بین ۸ تا ۱۲ ساعت است.

درواقع ادکلن‌ها را با محلول آب و الکل بیشتری نسبت به عطر‌های غلیظ تولید می‌کنند که طبیعتا ماندگاری کم‌تری را نسبت به آن ها در پی دارد.


حتما بخوانید: خوشبوترین عطرهای زنانه با قیمت مناسب؛ این نام‌ها را به‌خاطر بسپارید

تفاوت بین بادی اسپلش و ادکلن

تفاوت بین بادی اسپلش و ادکلن

 

حال که دانستیم بادی اسپلش چیست و مختصر در مورد ادکلن گفتیم، بد نیست در مورد تفاوت‌های این دو محصول هم بدانیم:

۱. حجم مصرفی روغن‌های معطر

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم یکی از بارزترین تفاوت‌ها در بادی اسپلش و ادکلن، میزان روغن‌های معطری است که در تهیه‌ آن‌ها استفاده می‌شود. درواقع بادی اسپلش‌ نسبت به عطر، ادکلن و دیگر خوش‌بوکننده‌ها دارای روغن‌های معطر کمتری است.

معمولا درصد این روغن‌ها در بادی اسپلش بین ۲ تا ۳ درصد است و این در حالی است که برای تولید یک ادکلن چیزی بین ۳ تا ۸ درصد از روغن‌های معطر استفاده می‌شود.

اسپری بدن به‌ اصطلاح سبک‌تر است و رایحه‌ای ملایم‌تری دارد و تنها پوست بدن را خوش‌بو می‌کند و این یعنی نباید انتظار داشت کل فضا مملو از عطر بادی اسپلش شود.

۲. ماندگاری

دومین تفاوت اساسی بین بادی اسپلش و ادکلن، میزان ماندگاری آن‌هاست. در واقع در تولید اسپری بدن، علاوه‌ بر کم‌بودن دانه‌های روغنی معطر، میزان آب و الکل مصرفی نسبت به عطر و ادکلن بیشتر است. محصول تولیدی رقیق‌تر بوده و همین امر دوام و ماندگاری کم‌تری را هنگام مصرف در پی دارد.
از این‌رو باید چندین مرتبه در روز پوست بدن را به بادی اسپلش، اسپری کرد تا نتیجه‌ی مطلوب را شاهد باشیم.

۳. طرز استفاده

همان‌طور که می‌دانید، هر کدام از محصولات آرایشی و بهداشتی را باید با توجه به دستورالعمل درج شده روی محصول یا بروشور آن استفاده کرد. می‌توان به یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بین بادی اسپلش و ادکلن یعنی نحوه مصرف، اشاره کرد.

بادی اسپلش مستقیم روی پوست بدن اسپری می‌شود تا علاوه بر ایجاد تازگی و طراوت به پوست، رایحه‌ا‌ی دلنشین هم به‌ ارمغان آورد. این در حالی است که ادکلن را روی لباس هم می‌توان استفاده کرد. 

۴. قدرت پخش

اگر تجربه‌‌ استفاده از ادکلن را دارید، حتما هنگام اسپری کردن متوجه سرعت و شدت پخش آن از ظرف شده‌اید. دلیل این امر وجود گازهای مخصوص هنگام پُر کردن ظرف است تا در زمان استفاده، با شدت خارج شده و بهتر روی لباس پخش شود.

این در حالی است که ظرف حاوی بادی اسپلش، فاقد این گازهاست و به همین دلیل قدرت پاشش این محصول نسبت به ادکلن کم‌تر است.

۵. خاصیت آبرسانی

یکی از بهترین ویژگی‌های بادی اسپلش، خاصیت آبرسانی و ایجاد رطوبت و تازگی پوست بدن پس از مصرف است. همانطور که قبلا هم گفته‌ شد، از این ماده پس از حمام استفاده می‌شود. در این زمان منافذ پوست کاملا باز است و بادی اسپلش با خاصیت آبرسانی باعث جلوگیری از خشکی پوست می‌شود. ویژگی که در ادکلن و بیشتر خوشبوکننده‌ها وجود ندارد.

۶. قیمت

دانه‌های روغنی معطر نه تنها در کیفیت و ماندگاری خوش‌بوکننده‌ها موثرند، بلکه در قیمت‌گذاری هم تاثیر مستقیم دارند. درواقع در پروسه تولید این محصولات، هرچه غلظت دانه‌های معطر بیشتر باشد، رایحه‌ای قوی‌تر، ماندگارتر و باکیفیت‌تر خواهیم داشت که در نهایت باعث گران‌تر بودن آن می‌شود.

از آن‌جا که حجم این دانه‌های معطر در ساخت ادکلن بیشتر است، پس قیمت بالاتری نسبت به بادی اسپلش دارد.

با این نکات ماندگاری بادی اسپلش را افزایش دهید

ماندگاری بادی اسپلش

بسیاری از مصرف‌کنندگان پس از استفاده از بادی اسپلش، از ماندگاری پایین آن نسبت به عطر و ادکلن شاکی هستند. حتی زمانی‌که حجم زیادی از آن را به بدن خود اسپری می‌کنند، بازهم این مشکل آنها را آزار می‌دهد.

این درحالی است که مصرف زیاد این مواد، ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد حساسیت‌های تنفسی شود. اما راهکار پیشگیری از آن چیست؟ یکی از بهترین راه‌حل‌ها، آماده‌سازی پوست بدن، پیش از استفاده از بادی اسپلش است.

در  ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه پوست بدنتان را قبل از استفاده‌ بادی اسپلش آماده کنید.

۱. دوش بگیرید

اولین قدم، گرفتن یک دوش دلچسب با صابون، ژل مرطوب‌کننده‌ یا شامپوی بدن مناسب با پوست است. جالب است بدانید، اثر اسپری‌های بدن روی پوست مرطوب، به‌ مراتب بیشتر بوده و ماندگاری طولانی‌تری دارد. دلیل این امر هم بازبودن منافذ پوست پس از استحمام است که قدرت جذب ذرات پخش شده از ظرف بادی اسپلش را چندین برابر می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم، ابتدا یک دوش مناسب بگیرید.

البته فراموش نکنید، حتما از شامپوی بدن یا صابونی استفاده کنید که رایحه‌ آن شبیه اسپری مورد نظرتان باشد. اگر صابون یا شامپوی بدنی با همان بو پیدا نکردید، نگران نباشید. کافی است به‌ دنبال محصولی غیر معطر باشید.

۲. از لوسیون مناسب استفاده کنید

پس از دوش گرفتن، درست زمانی که با حوله بدنتان را خشک می‌کنید، استفاده از لوسیون مناسب پوست بدنتان، کمک بزرگی به ماندگاری بیشتر اثر بادی اسپلش می‌کند.
البته باز هم فراموش نکنید، بهتر است از لوسیونی با رایحه‌ای شبیه به بادی اسپلش یا در صورت در دسترس نبودن آن، از یک محصول غیر معطر استفاده کنید.

۳. پوست بدن را مرطوب کنید

همانطور که گفتیم، برای اثربخشی بیشتر بادی اسپلش، بهتر است قبل از استفاده دوش بگیریم. چرا که پوست تمیز و دوش‌گرفتن، باعث بازشدن منافذ پوست شده و غبارهای معطر پس از اسپری کردن را بهتر و بیشتر جذب می‌کند.

۴. به نقاطی از بدن که نبض دارد اسپری کنید

یکی دیگر از راهکارهای تاثیرگذار در ماندگاری بیشتر بادی اسپلش، اسپری آن روی نقاطی از پوست است که دارای نبض باشد. روی مچ، داخل آرنج، جلوی گردن، پشت زانوها و حتی در وسط قفسه‌ سینه محل مناسبی برای اسپری کردن است. فقط سعی کنید اسپری را با کمی فاصله از نقاط عنوان شده، انجام دهید. با این کار، مطمئن می‌شوید که کل پوست به کمک جریان هوای اطراف شما، به غبارهای بادی اسپلش آغشته می‌شود.

نکته‌ مهم دیگری که بهتر است به آن توجه شود، استفاده‌ همزمان از دئودورانت زیر بغل و بادی اسپلش است. چون اگر تنها از بادی اسپلش استفاده کنید، با تعریق زیر بغل مواجه خواهید شد.

۵. بلافاصله پس از بادی اسپلش، لباس نپوشید

اجازه دهید، مدت‌زمانی از اسپری به پوست بدنتان بگذرد. درواقع بگذارید، رایحه روی پوستتان خشک شود و پس از آن لباس‌هایتان را بپوشید. درغیر این‌صورت، لباسهایتان عطر و بویی را که روی پوستتان نشسته، پاک می‌کند.

۶. بادی اسپلش را به موهایتان اسپری کنید

اسپری بادی اسپلش به مو
اسپری کردن بادی اسپلش به مو

روش دیگری که به ماندگاری بیشتر بادی اسپلش کمک می‌کند، اسپری کردن آن روی موهاست. البته توجه کنید که هرگز به طور مستقیم این کار را انجام ندهید. چون باعث خشک‌شدن موهایتان می‌شود. در واقع روش صحیح اسپری کردن آن روی برس یا شانه‌ای است که استفاده می‌کنید.
سپس موهایتان را با خیال راحت شانه کنید و خواهید دید که چه عطر دلنشینی شامه‌تان را پر می‌کند.

۷. پنبه‌ آغشته به بادی اسپلش را همراه داشته باشید

جالب است بدانید استفاده از پنبه‌هایی که آغشته به بادی اسپلش است، نتیجه‌ای جالب و باورنکردنی دارد. کافی است، مقداری از آن را روی تکه‌ کوچکی از پنبه اسپری کنید. سپس آن را در قسمت زیرین لباس خود، ثابت کنید.
مطمئنا از نتیجه شگفت‌زده خواهید شد.

کلام آخر

در این مقاله از بادی اسپلش، محصولی نسبتا جدید در دنیای مواد بهداشتی و آرایشی، گفتیم. قصدمان افزایش آگاهی شما در انتخاب هرچه بهتر این خوشبوکننده‌‌ و آبرسان بدن است. اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه خرید این محصول دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما درمیان بگذارید.


در ادامه بخوانید: انواع عطر؛ تفاوت‌ ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادکلن و اوفرش را دقیقا بشناسید
منبع dalmeetsglam toppcock classic105
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.