خوشبوترین عطرهای مردانه برای یک قرار عاشقانه

قرار عاشقانه‌ای در پیش دارید؟ شور و حال خاصی به شما دست داده و نگران هستید و نمی‌دانید چه عطر و ادکلنی استفاده کنید؟ حق دارید. این موضوع کمی چالش‌برانگیز است. می‌خواهیم به شما کمک کنیم که بهترین عطر مردانه مناسب قرار عاشقانه را برای خودتان انتخاب کنید. پیشنهادهایمان را ببینید.

۱. مون بلان لیجند؛ شیرین و جذاب

بهترین عطر مردانه برای قرار عاشقانه
مون بلان لیجند (Montblanc Legend)

مون بلان می‌تواند همان عطر مناسب قرار عاشقانه و جذابی باشد که به دنبالش می‌گردید. همان عطری که رایحه‌اش حسی از اعتمادبه‌نفس، شجاعت و پرشوربودن را منتقل می‌کند. البته تفسیرکردن بوی عطرها کار چندان ساده‌ای نیست. مغز و بویایی آدم‌ها بسیار پیچیده است و تفسیری که از یک بو و رایحه دارند در گروی عوامل متعددی است.

با این حال، ترکیبی که در هر عطر هست، تاحد زیادی می‌تواند یادآور برخی صفات و حالات باشد. مون بلان لیجند عطری میوه‌ای دارد که با نُت‌های ادویه‌ای همراه‌اند. در واقع، در بستر آرام و شیرین این ادکلن، به‌واسطه وجود رایحه‌هایی از دانه تونکا و چوب صندل، نوعی خنکی هم وجود دارد.

رایحه شیرین و خنک مون بلان گزینه مناسبی برای پُرکردن فضای عاشقانه یک قرار است. شاید برایتان جالب باشد که مون بلان لیجند یعنی کوه سفید افسانه‌ای. نام جذابی هم دارد، نه؟

قیمت ادکلن مون بلان لیجند

۲. پرفیوم دو مارلی لیتون؛ ماندگار و قدرت‌مند

عطر برای قرار عاشقانه
پرفیوم دو مارلی لیتون(Parfum de Marly Layton)

سیب، اسطوخدوس و پرتقال کاری کرده‌اند که فرمولاسیون این عطر یادآور رایحه‌ای شاد و روح‌بخش باشد. وجود وانیل و فلفل و مواد دیگری مانند چوب صندل هم به خاص‌شدن بوی پرفیوم دو مارلی لیتون کمک کرده است.

از این‌ها که بگذریم ماندگاری خوب عطر مذکور هم قابل‌تعریف و تمجید است. این عطر ۶ ساعت پیاپی همچنان بویی تروتازه دارد. پس نگران نباشید و بدانید که اگر قرار عاشقانه‌تان کمی طول بکشد، همچنان خوشبو باقی می‌مانید.

مدل لیتون پرفیوم دو مارلی هم مانند عطرهای دیگر این برند، باعث می‌شود که پس از ورود به یک مکان، توجه همه را به سمت خود جلب کنید. پخش بوی لیتون عالی است و ماندگاری‌اش هم که حرف ندارد.

۳. کلوین کلاین اترنیتی؛ کلاسیک و پرابهت

عطر مناسب قرار عاشقانه
کلوین کلاین اترنیتی (Calvin Klein Eternity)
درباره این عطر باید بگوییم که استفاده از آن مانند مُشتی آب خنک است که در تابستانی گرم روی صورت پاشیده می‌شود. با اسپری‌کردن هر پاف از آن، طیفی متنوع از عطر مرکبات و اسطوخدوس به محیط سرایت می‌کند.
در تقسیم‌بندی رایحه‌ها، کلوین کلاین اترنیتی در دسته عطرهای تند، شیرین و خنک قرار می‌گیرد. پس هم ابهت و تندی لازم برای تسخیر هر محیط را دارد و هم شیرینی و خنکی آن، حس دوست‌داشتنی و اعتمادبرانگیزی ایجاد می‌کند که برای هر قرار عاشقانه‌ای ضروری است.
این ویژگی‌ها فریاد می‌زنند که با یک عطر کلاسیک روبه‌رو هستیم. کلاسیک‌ها هم جذابیت دارند و هم وقار. با اسپری‌کردن این عطر، مستقیم به صحنه‌ای از فیلم‌های کلاسیک عاشقانه می‌روید که در آنها، قهرمان‌های عاشق و خوش‌تیپی مثل کلارک گِیبل و همفری بوگات نقش‌آفرینی می‌کردند.

۴. پوران‌اوم دو کرون؛ قدیمی اما هنوز طلایی

عطر مردانه برای قرار عاشقانه
پورانوم (Pour Un Homme de Caron)

پوران‌اوم از آن عطرهای معروف مردانه است که پیش بزرگ‌ترها (منظور متولدان دهه ۴۰ و ۳۰) شهرت زیادی دارد. این رایحه خاطره‌انگیز و قدیمی هنوز هم در میان بهترین عطرها جایگاه خوبی برای خود پیدا می‌کند. دوام و قرارگرفتن در میان بهترین‌ها برای سالیان متمادی نشان می‌دهد که طراحان و سازندگان پوران‌اوم کارشان را حسابی بلد بوده‌اند.

بوی خوش وانیل و گیاهان معطر دیگر باعث می‌شود که رایحه‌ای طبیعی و گرم در هوا منتشر شود. به این حالات، رگه‌هایی از تلخی هم اضافه کنید تا دست‌تان بیاید که با چه ادکلن شیک و خاصی طرف هستید.

عطر پوران اوم دوکرون

۵. جان وارواتوس آرتیسان؛ خنکی بهار

قرار عاشقانه و عطر وارواتوس
وارواتوس آرتیسان (John Varvatos Artisan)

رایحه وارواتوس آرتیسان شبیه نسیمی در خنکی صبح بهار است. همین توصیف کافی است تا دوستداران بوهای خنک و طبیعی را به خرید ترغیب کند. ترکیبات این عطر به‌خوبی وحدتی مثال‌زدنی ایجاد کرده‌اند. ادویه، چوب، مرکبات و خاک معطر در کنار هم نشسته‌اند و به عطر آرتیسان حالتی شیرین و در عین‌حال تند داده‌اند.

اگرچه ماندگاری آرتیسان مانند برخی از عطرها چندین و چند ساعت نیست اما قدرت پخش بالایی دارد و توجه همه را در محیط به خود جلب می‌کند. شکوفه‌های نارنج و گیاهان معطری مانند آویشن در ترکیب جان وارواتوس آرتیسان غوغا کرده‌اند.

ادو تویلت مردانه جان وارواتوس

۶. کاروِن پور اوم؛ دقیق و تمیز

عطر مردانه برای قرار عاشقانه
کاروِن پور اوم (Carven Pour Homme)

اگر از رایحه‌های چوب و ادویه خوشتان می‌آید، کارون پور اوم انتخاب خوبی برای شماست. این عطر فرانسوی می‌تواند عطر مردانه مناسب قرار عاشقانه شما باشد؛ به‌شرطی که از بوی علف وتیور و چوب صندل خوشتان بیاید. شاید بگویید که با عطر این‌ها آشنایی ندارید و نمی‌دانید که از آنها خوشتان می‌آید یا خیر.

حق با شماست. کمتر کسی است که از نزدیک با علف ویتور و چوب صندل آشنایی داشته باشد. بگذارید که شرح دقیق‌تری از بوی کارون برایتان داشته باشیم. رایحه ترکیبات عطر کارون طوری است که در نهایت، بویی تند و شیرین و البته گرم تولید می‌کند.

این عطر خوشایند و همه‌پسند است. کسانی که به آراستگی توجه دارند و دوست ندارند که عطرشان برای کسی ناخوشایند باشد (ریسک‌پذیر نیستند) از کاروِن استقبال می‌کنند.

ادوتویلت مردانه کارون

۷. ایو سن لورن دو نویی؛ باغ کوچک خوش‌بو

عطر مردانه مناسب قرار عاشقانه
ایو سن لورن دو نویی (Yves Saint Laurent La Nuit De l’Homme)

اگر به‌دنبال رایحه‌ای هستید که سر قرار عاشقانه در محیط بپیچد و از همان لحظه اولِ دیدار طرف مقابل را جذبتان کند، حتما به خرید ایو سن لورن فکر کنید. البته یادتان باشد که این عطر بیشتر مناسب فصل‌های سرد سال است.

اما چه چیزی در ترکیب این عطر وجود دارد که آن را ماندگار و دوست‌داشتنی می‌کند؟ ترنج، فلفل سیاه و رازیانه. این‌ها که در کنار وانیل و نعنای هندی بنشینند، ترکیبی برنده به‌وجود می‌آورند که همه دوستش خواهند داشت.

سازندگان ایو سن لورن فقط به همین مواد اکتفا نکرده‌اند. در کنار موارد مذکور، از لادن فرانسوی و گل سنبل هم در فرمولاسیون عطر استفاده شده است. باغی از گل‌ها و گیاهان معطر در یک بطری کوچک عطر جمع شده؛ جذابیت را چطور معنی می‌کنید؟

۸. ویکتور اند رالف اسپایس‌بامب اکستریم؛ گرم شورانگیز

بهترین عطر مردانه برای قرار عاشقانه
ویکتور اند رالف اسپایس‌بامب اکستریم (Spicebomb Extreme)

این عطر رایحه‌ای به‌شدت طبیعی دارد. منظور چیست؟ یعنی با استشمام بوی آن احساس نمی‌کنید که با ترکیبی ساخته دست بشر روبه‌رو هستید. وانیل، فلفل سیاه، تنباکو و زیره سیاهی که در ترکیب آن وجود دارد، بویی گرم، شیرین و طبیعی به عطر داده‌اند.

البته دقت کنید که اسپایس بامب اکستریم برای فصل‌های سرد گزینه بهتری است اما در فصل‌های دیگر هم ماندگاری و پخش خوبی دارد. رایحه این عطر خاص است؛ از آن رایحه‌هایی که می‌تواند بدل به سند و امضای شخصی‌تان شود و هر جای دیگری که به مشام دیگران بخورد، آنها را یاد شما بیاندازد.

ادو پرفیوم مردانه ویکتور اند رالف

۹. جورجیو آرمانی مدل آرمانی کد؛ ایتالیایی اصیل

بهترین عطر مردانه برای قرار عاشقانه
جورجیو آرمانی، آرمانی کد (Giorgio Armani Code)

جورجیو آرمانی از برندهای معروف ایتالیایی است که رایحه‌های معروف و خوبی روانه بازار کرده و می‌کند. مدل آرمانی کد از ادکلن‌های آن هم تند، تلخ و گرم است. بوی چوب گایاک، شکوفه‌های درخت زیتون و دانه تونکا به عطر حالتی شرقی می‌دهند.

وجود عطری از لیمو و نارنج در کنار تنباکو و بوی خوش چرم هم این عطر مردانه را ماندگار می‌کند. این ترکیب باعث می‌شود که رگه‌هایی از تلخی هم به‌طور کلی، در بوی ادکلن به مشام برسد. البته یادتان باشد که پخش بوی ادکلن آرمانی کد مطلوب ولی ماندگاری‌اش آنچنان بالا نیست.

ادوتویلت مردانه آرمانی

۱۰. شانل بلو دو شانل؛ جذابیت پنهان

عطر مردانه برای قرار عاشقانه
شانل بلو دو شانل ( Chanel Bleu De Chanel)

شانل هم از بهترین برندهاست و برای خرید عطر مردانه مناسب قرار عاشقانه می‌توانید روی آن حساب کنید. طراحان و سازندگان این عطر آن را رایحه‌ای اغواگر معرفی می‌کنند. تا اینجا به نظر می‌رسد که ویژگی‌های لازم برای استفاده در قراری عاشقانه را دارد.

اما بگذارید که کمی دقیق‌تر شویم و ببینیم که چه ترکیباتی در فرمولاسیون آن به کار رفته است. شاید این رایحه به‌زعم شما و طرف مقابلتان چندان اغواگرانه نیاید. قبول؟ فلفل قرمز، جوز، لیمو، پرتقال و نعنا؛ همه این‌ها در کنار هم می‌توانند هم رایحه‌ای خنک و دوست‌داشتنی به‌وجود بیاورند و هم تلخی و جذابیتی که صاحب ادکلن را دست‌نیافتنی می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که شانل بلو دو شانل واقعا ویژگی‌های لازم برای اغواکننده‌بودن را دارد. نه؟ از ترکیبات دیگر آن می‌توان به زنجبیل، گل یاس و چوب صندل هم اشاره کرد. نظرتان درباره‌اش چیست؟

پرفیوم مردانه شانل مدل Bleu De Chanel

نوبت شماست!

عطر مردانه مناسب قرار عاشقانه را پیدا کردید؟ کدام مورد از این فهرست، چشمتان را گرفته است؟ قصد خرید دارید؟ اگر شما هم تجربه‌ای موفق در استفاده از ادکلن و عطری خوش‌بو برای سر قرار داشته‌اید، نامش را به ما بگویید.

بوها جادوگر هستند. استشمام رایحه‌ای خاص می‌تواند ما را از مکان و زمان جدا کند و به خاطره‌ای در گذشته فرو ببرد. برای همین است که باید بدانید در قرارهای عاشقانه‌تان چه عطری استفاده کنید. خاطره‌ای که آن بو شکل می‌دهد تا سال‌ها از مشام شما و طرف مقابلتان بیرون نخواهد رفت.


در ادامه بخوانید: در اولین قرار عاشقانه چه بپوشیم؟ برای آقایان و خانم‌ها
ت
منبع colognecritic.com fragrancetoday.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.