رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟ معرفی چند عطر فوق‌العاده اورینتال

حس بویایی از اصلی‌ترین حواسی است که با عملکردش بر ناخودآگاه ما اثر می‌گذارد. رایحه‌ها و عواطف ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و به شکل شگفت‌انگیزی روند خاطره‌سازی و ثبت احساسات را در ذهن‌مان امکان‌پذیر می‌کنند. بزرگان صنعت عطرسازی جهان از دیرباز با خلق روایح جدید تلاش کرده‌اند حس بویایی و ذهن ما را همسو کنند. در این مطلب، قصد داریم برایتان بگوییم رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟ در عین حال، برخی از محبوب‌ترین عطریات اورینتال دنیا را به شما معرفی می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟

رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟
رایحه اورینتال (شرقی) یکی از پرطرفدارترین خانواده‌های عطریات است که بویی کلاسیک، گرم، عمیق و اغواگر دارد.

رایحه اورینتال یا شرقی یکی از اصلی‌ترین و پر‌طرفدار‌ترین خانواده‌های روایح در صنعت عطرسازی است که معمولا با ترکیب نت‌های برخی از ادویه‌جات با بوی خوش چوب، مشک، وانیل و عنبر تهیه می‌شود. برای بسیاری از افراد شنیدن نام اورینتال یا شرقی یادآورد عطرهایی است که تم عربی دارند. اما خوب است بدانید، روایح عربی فقط یکی از زیر مجموعه‌های این خانواده‌ رایحه به حساب می‌آیند. عطرهای شرقی معمولا بویی کلاسیک، گرم، عمیق و اغواگر دارند. برای ساخت برخی از محبوب‌ترین عطریات اورینتال از ترکیب نت‌های گفته شده با رایحه‌های گلی و شیرین استفاده می‌شود. حاصل این کار، عطرهای دلپذیر و ماندگاری است که برای مدت‌ها در خاطره‌ها باقی می‌مانند.

تاریخچه رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟

تاریخچه رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟
استفاده از رایحه اورینتال از سالیان دور در میان ساکنان یونان باستان، مصر، بین‌النهرین و روم رواج داشته است.

تاریخچه رایحه اورینتال به زمان‌های بسیار دور برمی‌گردد. شواهد به‌جا مانده نشان داده‌اند مردم یونان باستان، مصر، بین‌النهرین و روم از انواع صمغ‌ها، گیاهان و ادویه‌های خوش عطر و بو برای ایجاد عودهای معطر استفاده می‌کردند. در طول جنگ‌های صلیبی یعنی در فاصله قرن‌های ۱۲ و ۱۳ میلادی، مشرق زمین با گنجینه‌ای از روایح به‌یادماندنی به‌وسیله غربی‌ها کشف شد. به این ترتیب، کشتی‌های سرشار از جوز هندی، کافور، مُر، فلفل، مشک، کهربا و زعفران از شرق به سمت اروپا رهسپار شدند تا مشام ساکنان آن‌سوی کره زمین را نیز با عطر غنی و قدرت بی‌نظیرشان نوازش کنند.

تاریخچه رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟
پس از جنگ‌های صلیبی، مردمان غربی کشتی‌های خود را از جوز هندی، کافور، مُر، فلفل، مشک، کهربا و زعفران سرشار کردند و رهسپار سرزمین خود شدند.

در سال ۱۸۸۹، Jicky by Guerlain با ترکیبی از روایح وانیل و کومارین به‌دست آمده از دانه تونکا برای نخستین بار به بازار عرضه شد تا راه را برای ورود نت‌های شرقی به دنیای شگفت‌انگیز عطریات باز کند. سپس در سال ۱۹۰۸ میلادی، برند «کوتی» با ارائه عطری متشکل از عنبر و وانیل مسیر «گرلن» را ادامه داد.

تاریخچه رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟
مثل همیشه، برند گرلن در ارائه این رایحه جدید هم پیشتاز شد و راه را برای دیگر برندهای عطرسازی هموار کرد.

با این حال، «شالیمار» از برند گرلن نخستین عطری بود که در تاریخ عطرسازی با نام خانوادگی اورینتال به ثبت رسید. از سال ۱۹۲۵ تا کنون، این عطر به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین رایحه‌های جهان جایگاه خود را در میان مخاطبان و علاقه‌مندان این دسته از محصولات حفظ کرده است. شالیمار به معنای معبد عشق، نام‌اش را از یکی از باغ‌های مشهور سلطان جهان (سلطان هندی) گرفته و داستان عشق دو دلداده‌ی مشهور هندی به نام شاه جهان و ممتاز محل را روایت می‌کند. این عطر بی‌نظیر از سه رایحه اصلی برگاموت یا ترنج، وانیل و زنبق تشکیل شده است.


حتما بخوانید: همه چیز درباره برند گرلن؛ از جذاب‌ترین عطرهای سفارشی تا پودرهای مرواریدی زیبا

مهم‌ترین ویژگی رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟

مهم‌ترین ویژگی رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟
عطریات اورینتال ماهیتی برون‌گرا، پر‌تجمل و نمایشی دارند.

عطریات اورینتال ماهیتی برون‌گرا، پر‌تجمل و نمایشی دارند. روایح این دسته از عطریات معمولا بر دیگر محصولات مشابه غالب بوده و برای مدت‌ها در محیط باقی می‌مانند. عطرهای شرقی از جمله روایحی هستند که به واسطه‌ نوع ترکیبات‌شان نسبت به دیگر عطرها دوام بالایی دارند و از اغواگری و فریبندگی بی‌نظیری برخوردارند. اگر بخواهید رایحه اورینتال را با رنگ تفسیر کنید احتمالا باید قرمز آتشین یا رنگ طلایی تجملاتی را برایش در نظر بگیرید. عطرهای اورینتال ترکیبی از گرما، عشق، شور و شوق و برانگیختگی احساسات هستند. این عطریات در کسری از ثانیه فضایی آرام و عرفانی ایجاد کرده و مخاطب را با خود به سرزمین‌های آتشین با قصه‌ها و افسانه‌های پر رمز و راز می‌برند.

مهم‌ترین ویژگی رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟
رایحه تاثیرگذار عطریات اورینتال، شما را با خود به سفری پر رمز و راز و خیال‌انگیز می‌برد.

نت‌های شرقی معمولا در انتهای هرم رایحه قرار می‌گیرند و در ترکیب با دیگر عناصر ماندگار، اثری بسیار فاخر را بر پوست مصرف‌کننده به‌یادگار می‌گذارند. از دهه ۱۹۸۰ میلادی، استفاده از انواع چوب‌های معطر و گران‌بها مانند چوب صندل یا سرو در ساخت روایح اورینتال رایج شد. با انجام این کار، نظر آن دسته از مخاطبانی که پیش‌تر تمایلی به استفاده از عطرهای شرقی نداشتند هم به این روایح جلب شد. نت‌های شرقی در ترکیب با روایح میوه‌ای، لطافت و طراوت بیش‌تری پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، برخی از عطریات شرقی‌ هم وجود دارند که با رایحه انواع گل‌ها ترکیب می‌شوند تا ساختاری اغواگر و شیک پیدا کنند. به‌طور کلی عطرهای شرقی را می‌توان با نت‌های گلی، پودری، مرکباتی، سبز، چوبی، ادویه‌ای و چرمی ترکیب کرد.

ترکیبات اصلی عطریات اورینتال چیست؟

ترکیبات اصلی عطریات اورینتال چیست؟
عطریات اورینتال با استفاده از ترکیب انواع ادویه، عنبر، چوب، مشک، انواع گل‌ها و میوه‌ها و بسیاری دیگر از مواد معطر و شگفت‌انگیز ساخته می‌شوند.
  • وانیل
  • عنبر سائل (نوعی گیاه)
  • مشک
  • کاکائو
  • دانه‌ تونکا (از خانواده‌ بادام)
  • بنزوئین (نوعی صمغ)
  • رزین
  • کندر
  • صمغ گیاه مُر
  • عود
  • پاچولی (نعنای هندی)
  • دارچین
  • بعضی از گل‌ها
  • برخی از انواع چوب
  • بعضی از میوه‌جات

گروه‌بندی خانواده‌های عطریات بر چه اساسی انجام می‌گیرد؟

گروه‌بندی خانواده‌های عطریات بر چه اساسی انجام می‌گیرد؟
گروه‌بندی خانواده‌های عطریات براساس نوع مواد به کار رفته و تقدم و تاخر حضور آن‌ها در هرم رایحه عطر انجام می‌گیرد.

برای آن‌که کاملا متوجه شوید رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟ خوب است بدانید عطرسازی تا اندازه زیادی به ساخت یک قطعه موسیقی شباهت دارد. در این فرآیند، تعداد بسیار زیادی از نت‌ها با ترتیب مناسب و در فواصل تعیین شده خودنمایی می‌کنند تا نهایتا سمفونی بی‌نظیری از روایح گوناگون را به مشام‌تان برسانند. آرایش جالب نت‌های عطریات به هر یک از این محصولات خارق‌العاده شخصیتی منحصر به‌فرد بخشیده و گروه‌بندی آن‌ها را امکان‌پذیر کرده است. این دسته‌بندی دقیق با توجه به نت‌های تشکیل‌دهنده، تقدم و تاخر حضور آن‌ها در فضا و توسط «انجمن عطر فرانسه» (Comité Français du Parfum – CFP) انجام گرفته است.

عطریات و روایح چگونه می‌توانند در زندگی روزانه تاثیرگذار باشند؟

عطریات و روایح چگونه می‌توانند در زندگی روزانه تاثیرگذار باشند؟
هر یک از عطریات و روایح به نوعی می‌توانند در بهبود روحیه و احساسات‌تان تاثیرگذار باشند.

براساس تحقیقات، عطریات و روایح می‌توانند در بهبود روحیه و احساسات‌تان تاثیرگذار باشند. این روزها، بسیاری از افراد برای مقابله با حس منفی، کمبود انرژی، افسردگی، اضطراب و بسیاری از اختلالات روحی-روانی از رایحه درمانی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید، یک عطر با الهام از لحظات نابی مانند لذت بردن، عشق ورزیدن، زیبایی و بسیاری از عواطف تاثیرگذار دیگر متولد می‌شود. بنابراین، به‌راحتی می‌تواند همین احساسات را در شما زنده کند.

هر کدام از خانواده‌های روایح و عطرها از ویژگی‌های خاصی برخوردارند و به زیبایی می‌توانند به یکی از ضمائم شگفت‌انگیز وجودتان تبدیل شوند و زوایای گوناگون شخصیت‌تان را به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن فاش کنند. یک عطر همچون جامه‌ای نامرئی جسم شما را در بر می‌گیرد و آهسته و پیوسته به عمق قلب و ذهن‌تان نفوذ می‌کند. جالب این‌جاست که عطریات با قدرتی خارق‌العاده بر حال و احوال شما اثر می‌گذارند؛ حواس‌تان را برمی‌انگیزند؛ خاطرات پراحساس و ظاهرا فراموش‌شده‌ شما را بیدار می‌کنند؛ و با تجربیات روزانه‌تان ارتباط برقرار می‌کنند.

کافی است عطر خوش شیرینی، بوی پرطراوت علف‌های تازه بریده شده، رایحه دل‌انگیز جنگل، بوی فراموش‌نشدنی شکوفه‌های بهاری و عطر ناب و عمیق ادویه‌جات را به مشام بکشید تا خاطرات بی‌شماری برایتان زنده شوند. در مجاورت رایحه‌ها، حواس شما از ذهن‌تان پیشی می‌گیرند و واکنش‌های حسی متفاوتی را برمی‌انگیزند.

در نهایت، عطر پیکرتان به مراتب سریع‌تر از جنبه‌های ظاهری یا سخنان‌تان در فضا پراکنده می‌شوند و تصویری واقعی از شما و شخصیت‌تان را در پیش چشم مخاطب به تصویر می‌کشد. رایحه‌ای که از وجودتان منتشر می‌شود حاصل رابطه شما با طبیعت، برداشت شما از زندگی و امیدها و رویاهای‌تان است. مجموع عوامل یادشده، درست مانند جادویی شگفت‌انگیز عمل کرده و علاوه بر اثرگذاری بر روح و جان‌تان، ماهیت وجودی شما را به دیگران معرفی می‌کند.

آشنایی با گروه‌های مختلف عطریات براساس دسته‌بندی CFP

آشنایی با گروه‌های مختلف عطریات براساس دسته‌بندی CFP
انجمن عطر فرانسه، انواع عطریات را به ۶ گروه اصلی تقسیم‌بندی کرده است.

براساس این گروه‌بندی، عطریات از نظر نوع و چیدمان رایحه به 6 گروه متمایز تقسیم‌بندی می‌شوند. این گروه‌ها عبارتند از:

  1. خانواده‌ عطریات مرکباتی و با طراوت (The citrus family)
  2. خانواده‌ عطریات گلی (The floral family)
  3. خانواده‌ عطریات عنبری-اورینتال یا شرقی (The amber oriental family)
  4. خانواده‌ عطریات شیپره (The chypré family)
  5. خانواده‌ عطریات چوبی (The woody family)
  6. خانواده‌ عطریات فوژه یا سرخس‌ها (The fougère or ferns family)

معرفی چند نمونه از محبوب‌ترین عطریات زنانه اورینتال

معرفی چند نمونه از محبوب‌ترین عطریات زنانه اورینتال
عطریات اورینتال در میان صاحبن‌نظران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند.

۱.  Shalimar Guerlain

Shalimar Guerlain
شالیمار گرلن نخستین عطری در تاریخ بود که با نام خانوادگی اورینتال به ثبت رسید.

این عطر فراموش‌نشدنی از ترکیب نت‌های آغازین برگاموت و گلی؛ نت‌های میانی رز، یاسمن و زنبق؛ و نت‌های پایانی وانیل و دانه تونکا تشکیل شده است.

ادکلن‌های برند گرلن اینجاست

۲. Opium Yves Saint Laurent

Opium Yves Saint Laurent
اوپیوم یکی از محبوب‌ترین عطریات تاریخ است.

این عطر اورینتال یکی از محبوب‌ترین آثاری است که از ترکیب نت‌های آغازین ماندارین، برگاموت و زنبق؛ نت‌های میانی مُر و یاس؛ و نت‌های پایانی عنبر، نعنای هندی و وانیل تشکیل شده است.

۳. Must de Cartier

Must de Cartier
عطر اورینتا «ماست دو کارتیه» از همان ابتدا نظر بسیاری از دوستداران عطریات را به خود جلب کرد.

این عطر شرقی دلپذیر ار نت‌های ابتدایی چوب رز برزیلی، آلدئید، ترنج، لیمو، ماندارین سبز، هلو و آناناس؛ نت‌های میانی چرم، میخک، ریشه زنبق، یلانگ‌یلانگ، مشک، نرگس زرد، نرولی، رز، یاس و ارکیده؛ و نت‌های پایانی عنبر، وانیل، چوب صندل، دانه تونکا و وتیور تشکیل شده است.

عطرهای برند کارتیه اینجاست

۴. Coco Chanel

Coco Chanel
«کوکو شانل» یکی از مشهورترین عطریات اورینتال است.

هرم رایحه این ادوپرفیوم شرقی بسیار پرطرفدار از ترکیب نت‌های آغازین رز بلغاری، گشنیز، هلو، یاس و پرتقال ماندارین؛ نت‌های میانی میخک، رز، شکوفه پرتقال، میموزا و شبدر؛ و نت‌های پایانی عنبر، چوب صندل، دانه تونکا، صمغ اپوپوناکس، وانیل و لابدانیوم تشکیل شده است.

عطر کوکوشنل اینجاست

۵.  Obsession Calvin Klein

Obsession Calvin Klein
«آبسشن» با ترکیب وانیل، ریحان، ادویه، عود و وتیور رایحه شگفت انگیزی را روی پوست شما به یادگار می‌گذارد.

هرم رایحه این عطر شرقی و دلپذیر در ابتدا با نت‌های وانیل، ریحان، ترنج، پرتقال ماندارین، گیاهان سبز، هلو و لیمو آغاز می‌شود؛ با روایح ادویه، چوب صندل، گشنیز، خزه درخت بلوط، سدر، شکوفه پرتقال، یاس و رز ادامه می‌یابد؛ و نهایتا بوی خوش عنبر، عود، وانیل، مشک و وتیور را بر روی پوست به‌یادگار می‌گذارد.

ادکلن آبسشن اینجاست

۶. L’Instant de Guerlain

L’Instant de Guerlain
این ادوپرفیوم شگفت انگیز برای همیشه در ذهن افراد باقی می‌ماند.

این ادوپرفیوم ماندگار و بسیار محبوب با ترکیبی از بوی خوش عنبر و گل‌های گوناگون خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن افراد به‌یادگار می‌گذارد. هرم رایحه این عطر اورینتال از نت‌های آغازین ماندارین، سیب قرمز و ترنج؛ نت‌های میانی مگنولیا، زنبق، یلانگ‌یلانگ و یاس؛ و نت‌های انتهایی عسل، وانیل، عنبر و مشک تشکیل شده است.

عطرهای برند گرلن اینجاست

۷. Black Orchid by Tom Ford

Black Orchid by Tom Ford
عطر ارکیده سیاه «تام فورد» نظر هر فرد مشکل پسندی را به خود جلب می‌کند.

بوی متفاوت و دلنشین این عطر شرقی به‌سختی از خاطره‌ها پاک می‌شود. هرم رایحه این عطر از نت‌های آغازین ترافل، گاردنیا، توت سیاه، یلانگ‌یلانگ، یاس، ترنج، ماندارین و لیمو؛ نت‌های میانی ارکیده، ادویه‌جات، گاردنیا، میوه، یلانگ‌یلانگ، یاس و نیلوفر آبی؛ و نت‌های پایانی شکلات مکزیکی، نعنای هندی، وانیل، عود، عنبر، چوب صندل، وتیور و مشک سفید تشکیل شده است.

عطرهای برند تام فورد اینجاست

۸. Angel Mugler

Angel Mugler
عطر «آنجل» در میان دوستداران روایح اورینتال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

این ادوپرفیوم زنانه یکی از محبوب‌ترین عطریات اورینتال است که در ابتدا، ترکیبی از روایح نارگیل، یاس، ترنج، آناناس و پرتقال ماندارین را به مشام می‌رساند. سپس، با نت‌های میانی عسل، توت قرمز، شاه‌توت، آلو، زردآلو، هلو، یاس، ارکیده، زیره، جوز هندی، رز و زنبق راه خود را به قلب مخاطب باز می‌کند؛ و نهایتا با نت‌های پاتچولی، شکلات، کارامل، وانیل، دانه تونکا، عنبر، مشک و چوب صندل برای ساعاتی طولانی بر پوست‌تان می‌نشیند.

ادکلن Angel Mugler اینجاست

۹. Miss Dior

Miss Dior
برند دیور مانند همیشه در تولید عطریات منحصر به فرد می‌درخشد.

این عطر اورینتال پرطرفدار با نت‌های آلدئیدی، گاردنیا و ترنج آغاز می‌شود؛ با رایحه خوش نرگس، زنبق، میخک، یاس، رز و شکوفه پرتقال ادامه می‌یابد؛ و با نت‌های پایانی خزه درخت بلوط، چرم، نعنای هندی، چوب صندل و عنبر برای ساعت‌ها مشام را نوزاش می‌دهد.

۱۰. La Nuit Trésor à La Folie LANCÔME

La Nuit Trésor à La Folie LANCÔME
هرم رایحه این عطر اورینتال دلنشین از ترکیب برخی از خاص‌ترین مواد اولیه تشکیل شده است.

هرم رایحه این عطر اورینتال دلنشین از ترکیب نت‌های آغازین توت قرمز، فلفل صورتی، گلابی و ترنج؛ نت‌های میانی گل رز، بنفشه، گل صد تومانی و یاس؛ و نت‌های پایانی وانیل، دانه تونکا، جوز هندی، نعنای هندی و روایح چوبی تشکیل شده است.

لانکوم مدل La Nuit Tresor را ببینید

معرفی چند نمونه از محبوب‌ترین عطریات مردانه اورینتال

معرفی چند نمونه از محبوب‌ترین عطریات مردانه اورینتال
عطریات اورینتال در میان آقایان هم از جایگاه خاصی برخوردارند.

۱. Habit Rouge Guerlain

Habit Rouge Guerlain
«ابی روژ» یکی از پرطرفدارترین عطریات شرقی و مردانه برند گرلن است.

هرم رایحه این ادوکلن اورینتال بی‌نظیر از ترکیب نت‌های آغازین لیمو، ترنج، چوب قرمز برزیلی، پرتقال، لیموترش، نارنگی و ریحان؛ نت‌های میانی رز، میخک، چوب صندل، نعنای هندی، سدر، دارچین و یاس؛ و نت‌های پایانی وانیل، چرم، عنبر و خزه درخت بلوط تشکیل شده است.

ادکلن Habit Rouge Dress Code

۲. Opium pour Homme Saint Laurent

Opium pour Homme Saint Laurent
کم‌تر کسی وجود دارد که ادوکلن مردانه «اوپیوم» از برند «ایو سنت لورن» را نشناسد.

هرم رایحه این عطر مردانه شرقی و بینهایت پرطرفدار از ترکیب نت‌های ابتدایی انگور فرنگی سیاه و بادیان ستاره‌ای؛ نت‌های میانی فلفل و گالانگا (از خانواده زنجبیل)؛ و نت‌های پایانی وانیل، نوعی صمغ و سدر اطلس تشکیل یافته است.

عطرهای مردانه ایو سان لورن اینجاست

۳. Obsession for men Calvin Klein

Obsession for men Calvin Klein
این عطر فراموش نشدنی با ترکیبی از مواد اولیه کم نظیر تاثیری خارق العاده و به یاد ماندنی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

هرم رایحه این عطر مردانه اورینتال با نت‌های دارچین، اسطوخودوس، گشنیز، پرتقال ماندارین، لیموترش، ترنج و گریپ فروت آغاز می‌شود؛ با نت‌های میانی جوز هندی، میخک، رز برزیلی، کاج، مریم گلی، یاس و توت قرمز ادامه می‌یابد و همچنان مشام را تازه می‌کند؛ و سرانجام با نت‌های عنبر، وانیل، چوب صندل، مشک، نعنای هندی و وتیور سفر هیجان‌انگیزش را به پایان می‌رساند و برای مدتی طولانی روی پوست‌تان باقی می‌ماند.

ادکلن کلوین کلاین مدل Obsession

۴. Black Orient Bvlgari

Black Orient Bvlgari
این ادوکلن اورینتال در میان مخاطبان از مخبوبیت خاصی برخوردار است.

این رایحه شرقی از ترکیب نت‌های آغازین رام و هل؛ نت‌های میانی رز دمشقی و گل سرخ؛ و نت‌های پایانی چرم و عود خاطره‌ای به‌یادماندنی را ایجاد می‌کند.

این عطر بولگاری را ببینید

۵. Interlude Man Amouage

Interlude Man Amouage
این رایحه کم نظیر یکی از پر طرفدارترین عطریات اورینتال در میان آقایان است.

هرم رایحه این ادوکلن مردانه اورینتال و کم‌نظیر از ترکیب نت‌های ابتدایی پونه کوهی، فلفل و ترنج؛ نت‌های میانی عود، صمغ و عنبر؛ و نت‌های انتهایی چرم، عود، چوب صندل و نعنای هندی تشکیل شده است.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از عطریات اورینتال علاقه دارند؟

«سلما هایک»، «هایدی کلوم» و «امیلی بلانت» از شناخته‌شده‌ترین سلبریتی‌هایی هستند که از عطر اورینتال و محبوب Opium Yves Saint Laurent استفاده می‌کنند و به‌شدت به آن علاقه دارند.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از عطریات اورینتال علاقه دارند؟
«سلما هایک» عاشق عطر «اوپیوم» از برند «ایوسنت لورن» است.
کدام سلبریتی‌ها به استفاده از عطریات اورینتال علاقه دارند؟
«هایدی کلوم» هم از طرفداران پر و پا قرص عطر «اوپیوم» است.
کدام سلبریتی‌ها به استفاده از عطریات اورینتال علاقه دارند؟
«امیلی بلانت» از شناخته‌شده‌ترین سلبریتی‌هایی است که از عطر «اوپیوم» استفاده می‌کند.

«دایانا راس» و «ویتنی هیوستون» هم همواره از طرفداران پر و پا قرص Calvin Klein Obsession بوده‌اند.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از عطریات اورینتال علاقه دارند؟
«دایانا راس» یکی از معروف‌ترین سلبریتی‌های قدیمی است که «آبسشن» را به دیگر عطرها ترجیح داده است.
کدام سلبریتی‌ها به استفاده از عطریات اورینتال علاقه دارند؟
«ویتنی هیوستون» همین چند سال قبل درگذشت؛ او تا پایان عمر کوتاه خود از «آبسشن» استفاده می‌کرد.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم برایتان بگوییم رایحه اورینتال (شرقی) در عطر چیست؟ و برخی از جالب‌ترین نکات مرتبط و محبوب‌ترین عطریات شرقی را به شما معرفی کنیم. شما کدامیک از خانواده عطریات را بیش‌تر دوست دارید؟ آیا تا به‌حال هیچ‌یک از رایحه‌های بالا را امتحان کرده‌اید؟ نظرتان درباره آن‌ها چیست؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: ۱۱ ترفند مفید و موثر برای ماندگاری عطر
منبع www.fragrantica.com www.Perfumedirect.com www.sylvaine-delacourte.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. یاسمن می‌گوید

    خیلی عالی بود، کاش از گروه های دیگه ی عطرها هم بهمون اطلاعت بدین 🙏👍

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      سلام یاسمن جان. حتما. ممنون که برامون کامنت گذاشتین.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.