راهنمای انتخاب رژگونه با توجه به رنگ پوست صورت

یکی از اقلام محبوب در بین لوازم آرایشی خانم‌ها رژگونه است. انتخاب رژگونه مناسب تأثیر زیادی در آراستگی چهره دارد، بنابراین در این مطلب می‌خواهیم درباره انتخاب رژگونه با توجه به رنگ پوست صورت صحبت کنیم.

رژگونه گونه‌های شما را برجسته‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود تمام روز چهره‌ای سرحال و زیبا داشته باشید. اما این زیبایی زمانی دوچندان می‌شود که رژگونه را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید. برخی از خانم‌ها فکر می‌کنند رنگ رژگونه اهمیتی ندارد و بیشتر همان دو رنگ صورتی یا بژ را می‌خرند. درحالی‌که رژگونه رنگ‌های متفاوتی دارد و باید آن را با توجه به رنگ پوست خودتان انتخاب کنید.

اما آیا رنگ پوست‌تان را می‌شناسید؟

شناخت رنگ پوست

انتخاب رژگونه با توجه به رنگ پوست صورت - انواع ته‌رنگ پوست

بسیاری از افراد درک درستی از رنگ پوستشان ندارند و فکر می‌کنند رنگ پوست یعنی اینکه سفید، سیاه، زرد یا سرخ باشد. درحالی‌که دسته‌بندی رنگ کاملا متفاوت است و سفیدپوست یا سیاه‌پوست به نژاد اشاره دارد.

رنگ پوست (skin tone) ترکیبی از رنگ سطح پوست (surface tone) و ته‌رنگ آن (undertone) است. درنهایت رنگ پوست در یکی از سه دسته اصلی زیر قرار می‌گیرد:

  • روشن یا بور؛
  • متوسط؛
  • تیره.

برخی کارشناسان یک دسته چهارمی را هم به آن اضافه می‌کنند و آن رنگ زیتونی است. بااین‌حال گاهی دسته‌بندی‌های پوست واقعا پیچیده است و برخی دسته‌های فرعی مانند خیلی روشن و خیلی تیره را هم به آن اضافه می‌کنند، اما به‌طورکلی رنگ پوست بیشتر افراد را می‌توان در همین سه دسته جای داد.

اما ته‌رنگ پوست فقط در سه دسته قرار می‌گیرد:

  • گرم؛
  • سرد؛
  • خنثی.

رنگ پوست با توجه به فصل، سن و بسیاری از عوامل دیگر تغییر می‌کند و این به‌دلیل تغییری است که در رنگ سطح پوست ایجاد می‌شود وگرنه ته‌رنگ پوست همیشه ثابت است و هرگز تغییر نمی‌کند.

چطور می‌توانیم ته‌رنگ پوست‌مان را تشخیص دهیم؟

این مطلب درباره رژگونه است اما بسیار مهم است که ابتدا بتوانید رنگ پوست‌تان را تشخیص دهید. رنگ پوست را راحت می‌توان تشخیص داد، اما ته‌رنگ آن کمی پیچیده‌تر است.

ته‌رنگ گرم

  • رگ‌ها سبز دیده می‌شوند؛
  • اگر کاغذ سفید را کنار صورت‌تان نگه دارید رنگ پوست‌تان زرد به نظر می‌رسد؛
  • بین تی‌شرت سفید و کرم، کرم بیشتر به شما می‌آید؛
  • جواهرات طلا شما را زیباتر جلوه می‌دهند؛
  • به‌راحتی در آفتاب برنزه می‌شوید بدون اینکه بسوزید.

ته‌رنگ سرد

  • رگ‌ها آبی یا بنفش به نظر می‌رسند؛
  • در کنار کاغذ سفید پوست‌تان صورتی به نظر می‌رسد؛
  • بین تی‌شرت سفید و کرم، سفید بیشتر به شما می‌آید؛
  • جواهرات نقره بیشتر جذاب‌تان می‌کند؛
  • کمی که در آفتاب بمانید پوستتان می‌سوزد.

ته‌رنگ خنثی

ترکیبی از گرم و سرد است. در افراد دارای ته‌رنگ خنثی، رنگ پوست و ته‌رنگ آن به هم شباهت زیادی دارند.

  • رگ‌ها هم آبی هستند و هم سبز؛
  • هم تی‌شرت سفید به شما می‌آید هم کرم؛
  • هم با نقره و هم با طلا جذاب به نظر می‌رسید؛
  • ممکن است در آفتاب بسوزید یا خیلی راحت برنزه شوید.

حالا بیایید سراغ انتخاب رژگونه برویم.

کدام رنگ رژگونه برای پوست روشن مناسب است؟

انتخاب رژگونه با توجه به رنگ پوست صورت - رژگونه مناسب برای پوست روشن
طیف مناسب برای پوست روشن شامل هلویی، مرجانی و صورتی روشن است

 

گفته می‌شود افرادی که دارای پوست روشن یا بور هستند بهتر است رژگونه استفاده نکنند. چون ممکن است گونه‌هایشان به‌شکل طبیعی کمی سرخ شود و در این صورت رژگونه خودش را قرمزتر نشان می‌دهد. بااین‌حال می‌توان با انتخابی درست رژگونه‌ای انتخاب کرد که عالی کار کند.

به‌طورکلی اگر پوست روشن یا بور دارید، بهترین رنگ رژگونه برای شما صورتی کم‌رنگ، مرجانی روشن و هلویی است.

حالا اگر رنگ پوست‌تان روشن و ته‌رنگ پوست‌تان سرد است، برای اینکه طبیعی‌تر به نظر برسید باید رژگونه صورتی ملایم بزنید و اگر می‌خواهید آرایش غلیظ‌تری داشته باشید، هلویی و مرجانی برایتان بهتر است. اگر رنگ پوستتان روشن و ته‌رنگ آن گرم است، برای داشتن ظاهری طبیعی از مرجانی هلویی استفاده کنید و اگر می‌خواهید رژگونه مشخص‌تر باشد، صورتی کم‌رنگ بهتر است.

اگر دوست دارید از فرمول براق رژگونه استفاده کنید، می‌توانید این کار را بکنید زیرا پوست‌تان را روشن‌تر و شفاف‌تر نشان می‌دهد. بااین‌حال مراقب باشید فرمولی که استفاده کرده‌اید به‌راحتی با پوستتان ترکیب شود و توی ذوق نزند. فرمول‌هایی که روی آنها شفاف (sheer) یا ساتن (satin) نوشته است بهترند.

کدام رنگ رژگونه برای پوست متوسط مناسب است؟

انتخاب رژگونه با توجه به رنگ پوست صورت - رژگونه برای پوست متوسط
طیف مناسب برای پوست متوسط شامل صورتی و هلویی سیر و بنفش ارغوانی است

 

برای پوست‌های متوسط رژگونه صورتی پررنگ، بنفش ارغوانی گرم و هلویی سیر مناسب‌تر است.

اگر پوست متوسط و ته‌رنگ سرد دارید، برای ظاهری طبیعی صورتی پررنگ و بنفش ارغوانی بهتر است و برای مشخص‌تر کردن آن هلویی سیر بخرید.

اگر پوست متوسط و ته‌رنگ گرم دارید، هلویی سیر را برای ظاهری طبیعی‌تر و رژگونه صورتی پررنگ و بنفش ارغوانی را برای مشخص‌تر نشان‌دادن رژگونه استفاده کنید.

کدام رنگ رژگونه برای پوست تیره مناسب است؟

انتخاب رژگونه با توجه به رنگ پوست صورت - رژگونه مناسب برای پوست تیره
طیف مناسب برای پوست تیره شامل سرخابی، نارنجی، توتی و قهوه‌ای است

 

اگر پوست‌تان تیره است، از رژگونه سرخابی تند، رنگ توت، قهوه‌ای گرم، قرمز مایل به آبی (رنگ کشمش) و نارنجی برایتان مناسب است.

اگر پوست‌تان تیره است و ته‌رنگ آن سرد است، برای ظاهری طبیعی از سرخابی یا توتی روشن استفاده کنید و رژگونه نارنجی را زمانی بزنید که می‌خواهید رنگ گونه‌هایتان مشخص‌تر باشند.

اگر پوست‌تان تیره است و ته‌رنگ آن گرم است، برای ظاهری طبیعی از رنگ قهوه‌ای یا نارنجی استفاده کنید و صورتی یا توتی و همچنین سرخابی را برای مواقعی بگذارید که می‌خواهید رژگونه بیشتر به چشم بیاید.

رژگونه‌های بیش‌ازحد قرمز را استفاده نکنید. روی پوست تیره خوب به نظر نمی‌رسند.

فرمول مات برای شما بهتر از براق است، زیرا رژگونه براق پوست تیره را تیره‌تر بازتاب می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید پوست کمی روشن‌تر به نظر برسد تا تعادل برقرار شود، بهتر است از فرمول مات رژگونه استفاده کنید.


حتما بخوانید: آرایش چشم اسموکی چیست؟ +روش‌های انجام اصولی و حرفه‌ای آن

چطور تصمیم بگیریم که چه زمانی باید از رژگونه‌های سرد یا گرم استفاده کنیم؟

برای این کار یک ترفند وجود دارد:

اگر ظاهری طبیعی می‌خواهید، رژگونه را با ته‌رنگ پوست‌تان هماهنگ انتخاب کنید. یعنی رژگونه سرد برای پوست با ته‌رنگ سرد و رژگونه گرم برای پوست با ته‌رنگ گرم. برای پوست‌های با ته‌رنگ خنثی هر دو گزینه مناسب است.

رژگونه‌های سرد و گرم چه رنگ‌هایی هستند؟

رژگونه‌های گرم: مرجانی، هلویی، نارنجی، قهوه‌ای

رژگونه‌های سرد: سرخابی، صورتی، قرمز مایل به آبی (کشمشی) و توتی

رژگونه خنثی: بنفش مایل به ارغوانی سیر

جذاب‌ترین رنگ‌های رژ گونه را ببینید

کدام رژگونه برای رنگ پوست زیتونی مناسب است؟

انتخاب رژگونه با توجه به رنگ پوست صورت - رژگونه مناسب برای پوست زیتونی
رنگ‌های هلویی، برنزی و گل رز مناسب پوست زیتونی هستند

 

در اینجا می‌خواهیم برای یکی از دسته‌های فرعی رنگ پوست یعنی زیتونی هم رژگونه مناسب را معرفی کنیم. بنابراین اگر پوست‌تان زیتونی است این بخش برای شماست.

پوست زیتونی واقعا منحصربه‌فرد است و گاهی یافتن رژگونه‌ای که مناسب آن باشد کمی چالش‌برانگیز است.

معمولا رنگ‌های هلویی و رنگ گل رز برای این رنگ پوست خوب به نظر می‌رسند. این رنگ‌ها باعث ایجاد تعادل در پوست زیتونی می‌شوند. رنگ برنزی را هم فراموش نکنید؛ فقط درباره نحوه استفاده از برنزی دقت کنید. بهتر است آن را طوری اعمال کنید که مرز بین رژگونه و پوست اصلی شما، نرم و طبیعی باشد. درغیراین‌صورت اگر مرزی مشخص برای خط رژگونه ایجاد کنید، زیبا نخواهد بود.

حالا می‌توانید با خیال راحت رژگونه‌ای را انتخاب کنید که با رنگ پوست‌تان متناسب باشد و به زیبایی صورتتان بیفزاید، نه اینکه فقط گونه‌هایتان را رنگی کند.

آیا شما از رژگونه استفاده می‌کنید؟ به نظر شما به جز رنگ پوست چه عوامل دیگری هستند که هنگام انتخاب رژگونه باید آنها را در نظر بگیرید؟ لطفا دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره آرایش با رژ قرمز
منبع janeiredale bhcosmetics
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.