تینت لب چیست؟ چه مزایایی نسبت به رژلب دارد؟

مدت‌هاست که بیش‌تر خانم‌ها به سبک آرایش مینیمال و طبیعی علاقه زیادی پیدا کرده‌اند. به همین دلیل، استفاده از لوازم آرایشی مانند تینت لب که علاوه بر مراقبت از پوست نتیجه طبیعی‌تری ایجاد می‌کند خصوصا در بین جوان‌ترها ترند شده است. در این مطلب، قصد داریم برایتان بگوییم تینت لب چیست؟ و استفاده از آن چه مزایا و معایبی دارد؟ با ما همراه باشید.

تینت لب چیست؟

تینت لب چیست؟
با استفاده از تینت لب می‌توانید آرایشی طبیعی و ماندگار را تجربه کنید./ عکس از: Ada-Summer

تینت لب یک محصول آرایشی پرطرفدار و ماندگار است که حالت مایع و بافتی آبکی دارد. این محصول از نظر ساختار کلی و نحوه استفاده تا اندازه‌ای شبیه برق لب است؛ با این تفاوت که ماندگاری و عملکردش بیش‌تر به رژ لب شباهت دارد. با کمک این محصول لب‌های شما درخشش طبیعی و خوشایندی پیدا می‌کند. کافی است این ابزار آرایشی محبوب را روی لب‌تان بمالید تا متوجه شوید که رنگ‌دانه‌های آن به زیبایی و با ملایمت بر پوست لب می‌نشینند و بدون ایجاد یک لایه ضخیم و اضافی، رنگ دلخواه و با دوامی را به‌وجود می‌آورند. در مجموع این وسیله آرایشی را می‌توان محصولی کاربردی دانست که لب‌های شما درخشان‌تر، لطیف‌تر و خوش‌رنگ‌تر از همیشه می‌کند.

تاریخچه تینت لب چیست؟

تاریخچه تینت لب چیست؟
تولیدکنندگان کره جنوبی با خلاقیت تمام تینت لب را به مجموعه لوازم آرایشی با کیفیت و بادوام اضافه کردند./ عکس از: LORIANNI

در سال‌های اخیر، کشور کره جنوبی به یکی از قطب‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل شده است. فرهنگ شاخص و نگاه متفاوت اهالی این کشور به موضوع زیبایی، نظر بسیاری از اهل فن را به تولیدات و ترندهای آن جلب کرده است. تلفیق روش‌های سنتی با دانش مدرن را می‌توان از جمله موفقیت‌های کره جنوبی در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی خلاقانه به حساب آورد. تینت لب هم یکی از محصولاتی است که همین چند سال پیش به همت کره‌ای‌ها به‌وجود آمد و در فاصله زمانی کوتاهی نظر بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرد.

مزایای استفاده از تینت لب چیست؟

مزایای استفاده از تینت لب چیست؟
داشتن لب‌هایی سالم و زیبا با جلوه‌ای طبیعی و چشمگیر از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از تینت لب به حساب می‌آید./ عکس از: millann

۱. آرایش‌تان را مینیمال و ظاهرتان را طبیعی نشان می‌دهد

در رده‌بندی محصولات آرایشی، تینت لب جایی میان برق لب و رژ لب قرار می‌گیرد. به این ترتیب، می‌توان فهمید که با وجود بافت مایع و درخشان از دوام بالایی هم برخوردار است. مجموع این عوامل، اثری طبیعی، ماندگار و دوست‌داشتنی را بر روی لب‌ها به‌وجود می‌آورد که به‌راحتی پاک نمی‌شود.

۲. به‌عنوان رژ گونه و سایه چشم هم کاربرد دارد

تینت لب مایع به دلیل داشتن بافت سبک و قابلیت پخش‌پذیری بالا می‌تواند در بخش‌هایی مانند پشت پلک و روی گونه‌ها هم به‌کار رود و رنگ ملایمی را به پوست اضافه کند. با این حال، قبل از استفاده به‌عنوان رژ گونه یا سایه چشم لازم است اطلاعات نوشته شده بر روی محصول را با دقت بخوانید تا با نکات ایمنی مربوط به آن آشنا شوید.

۳. بادوام و ماندگار است

برخلاف برق لب و بسیاری از رژ لب‌ها، این محصول یک لایه اضافی و نسبتا ضخیم بر روی پوست اضافه نمی‌کند. در عوض، با ملایمت بر روی آن می‌نشیند و حالتی یک‌پارچه ایجاد می‌کند. بنابراین، به‌طور متوسط حدود ۶ ساعت روی لب باقی می‌ماند و خیال‌تان را بابت تجدید آرایش راحت می‌کند.

۴. استفاده از آن آسان است

برخلاف بسیاری از لوازم آرایشی، برای استفاده از تینت لب لازم نیست مهارت یا ابزار خاصی داشته باشید. کافی است مقدار اندکی از آن را روی لب یا گونه‌های‌تان قرار دهید و با کمک انگشتان در محل مناسب پخش کنید. در هنگام استفاده، مراقب باشید اطراف لب‌تان رنگی نشود. در صورت پخش شدن رنگ با استفاده از محصولاتی مانند کانسیلر یا بیس لب می‌توانید اشتباهات‌تان را برطرف کنید.

۵. می‌توانید شدت رنگ‌ را تنظیم کنید

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، یکی از بهترین مزایای تینت لب این است که غلظت رنگ‌دانه‌ها و اثر به‌جا مانده از آن را به سادگی می‌توان تنظیم کرد. این از جمله ویژگی‌هایی است که استفاده از تینت لب را برای مصرف‌کننده مطلوب‌تر می‌کند. برای رنگ‌بخشی بیش‌تر، کافی است مقدار قابل توجهی از محصول را روی لب یا گونه قرار دهید و با ضربه‌های پی‌درپی و ریز به جذب بهتر آن کمک کنید. برای دستیابی به اثر کم‌رنگ‌تر هم می‌توانید مقدار اندکی از محصول را روی پوست‌تان قرار دهید و به‌خوبی آن را پخش کنید.

۶. اثر سایه‌روشنی ایجاد می‌کند

قبلا هم گفتیم که تینت لب لایه ضخیم و یک‌دستی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند. بنابراین، در صورت تمایل می‌توانید از این محصول به شکلی استفاده کنید که اثرش سایه‌روشن یا آمبره باشد. برای مثال، پیشنهاد می‌کنیم بخش مرکزی لب‌ها را کمی پر رنگ‌تر کرده و اطراف آن را محوتر کنید تا ظاهرتان جسورانه‌تر به‌نظر برسد.

۷. مقرون به‌صرفه است

به‌طور معمول، برای ساخت تینت لب از مواد اولیه گران‌قیمتی استفاده نمی‌شود. بنابراین، برای خرید این محصول عمدتا لازم نیست بهای بالایی بپردازید. در عین حال، دوام قابل توجه این محصول موجب می‌شود که نیازی به تجدید مدام نداشته و برای مدت طولانی‌تری در کیف لوازم آرایش‌تان باقی بماند. در ضمن، همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم می‌توانید از آن به‌عنوان رژ گونه و سایه چشم هم استفاده کنید. مجموع این عوامل، این ابزار آرایشی را به محصولی مقرون به‌صرفه تبدیل می‌کند.

۸. حاوی ضد آفتاب و مواد رطوبت‌بخش است

وجود ضد آفتاب و مواد مرطوب کننده در این محصول از جمله مزایای مهمی است که مقابله با اشعه‌های زیان‌بار خورشید، محافظت از سلامت لب و زیبایی آن را تضمین می‌کند.

۹. به سادگی پخش نمی‌شود

بر خلاف رژ لب و برق لب، این محصول به‌خوبی بر روی پوست می‌نشیند و پس از مدت کوتاهی به بخش جدایی‌ناپذیری از آن تبدیل می‌شود. بنابراین، در هنگام غذا خوردن یا صرف نوشیدنی به‌هیچ عنوان اطراف لب را کثیف نکرده و تا پایان روز، زیبایی ظاهری خودش را حفظ می‌کند.

۱۰. از خشکی لب جلوگیری می‌کند

به‌کارگیری مواد اولیه‌ای مانند هیالورونیک اسید و ترکیبات مغذی در فرمولاسیون تینت لب از جمله عواملی است که محبوبیت این محصول را در میان مصرف‌کنندگان افزایش داده است. در واقع، می‌توانید اطمینان داشته باشید که اغلب مدل‌های این محصول علاوه بر رنگ‌بخشی می‌توانند از سلامت و زیبایی لب‌های شما محافظت کنند و ظاهری سالم و طبیعی را به‌وجود آورند.

معایب تینت لب چیست؟

معایب تینت لب چیست؟
تینت لب معمولا دارای بافتی مایع است و باید مراقب باشید که موقع استفاده روی لباس و دیگر وسایل‌تان چکه نکند./ عکس از: bong-hyunjung

۱. ممکن است رنگ‌اش بیش از اندازه ملایم باشد

اگر طرفدار آرایش تند و رنگ‌های متمایز هستید، تینت لب نمی‌تواند رضایت شما را جلب کند. چرا که این محصول، معمولا تاثیری طبیعی و ملایم ایجاد می‌کند.

۲. باید مراقب باشید روی لباس‌تان نریزد

بافت مایع و فرمولاسیون رقیق این محصول احتمال ریختن آن را افزایش می‌دهد. بنابراین موقع استفاده، لازم است دقت کنید که روی زمین یا لباس‌تان نچکد و آن را کثیف نکند.

۳. تنوع رنگ بالای ندارد

تینت لب در مقایسه با محصولاتی مانند رژ لب دارای تنوع رنگ به مراتب کم‌تری است. بنابراین، اگر به دنبال استفاده از رنگ‌های متمایز و چشمگیر هستید لازم است از محصولات جایگزین استفاده کنید.

۴. ممکن است پوست لب‌تان را خشک کند

برخی از برندها در فرمولاسیون تینت لب از هیالورونیک اسید و ترکیبات مغذی استفاده نکرده و آن را به‌گونه‌ای درست می‌کنند که با سرعت بیش‌تری خشک شود. این امر موجب خشکی و ترک خوردن پوست لب می‌شود. خوشبختانه، این روزها تعداد این برندها رو به کاهش است. با این حال، در هنگام خرید این محصول لازم است اطلاعات نوشته شده بر روی آن را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید از خواص مرطوب‌کنندگی و تغذیه‌کنندگی برخوردار باشد.

انواع تینت لب کدامند؟

انواع تینت لب چیست؟
تینت لب هم درست مانند بسیاری دیگر از لوازم آرایشی در بافت‌ها و با عملکردهای مختلف به بازار عرضه می‌شود./ عکس از: bonetta

۱. تینت لب مایع (Liquid lip tints)

تینت لب مایع (Liquid lip tints)
تینت لب مایع یکی از رایج‌ترین انواع این محصول است.

تینت لب مایع یکی از محبوب‌ترین انواع این محصول است که می‌توان آن را روی گونه‌ها و پشت پلک‌ها هم به‌کار برد. رقیق بودن این نوع تینت موجب می‌شود که استفاده از آن در نگاه اول مشکل به‌نظر برسد. اما در واقع، با رعایت برخی نکات ساده می‌توانید نتیجه دلخواه‌تان را به‌دست بیاورید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با کمک بالم لب‌های خود را مرطوب کنید. با انجام این کار از خشک شدن پوست لب‌تان جلوگیری کرده و در عین حال، به درخشان‌تر شدن رنگ تینت نیز کمک می‌کنید.

برای ایجاد ظاهری طبیعی، خوب است مقدار کمی از این محصول را روی لب پایین‌تان قرار دهید و سپس، لب‌ها را به‌هم فشار دهید و به پخش شدن آن کمک کنید. پس از مدتی، اگر احساس کردید پوست‌تان خشک شده می‌توانید دوباره از بالم لب استفاده کنید. به این ترتیب، بدون اضافه کردن ماده رنگی لب‌هایتان مجددا درخشان، خوش‌رنگ و مرطوب می‌شوند.


حتما بخوانید: ۱۵ بالم لب خانگی مفید و موثر برای نرمی لب‌ها

۲. تینت لب پیل آف (Peel-off lip tints)

تینت لب پیل آف (Peel-off lip tints)
تینت لب پیل آف درست مانند ماسک لب باید مدتی بر روی لب باقی بماند؛ پس از مدتی می‌توانید لایه خشک شده را بردارید و از آرایش طبیعی‌تان لذت ببرید.

تینت لب پیل آف یک محصول نسبتا جدید است که بافت ژله‌ای دارد و علاوه بر ماندگاری بالاتر می‌تواند نتیجه طبیعی‌تری را ایجاد کند. در مقایسه با تینت لب مایع، استفاده از این محصول دارای مزایای بیش‌تری است. از این میان، می‌توان به جذب پایین‌تر رنگ‌دانه‌های آن توسط لب، به‌وجود آوردن ظاهری درخشان‌تر و طبیعی‌تر، محافظت بیش‌تر از سلامت پوست لب و دوام ۱۲ ساعته اشاره کرد. برای استفاده از تینت لب پیل آف، کافی است مقدار نسبتا زیادی از آن را روی لب‌ها قرار دهید. سپس، چند دقیقه منتظر بمانید تا بافت ژله‌ای محصول تقریبا خشک شود. در نهایت، می‌توانید لایه خشک شده را مانند ماسک از روی لب جدا کنید. با انجام این کار، خواهید دید لب‌هایتان به رنگ مورد نظر در آمده‌اند.

۳. تینت لب استیکی (Tint sticks)

تینت لب استیکی (Tint sticks)
فرمولاسیون تینت لب استیکی مشابه بالم و رژ لب و بر پایه موم است.

تینت لب استیکی یا جامد از نظر شکل ظاهری و بافت محصول مشابه رژ لب است. با این تفاوت که از دوام بالاتری برخوردار بوده و دارای فرمولاسیون غنی و پیشرفته‌ای است که به حجم‌دهی، آبرسانی و تغذیه لب‌ها کمک می‌کند. برای استفاده از این محصول، کافی است آن را مانند رژ لب به‌کار برید.

۴. تینت لب مات (Matte lip tints)

تینت لب مات (Matte lip tints)
تینت لب مات همان‌طور که از اسم‌اش پیداست به لب‌های شما ظاهری غیر درخشان و زیبا می‌بخشد.

تینت لب مات یکی دیگر از انواع این محصول پر طرفدار است که بدون ایجاد احساس خشکی می‌تواند به لب‌های شما ظاهری مات، یک‌دست و زیبا ببخشد. این محصول دارای بافتی سبک و مغذی است که از سنگینی و چسبندگی لب‌ها جلوگیری می‌کند و به خوبی بر روی پوست آن می‌نشیند.

تفاوت رژ و بالم با تینت لب چیست؟

تفاوت رژ و بالم با تینت لب چیست؟

بالم و رژ لب از فرمولاسیون غنی و مومی شکلی برخوردارند که بافت آن با مقدار زیادی از رنگدانه‌ها اشباع شده است. این محصولات با ایجاد لایه اضافی و نسبتا ضخیم به تغییر رنگ لب‌ها کمک می‌کنند. این در حالی است که فرمول تینت لب به‌جای موم مبتنی بر آب و الکل است. طراحی این محصول به‌گونه‌ای است که رنگدانه‌های آن جذب پوست لب می‌شوند و از این طریق، اثری به مراتب طبیعی‌تر و طولانی‌مدت‌تر را ایجاد می‌کند.

معرفی برخی از پر فروش‌ترین انواع تینت لب

معرفی برخی از پر فروش‌ترین انواع تینت لب
عکس از: Ada-Summer

۱. تینت لب VOTARY

تینت لب VOTARY

در فرمولاسیون این محصول بیش از ۱۲ ماده طبیعی و مغذی و همچنین، روغن‌های گیاهی گوناگونی به‌کار رفته است. تینت لب VOTARY را می‌توان نوعی برق لب دانست که از خواص رنگ‌دهی بالایی برخوردار است.

۲. تینت لب Charlotte Tilbury مدل Love

تینت لب Charlotte Tilbury مدل Love

در ساخت این محصول از مواد مغذی و موثری مانند هیارونیک اسید و ویتامین E استفاده شده است. بنابراین، با به‌کار بردن این تینت نه تنها لب‌تان خشک و ترک خورده نمی‌شود بلکه ظاهری درخشان، سالم و مرطوب پیدا می‌کند.

۳. تینت لب Dr. Sam’s مدل Flawless

تینت لب Dr. Sam’s مدل Flawless

این محصول یکی از تولیدات محبوبی است که به حجم‌دهی، رطوبت‌رسانی و تغذیه پوست لب کمک کرده و رنگ درخشان و ملایمی را بر روی آن ایجاد می‌کند.

۴. تینت لب استیکی Clé de Peau Beauté مدل Glorifier

تینت لب استیکی Clé de Peau Beauté مدل Glorifier

این محصول با برخورداری از فرمولاسیون پیشرفته بر پایه موم دارای رنگ‌بندی جذابی است و علاوه بر تامین سلامت پوست لب به ایجاد ظاهری طبیعی و چشمگیر کمک می‌کند.

۵. تینت لب PIXI مدل TintFix

تینت لب PIXI مدل TintFix

این محصول با برخورداری از رنگدانه‌های غنی و فرمولاسیون اشباع شده چیزی میان تینت لب و رژ لب مایع بوده و از رنگ‌بندی متنوعی برخوردار است.

۶. تینت لب Revlon مدل Kiss Cushion

تینت لب Revlon مدل Kiss Cushion

اگر اهل سر زدن به تیک‌تاک باشید احتمالا به خوبی با این محصول آشنا هستید. چرا که مدتی است استفاده از این تینت لب جذاب و رطوبت‌بخش در فضای تیک‌تاک ترند شده است.

۷. تینت لب Versed مدل Silk Slip

تینت لب Versed مدل Silk Slip

این محصول وگان در رنگ‌بندی متنوعی تولید شده و فرمولاسیون آن سرشار از ترکیبات مفیدی مانند روغن جوجوبا، عصاره گل کاملیا و روغن کنجد است.

انواع مدل‌های تینت لب اینجاست

سخن آخر

در این مطلب، گفتیم که تینت لب چیست؟ به‌علاوه، ضمن بررسی تاریخچه این محصول و معرفی برخی از پرطرفدارترین انواع آن در سراسر جهان تلاش کردیم مهم‌ترین مزایا و معایب آن را هم با شما به اشتراک بگذاریم. نظر شما چیست؟ آیا از تینت لب استفاده می‌کنید یا رژ لب و بالم را ترجیح می‌دهید؟ چه برندی را بیش‌تر دوست دارید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره اصول آرایش مینیمال؛ یک میکاپ شیک و جذاب
منبع www.myglamm.com beautytap.com makeupzee.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.