همه‌چیز درباره انگشتر سولیتر؛ نمایی نزدیک از این مدل همیشه محبوبِ زیبا

انگشتر سولیتر یکی از انواع انگشترهای کلاسیک است که هرگز از مد نمی‌رود و معمولا آن را به‌عنوان انگشتر نامزدی می‌شناسند. مشخصه این انگشتر تک‌نگین درشت آن است و محبوبیت بسیار زیادی دارد. آیا دوست دارید بدانید دلیل محبوبیت انگشتر سولیتر چیست؟ در این مطلب با این انگشتر، ویژگی‌ها و دلیل محبوبیت آن آشنا خواهید شد.

انگشتر سولیتر چیست؟

انگشتر سولیتر در اصل یک حلقه ساده است که فقط یک تک‌نگین در وسط آن قرار می‌گیرد. معمولا هیچ نگین ریز و درشت دیگری روی آن نصب نمی‌کنند تا نگین وسط خودش را بهتر نشان دهد. این انگشتر به‌خاطر ظاهر کلاسیک و مینیمال خود بسیار محبوب است و اصلی‌ترین کاربرد آن به‌عنوان انگشتر نامزدی است.

تاریخچه انگشتر سولیتر

تاریخچه انگشترهای سولیتر به روم باستان بازمی‌گردد. در آن زمان، انگشترهای طلا با الماس‌های تراش‌نخورده و صیقل‌نداده ارزش بسیار زیادی داشتند. حلقه نماد زندگی و ابدیت بود و برای تعهد بین یک زوج به کار می‌رفت.

اولین بار در سال ۱۴۷۷، یک آرچدوک اتریشی برای خواستگاری از محبوبش از حلقه الماس استفاده کرده بود. بعد از آن بود که این مدل حلقه به‌عنوان نماد جهانی انگشتر نامزدی محبوب شد. البته برخی هم می‌گویند محبوبیت این حلقه‌ها به‌دلیل کشف معادن الماس در آفریقا در دوران ویکتوریا بوده است.

نمادگرایی انگشتر سولیتر

سبک انگشتر سولیتر کاملا قابل‌تشخیص است. ازآنجاکه این انگشتر فقط یک نگین در وسط دارد، شاید به‌اندازه حلقه‌های دیگر درخشش نداشته باشد، اما سادگی آن باعث می‌شود الماس وسط به‌خوبی دیده شود. معمولا هم شاخک‌های فلزی که آن را نگه می‌دارند نازک انتخاب می‌شوند تا الماس را در خود پنهان نکنند. این سبک طراحی به فردی که انگشتر سولیتر را به‌عنوان انگشتر نامزدی انتخاب کرده است، کمک می‌کند به محبوبش بگوید «فقط یک نفر در دنیا برای من وجود دارد و آن تو هستی».

انواع انگشتر سولیتر چیست؟

طراحی کلی همه انگشترهای سولیتر یکسان است؛ بااین‌حال ازنظر جزئیات انواع مختلفی دارند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم. هنگام انتخاب انگشتر سولیتر به این تفاوت‌ها دقت کنید.

از نظر نوع سنگ قیمتی؛ از الماس تا یاقوت کبود

انگشتر سولیتر چیست؟ - انواع انگشتر سولیتر
سنگ‌های قیمتی که به‌جای الماس در سولیتر به کار می‌روند.

معمولا انگشتر سولیتر یک تک‌نگین الماس دارد. بااین‌حال ازآنجاکه الماس به‌شدت گران‌قیمت است، سنگ‌های قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تری هم در بازار موجود هستند. برای مثال، الماس‌های سیاه یا خاکستری ارزان‌ترند و درجه کیفیت آنها پایین‌تر است. در زیر چند نمونه از انگشترهای سولیتر را که در آنها به‌جای الماس سنگ‌های قیمتی به کار رفته است، می‌بینید:

  • یاقوت کبود سفید
  • مورگانیت
  • موسانیت (moissanite)
  • زیرکونیا مکعبی
  • الماس‌های مصنوعی ساخته‌شده در آزمایشگاه
  • الماس‌های سیاه یا خاکستری

از نظر شکل سنگ قیمتی؛ از گرد تا پرنسسی

شکل سنگ قیمتی که در انگشتر سولیتر به کار رفته است می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، می‌تواند شکل گرد، گلابی، مارکیز، بیضی، پرنسسی، کوسنی یا زمردی داشته باشد. درباره تفاوت در برش‌های الماس در بخش مربوط به آن صحبت خواهیم کرد.

از نظر فلز حلقه؛ طلای زرد یا سفید، رزگلد، پلاتین

انگشتر سولیتر چیست؟ - انواع انگشتر سولیتر
فلزات مختلفی می‌توانند در ساخت انگشتر سولیتر به کار روند.

فلزات مختلفی برای ساخت انگشتر سولیتر کاربرد دارند که از جمله آنها می‌توان به طلای سفید، پلاتین، طلای زرد و رزگلد اشاره کرد. هریک از آنها مزایا و معایبی دارند. برای مثال، پلاتین از طلای سفید نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر است؛ اما زنگار ایجاد می‌کند. طلای سفید معمولا رایج‌ترین فلز برای انگشتر سولیتر است؛ اما عیب آن این است که بعد از مدتی که روکش رودیوم آن از بین می‌رود کدر می‌شود و باید دوباره آن را آبکاری کرد.

اگر برای انتخاب فلز حلقه انگشتر دوبه‌شک هستید، به نکات زیر توجه کنید:

۱. رنگ پوست: فلزات سفید برای پوست‌های روشن و سرد بهتر عمل می‌کنند و طلای زرد برای پوست‌های تیره و گرم بهتر است.

۲. رنگ سنگ و فلز: الماس سفید با درخشندگی زیاد، اگر روی طلای زرد قرار گیرد، زرد به نظر می‌رسد؛ بنابراین بهتر است برای چنین الماسی طلای سفید به کار رود. برعکس، اگر الماس درخشندگی و سفیدی کمتری داشته باشد، روی طلای زرد روشن‌تر به نظر می‌آید؛ زیرا رنگ زرد طلا بر آن غالب می‌شود. بنابراین چنین الماسی بهتر است روی طلای زرد یا رزگلد قرار گیرد.

برای نگین‌های رنگی، به‌طورکلی طلای زرد بهتر است.

ازنظر نوع پایه نگین؛ چنگکی، بزل، تنسیونی

پایه‌نگین همان محفظه‌ای است که سنگ قیمتی را محکم در خود نگه می‌دارد و در انواع مختلفی ساخته می‌شود. معمولا برای انگشتر سولیتر از نوع چنگکی، بزل و تنسیونی استفاده می‌کنند.

نوع چنگکی

انگشتر سولیتر چیست؟ - انواع پایه‌نگین سولیتر
پایه‌نگین شش‌شاخه چنگکی که به تیفانی معروف است.

پایه‌نگین چنگکی رایج‌ترین پایه برای الماس انگشتر سولیتر است که می‌تواند چهارشاخه یا شش‌شاخه باشد. نوع چهارشاخه آن را کلاسیک می‌نامند و نوع شش‌شاخه آن به تیفانی معروف است.

البته تعداد شاخک‌ها می‌تواند از ۳ تا ۸ عدد هم باشد که به شکل و اندازه سنگ قیمتی به‌کاررفته در انگشتر سولیتر بستگی دارد. تعداد شاخک کمتر به‌خوبی سنگ را نگه نمی‌دارد و اگر هم بیش‌ازحد باشد، انگشتر را شلوغ و سنگ را کوچک‌تر نشان می‌دهد. بهترین و زیباترین انگشترهای سولیتر، پایه‌نگین شش‌شاخه یا چهارشاخه هستند.

شکل شاخک‌ها هم می‌تواند متفاوت باشد. برخی از آنها نازک و برخی دیگر ضخیم‌تر ساخته می‌شوند. هرچه شاخک‌ها نازک‌تر باشند، سنگ قیمتی بهتر دیده می‌شود؛ اما شاخک‌های ضخیم‌تر سنگ را محکم‌تر نگه می‌دارند و ایمن‌ترند. نوک شاخک‌ها می‌تواند قلبی، پنجه‌ای، گرد یا نوک‌تیز باشد. برخی از آنها جلا داده نشده‌اند و به لباس یا موها گیر می‌کنند که ممکن است شل شوند. این انگشترها را مدام باید بررسی کنید تا سنگ قیمتی گم نشود یا آسیب نبیند.

نوع بزل

انگشتر سولیتر چیست؟ - انواع پایه‌نگین سولیتر
پایه‌نگین بزل که کل نگین را احاطه می‌کند.

این پایه‌نگین کاملا کل سنگ قیمتی را در خود پیچیده است و فقط روی سنگ دیده می‌شود. چندان محبوب نیست؛ اما از همه انواع انگشتر نامزدی ایمن‌تر است. برای افراد با سبک زندگی فعال، این سولیتر مناسب‌تر خواهد بود.

نوع تنسیون

انگشتر سولیتر چیست؟ - انواع پایه‌نگین سولیتر
پایه‌نگین تنشی. همان طور که می‌بینید زیر الماس هیچ فلزی وجود ندارد.

به این پایه‌نگین، فشاری یا تنشی هم می‌گویند. برای ساخت آن، طوری حلقه را می‌سازند که از دو طرف به سنگ قیمتی فشار وارد کند و آن را در خود نگه دارد. در اصل کل سنگ قیمتی در این انگشتر دیده می‌شود و هیچ‌جای آن پوشیده نیست. ازآنجاکه هیچ فلزی زیر سنگ قرار ندارد، تمیزکردن آن راحت است؛ اما ایمنی آن از همه کمتر است.

انتخاب کیفیت الماس در انگشتر سولیتر

انتخاب انگشتری که الماس دارد آسان نیست. برای این کار باید درباره قانون 4C اطلاعات کافی داشته باشید. این قانون کیفیت و قیمت الماس را تعیین می‌کند و شامل ۴ فاکتور مهم است که با حرف C آغاز می‌شوند: برش (cut)، رنگ (colour)، شفافیت (clarity) و قیراط (carat). اما روش بررسی هریک از این فاکتورها در انگشتر سولیتر چیست؟

برش؛ روش و شکل برش

انگشتر سولیتر چیست؟ - انواع برش نگین الماس
شکل‌های متفاوت برش الماس/ همه این برش‌ها از نوع تراش برلیان هستند.

برش الماس تاحدزیادی ارزش آن را تعیین می‌کند و در میان این چهار عامل، مهم‌ترین است. این برش است که تعیین می‌کند الماس تا چه اندازه نور را بازتاب دهد و درخشندگی آن چقدر باشد. چند روش برای برش الماس وجود دارد: برش رز، برش اروپایی، برش بریتانیایی قدیمی و برش برلیان. از بین این چهار برش، برلیان گران‌قیمت‌ترین، زیباترین و درخشان‌ترین نوع الماس را تحویل می‌دهد.

شکل برش می‌تواند متفاوت باشد که هریک از آنها ویژگی‌های خاصی به الماس می‌دهند. برای مثال، برش گرد بیشترین درخشندگی را دارد و از همه محبوب‌تر است. برش‌های بیضی و مارکیز الماس را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند و برش زمردی یا امرالد کمترین درخشندگی را دارد و ارزان‌تر از برش گرد است.

رنگ؛ از بی‌رنگ تا قهوه‌ای روشن

انگشتر سولیتر چیست؟ - انواع رنگ در الماس
الماس بی‌رنگ و الماسی که ته‌رنگ زرد دارد.

الماس‌ها در طبیعت در رنگ‌های مختلفی یافت می‌شوند که از نوع بی‌رنگ شروع می‌شود و به زرد روشن و درنهایت قهوه‌ای می‌رسد. الماس بی‌رنگ کمیاب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین الماس است. بنابراین هرچه الماس شما بی‌رنگ‌تر باشد ارزشمندتر خواهد بود.

شفافیت؛ هرچه بالاتر بهتر

انگشتر سولیتر چیست؟ - شفافیت الماس
هرچه عیوب الماس کمتر باشد، شفاف‌تر است.

الماس‌ها دارای ناخالصی‌ها و عیوب طبیعی هستند. عیوب درونی را اینکلوژن و عیوب بیرونی را لکه یا بلمیش می‌نامند. این عیوب بر شفافیت الماس تأثیر می‌گذارند. هرچه عیب و ناخالصی الماس کمتر باشد، شفاف‌تر و ارزشمندتر است. برخی از آنها را حتی می‌توان با چشم غیرمسلح دید. هنگام انتخاب انگشتر سولیتر بهتر است الماسی با شفافیت بالاتر را انتخاب کنید.

قیراط؛ واحد وزنی الماس

قیراط اصطلاحی برای وزن الماس است و برابر با ۱٫۵ گرم است. درواقع قیراط تأثیری بر زیبایی الماس ندارد؛ اما می‌تواند قیمت آن را بالاتر ببرد. البته قیمت الماس به برش و رنگ و شفافیت هم وابسته است؛ یعنی دو الماس با قیراط مساوی می‌توانند از نظر ارزش بسیار متفاوت باشند. بنابراین همیشه بعد از انتخاب چهار عامل دیگر به قیراط سنگ توجه کنید.

انتخاب انگشتر سولیتر با توجه به ویژگی‌های فردی

قبل از انتخاب انگشتر نامزدی برای عشقتان، ابتدا به این سؤال پاسخ دهید که وجه اشتراکش با انگشتر سولیتر چیست؟ آیا با ویژگی‌های فیزیکی او مطابقت دارد؟ آیا با سلیقه‌اش جور در می‌آید؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها، ویژگی‌های شخصی او نظیر شکل انگشت‌ها، رنگ پوست، سلیقه‌اش و سبک زندگی‌اش می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

شکل انگشت‌ها؛ باریک‌اند یا تپلی؟

انگشت‌های نامزدتان چه شکلی دارد؟ دست‌هایش کوچک‌اند یا بزرگ؟

اگر انگشت‌هایش کوتاه و ظریف هستند و فاصله بند انگشت با حلقه کم است، انگشتر کوچک‌تر با سنگ گرد برایش بهتر است. انگشت‌های کوتاه‌تر و تپل‌تر سنگ بزرگ‌تری را می‌طلبند.

انگشتر سولیتر چیست؟ - انتخاب سولیتر با توجه به شکل انگشت
انگشت‌های کوتاه‌تر بهتر است از مدل‌های گرد و کوچک استفاده کنند.

اگر انگشت‌هایش باریک و بلند هستند، انگشتر ظریف با سنگ‌های کشیده مانند برش زمردی یا بیضی مناسب‌ترند.

انگشتر سولیتر چیست؟ - انتخاب سولیتر با توجه به شکل انگشت
برای انگشت‌های باریک و بلند مدل‌های کشیده سولیتر را انتخاب کنید.

سلیقه شخصی؛ طرفدار چه سبکی است؟

هرچند ظاهر انگشتر سولیتر از سبکی کلاسیک پیروی می‌کند، آن‌قدر جذاب است که حتی طرفداران سبک مدرن هم آن را دوست دارند. بااین‌حال سلیقه شخصی نامزدتان را در نظر بگیرید. ممکن است انگشتر مد روز منحصربه‌فرد را ترجیح دهد.

بااین‌حال اگر از طرفداران سبک کلاسیک است، در خریدن سولیتر شک نکنید. این انگشتر دمده نمی‌شود و تا ۳۰ سال دیگر هم همین ظاهر زیبا را حفظ خواهد کرد. سادگی آن باعث می‌شود که تا هروقت بخواهد از آن استفاده کند. بعد از ازدواج هم می‌تواند آن را با حلقه ازدواجش ترکیب کند.

رنگ پوست؛ سرد است یا گرم؟

همان‌طور که گفتیم، رنگ پوست می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب انگشتر سولیتر باشد. نامزدتان پوستی سرد دارد یا گرم؟ اگر نمی‌دانید این سؤال را پاسخ دهید: رنگ رگ‌های مچ دستش آبی است یا سبز؟

  • اگر آبی و بنفش به نظر می‌رسد پوستش سرد است. بنابراین طلای سفید برایش بهتر است.
  • اگر سبز به نظر می‌آید پوستش گرم است. بنابراین طلای زرد برایش بهتر است.
  • و اگر بی‌رنگ است، پوستش خنثاست. بهترین انتخاب رزگلد خواهد بود.

سبک زندگی؛ فعال است یا کم‌تحرک؟

انگشتر سولیتر معمولا برای استفاده روزمره مناسب نیست. بنابراین، اگر سبک زندگی نامزدتان فعال است، بهتر است حداقل نوعی از آن را انتخاب کنید که پایه‌نگین بزل داشته باشد. در غیر این صورت، هر مدلی از آن را بخواهید می‌توانید برایش بخرید.


حتما بخوانید: راهنمای انتخاب انگشتر نامزدی؛ یک انتخابِ خوبِ خاطره‌انگیز داشته باشید

مراقبت از انگشتر سولیتر

مراقبت از این انگشترها درست مانند سایر جواهرات است و روش خاصی ندارد. کافی است هر از گاهی با آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی آن را بشویید و سپس با پارچه میکروفیبر پاک کنید.

هر شش‌ماه یک‌بار انگشتر را به جواهرساز بدهید تا آن را تمیز کرده و پایه‌نگین، شاخک‌ها و سایر ویژگی‌های آن را بررسی کند که محکم باشند و الماس در معرض خطر افتادن نباشد.

هروقت از آن استفاده نمی‌کنید بهتر است آن را در جعبه مخصوص در جای خشک به‌دور از رطوبت نگهداری کنید.

درنهایت بهتر است از انگشترتان درهنگام فعالیت‌های و کارهای سنگین، شنا یا هر کار دیگری که ممکن است به انگشتر آسیب برسد استفاده نکنید.

چند مدل انگشتر زیبای طلا ببینید

نکات جالب درباره انگشترهای سولیتر

در این قسمت با چند نکته جالب درباره انگشتر سولیتر آشنا می‌شویم.

۱. این انگشترها بیشتر برای نامزدی هستند

این درست است. انگشترهای سولیتر از ابتدا برای نامزدی طراحی شده بودند. بااین‌حال این بدان معنا نیست که نمی‌توانید به‌عنوان حلقه ازدواج از آن استفاده کنید. مخصوصا در کشور ما برخلاف فرهنگ برخی کشورهای دیگر که ترجیح می‌دهند حلقه ازدواج فقط یک رینگ ساده باشد، هیچ مانعی برای این کار وجود ندارد.

۲. انگشترهای سولیتر بسیار گران‌قیمت‌اند

این هم کاملا درست است. انگشترهای سولیتر با اینکه فقط یک سنگ قیمتی دارند، از چند انگشتر با سنگ‌های کوچک گران‌قیمت‌ترند. دلیلش این است که فرایند برش و پرداخت سنگ‌های بزرگ پیچیده‌تر است و کمیاب‌تر هم هستند. سنگ‌های قیمتی به‌شکل طبیعی متبلور می‌شوند و باید آنها را به قطعات کوچک‌تر برش داد. یافتن سنگی که به‌اندازه کافی بزرگ باشد بسیار دشوار است و به همین دلیل، سنگ‌های بزرگ مانند یک گنج گرانبها هستند. از سوی دیگر، سنگ‌های بزرگ‌تر به فلز بیشتری نیاز دارند تا آنها را محکم نگه دارد. بنابراین فلز باید ضخیم‌تر و سخت‌تر و کمی هم عریض‌تر باشد تا اندازه و وزن و زیبایی سنگ قیمتی با آن هماهنگ باشد. همه اینها باعث افزایش قیمت انگشتر سولیتر می‌شوند.

۳. انگشتر سولیتر برای ایجاد انگشتر پشته‌ای عالی است

انگشتر سولیتر چیست؟ - نکات جالب درباره انگشترهای سولیتر
یک انگشتر سولیتر با دو یا سه انگشتر ظریف می‌تواند انگشتر پشته‌ای زیبایی درست کند.

اگر دو یا سه انگشتر را با هم ترکیب کنید یک انگشتر پشته‌ای خواهید داشت. نظرتان درباره طراحی انگشتر پشته‌ای با استفاده از انگشتر سولیتر چیست؟

یک انگشتر سولیتر، یک حلقه ازدواج ساده یا نگین‌دار و یک انگشتر ظریف دلخواه مثل انگشتر اترنیتی می‌تواند انگشتر پشته‌ای جذابی درست کند. شکل و اندازه این انگشترها را طوری ست کنید که ترکیب زیبایی از آنها ایجاد شود و ناهماهنگی در آنها مشاهده نشود.

نکته مهم این است که فلزات این انگشترها باید با هم هماهنگ باشند وگرنه خراشیده می‌شوند یا رنگ همدیگر را از بین می‌برند. برای مثال، حلقه پلاتین در کنار طلای زرد، خیلی زود رنگ زرد آن را از بین می‌برد.

۴. محبوب‌ترین پایه‌نگین برای سولیتر تیفانی است

پایه‌نگین شش‌شاخه چنگکی که به پایه‌نگین تیفانی معروف است، پایه‌ای است که برند محبوب تیفانی اند کو، جواهرساز معروف، برای انگشتر سولیتر طراحی کرد. این پایه الماس را طوری نگه می‌دارد که حداکثر نور را برای درخشش بیشتر از خود عبور می‌دهد. به همین دلیل محبوبیت سولیتر تیفانی بیشتر از سایر سولیترهاست و زمانی معروف بود که آرزوی هر دختری داشتن یک انگشتر سولیتر تیفانی است.

۵. زیبایی سولیترها دراصل به میزان بازتاب نور آنها بستگی دارد

نکات جالب درباره انگشترهای سولیتر
زیبایی انگشترهای سولیتر به درخشش الماس آنهاست. تفاوت درخشش الماس با یاقوت سفید کاملا مشخص است.

حال به این سؤال می‌رسیم که راز زیبایی انگشتر سولیتر چیست؟ واقعیت این است که تفاوت در زیبایی انگشترهای سولیتر بیشتر از هر چیزی به میزان نوری که بازتاب می‌دهند بستگی دارد. سبک پایه انگشتر و نگین آن می‌تواند بر ظاهر آن تأثیر بگذارد. هرچه درخشش نگین الماس بیشتر باشد، انگشتر زیباتر است. درباره سنگ‌های رنگی هم هرچه رنگ بیشتری را نشان دهد بهتر و زیباتر خواهد بود. در تصویر می‌بینید که تفاوت درخشش الماس با یاقوت سفید چقدر زیاد است.

انگشترهای سولیتر با پایه نگین بزل، محکم هستند، اما این پایه، کل سنگ قیمتی را در خود محصور می‌کند و فقط بالای آن دیده می‌شود. بنابراین نور کمتری از آن عبور می‌کند و انگشتر شما درخشندگی چندانی نخواهد داشت. این در حالی است که انگشترهای سولیتری که پایه‌نگین چنگکی دارند، بیشترین درخشندگی را ارائه می‌کنند. حلقه‌های تنسیونی هم بسته به موقعیت، جهت و مکان میله‌هایی که فشار وارد می‌کنند، می‌توانند درخشش خوبی داشته باشند.

۶. مردان هم می‌توانند انگشتر سولیتر داشته باشند

نکات جالب درباره انگشترهای سولیتر
انگشتر سولیتر برای مردان هم مناسب است.

بسیاری از افراد با استفاده آقایان از جواهر موافق نیستند؛ مگر اینکه حلقه ازدواج یا نشان خانوادگی یا گروه ورزشی باشد. این اصلا درست نیست. آقایان هم می‌توانند از سولیتر استفاده کنند و این می‌تواند استایل خاص آنها را نشان دهد. فقط ممکن است مردان سنگ انگشترشان را کوچک‌تر انتخاب کنند و درخشش آن کمتر باشد. ممکن است پایه‌نگین بزل و حلقه پهن‌تری را ترجیح دهند؛ مخصوصا به این دلیل که برای هم برای سبک زندگی مردانه فعال بهتر است و هم اینکه کمتر زنانه به نظر می‌رسد.

انگشترهای زیبای جواهر را ببینید

سخن پایانی

در این مطلب درباره انگشتر سولیتر و انواع آن صحبت کردیم و گفتیم که چه سنگ‌ها و فلزاتی در ساخت آن به کار می‌روند. همچنین درباره نحوه انتخاب آن و عواملی که باید هنگام خرید آن برای نامزد عزیزتان در نظر بگیرید صحبت کردیم و دیدیم که باید به ویژگی‌های شخصی او توجه کنید تا بهترین انگشتر را برایش بخرید. برای خانم‌های عزیز هم گفتیم که چطور می‌توانند از انگشتر سولیتر زیبایشان مراقبت کنند.

نظرتان درباره انگشتر سولیتر چیست؟ اگر قرار بود نامزدتان انگشتری برایتان بخرد ترجیح می‌دادید چه مدل و چه سبکی داشته باشد؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره برند کارتیه؛ لوکس و چشم‌نواز
منبع forevermark keyzarjewelry brides
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.