یک راهنمای کامل برای شناخت انواع زنجیر طلا+ تصاویر دقیق

زنجیرها از پرطرفدارترین گردنبندها و دستبندها هستند. تنوع زنجیرها بسیار زیاد است و هریک با الگو و بافت خاصی طراحی می‌شوند. دوست دارید دفعه بعدی که برای خرید زنجیر می‌روید، درباره نام و شکل زنجیرها اطلاعات کامل داشته باشید؟ این مطلب، راهنمای جامعی از انواع زنجیر و تصاویر آنهاست. با ما همراه باشید.

۱. زنجیرهای کلاسیک؛ ساده، همیشه مد، همه‌کاره

این دسته از زنجیرها شامل زنجیر کابلی، زنجیر بلچر و زنجیر باکسی هستند.

نحوه استفاده: انواع زنجیر کابلی برای استفاده به‌صورت لایه‌لایه و برای استفاده از پلاک و گردن‌آویز مناسب‌اند.

زنجیر کابلی

انواع زنجیر - زنجیر کابلی

بیشتر ما با فکر کردن به زنجیر، همین زنجیر کابلی (Cable chains) به ذهنمان می‌آید. رایج‌ترین و ساده‌ترین نوع زنجیر است و دارای دانه‌های یکسان، به‌شکل گرد یا بیضی با یک اتصال کوچک در هر دو طرف است. یکی از انواع زنجیرهای کابلی، زنجیر ترومبون یا زنجیر گیره‌کاغذی است که هردوی آنها دارای دانه‌های کشیده هستند. گاهی اوقات این حلقه‌ها به‌صورت یک‌درمیان با حلقه‌های گرد کوچک‌تر ساخته می‌شوند.

زنجیر بلچر یا رولو

انواع زنجیر - زنجیر بلچر

بلچر (belcher Chain) یا رولو خودش نوعی زنجیر کابلی به شمار می‌رود، با این تفاوت که شکل کلی دانه‌های آن گرد است و هر دانه از بیرون گرد و از داخل صاف است. اگر دانه‌های این زنجیر در هردو سمت یا گرد باشند یا صاف، آن‌گاه به آن زنجیر رولو می‌گویند.

انواع زنجیر - زنجیر رولو

زنجیر باکسی

انواع زنجیر - زنجیر باکسی

زنجیر باکسی (Box chains) را زنجیر ونیزی یا کتابی هم می‌نامند. این زنجیر  به‌دلیل طراحی ساده و بسیار بسیار محکم، محبوبیت زیادی دارد. هر دانه این زنجیر مربعی و به‌شکل جعبه ساخته می‌شود و ظاهر آن براق است. زنجیرهای باکسی معمولا نازک هستند و حتی کلفت‌ترین آنها هم تا حدی ضخامت دارد که به‌راحتی می‌توان آویز را از آن رد کرد.

۲. انواع زنجیر گرد؛ براق و صیقلی، سیال، بافت‌دار

این دسته از زنجیرها شامل زنجیر توپی، زنجیر ماری، زنجیر بیزانسی، زنجیر گندمی و زنجیر پاپ‌کورن هستند.

نحوه استفاده: برخی از زنجیرهای این دسته را می‌توان به‌عنوان لایه‌لایه و با آویز استفاده کرد و برخی دیگر باید به‌تنهایی استفاده شوند.

زنجیر توپی

انواع زنجیر - زنجیرهای توپی

زنجیر توپی (Ball chains) برای استفاده با آویز بسیار محبوب است، زیرا بافت و الگوی بیشتری نسبت به زنجیر کابلی دارد. بااین‌حال، به‌اندازه‌ای نازک است که می‌توان به‌راحتی یک پلاک در آن قرار داد. زنجیرهای توپی را مهره‌ای هم می‌نامند و دارای توپ‌های توخالی یا توپر هستند که با میله‌هایی به هم وصل شده‌اند. گاهی سفت‌تر از زنجیرهای کلاسیک است، اما به‌اندازه‌کافی سیال و روان هست.

زنجیر ماری

انواع زنجیر - زنجیر ماری

زنجیر ماری (Snake Chain) شاید محبوب‌ترین نوع زنجیر بین همه انواع زنجیر باشد؛ زیرا بسیار روان و نرم است و طراحی آن به گونه‌ای است که براق‌ترین زنجیر ممکن را ارائه می‌دهد. هر دانه آن یک نقطه کوچک در مرکز دارد که وقتی به دانه بعدی متصل می‌شود، الگویی Vشکل شبیه به پوست مار ایجاد می‌کند. زنجیرهای ماری شبیه زنجیرهای امگا هستند، با این تفاوت که ماری بسیار انعطاف‌پذیرتر است. زنجیرهای ماری پهن‌تر را می‌توان با آویزهایی که حلقه‌های بزرگ‌تری دارند، استفاده کرد.

زنجیر بیزانسی

انواع زنجیر - زنجیر بیزانسی

زنجیرهای بیزانسی (Byzantine chains) از ۳۰۰سال قبل از میلاد وجود داشتند. به‌راحتی می‌توان فهمید چرا این سبک تا این مدت طولانی دوام آورده است، دلیلش این است که پیچیده، محکم و سلطنتی است. این زنجیر استیتمنت است و باید آن را به‌تنهایی استفاده کنید نه لایه‌لایه. هرچند ریشه نام آن مشخص نیست، معنای لغوی بیزانس به‌معنای پیچیده یا آراسته است. این سبک را قفس پرنده‌ای هم می‌نامند. ازآنجاکه خود زنجیر ضخیم و سنگین است، برای آویز مناسب نخواهد بود.

زنجیر گندمی

انواع زنجیر - زنجیر گندمی

زنجیر گندمی (Wheat chains) شبیه زنجیر طنابی است با این تفاوت که ظاهر آن بافته‌شده به نظر می‌رسد و شبیه خوشه‌های گندم است. این زنجیر می‌تواند گرد یا مسطح باشد و انعطاف‌پذیری خوبی دارد. در قطرها و وزن‌های مختلفی ساخته می‌شود و انواع نازک‌تر آن را می‌توانید با آویز استفاده کنید.

زنجیر پاپ کورن

انواع زنجیر - زنجیر پاپ کورن

زنجیرهای پاپ کورن (Popcorn chains) بسیار منحصربه‌فرد و دارای بافتی زیبا هستند. انواع مختلفی از آن وجود دارد؛ برخی از آنها دارای دانه‌های گرد و توخالی فنجانی‌شکل و برخی دیگر گرد و مسطح هستند. این دانه‌ها به‌شکلی کنار هم قرار می‌گیرند که طرحی لوله‌ای تشکیل می‌دهند. این زنجیر کاملا سیال و روان است و می‌تواند در ضخامت‌های مختلف ساخته شود؛ اما مزیت خوبی که دارد این است که به‌طور کلی سبک‌وزن است. این زنجیرها برای استفاده با آویز یا به‌صورت لایه‌لایه مناسب نیستند.

محبوب‌ترین زنجیرهای طلای زنانه در دیجی‌کالا

۳. انواع زنجیر تخت؛ راحت، طرح‌دار، جذاب

انواع زنجیر تخت بسیار زیاد است. این دسته از زنجیرها شامل زنجیر کورب، زنجیر مارپیچی، زنجیر فیگارو، زنجیر انکر، زنجیر اینفینیتی، زنجیر هرینگبون، زنجیر دم‌روباهی، زنجیر کبرا، زنجیر بوستون، زنجیر سی لینک، زنجیر پانتر، زنجیر مش، زنجیر امگا و زنجیر اسکرول هستند.

نحوه استفاده: بیشتر زنجیرهای این دسته ضخیم هستند و باید آنها را به‌تنهایی استفاده کرد. بااین‌حال، برخی از انواع آن را می‌توان با آویزهای بزرگ استفاده کرد و البته برای تکنیک لایه‌لایه هم مناسب‌اند.

زنجیر کورب

انواع زنجیر - زنجیر کورب

زنجیر کورب (Curb chains) تقریبا از نوع زنجیر کابلی به حساب می‌آید. دانه‌های این زنجیر پیچ‌خورده هستند و به‌شکل الماس بریده شده‌اند. آنها را به‌شکلی می‌کوبند که تخت و یکسان باشند. زنجیرهای کوربی بسیار متنوع‌اند و ضخامت‌های مختلفی دارند. ازآنجاکه معروف‌ترین زنجیرهای کورب را برند کارتیه می‌سازد، اغلب این زنجیرها را به‌عنوان زنجیر کارتیه می‌شناسند.

گونه‌ای از زنجیرهای کورب، زنجیر معروف کوبایی است که دارای دانه‌های چندتایی متراکم است و سنگین‌تر از زنجیرهای کوربی ساده است. نوع دیگری از این زنجیر دارای دانه‌های دوتایی است که به‌حالت موازی قرار می‌گیرند و معمولا دستبند آن جذاب می‌شود.

انواع زنجیر کورب را می‌توانید با زنجیرهای دیگر لایه‌لایه استفاده کنید. برخی آویزها هم برای آن مناسب هستند.

زنجیر مارپیچی

انواع زنجیر - زنجیر سرپنتین

زنجیر مارپیچی (Serpentine Chain) دارای دانه‌های متمایز به‌شکل S است که در طرحی موازی با یکدیگر لایه‌بندی شده‌اند. این زنجیر را سرپنتین هم می‌نامند. اغلب ضخامت کمی دارد ولی چون تخت است بهتر است آن را به‌تنهایی یا به‌شکل لایه‌لایه با زنجیرهای دیگر استفاده کنید. بااین‌حال می‌توانید آن را با برخی آویزهای خاص ست کنید. نوع پیچ‌خورده این زنجیر را ناگت یا تینسل (tinsel) می‌نامند.

زنجیر فیگارو

انواع زنجیر - زنجیر فیگارو

زنجیرهای فیگارو (Figaro chains) شبیه زنجیر کورب هستند با این تفاوت که به‌شکل متناوب اندازه دانه‌های آن کوچک و بزرگ است و نوعی الگو ایجاد می‌کند. زنجیر فیگارو بیشتر مردانه است و اغلب آن را به‌تنهایی استفاده می‌کنند. یک استایل مشابه زنجیر فیگارو، زنجیر فیگاروچی است که بازهم دارای دانه‌هایی با شکل‌های متناوب است اما با افزون یک میله در داخل دانه‌ها، آن را به زنجیرهای لنگر شبیه می‌کند.

زنجیر انکر

انواع زنجیر - زنجیر انکر

زنجیرهای انکر (Anchor chains) را لنگر یا مارین هم می‌نامند. این زنجیر از نوع کورب است که شامل یک تکیه‌گاه میله‌ای در مرکز هر دانه است. این طرح باعث می‌شود زنجیر استحکام بیشتری داشته باشد و الگوی جذابی به آن می‌بخشد. ظاهر آن هم شباهت زیادی به لنگر دارد.

این زنجیر را باید به‌تنهایی استفاده کنید زیرا هم سنگین است و هم پهن، و آویز برای آن مناسب نیست.

زنجیر اینفینیتی

انواع زنجیر - زنجیر اینفینتی

این زنجیر را زنجیر هشت هم می‌نامند زیرا شبیه عدد هشت انگلیسی هم هست. به این دلیل آن را اینفینیتی (Infinity chains) می‌نامند که شبیه علامت بی‌نهایت در ریاضی است. برای ایجاد این شکل، دانه‌های زنجیر را از حلقه‌های بیضی پیچ‌خورده می‌سازند تا تخت شوند. این زنجیر برخلاف فیگارو که مردانه بود، کمی زنانه است. این زنجیر هم به‌تنهایی و هم به‌شکل لایه‌بندی خوب است ولی با آویز مناسب نیست.

انواع مدل‌های زنجیر طلای مردانه اینجاست

زنجیر هرینگبون

انواع زنجیر - هرینگبون

زنجیر هرینگبون (Herringbone chains) یا شاه‌ماهی، زنجیری است که دارای دانه‌های نوک‌تیز و منحصربه‌فرد است. الگوی این زنجیر بسیار شیک است و کاملا صاف روی گردن قرار می‌گیرد. ازآنجاکه از نوع زنجیرهای استیتمنت به شمار می‌رود باید آن را به‌تنهایی استفاده کنید. طراحی آن طوری است که کاملا به‌شکل سیال و روان است و به همین دلیل از روی گردن تکان نمی‌خورد و به‌زیبایی حالت خود را حفظ می‌کند.

زنجیرهای جذاب هرینگبون اینجاست

زنجیر فاکس‌تیل

انواع زنجیر - زنجیر فاکستیل

زنجیر فاکستیل یا دم‌روباهی (Foxtail chains)، زنجیری است که شبیه زنجیر گندمی است، با این تفاوت که لبه‌های آن مربعی‌تر است. حلقه‌های این زنجیر با زاویه ۴۵درجه تنظیم می‌شود و معمولا از دو طرف نازک و در بالا و پایین پهن‌تر است. طراحی آن باعث می‌شود صاف باشد و الگوی Vشکل متمایزی ایجاد کند. این زنجیر را هم باید به‌تنهایی استفاده کنید و برای آویز یا لایه‌لایه‌سازی مناسب نیست.

زنجیر کبرا

انواع زنجیر - زنجیر کبرا

کبرا (Cobra chains) زنجیری مسطح است و طرحی زیگزاگ دارد. معمولا این زنجیر را با زنجیرهای بوستون یا سی‌لینک اشتباه می‌گیرند. بااین‌حال، زنجیر کبرا طرحی متمایز دارد و آن حلقه‌های مثلثی‌شکل الگوی آن است. از این زنجیر هم باید به‌تنهایی استفاده کنید و برای لایه‌لایه‌کردن یا استفاده با آویز مناسب نیست.

زنجیر بوستون

انواع زنجیر - زنجیر بوستون

زنجیر بوستون (Boston link chains) نوعی زنجیر کابلی است که ظاهری مسطح و در عین حال پشته‌ای دارد. برخلاف بسیاری از زنجیرهای مسطح دیگر، زنجیرهای بوستون نازک‌ترند و می‌توانند با آویزهای خاصی از آنها استفاده کرد. می‌توانید لایه‌لایه هم با زنجیرهای دیگر از آن استفاده کنید.

زنجیر سی لینک

انواع زنجیر - زنجیر سی لینک

زنجیر سی لینک (C link chains) به‌راحتی با زنجیر بوستون اشتباه گرفته می‌شود؛ زیرا شباهت زیادی به هم دارند. تفاوت آنها در این است که زنجیر سی لینک به‌جای داشتن شکل ذوزنقه‌ای، مانند بومرنگ حالت منحنی دارد. زنجیرهای سی لینک انعطاف‌پذیرتر از زنجیرهایی مانند هرینگبون هستند اما حالت مسطح خود را دارند.

این زنجیرها را باید به‌تنهایی استفاده کنید و آویز برای آنها مناسب نیست و حالت لایه‌لایه هم جذاب نمی‌شود.


حتما بخوانید: همه چیز درباره گردنبند هرینگبون؛ جواهری کلاسیک و همیشه مد

زنجیر پانتر

انواع زنجیر - زنجیر پانتر

اگر بخواهیم زنجیر پانتر (Panther chains) را توصیف کنیم، باید بگوییم از الگوی آجر چین استفاده می‌کند. حلقه‌های مستطیلی‌شکل آن در سه ردیف یا بیشتر روی هم چیده می‌شوند تا زنجیری استیتمنت ایجاد کنند. طرح این زنجیر بسته به اندازه حلقه‌ها می‌تواند ظاهری مشبک و توری داشته باشد. این زنجیر را اصلا نمی‌توان با آویز استفاده کرد و برای لایه‌لایه کردن هم مناسب نیست؛ زیرا هر زنجیر دیگری با آن استفاده کنید به چشم نمی‌آید.

زنجیر مش یا توری

انواع زنجیر - زنجیر مش

زنجیرهای توری (Mesh chains) بسته به روش ساخت آنها می‌توانند صاف یا گرد باشند. این زنجیر درست مانند پارچه، سیال و روان است و حلقه‌های آن با مفتول‌های بسیار ظریف به هم بافته شده‌اند. این زنجیر را هم باید به‌تنهایی بپوشید و نه برای لایه‌لایه‌کردن و نه برای استفاده با آویز مناسب نخواهد بود.

زنجیر امگا

انواع زنجیر - زنجیر امگا

زنجیرهای امگا (Omega chains) به‌دلیل براقیت فوق‌العاده زیبایشان و اینکه طراحی حلقه‌های آنها بدون درز است، بسیار زیبا و محبوب هستند. برای ساخت این زنجیر صفحات فلزی کوچک را کاملا نزدیک به هم در یک ردیف قرار می‌دهند. زنجیرهای امگا می‌توانند مسطح یا گرد باشند و انعطاف‌پذیری آنها محدود است؛ هرچند در حفظ شکل خود عالی هستند. برخی از انواع زنجیرهای گرد امگا را می‌توان با آویز ترکیب کرد ولی تعداد آنها محدود است. بیشتر زنجیرهای امگا را باید به‌تنهایی استفاده کرد.

زنجیر اسکرول

انواع زنجیر - زنجیر اسکرول

زنجیر اسکرول (Scroll chains) یا حلزونی زنجیری است که دارای حلقه‌های متمایز از سایر زنجیرهاست و با دو سیم مارپیچ درهم‌تنیده، الگویی دوست‌داشتنی ایجاد می‌کند که هنگام استفاده روی گردن کاملا صاف می‌ماند. زنجیرهای اسکرول در وزن‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و اگر باریک‌تر باشند، می‌توانید آنها را با زنجیرهای دیگر لایه‌بندی کنید. این زنجیرها برای استفاده با آویز طراحی نشده‌اند.

۴. زنجیرهای پیچ‌خورده؛ چشمگیر، بافت‌دار، درخشان

این دسته از زنجیرها شامل زنجیر طنابی، زنجیر ناگت یا تینسل، زنجیر سنگاپوری و زنجیر مارگاریتا هستند.

نحوه استفاده: این زنجیرها را می‌توان با آویز ترکیب کرد، لایه‌بندی کرد و برخی از آنها را می‌توان به‌تنهایی استفاده کرد.

زنجیر طنابی

انواع زنجیر - زنجیر طنابی

زنجیرهای طنابی (Rope chains) بسیار محبوب‌اند و در سبک‌ها و وزن‌های متنوعی ساخته می‌شوند. در شکل کلاسیک، این زنجیرها را از حلقه‌های یکنواخت می‌سازند که به دو حلقه دیگر متصل هستند. این طرح باعث می‌شود زنجیر پیچ‌وتاب طبیعی داشته باشد. یکی دیگر از انواع این سبک زنجیر، زنجیر طنابی فرانسوی است که ظاهری پیچ‌خورده دارد، بسیار محکم است و معمولا وزن سنگین‌تری نسبت به زنجیر طنابی کلاسیک دارد.

این زنجیر را به‌راحتی می‌توانید با آویز استفاده کنید، لایه‌بندی کنید یا اینکه به‌تنهایی از آن استفاده کنید.

زنجیر ناگت

انواع زنجیر - زنجیر ناگت

زنجیر ناگت (Nugget Chain) را تینسل (Tinsel) هم می‌نامند. این زنجیر شبیه زنجیر سرپنتین است که در هم پیچیده شده است. این پیچش به آن درخششی زیبا می‌بخشد. در طراحی آن حلقه‌های Sشکل به‌وضوح قابل‌مشاهده هستند اما به‌شکلی پیچ خورده‌اند که چندبعدی به نظر می‌رسد. زنجیر ناگت معمولا سبک است و می‌توان آن را با بسیاری از آویزها در سبک‌های مختلف جفت کرد. البته می‌توان به‌شکل لایه‌بندی هم آن را استفاده کرد ولی به‌تنهایی جذابیت زیادی ندارد.

زنجیر سنگاپوری

انواع زنجیر - زنجیر سنگاپوری

زنجیر سنگاپوری (Singapore chains) از حلقه‌هایی با برش الماسی تشکیل شده است که پیچ خورده ولی مسطح است. این طرح درخشش بسیار زیبایی است و حالت سیال دارد. زنجیرهای سنگاپوری پیچی طبیعی دارند و از محبوب‌ترین زنجیرها به شمار می‌روند. معمولا آن را به‌تنهایی استفاده می‌کنند یا به‌شکل لایه‌لایه با زنجیرهای ترکیب می‌کنند. این زنجیر برای استفاده با آویز مناسب نیست.

زنجیر مارگاریتا

انواع زنجیر - زنجیر مارگاریتا

مارگاریتا (Margarita chains) از حلقه‌های مستطیلی ساخته شده است که به‌صورت عرضی در یک ردیف پیچ‌خورده به هم متصل شده‌اند. بافتی لوله‌ای دارد و ظاهر آن بسیار درخشان است. این سبک منحصربه‌فرد باعث می‌شود زنجیر مارگاریتا در ترکیب لایه‌ای با سایر زنجیرها جذابیت خود را به‌خوبی حفظ کند و خودش را نشان دهد. می‌توانید این زنجیر را به‌تنهایی هم استفاده کنید ولی قطرش معمولا بیشتر از آن است که بتوان به آن آویز متصل کرد.

۵. زنجیرهای خاص؛ منحصربه‌فرد، طرح‌دار، فانتزی

این دسته از زنجیرها شکل‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند و طوری طراحی شده‌اند که الگوی آنها متمایز از سایر زنجیرهاست. برخی از انواع آن شامل زنجیر میله‌ای، زنجیر جو، زنجیر بادام‌زمینی، زنجیر فیلیگری، زنجیر سن مارکو و زنجیر زحل یا ساترن هستند.

نحوه استفاده: این زنجیرها برای لایه‌بندی با سایر زنجیرها یا استفاده به‌تنهایی مناسب‌اند.

زنجیر میله‌ای

انواع زنجیر - زنجیر میله‌ای

زنجیرهای میله‌ای (Bar chains) در دوران آرت دکو و ریترو به‌عنوان زنجیر ساعت به کار می‌رفتند و بسیار محبوب بودند. میله‌های این زنجیر با یک یا چند حلقه بیضی‌شکل به‌شکل متناوب ترکیب می‌شوند و در سبک‌های ساده تا طرح‌دار موجود هستند. این زنجیرها بسیار زیبا هستند و می‌توانید آنها را با سایر زنجیرها لایه‌بندی کنید.

زنجیر دانه جو

انواع زنجیر - زنجیر دانه جو

این زنجیرها را به این دلیل دانه جو (Barleycorn Chain) نامگذاری کرده‌اند که هرحلقه آن، در یک انتها مخروطی است و در انتهای دیگر گرد است؛ درست مانند دانه جو. این طرح باعث می‌شود این زنجیر به‌تنهایی عالی باشد، بدون اینکه زیادی ساده به نظر برسد.

این تنها زنجیر در این دسته است که با برخی از آویزهای خاص شاید بتوان آن را جفت کرد.

زنجیر بادام زمینی

انواع زنجیر - زنجیر بادام زمینی

حلقه‌های زنجیر بادام‌زمینی (Peanut Chain) درست شبیه بادام‌زمینی خام هستند. وزن بسیار سبکی دارند و می‌توانید برای لایه‌بندی گردنبندهای دیگر از آن استفاده کنید. اگر هم ظاهری ظریف می‌خواهید، آن را به‌تنهایی استفاده کنید.

زنجیر فیلیگری

انواع زنجیر - زنجیر فیلیگری

این زنجیرها معمولا از حلقه‌های مارکیز (گلابی‌شکل) یا بیضی تشکیل شده است و به روش فیلیگری (Filigree chains) آن را ساخته‌اند. فیلیگری به بافت‌های ظریف تورمانند در جواهرسازی می‌گویند. ظاهر این زنجیر کمی زنانه است و طرحی تقریبا شلوغ دارد. به همین دلیل تزئینات زیادی به استایل شما می‌بخشد.

این زنجیر را باید به‌شکل لایه‌بندی یا به‌تنهایی استفاده کنید.

زنجیر سن مارکو

انواع زنجیر - زنجیر سن مارکو

زنجیرهای سن مارکو دارای حلقه‌های لوله‌ای نیم‌دایره‌ای هستند که پشت آنها صاف است ولی از جلو ظاهرشان پیچ‌خورده و فنری به نظر می‌رسد. این طراحی منحصربه‌فرد ظاهری سنگین و چشمگیر به زنجیر می‌بخشد ولی پوست گردن را اذیت نمی‌کند.

این زنجیر فقط باید به‌تنهایی استفاده شود وگرنه سایر زنجیرها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. ضخامت آن هم برای آویز مناسب نیست.

زنجیر ساترن

انواع زنجیر - زنجیر ساترن

این زنجیر هم از نوع کابلی است و می‌توان آن را از نوع کورب یا باکسی هم به حساب آورد. این زنجیرها با فاصله‌های یکسان دارای مهره‌هایی هستند و به همین دلیل به آن زنجیره استیشن هم می‌گویند. الگوی این گردنبند ساده و جذاب است و برای لایه‌بندی عالی است؛ ولی می‌توانید از آن بدون هیچ چیز دیگری استفاده کنید.

دستبندهای زنجیری زیبای طلا ببینید

سخن پایانی

در این مطلب درباره انواع زنجیر در جواهرسازی صحبت کردیم و آنها را از لحاظ سبک و نوع استفاده در دسته‌بندی‌های خاصی قرار دادیم. دیدیم که برخی از آنها نظیر زنجیرهای کابلی را می‌توان به‌راحتی با آویز جفت کرد، برخی دیگر مانند زنجیرهای دسته آخر بهتر است به‌تنهایی استفاده شوند و بعضی از آنها هم برای لایه‌بندی با زنجیرهای دیگر عالی هستند. انتخاب این زنجیرها به استایل و ترجیح خودتان بستگی دارد و اگر قوانین پیشنهادی هریک را رعایت کنید، می‌توانید بهترین تصویر از زنجیرتان را به نمایش بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره جواهرات ون کلیف آرپلز؛ ترکیب جذابی از خلاقیت و زیبایی
منبع marketsquarejewelers.com vivalatina-shop.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.