برند کیف و کفش اکو؛ تاریخچه، داستان موفقیت و معرفی محبو‌ب‌ترین محصولات

وقتی از سلامت بدن و لزوم تامین آرامش آن صحبت به میان می‌آید، راحتی کفش و مراقبت از پاها حرف اول را می‌زند. پوشیدن کفش مناسب و توجه به ساختار منحصر به‌فرد کف پا از عوامل مهمی است که تا حد بسیاری از فرسوده شدن استخوان‌ها و مفاصل جلوگیری می‌کند و عملکرد بدن انسان را بهبود می‌بخشد. این امر ارزش وجودی تولیدکنندگان کفش‌های مرغوب و طبی را دو چندان می‌کند. در این جا قصد داریم ضمن معرفی برند کیف و کفش اکو و بررسی تاریخچه آن، برخی از محبوب‌ترین محصولات این نام تجاری را با شما به‌اشتراک بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

معرفی برند کیف و کفش اکو

معرفی برند کیف و کفش اکو
برند کیف و کفش اکو یکی از تولیدکنندگان مطرح جهان است که برای ساخت محصولات خود از فناوری پیشرفته و مواد اولیه با کیفیت استفاده می‌کند.

برند کیف و کفش اکو یکی از تولیدکنندگان مطرحی است که محصولات بسیار سبک، راحت و مرغوب را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. این برند در سال ۱۹۶۳ میلادی توسط «کارل توسبای» (Karl Toosbuy) در یکی از شهرهای کوچک کشور دانمارک به نام Bredebro تاسیس شد.

این نام تجاری کار خود را با تولید کفش شروع کرد؛ اما با گذشت زمان، به ساخت و ارائه کیف، کمربند و دیگر اکسسوری‌های چرمی و کاربردی هم روی آورد. تولیدات اکو با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز جهان ساخته می‌شوند. فروشگاه‌های این برند در اغلب کشورهای جهان دیده می‌شوند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های برند ECCO می‌توان به کاربردی بودن، توجه به جزئیات، راحت بودن و مرغوب بودن چرم و دیگر مواد اولیه آن اشاره کرد. اکو همواره بر این باور است که باید کفش‌های خود را به گونه‌ای تولید کند که با گذشت زمان بتوانند فرم پاها را بگیرند. این رویکرد با سیاست بسیاری از تولیدکنندگان جهانی مغایرت دارد؛ چرا که اغلب آن‌ها کفش‌های‌شان را طوری می‌سازند که ساختار پا را تغییر می‌دهند.

تاریخچه برند کیف و کفش اکو چیست؟

تاریخچه برند کیف و کفش اکو چیست؟
کارل توسبای یک کفاش ماهر دانمارکی بود که در ابتدای دهه ۶۰ میلادی برند اکو را تاسیس کرد.

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، برند کیف و کفش اکو در سال ۱۹۶۳ میلادی در شهری کوچک واقع در جنوب غربی دانمارک راه‌اندازی شد و در ابتدا فقط بر تولید کفش تمرکز داشت. این نام تجاری به‌وسیله «کارل توسبای» تاسیس شد. «کارل» که یک کفاش کارآزموده بود رویای داشتن یک کارخانه تولید کفش و اداره کسب‌وکاری را در سر داشت که تمام و کمال به خودش تعلق داشته باشد.

کارل برای دستیابی به این آرزو او تصمیم گرفت پا را از حاشیه امن‌اش فراتر بگذارد و پس از فروش منزل به شهر کوچکی در جنوب غربی دانمارک و در مجاورت مرز آلمان نقل مکان کند. این تصمیم درست مقارن با ورود چرم مصنوعی و سایر پارچه‌های تولید شده از الیاف غیر طبیعی به بازار مصرف جهانی بود. این امر، صنایع تولیدکننده کیف و کفش را به شدت تحت تاثیر قرار داد. چنان که با گذشت مدت زمانی کوتاه مواد مصنوعی تا اندازه زیادی جایگزین مواد اویه طبیعی شدند.

در همین زمان بود که بنیان‌گذار برند اکو به اهمیت اتخاذ تصمیمات استراتژیک برای محافظت از چشم‌انداز مالی شرکت و تثبیت موقعیت آن در بازارهای آینده پی برد. در سال ۱۹۷۸، برند اکو کفش ECCO Joke را به بازار عرضه کرد. این کفش با استفاده از چرم بسیار مرغوب ساخته شده بود و نظر بسیاری از مخاطبان، اعم از خانم‌ها یا آقایان را به خود جلب کرد. به این ترتیب، نخستین کفش کلاسیک Ecco متولد شد.

کفش اکو جوک
کفش ecco joke

سیر تحول محصولات برند کیف و کفش اکو چگونه بود؟

سیر تحول محصولات برند کیف و کفش اکو چگونه بود؟
برند اکو به تدریج از برترین فناوری‌های جهان بهره گرفت و جای خود را در حوزه تولید کیف و کفش باز کرد.

در طول دهه ۱۹۸۰ میلادی، فناوری تزریقی برای تولید انبوه کفش‌های ارزان قیمت گسترش یافت. تزریق مستقیم یک فناوری انقلابی بود که به تولیدکنندگان اسنیکرز این امکان را می‌داد تا کفی کفش را به‌طور مستقیم و تقریبا یک‌پارچه روی رویه چرمی جاگذاری کنند. به این ترتیب، پیوند بسیار مستحکمی میان بخش‌های رویی و زیرین کفش ایجاد می‌شد. این امر به نرمی و انعطاف‌پذیری بیش‌تر کفش‌ها کمک می‌کرد. با این حال، «کارل» تصمیم گرفت از این فناوری در جهت ساخت سریع کفش‌های با کیفیت استفاده کند. این ویژگی به یکی از مزایای رقابتی ECCO تبدیل شد.

در همین سال‌ها بود که این شرکت فعالیت‌های خود را در سطوح بین‌المللی گسترش داد؛ تا جایی که تنها ظرف چند سال، فروش سالانه کفش‌های آن به یک میلیون جفت رسید. به زودی، آوازه راحتی و مرغوبیت کفش‌های اکو در سراسر جهان پیچید. کفش ECCO Soft هم در اوایل دهه ۱۹۸۰ به بازار آمد. این محصول را می‌توان اولین نمونه موفق بهره‌برداری از فناوری تزریقی برای ارائه کفش‌های مرغوب اکو به حساب آورد.

کفش اکو سافت
کفش ecco soft

درخشش برند کیف و کفش اکو و راهیابی آن به بازارهای جهانی

درخشش برند کیف و کفش اکو و راه‌یابی آن به بازارهای جهانی
کیفیت بالای محصولات از عوامل مهمی بود که پای برند اکو را به بازارهای جهانی باز کرد.

در سال ۱۹۹۱ میلادی، نظر دربار دانمارک نیز به محصولات اکو جلب شد؛ چنان که کفش‌های آن را به‌عنوان انتخاب برترشان معرفی کردند. در طول مدت زمانی نه چندان طولانی، محصولات اکو به کشورهایی نظیر هنگ‌کنگ، استرالیا، نیوزلند، فنلاند، سوئد، بلژیک و لهستان راه پیدا کردند. سپس، این شرکت تصمیم گرفت وارد بازار ایالات متحده نیز بشود. به این ترتیب، در سال ۱۹۹۴ میلادی این شرکت لقب بهترین تولید کننده کفش سال در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد. بنیان‌گذار این برند در سن ۷۶ سالگی درگذشت و مسئولیت اداره شرکت و گسترش محصولات را به نسل پس از خود واگذار کرد.

عملکرد برند کیف و کفش اکو در دنیای امروز چگونه است؟

عملکرد برند کیف و کفش اکو در دنیای امروز چگونه است؟
برند اکو علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت به مدرن و کاربردی بودن آن‌ها نیز توجه می‌کند.

این روزها، کارخانجات اکو در کشورهای متعددی مانند هلند، اندونزی، تایلند، پرتغال، چین و اسلواکی دیده می‌شوند. جالب است بدانید، امروزه، برند کیف و کفش اکو عنوان یکی از ۵ تولیدکننده برتر محصولات چرمی جهان را به خود اختصاص داده است. برند ECCO برای تولید چرم مورد نیازش از روش‌های پیشرفته بهره می‌جوید. نحوه دباغی چرم مصرفی این برند به شکلی است که کیفیت و مرغوبیت محصولات‌اش را دو چندان می‌کند.

آیا ممکن است یک برند موفق مانند ECCO اشتباه کند؟

آیا ممکن است یک برند موفق مانند ECCO اشتباه کند؟
اشتباه برند کیف و کفش اکو در زمینه ترکیبات به کار رفته در کف برخی از کفش‌های‌اش خسارت مالی و اعتباری قابل توجهی را برای این برند به دنبال داشت.

در سال ۱۹۹۸ میلادی و به‌دنبال اشتباهی که در خط تولید برند کیف و کفش اکو پیش آمد تعداد زیادی کفش مشکل‌دار تولید شد. کفی این کفش‌ها ظرف مدت یک تا ۵ سال کاملا متلاشی شدند. این امر به شکایت بسیاری از مشتریان اکو منجر شد و عصبانیت آن‌ها را در پی داشت. به این ترتیب، ECCO پس از انجام آزمایش و تحقیقات متعدد دریافت که لازم است ترکیبات پلی‌اورتان به‌کار رفته در روند قالب‌گیری را اندکی تغییر دهد. این امر به بهبود کیفیت محصولات آتی این نام تجاری کمک کرد.

رویکرد نادرست برند کیف و کفش اکو در زمینه جنگ روسیه و اوکراین چه بود؟

رویکرد نادرست برند کیف و کفش اکو در زمینه جنگ روسیه و اوکراین چه بود؟
موضع برند اکو در قبال جنگ روسیه و اوکراین به شکل قابل توجهی اعتبار آن را زیر سوال برد.

در ماه مارس ۲۰۲۲، با وجود تداوم جنگ روسیه و اوکراین هیئت مدیره این برند به‌همراه صاحبان و سهام‌داران آن تصمیم گرفتند فعالیت‌شان را در روسیه ادامه دهند. این در حالی است که اغلب نام‌های تجاری مطرح جهان و شرکت‌های بین‌المللی به دلیل تخاصم آشکار روسیه و عملکرد آن به‌عنوان آغازگر جنگ، این کشور را تحریم کردند. این امر به متوقف ساختن فعالیت‌های تجاری آن‌ها در روسیه منجر شد.

بی‌توجهی برند کیف و کفش اکو به این تحریم‌های سنگین، خشم طیف گسترده‌ای از مردم و دولت‌های دنیا را به دنبال داشت. به این ترتیب، اکو خود را در معرض قضاوت‌های تند جامعه جهانی قرار داد. بر همین اساس، احتمال می‌رود از سال ۲۰۲۳ میلادی جایگاه ۳۰ ساله این نام تجاری به‌عنوان تامین‌کننده کفش‌های خاندان سلطنتی دانمارک خدشه‌دار شود. برند کیف و کفش اکو ضمن بیانیه‌ای، احساس مسئولیت خود در قبال تعداد بسیار بالای کارکنان‌اش در روسیه و اوکراین و همچنین، خانواده‌های آن‌ها را دلیل اتخاذ این سیاست برشمرد.

معرفی برخی از پرفروش‌ترین محصولات برند کیف و کفش اکو

معرفی برخی از پر فروش‌ترین محصولات برند کیف و کفش اکو
تعدادی از محصولات اکو سال‌هاست در مرکز توجه قرار دارند و ساخت آن‌ها به‌طور همواره تداوم یافته است.

۱. ECCO MEN’S HELSINKI 2.0 APRON

ECCO MEN'S HELSINKI 2.0 APRON
کیفیت بالا، ظاهر زیبا و ترکیب ویژگی‌های کلاسیک و مدرن از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این محصول به حساب می‌آید.

این کفش که از محصولات محبوب برند کیف و کفش اکو به حساب می‌آید از طراحی چشمگیر و راحتی بسیار زیادی برخوردار است. در صورت تمایل، می‌توانید این کفش را با لباس رسمی، شلوار جین یا شلوار کتان ست کرده و در انواع رویدادها و مناسبت‌ها مورد استفاده قرار دهید. قالب این کفش و کفی آن به‌اندازه‌ای راحت است که حتی می‌توانید ساعت‌ها با آن پیاده‌روی کنید.

۲. ECCO MEN’S ST.1 HYBRID

ECCO MEN'S ST.1 HYBRID
استفاده از چرم صیقلی، قالبگیری دقیق و انعطافپذیری بالا از جمله دلایل فروش بالای این کفش زیباست.

این محصول، با وجود برخورداری از ظاهری بسیار شیک و رسمی می‌تواند به اندازه یک اسنیکر راحت و کاربردی باشد. رویه زیبا و صیقلی این کفش از چرم مرغوب ساخته شده است؛ طراحی آن هم با این که از ویژگی‌های کلاسیک برخوردار است کاملا مدرن و امروزی به نظر می‌رسد. کفی این کفش به‌گونه‌ای طراحی شده که تا جای ممکن در مقابل ضربه مقاومت کرده و از این طریق از سلامت پاها محافظت می‌کند.

۳.  ECCO MEN’S TRACK 25

ECCO MEN'S TRACK 25
این کفش به شکلی طراحی شده که موجب عرق کردن پاها نشود.

رویه این کفش از نوعی نوبوک روغنی بسیار مقاوم ساخته شده و در عین حال، از تنفس‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است. ساختار ضدآب این محصول استفاده از آن را در انواع شرایط آب و هوایی امکان‌پذیر می‌کند. کفی دو جزئی این محصول دارای انعطاف‌پذیری زیادی است و در عین راحتی از سلامت پا محافظت می‌کند.

۴. ECCO MEN’S SOFT 7 CITY SNEAKER

ECCO MEN'S SOFT 7 CITY SNEAKER
این اسنیکر زیبا و سبک از انعطف پذیری و راحتی بسیار زیادی برخوردار است.

این محصول یک اسنیکر قابل اعتماد و بسیار انعطاف‌پذیر است که رویه آن از چرم مرغوب ساخته شده و با طیف گسترده‌ای از لباس‌ها و اکسسوری‌ها ست می‌شود. این کفش ساده و در عین حال، شیک و سبک علاوه بر ظاهر اسپورت احساس لوکس بودن را نیز در مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

۵. ECCO MEN’S MELBOURNE

ECCO MEN'S MELBOURNE
کفش ملبورن یکی از محصولات محبوب اکوست که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

این محصول یک کفش رسمی و لوکس است که برای آقایان مدرن و امروزی طراحی شده است. رویه بلند آن دارای جزئیات بسیار زیبایی بوده و توسط بندهای باریکی بسته می‌شود. کفی این کفش با بهره‌گیری از فناوری‌ پیشرفته تزریق مستقیم تولید شده و علاوه بر انعطاف‌پذیری و استحکام بالا از قابلیت تنفس‌پذیری قابل توجهی هم برخوردار است.

۶. ECCO MEN’S TRACK 25 HIGH BOOT

ECCO MEN'S TRACK 25 HIGH BOOT
این بوت زیبا علاوه بر دوام بالا از زیبایی ظاهری و راحتی قابل توجهی برخوردار است.

برند کیف و کفش اکو از همان ابتدای تاسیس به تولید بوت‌های کلاسیک و بنددار علاقه داشت. ساخت مداوم این نوع کفش را می‌توان میراث ارزشمند این نام تجاری به حساب آورد. بوت‌های زیبای ECCO علاوه بر ظاهری شیک و مدرن از راحتی بسیار زیادی برخوردارند و برای افرادی فعال با روحیه‌ای متمایز طراحی شده‌اند. از ویژگی‌های مهم این کفش می‌توان به دوام قابل توجه، مقاومت در برابر نفوذ رطوبت، تنفس‌پذیری بالا، برخورداری از طراحی منحصر به‌فرد، مواد اولیه عالی و کفی‌ انعطاف‌پذیر اشاره کرد.

۷. ECCO WOMEN’S SOFT 7 SNEAKER

ECCO WOMEN'S SOFT 7 SNEAKER
اسنیکرهای زنانه اکو مئل سافت برای بانوانی طراحی شده‌اند که می‌خواهند در عین شیک بودن راحت و امروزی به نظر برسند.

این اسنیکرز زیبا و راحت را می‌توان یکی از موفق‌ترین تولیدات برند کیف و کفش اکو برشمرد. تلفیق بهره‌گیری از چرم درجه یک، طراحی چشمگیر، ساختار سبک و انعطاف‌پذیر، تنفس‌پذیری بالا و دوام قابل توجه به محبوبیت روزافزون این محصول کمک می‌کند.

۸.  ECCO WOMEN’S SIMPIL MARY JANE

کفش مری جین اکو
این کفش پر طرفدار از رویه چرمی مرغوب و کفی انعطاف پذیری برخوردار است.

این کفش مری جین ساده، انعطاف‌پذیر، راحت و باکیفیت از تولیدات محبوب و پرفروش برند کیف و کفش اکو به حساب می‌آید. چرم عالی و بسیار لطیف به‌کار رفته در ساخت این محصول از سبکی و تنفس‌پذیری بالایی برخوردار است. بند ظریف این کفش به راحتی بر روی پا می‌نشیند و بدون ایجاد هیچ‌گونه فشاری شکل ظاهری آن را برازنده‌تر نشان می‌‌دهد. کفی پددار این محصول برای احساس راحتی و مراقبت از گودی کف پا طراحی شده است.


حتما بخوانید: همه چیز درباره کفش مری جین، این کلاسیک دوست‌داشتنی را دریابید

۹. ECCO WOMEN’S SOFT 7 ZIP BOOT

ECCO WOMEN'S SOFT 7 ZIP BOOT
این مدل بوت زنانه اکو با زیپ بسته می‌شود و علاوه بر راحتی از کیفیت عالی و ساختاری با دوام برخوردار است.

این محصول یک نیم بوت بسیار زیباست که از چرم نوبوک بسیار لطیفی ساخته شده و در فصول بهار، پاییز و زمستان قابل استفاده است. کفی راحت این کفش زیپ‌دار دارای بالشتک طبی بوده و از تنفس‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است.

۱۰.  ECCO WOMEN’S FLOWT LX WEDGE SANDAL

ECCO WOMEN'S FLOWT LX WEDGE SANDAL
صندل‌های تابستانی اکو همواره از پر فروش‌ترین محصولات این برند بوده‌اند.

این صندل شیک و سبک یکی دیگر از محصولات پرفروش برند کیف و کفش اکوست. طراحی ساده و برخورداری از مواد اولیه عالی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آید. رویه این صندل از چرم نوبوک و کفی آن با استفاده از تازه‌ترین فناوری‌های روز جهان ساخته شده است. بالشتک موجود در کف این کفش به راحتی بیش‌تر و محافظت از ساختار پا کمک می‌کند.

۱۱.  ECCO TEXTUREBLOCK FULL BACKPACK

ECCO TEXTUREBLOCK FULL BACKPACK
این مدل کوله‌پشتی اکو علاوه بر برخورداری از جای کافی از ظاهری ساده، شیک و مدرن نیز برخوردار است.

این کوله‌پشتی خوش‌فرم یکی از محصولات پر فروش برند کیف و کفش اکوست که با استفاده از چرم پایدار تولید شده است. طراحی هوشمندانه این کیف به‌گونه‌ای است که علاوه بر لپ‌تاپ می‌تواند بسیاری از اکسسوری‌ها و مایحتاج روزانه شما را نیز در خود جا دهد. در بخش مخصوص نگهداری لپ‌تاپ، پدهای محافظی جاگذاری شده که از وارد آمدن هرگونه آسیب به آن جلوگیری می‌کند.

۱۲. ECCO TEXTUREBLOCK CAMERA BAG

ECCO TEXTUREBLOCK CAMERA BAG
این محصول که به کیف دوربین معروف است دارای بندهای چرمی و برزنتی است و بسته به تمایل مصرف کننده میتواند به صورت دستی یا بر روی شانه حمل شود.

این محصول نیز یکی دیگر از تولیدات محبوب برند کیف و کفش اکو به حساب می‌آید که برای حمل و نقل دوربین طراحی شده است. این کیف با جزئیات زیبایی از جنس نیکل براق و نقره‌ای رنگ آراسته شده و در تولید آن چرم مرغوب و لطیفی به‌کار رفته است.

۱۳.  ECCO SAIL BAG FULL SIZE

ECCO SAIL BAG FULL SIZE
این محصول یک کیف جادار و شیک است که در هر موقعیتی کاربرد دارد و از جای کافی برخوردار است.

این کیف چرمی برای استفاده روزانه و در رنگ‌های متنوع طراحی شده است. ظاهر شیک و طراحی جادار این محصول به‌کارگیری آن را برای مصرف‌کننده ساده‌تر و مطلوب‌تر می‌کند. داخل این کیف دارای بخش‌های جداگانه‌ای است که برای قرارگیری تلفن همراه و سایر لوازم در نظر گرفته شده‌اند.

مدل‌های مردانه کفش اکو اینجاست

کفش‌های زنانه اکو اینجاست

سخن آخر

در این مطلب، ضمن معرفی برند کیف و کفش اکو و بیان تاریخچه آن تلاش کردیم برخی از پر فروش‌ترین محصولات زنانه و مردانه این نام تجاری را با شما به اشتراک بگذاریم. آیا تا به حال از تولیدات این برند استفاده کرده‌اید؟ آیا از آن‌ها رضایت داشته‌اید؟ شما کیف و کفش کدام یک از تولید کنندگان مطرح جهان را ترجیح می‌دهید؟ ممنون می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: ست کردن کفش آکسفورد برای خانم‌ها و آقایان
منبع group.ecco.com enter.ecco.com us.ecco.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.