انواع روش‌های اکستنشن مژه؛ چه مدل و نوع اکستنشنی مناسب شماست؟

یک راهنمای کامل و کاربردی قبل از اکستنشن مژه

آمارهای انجام‌شده نشان می‌دهد حداقل تا ۳ سال دیگر، صنعت اکستنشن مژه حدود ۵,۲درصد رشد خواهد داشت. در واقع این صنعت، رشد خود را مدیون علاقه زنان به بلند و پرپشت کردن مژه‌هایشان است. در این مقاله از «منومد»، هر آنچه را که لازم است درباره روش‌های اکستنشن مژه بدانید برایتان آورده‌ایم.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه

اکستنشن‌های مژه، مژه‌هایی از جنس ابریشم، مینک یا مصنوعی سبک‌وزنی هستند که مستقیما روی مژه‌های طبیعی فرد گذاشته می‌شوند. اکستنشن‌ها با استفاده از یک چسب نیمه‌دائمی به وسیله متخصص مژه روی خط مژه چسبانده می‌شوند.

علاوه‌بر آن اکستنشن مژه بیشتر روی خط مژه بالایی و به‌صورت «خوشه‌ای» یا مدل «فن» به‌کار برده می‌شود. قرار دادن تک‌تک موهای مژه کنار هم و روی یک پایه را «فن» می‌گویند. همچنین با قرار دادن چند فن کنار هم به اکستنشن مژه‌ای «خوشه‌ای» دست می‌یابیم.

هنگام استفاده از اکستنشن مژه، به‌ویژه اگر اولین بارتان باشد ممکن است نگران نامطلوب شدن نتیجه اکستنشن یا واکنش‌های حساسیتی باشید. به همین دلایل باید پیش از استفاده از اکستنشن آگاهی کامل از انواع مژه‌ها و روش‌های انجام آن داشته باشید تا به ظاهر دلخواه‌تان برسید.

انواع چسب مژه مصنوعی اینجاست

انواع جنس اکستنشن مژه

مواد به‌کار رفته در بیشتر اکستنشن‌ها از جنس ابریشم، مصنوعی،  مینک (خز طبیعی) و خز مصنوعی است. متخصص مژه در مورد هر کدام از جنس مژه ها با شما صحبت می‌کند و مژه‌هایی سفارش می‌دهد که مناسب ظاهر و چهره‌تان باشد.

۱. مصنوعی

مژه‌ مصنوعی در اکستنشن مژه، طرفداران بسیاری دارد و معمولا افراد تازه‌کار یا کسانی‌ که دائما از اکستنشن‌ها استفاده می‌کنند، به سراغ مژه مصنوعی می‌روند. این مژه، از نظر بلندی و سبک تنوع بالایی دارند و در عین حال مقرون‌به‌صرفه هستند. با اینکه این مژه‌ها به‌اندازه انواع دیگر اکستنشن‌های مژه، طبیعی به نظر نمی‌آیند، اما به‌دلیل مناسب بودن برای هر موقعیتی، کاربرد فراوانی دارند. قیمت این نوع مژه‌ها معقول و مناسب‌اند.

۲. الیاف ابریشمی

این مژه‌ها برخلاف نامشان، اصلا  از ابریشم واقعی نیستند، بلکه از الیاف ابریشم مصنوعی درست می‌شوند و به همین دلیل سبک و منطعف‌تر از مژه‌های مصنوعی‌اند. این اکستنشن‌ها پرداخت نیمه‌مات دارند و به‌دلیل اینکه تیره‌تر هستند، چشم‌هایتان را زیباتر نشان می‌دهند. اکستنشن مژه‌های ابریشمی انتخابی عالی برای افرادی هستند که مژه‌های طبیعی‌شان بسیار نرم و نازک است.

۳. مینک (دو نوع خز و پلاستیکی مینک)

مینک مصنوعی

اگر می‌خواهید موهای اکستنشن مژه، خیلی طبیعی به نظر برسند، به سراغ نوع مینک بروید. این مژ‌ه‌ها معمولا بلندتر از مژه‌های ابریشمی و مصنوعی هستند و در عین حال ظاهر طبیعی‌تری به شما می‌دهند. همچنین دو نوع مژه مینک وجود دارد، نوع اول این مژه‌ها، از نوعی پلاستیک به نام پلی‌بوتیلن ترفتالات (PBT) ساخته شده است. این نوع پلاستیک بسیار منعطف است و حافظه شکلی خوبی دارد، به این معنا که پس از استفاده از شکل نمی‌افتد و در عین حال در برابر حرارت و مواد شیمیایی مقاوم است.

این نوع مژه بسیار شبیه خز مینک است. در واقع نوع دیگر اکستنشن مژه مینک، از خز حیوانی با این نام تولید می‌شود. افراد وگان یا افرادی که به حقوق حیوانات احترام می‌گذارند و ظلم به حیوانات را تحمل نمی‌کنند، هرگز از اکستنشن ساخته‌شده از خز مینک‌ها استقبال نمی‌کنند به سراغ نوع مصنوعی آن می‌روند.

در ضمن اکستنشن نوع خز مینک واقعی، در بازار بسیار گران‌قیمت و نوع مینک مصنوعی ارزان‌تر است. همچنین نوع مصنوعی مینک، به نگهداری کمتری نیاز دارد.

این نوع اکستنشن هم بسیار سبک‌وزن و مناسب افرادی است که مژه‌های طبیعی‌شان بسیار کم‌پشت است.


حتما بخوانید: همه چیز درباره تست حیوانی لوازم آرایشی؛ برندهایی که تست حیوانی دارند و معرفی جایگزین‌ها

توجه:

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که وقتی سخن از اکستنشن مژه‌هایی با نام‌های ابریشم، مینک، کشمیر، سمور یا مخمل است، بدانید که تمامی آنها از مواد پلاستیکی مصنوعی PBT هستند و از مواد طبیعی تولید نشد‌ه‌اند (مگر مواردی که فروشنده اعلام می‌کند که این مژه‌ها کاملا طبیعی هستند).

روش انتخاب اکستنشن مژه مناسب

اکستنشن مژه، علاوه‌بر جنس، در طول، ‌حجم و فرهای مختلفی وجود دارد که بنابر سلیقه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. البته موقع انتخاب اکستنشن مژه باید به هر کدام از این تفاوت‌ها توجه کنید تا نتیجه کارتان خوب از آب درآید.

طول اکستنشن مژه

طول اکستنشن مژه

اگرطول اکستنشنی که انتخاب می‌کنید نامناسب باشد، نه‌تنها به مژه‌های طبیعی‌تان صدمه می‌زند. بلکه ممکن است ترسناک به نظر بیایید.

مژه‌ها همچنین ممکن است آنقدر سنگینی کنند که هم احساس خوبی نداشته باشید و هم اینکه جلوی رشد مژه‌های سالم‌تان هم گرفته شود. بنابراین موقع انتخاب اکستنشن خیلی مراقب طول مژه‌ها باشید. قانون کلی انتخاب مژه این است که اکستنشن مژه باید فقط ۳ تا ۵ میلی متر بلندتر از مژه‌های طبیعی‌تان باشد.

علاوه‌بر آن، قطر اکستنشن باید تا حد امکان اندازه قطر مژه‌های طبیعی شما باشد. هر چه قطر مژه ضخیم‌تر از مژه‌هایتان باشد، از زیبایی چشم‌ها و مژه‌هایتان کمتر می‌شود. بنابراین برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر مژه‌هایی انتخاب کنید که نازک باشند. با این کار مژه‌هایتان سبک خواهد بود و تعادل‌  بهتر حفظ می‌شود.

البته برخی از افراد که عاشق مژه‌های بسیار بلند و پرپشت هستند، به استفاده از اکستنشن‌های ۷ تا ۱۹ میلی‌متری علاقه دارند و قطرهای انتخابی‌شان بین ۰,۰۵ و ۰,۰۷ تا ۰,۱۵ میلی‌متری است.

حجم (والیوم) اکستنشن مژه

حجم مژه۳

 

مژه‌های حجم‌دهنده بیش از ۱۰ سال است که محبوب شده‌اند. مردم چیزی بیش از فقط بلندی و فر اکستنشن مو می‌خواهند. حجم مژه با اکستنشن‌های متعدد روی هر مژه به‌دست می‌آید. اما هر کدام از موهای اکستنشن سبک‌‌تر و نازک‌تر از قبلی است. مژه‌های استفاده شده در این اکستنشن‌ها بسیار سبک هستند. بنابراین، نتیجه اکستنشن نهایی تیره‌تر و نرم‌تر است و به مژه‌های طبیعی صدمه نمی‌زند.

مژه‌های حجم‌دهنده با تعداد اکستنشن‌های مژه‌ای که به‌کار برده می‌شوند، تعیین می‌شوند. بیشتر متخصصان مژه، برای حجم‌دهی مژه‌ها، با یک عدد علاوه‌بر حرف D شروع می‌کنند تا تعداد مژه‌های موجود در یک «فن» را نشان دهند. در واقع حجم مژ‌ه‌ها با 2D تا 6D و بالاتر مشخص می‌شوند.

مثلا، 3D یعنی در اکستنشن مژه، ۳ عدد مژه کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و تشکیل یک «فن» را می‌دهند. علائم 2D تا 4D حجم سبک‌تر و طبیعی‌تری از مژه‌ها نشان می‌دهند. 4D تا 8D زمانی‌که می‌خواهید اکستنشن مژه بسیار پرپشتی داشته باشید، استفاده می‌شود. یادتان باشد، وقتی حجم مژه از 6D بیشتر می‌شود، ظاهر فرد دیگر طبیعی به نظر نمی‌آید.

انواع اکستنشن مژه از نظر حجم

موقع انتخاب حجم اکستنشن، به نوع حجم‌دهنده مژه‌ها هم باید توجه شود. در واقع سه نوع اکستنشن کلاسیک، پرحجم و هیبریدی در بازار وجود دارد.

اکستنشن مژه کلاسیک

اکستنشن کلاسیک

این نوع اکستنشن‌ها ساده و زیبا هستند و ظاهرتان را طبیعی نشان می‌دهند.

این مژه‌ها با نسبت ۱:۱ روی خط مژه قرار می‌گیرند و بدین معناست که یک مژه اکستنشن روی یک مژه طبیعی خودتان چسبانده می‌شود. این روش کمک می‌کند ظاهری طبیعی و بدون اغراق داشته باشید.

البته این نوع اکستنشن، حجم مژه‌ها را خیلی کم و مختصر افزایش می‌دهد ولی روی بلندی مژه‌ها اثر بسیاری دارد و چشم‌ها بزرگتر به نظر می‌رسند.

فرایند پرحجم کردن مژه‌ها با این روش معمولا ۱,۵ تا ۲ ساعت طول می‌کشد.

اکستنشن پرحجم مژه

اکستنشن مژه بلند

این نوع اکستنشن، همانطور که گفتیم، از نوع خوشه‌ای و فن هستند و با حرف لاتین D نشان داده می‌شوند. این نوع اکستنشن مژه‌ها را بسیار پرپشت و زیبا نشان می‌دهد. این نوع اکستنشن از قبل آماده است و فقط باید به خط مژه فرد چسبانده شود. البته در این روش استفاده از اکستنشن مژه، ظاهر فرد طبیعی به نظر نخواهد رسید.

اکستنشن مژه هیبریدی

اکستنشن هیبریدی

این نوع اکستنشن، ترکیبی از اکستنشن مژه کلاسیک و پرحجم است. در واقع تعداد مژه‌های استفاده شده در این روش، ۷۰ به ۳۰ (۷۰ مژه کلاسیک و ۳۰ مژه پرحجم) است. در این روش، مژه‌هایتان بسیار پرپشت و البته تاحدی طبیعی به نظر می‌رسند.

موقع استفاده از هر کدام روش‌ها، به چگونه به‌ نظر رسیدن مژه‌هایتان و همچنین قیمت آنها توجه کنید. نوع کلاسیک از دو روش دیگر معمولا ارزان‌تر هستند.

نوع فر اکستنشن مژه

انواع فر اکستنشن در بازار وجود دارد که می‌توانید به دلخواه‌تان یکی از آنها را انتخاب کنید. از این فر اکستنشن‌ها می‌توان به انواع J، B، C، CC، D، L و L+ اشاره کرد. شناخته‌شده و محبوب‌ترین فر اکستنشن مژه‌ها انواع C، CC، D، L و L+ است. این فر اکستنشن مژه‌ها را می‌توانید بسته به ظاهری که می‌خواهید داشته باشید، جداگانه یا در ترکیب با هم استفاده کنید.

فر اکستنشن J

فر اکستنشن J، طبیعی‌ترین فرمژه است. در واقع بیش از حد فر نبوده و معمولا صاف‌تر است. به همین دلیل این نوع فر اکستنشن مژه خیلی طرفدار ندارد. فر اکستنشن J بیشتر موجب بلند شدن مژه‌هایتان‌می‌شود و در نتیجه ظاهری طبیعی خواهید داشت.

فر اکستنشن B

این نوع فر هم تقریبا طبیعی و مناسب افرادی است که مژه‌های صافی دارند و می‌خواهند مژه‌هایشان فقط کمی فردار شود.

فر اکستنشن C

فر  اکستنشن C، مناسب انواع چشم‌ها و البته محبوب‌ترین نوع فر اکستنشن مژه و شبیه حرف لاتین «C» است. اگر مژه‌های طبیعی‌تان نازک است اما می‌خواهید بازتر و پرتر به نظر برسند، به سراغ این نوع فر اکستنشن مژه بروید.

فر اکستنشن CC

این نوع فر اکستنشن هم خیلی شبیه حرف لاتین «C» است و چشم‌ها را بازتر و بزرگتر نشان می‌دهد و تنها تفاوت آن با نوع فر اکستنشن CC، داشتن حالت فر بیشتر است.

فر اکستنشن D

این نوع فر اکستنشن هم محبوب‌ترین نوع فر است و جلوه بسیار زیبایی به چشم‌ها می‌دهد.

فر اکستنشن L و +L

فر اکستنشن‌های L و  +L انتهای صاف دارند و سپس به سمت بالا بلند می‌شوند. اگر تک‌پلکی هستید و چشم‌های گودرفته دارید، مژه‌های طبیعی‌تان معمولا صاف و به سمن پایین هستند. بنابراین از این نوع فر اکستنشن استفاده کنید تا ظاهر بهتری داشته باشید.

تنها تفاوت بین دو نوع فر اکستنشن L و فر +L در این است که فر L، زاویه صاف‌تری در مقایسه با  فر +L دارد و در نتیجه مقدار فری آن کمتر است.

فر اکستنشن مژه M

پایه فر اکستنشن مژه M، مانند نوع L صاف است اما طول اکستنشن خیلی بلند نیست و بدون داشتن هیچ تاب و پیچیدگی، یک منحنی تند دارد. موها در این حالت مژه، بدون اینکه خیلی فر باشند، رو به بالا هستند.

فر اکستنشن M

عاشقان فر اکستنشن مژه می‌توانند مژه‌های B، C و D را ترکیبی با هم داشته باشند. فر اکستشن مژه CC برای بیشتر چشم‌ها زیاد است و آنها را بیش از حد حجیم می‌کند و به همین دلیل تقاضا برای استفاده از فر اکستنشن مژه L بسیار کم است.

مدل‌های محبوب اکستنشن مژه

در بازار اکستنشن مژه، مدل‌ و سبک‌های مختلفی وجود دارد که هر کس بنابه فرم و حالت چشم‌هایش می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند. از این مدل‌ها، چهار مدل محبوب‌اند و طرفدارهای متعددی دارند:

مدل نچرال (Natural)

این مدل اکستنشن مژه، سبک استاندارد این محصول است و هدفش تا حد امکان طبیعی به نظر آمدن مژه‌های قرار گرفته روی چشم‌هاست.

این مدل بنابر طول و ضخامت طبیعی مژه‌های واقعی خودتان تعیین می‌شود و فقط کمی به طول و حجم مژه‌هایتان اضافه می‌کند و ریمل روی آن بسیار خوب دیده می‌شود. همچنین فر اکستنشن مژه برای این مدل، نرم و ملایم است.

مدل نچرال سوئیپ (Natural Sweep)

در این مدل اکستنشن مژه، مژه‌ها در گوشه‌های داخلی چشم کوتاه‌تر از مرکز چشم هستند. این مدل اکستنشن مژه، چشم‌ها را درشت و بزرگتر نشان می‌دهد.

مدل گربه‌ای (Cat-Eye)

در این مدل، مژه‌های گوشه‌های بیرونی چشم از قسمت‌های دیگر بلندتر هستند و در نتیجه به چشم‌ها، حالت گربه‌ای می‌دهد. در این مدل هم چشم‌ها درشت‌ دیده می‌شوند.

مدل عروسکی (Doll)

اکستنشن مژه مدل عروسکی برای درشت نشان دادن چشم‌های کوچک مناسب است. زیرا در این مدل موهای اکستنشن مژه در مرکز چشم بسیار بلندتر از موهای گوشه‌های بیرونی و درونی چشم است.

چگونگی انتخاب اکستنشن مژه مناسب انواع چشم‌ها

خرید اکستنشن مژه مناسب از میان اکستنشن‌های موجود در بازار بسیار سخت است. پیش از خرید بهتر است با متخصص اکستنشن مژه مشورت کنید تا با خیال راحت اکستنشن مژه مناسب خود را تهیه کنید.

اما اگر بدون مشورت با متخصص کاشت مژه می‌خواهید اکستشن مژه بخرید، پس باید به چند مورد زیر توجه کنید:‌

  • حالت، شکل و اندازه چشم‌ها
  • تحمل خودتان در نگهداشتن اکستنشن مژه
  • طول، حالت، حجم و رنگ مژه‌های طبیعی‌تان
  • رنگ چشم‌هایتان

حالت، شکل و اندازه چشم‌ها

هیچ اکستنشن مژه استانداردی وجود ندارد که متناسب تمام انواع چشم‌ها باشد. مثلا، اکستنشن‌های مژه‌ای که یک فرد با چشم‌های گرد استفاده می‌کند ممکن است مناسب کسی که چشم‌بادامی است نباشد.

بنابراین برای اینکه ظاهر زیبا و خیره‌کننده‌ای داشته باشید، باید ابتدا به نوع و اندازه چشم‌هایتان توجه کنید.

اگر می‌خواهید شکل و فرم چشم‌های خود را تعیین کنید، ابتدا آینه‌ای برداشته و به دقت به چشم‌های خود بنگرید و با توجه به توضیحات زیر، شکل و فرم چشم‌هایتان را تعیین کنید:

چشم‌های بادامی (Almond Eyes)

در چشم‌های بادامی، پهنای چشم‌ها دو برابر ارتفاع آنهاست. این مدل چشم‌ها در مرکز پهن و در گوشه‌ها باریک می‌شوند. این نوع چشم با هر نوع و سبک اکستنشن مژه سازگاری دارد و بدون دردسر می‌توان برای آن اکستنشن مژه خرید. چشم‌های بادامی برای زیباتر دیده شدن به عمق نیاز دارند و می‌توان با استفاده از اکستنشن مژه، آنها را کمی درشت‌تر نشان داد.

با وجود اینکه این مدل چشم،‌ با انواع اکستنشن‌های مژه سازگاری دارد، اکستنشن‌های مدل گربه‌ای و عروسکی مناسب‌شان است. در مدل گربه‌ای، چشم‌ها متناسب‌تر دیده می‌شوند و در مدل عروسکی، چشم‌ها زیر مژه‌ها پنهان نمی‌مانند.

همچنین برای چشم بادامی، بهتر است از فر اکستنشن C استفاده شود. فر این نوع اکستنشن، نه کم و نه خیلی زیاد است.

چشم‌های گرد (Round Eyes)

چشم‌های گرد،، برجسته و بزرگتر از چشم‌های متوسط است و درشت دیده می‌شود. در این مدل چشم، طول و عرض چشم‌ها تقریبا با هم برابر هستند و سفیدی چشم بیشتر دیده می‌شود. مسلما استفاده از اکستنشن نامناسب برای این نوع چشم، می‌تواند نگاه فرد را دایما متعجب نشان دهد. برای اینکه چشم‌ها از حالت گرد خارج شوند، می‌توان از اکستنشن مژه مدل گربه‌ای استفاده کرد تا با تیز و باریک کردن گوشه‌های بیرونی چشم، از گردی چشم‌ها کم شود.

البته اکستنشن مژه مدل نچرال سوییپ (Natural Sweep) یا نچرال (Natural) هم مناسب این مدل چشم است. اگر برای این فرم چشم‌ها از اکستنشن مدل عروسکی استفاده شود، چشم‌ها حالت بسیار برجسته و تئاتری به خود می‌گیرند.

فر اکستنشن مژه این مدل چشم، فر اکستنشB  است.

چشم‌های گود یا فروفته (Deep-set Eyes)

افرادی که چشم‌های گود دارند، پلک چشم، زیر استخوان ابرو پنهان می‌ماند. درضمن چشم‌های این افراد تک‌پلکی هم هستند. اگر چشم‌های گود یا فرورفته دارید، هرگز از اکستنشن مژه گربه‌ای استفاده نکنید. با این نوع اکستنشن، نه‌تنها چشم‌هایتان زیبا نمی‌شود، بلکه نوک موهای مژه‌ها دایما به پلک چشم‌تان برخورد می‌کند.

بهترین اکستنشن مژه مناسب این افراد نوع عروسکی آن است. با این مژه‌ها چشم‌ها بهتر دیده می‌شوند. البته مدل نچرال هم برای آنها خوب است و گوشه‌های چشم‌‌هایشان را تیزتر نمی‌کند.

موقع استفاده از فر اکستنشن مژه، باید اکستنشنی انتخاب شود که کمترین حالت فر را داشته باشد.

انواع اشکال چشم

چشم‌های رو به بالا (Upturned Eyes)

چشم‌های رو به بالا تقریبا شبیه چشم‌‌های بادامی هستند. در این فرم چشم، گوشه‌های بیرونی چشم به سمت بالا قرار گرفته‌اند و مژه‌ها به سمت بالا کشیده می‌شوند و ظاهر گربه‌ای هم به چشم‌ها می‌دهد. به همین دلیل این مدل چشم معمولا زیباترین نوع چشم‌ها به حساب می‌آید.

بیشتر اکستشن‌های مژه، مانند نچرال، نچرال سوئیپ، گربه‌ای و عروسکی با این نوع چشم سازگار است. اکستشن مژه گربه‌ای، حالت گربه‌ای این چشم‌ها را بیشتر و آنها را زیباتر می‌کند. مدل عروسکی هم باعث می‌شود، چشم‌ها بازتر به نظر بیاید. برای این مدل چشم باید از فر ملایم اکستنشن مژه استفاده کرد به بلندی طول مژه‌های گوشه‌های بیرونی و درونی چشم‌ها افزود.

چشم‌های رو به پایین (Downturnd Eyes)

گوشه‌های چشم‌های رو به پایین، برخلاف چشم‌های رو به بالا، به سمت پایین قرار دارند و مژه‌ها هم در جهت پایین قرار گرفته‌اند. اکستنشن مژه نامناسب، چشم‌های این افراد را خسته یا خواب‌آلود‌تر نشان خواهد داد. به دلیل اینکه گوشه‌های این مدل چشم، رو به پایین هستند، باید از اکستنشن مدل گربه‌ای استفاده شود تا افتادگی چشم را بیشتر نشان ندهد.

بهترین مدل اکستنشن مژه برای این نوع چشم‌ها، نوع نچرال یا عروسکی است. با استفاده از این اکستنشن‌ها، چشم‌ها بازتر و سرحال‌تر دیده می‌شوند. همچنین بهتر است از فر اکستنشن مژه‌ای که فر آن نسبتا قوی است استفاده شود.

چشم‌های کوچک (Small Eyes)

اگر چشم‌هایتان از ویژگی‌های دیگر صورت‌تان، مانند دهان و بینی، کوچک‌تر باشد، پس در میان افراد با چشم‌های کوچک قرار دارید. البته چشم‌های کوچک هم می‌توانند بادامی، گرد، رو به بالا یا رو به پایین باشند. بهترین اکستنشن مژه برای افراد دارای چشم‌های کوچک، مدل عروسکی است. زیرا این مدل، چشم‌ها را بازتر و  بزرگتر نشان می‌دهد.


حتما بخوانید: آرایش برای زیر چشم تیره؛ ۴ روش برای محو تیرگی زیر چشم

چشم‌های نزدیک به هم (Close-set Eyes)

در چشم‌هایی که از نظر فاصله متناسب هستند، دو چشم به اندازه یک چشم، از هم فاصله دارند. اما وقتی حد فاصل بین دو چشم، کمتر از اندازه یک چشم باشد، چشم‌ها نزدیک به هم دیده می‌شوند.

استفاده از اکستنشن مژه برای افرادی که از نظر فاصله چشم متناسب، چشم‌های متناسبی دارند، راحت است و فقط باید به فرم چشم خود توجه کنند. اما برای افرادی که چشم‌هایشان نزدیک به هم است، بهتر است در گوشه‌های بیرونی چشم، از اکستنشن‌های مژه بلندتر و در گوشه‌های درونی، از نوع کوتاه‌تر استفاده کنند تا چشم‌هایشان دورتر از هم دیده شوند.

چشم‌های دور از هم (Wide-set Eyes)

در این فرم چشم‌ها، فاصله بین دو چشم از یک چشم بیشتر است و به همین دلیل چشم‌ها دور از هم دیده می‌شوند. اکستنشن مژه مناسب این چشم‌ها، از نوع بلند مناسب است و بهتر است در مرکز چشم‌ها مژه‌ها بلندتر باشد و هرچه به گوشه‌های چشم‌ها می‌رسند، کوتاه‌تر شوند.

انواع مدل‌های مژه ریلی اینجاست

سلیقه سلبریتی‌ها در انتخاب اکستنشن مژه

کیم کارداشیان

کیم کارداشیان

کیم کارداشیان چشم‌های بادامی دارد و معمولا از اکستنشن مژه به‌گونه‌ای استفاده می‌کند تا روی شکل بادامی چشمش بیشتر تاکید شود.

کتی پری

کتی پری

کتی پری برای اینکه فرم گرد چشم‌های خود را متعادل‌تر کند، از اکستنشن مژه‌هایی استفاده می کند که در قسمت گوشه‌های چشم بلندتر هستند. بدین‌ترتیب از گردی چشم‌هایش می‌کاهد.

جنیفر لارنس

جنیفر

فرم چشم‌های جنیفر لارنس تک‌پلکی است و این سلبریتی معمولا از فراکستنشن‌های مژه با فر تند و رو به بالا در گوشه‌های چشم استفاده می‌کند تا چشم‌‌هایش، درشت‌تر به نظر بیایند.

مایلی سایرس

مایلی سایرس

چشم‌های مایلی سایرس تقریبا به هم نزدیک هستند و او با تمرکز روی گوشه‌های بیرونی چشم‌هایش، این فاصله را متعادل نشان می‌دهد. بنابراین از اکستنشن مژه‌ای استفاده می‌کند که مژه‌های گوشه‌های بیرونی چشم‌هایش را پرپشت‌تر نشان دهد.

کندال جنر

کندال جنر

چشم های این مدل آمریکایی از هم فاصله دارند و او برای اینکه آنها را نزدیکتر به هم نشان دهد، از اکستنشن مژه‌های بلند نزدیک گوشه چشم‌ها و قسمت داخل آن استفاده می‌کند.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی

این بازیگر هم چشم‌های رو به بالا دارد و با استفاده از اکستنشن چشم‌گربه‌ای به زیبایی چشم‌های خود افزوده است.

آن هتوی

آن. هتوی

چشم‌های آن هتوی، بازیگر آمریکایی دارای چشم‌های رو به پایین است و او برای جبران آن، از مژه‌هایی که رو به بالا باشند و در گوشه‌های بیرونی چشم استفاده می‌کند تا مژه‌های این قسمت پرپشت‌تر دیده شوند و افتادگی چشم‌هایش را کمتر نشان دهد.

اما واتسون

اما واتسون

اما واتسون بازیگر سریال هری پاتر، چشم‌های گود و فرورفته‌ای دارد. او برای بهتر نشان دادن چشم‌هایش از اکستنشن مژه بلند و پرپشت استفاده می‌کند.

آماندا سایفرد

آماندا سایفرد

این سلبریتی، چشم‌های برجسته‌ای دارد و به همین دلیل از اکستنشن‌های مژه کم‌پشت و با فر بسیار ملایم استفاده می‌کند.

کیرا نایتلی

کیرا نایتلی

کیرا نایتلی با استفاده از اکستنشن مژه‌های بلند و رو به بالا، چشم‌های کوچک خود را درشت‌تر نشان می‌دهد.

مراقبت‌های لازم  از اکستنشن مژه

تا ۴۸ ساعت بعد از انجام اکستنشن، باید به یکسری نکات توجه کنید تا اکستنشن مژه به‌خوبی روی چشم‌هایتان باقی بماند:

پرهیز از شستشو

برای افزایش طول عمر اکستنشن مژه، باید حداقل ۴۸ ساعت اول بعد از انجام اکستنشن، به صورت‌تان آب نزنید و حمام نروید یا مراقب باشید عرق نکنید تا چسب اکستنشن مژه‌ها، کاملا خشک شود و مژه‌ها را محکم سر جای خود نگهدارد.

البته مراقب علایم آلرژی به چسب هم باشید. از این علایم می‌توان به خارش و قرمزی چشم اشاره کرد که ۲۴ ساعت پس از استفاده از اکستنشن خود را نشان می‌دهند. در صورت وجود هر عارضه حساسیتی، باید فورا اکستنشن‌ها را درآورید.

پیشگیری از مالیدن چشم‌ها

تا ۴۸ ساعت پس از کاشت مژه که هنوز چسب کاملا خشک نشده است، چشم‌هایتان را نمالید. با این کار نه‌تنها باعث می‌شوید اکستنشن مژه‌ها از روی خط مژه جدا شوند، بلکه احتمال عفونی شدن چشم‌ها را افزایش می‌دهید.

شانه زدن مژه‌ها

هر روز صبح با استفاده از برس مخصوص مژه، اکستنشن‌های مژه‌تان را شانه بزنید تا موهای مژه در هم گیر نکنند.

پرهیز از آرایش

تا زمانی‌که اکستنشن مژه روی خط مژه محکم نشده است، نباید روی آن ریمل بزنید. اما اگر به دلیلی باید حتما آرایش کنید، بنابراین از محصولات بسیار سبک آرایشی و عاری از چربی استفاده کنید. چربی، چسب مورد استفاده در چسباندن اکستنشن مژه به خط مژه را ضعیف کرده و ممکن است اکستنشن جدا شود.

از ریمل ضد‌آب استفاده نکنید. زیرا پاک کردن این محصول از روی مژه ها بسیار سخت است و ممکن است به اکستنشن مژه‌هایتان صدمه بزند.

همچنین از مداد برای آرایش چشم استفاده نکنید. بیشتر این مدادها چرب هستند و چسب اکستنشن را ضعیف می‌کند.

محبوب‌ترین مدل‌های مژه مصنوعی اینجاست

روش‌های تمیز کردن اکستنشن مژه‌ها

بعد از اینکه چسب اکستنشن کاملا خشک شدند و مژه‌ها سر جای خود محکم ماندند، می‌توانید با خیال راحت آرایش کنید. اما هر شب قبل از خواب باید مژه‌هایتان را تمیز کنید تا نه‌تنها از طول عمر اکستنشن‌ها کم نشود، بلکه به بیماری‌های چشمی هم مبتلا نشوید. همچنین از نظر بهداشتی به موارد زیر توجه کنید:

  • شب‌ها هرگز با آرایش، مخصوصا آرایش چشم‌ها به رختخواب نروید. این کار احتمال ابتلا به پلک آماس را افزایش می‌دهد. در پلک آماس، پلک‌ها، به‌ویژه در لبه آنها ملتهب می‌شوند.
  • برای تمیز کردن چشم‌ها باید از محصولات پاک‌کننده بدون چربی استفاده کنید تا چسب اکستنشن مژه‌ها صدمه نبیند.
  • برای تمیز کردن اکستنشن مژه‌ها، از پنبه، دستمال های مرطوب آرایشی یا پد‌های پنبه‌ای استفاده نکنید. این وسایل موجب خرابی اکستنشن‌ها می‌شوند. برای این کار از پاک‌کننده‌های مخصوص اکستنشن مژه که ویژگی‌های ضدمیکروبی دارند، استفاده کنید.
  • همچنین شامپوی مبتنی بر ژل، برای تمیز کردن اکستنشن مژه بدون مالیدن آنها، عالی است.

موثرترین محلول‌های تقویت مژه اینجاست

کلام آخر

در این مقاله هر آنچه را که باید درباره  روش‌های اکستنشن مژه بدانید، برایتان آورده‌ایم و امیدواریم از این مطلب بتوانید استفاده کنید. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: بهترین روغن‌های طبیعی برای تقویت مژه و ابرو
منبع lashlovers.com purewow.com secretspa.co.uk
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.