برون‌گراها چطور لباس می‌پوشند؟

افراد برونگرا را اغلب به طاووس یا طوطی تشبیه می‌کنند؛ پرندگانی که با پرهای رنگی و زیبایشان توجه همه را به خود جلب می‌کنند. دلیل این تشبیه آن است که لباس پوشیدن برونگراها جسورانه است و هراسی از جلب توجه دیگران ندارند. بیایید ببینیم برونگراها چطور لباس‌هایشان را انتخاب می‌کنند.

عواملی که برونگراها در انتخاب لباس‌هایشان در نظر می‌گیرند

برخلاف درونگراها، استایل برونگراها بیشتر روی جنبه زیبایی و چشمگیربودن لباس‌ها و اکسسوری‌هایشان متمرکز است. آنها با اعتمادبه‌نفس در جمع ظاهر می‌شوند و انتخاب‌هایشان برای افراد درونگرا کاملا ترسناک به نظر می‌رسد.

حال بیایید ببینیم برونگراها هر بخش از استایلشان را چطور شکل می‌دهند.

اکسسوری‌هایشان معمولا چشمگیر است

لباس پوشیدن برونگراها - اکسسوری‌های برونگراها معمولا چشمگیر است
برونگراها بدون واهمه می‌توانند از اکسسوری‌های غیرمتعارف استفاده کنند

به‌طورکلی برونگراها اکسسوری‌های بزرگ، جواهرات پرزرق‌وبرق، گردنبندهای چندرشته‌ای، انگشترهای درشت، نگین‌های درشت و گوشواره‌های آویز یا رنگی را که چشم همه را خیره می‌کنند، به جواهرات ظریفی که به چشم نمی‌آیند ترجیح می‌دهند. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که این بدان معنا نیست که آنها هرگز از جواهرات ظریف استفاده نمی‌کنند. همان طور که درونگراها هم ممکن است گاهی از اکسسوری‌های زیاد و چشمگیر به‌شکلی هوشمندانه استفاده کنند. مسئله این است که گاهی مجبورند بسته به موقعیتی که در آن هستند برخلاف میلشان رفتار کنند.

محبوب‌ترین اکسسوری‌ها اینجاست

از رنگ‌های جیغ و تند بیشتر استقبال می‌کنند

لباس پوشیدن برونگراها - رنگ‌های جیغ موردپسند برونگراهاست
برونگراها به رنگ‌های جیغ و شاد علاقه‌مند هستند

برونگراها اغلب به‌سمت رنگ‌های جیغ و چشمگیر متمایل می‌شوند. برخلاف درونگراها که عاشق رنگ‌های خنثا هستند، برونگراها می‌توانند رنگارنگ لباس بپوشند و اصلا ترسی از انتخاب آنها ندارند. یک برونگرا می‌تواند مانتوی قرمز یا سرخابی را در خیابان بپوشد. روسری‌های تند با رنگ‌های شاد ببندد یا در مهمانی لباسی کاملا پرزرق‌وبرق به تن کند. او می‌تواند کفش قرمز بپوشد، کیف‌دستی نارنجی تند دستش بگیرد و هر قطعه از لباس‌هایش را از رنگی کاملا متضاد انتخاب کند. او عاشق رنگ‌های چشمگیر است و نگران نمی‌شود که نکند در کانون توجه دیگران قرار بگیرد.

آنها این رنگ‌ها را به این دلیل انتخاب می‌کنند که بتوانند بین ظاهر بیرونی و ماهیت درونی‌شان نوعی هماهنگی ایجاد کنند. ماهیت درونی آنها طوری است که دوست ندارند وقتی جایی می‌روند هم‌رنگ جماعت باشند و در بین افراد محو شوند، مگر آنکه دلیل خاصی برای این کارشان داشته باشند.

بااین‌حال همین افراد برونگرا در محیط‌هایی مانند شرکت یا محل کسب‌وکار از رنگ‌های خنثا مانند مشکی، خاکستری، سرمه‌ای، بژ، برنزی و سفید استفاده می‌کنند تا ظاهری متعادل داشته باشند.

الگوهای شلوغ یا جسورانه را ترجیح می‌دهند

لباس پوشیدن برونگراها - الگوی لباس‌ها
الگوهای جسورانه برای برونگراها جذابیت بیشتری دارد

برونگراها افرادی پرانرژی هستند و لباس‌هایشان اغلب الگوها و طرح‌هایی جسورانه دارد که توجه دیگران را جلب می‌کند. طرح‌های مینیمال چندان موردپسند آنها نیست. اگر هم مجبور باشند طرحی ساده انتخاب کنند با رنگ جبرانش می‌کنند. طرح‌های گرافیکی درهم و برهم، گل‌های درشت و پررنگ با رنگ‌های متضاد ترجیح آنهاست، چیزهایی که یک درونگرا تا جایی که سعی دارد از پوشیدن آنها خودداری می‌کند؛ آن‌هم نه به این دلیل که خوشش نمی‌آید، از جلب توجه می‌ترسد.

لباس‌های طرحدار زنانه را ببینید

لباس‌هایشان متنوع است

لباس پوشیدن برونگراها - اندازه لباس‌های آنها متنوع است

به‌طورکلی لباس پوشیدن برونگراها با تنوع زیادی همراه است. برونگراها نه با لباس‌های خیلی تنگ مشکل دارند نه با لباس‌های سایز بزرگ گشاد. از طرف دیگر، هیچ نگرانی از کوتاه‌بودن لباس‌هایشان ندارند. خیلی راحت در یک مهمانی می‌توانند دامن مینی بپوشند، مگر اینکه به‌دلایل مذهبی این کار را انجام ندهند. به همان راحتی هم از لباس‌های ماکسی و میدی استقبال می‌کنند. به‌طورکلی انتخاب‌های برونگراها نامحدود است. برخلاف درونگراها که از پوشیدن پاشنه‌بلند تا جایی که ممکن است خودداری می‌کنند، برونگراها می‌توانند کفش‌هایی با پاشنه بسیار بلند هم بپوشند.

لباس پوشیدن برونگراها هدفمند است

لباس پوشیدن برونگراها - آنها هدفمند لباس می‌پوشند
برونگراها استایلشان را با هدف جلب توجه دیگران و از نوع غیرمتعارف انتخاب می‌کنند

درست مانند درونگراها افراد برونگراها هم هدفمند لباس می‌پوشند؛ ولی تفاوت آنها در هدفی است که دارند. درونگراها با هدف راحتی و احساس امنیت لباس می‌پوشند، درحالی‌که برونگراها هدفشان بیشتر این است که وقتی بیرون می‌روند یا در مهمانی شرکت می‌کنند توجه دیگران به‌سمت آنها باشد. به همین دلیل از طرح‌ها و الگوهای غیرمتعارف استقبال می‌کنند و رنگ‌هایی را دوست دارند که در هر جمعی، کمترین تعداد افراد آنها را انتخاب می‌کنند. آنها در همه بخش‌های استایلشان همین گونه رفتار می‌کنند. برای مثال، می‌توانند خیلی راحت مدل موها و رنگ آن را غیرمعمول انتخاب کنند.

معروف‌ترین برونگراهایی که شاید بشناسید

از معروف‌ترین برونگراها می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

۱. بیل کلینتون

لباس پوشیدن برونگراها - بیل کلینتون

بیل کلینتون، سیاستمدار آمریکایی و رئیس‌جمهور سابق آمریکا، شخصیتی برونگرا دارد. هرچند موقعیت او ایجاب می‌کند که کت‌وشلوارهای رسمی و طبیعتا به‌رنگ خنثا بپوشد، معمولا برونگرایی‌اش را با کراوات‌هایی با رنگ متضاد و نامتعارف از رنگ‌های تند و چشمگیر مانند زرد و قرمز انتخاب می‌کند.

۲. ویل اسمیت

لباس پوشیدن برونگراها - ویل اسمیت

ویل اسمیت هنرپیشه هالیوود است. شخصیت پرانرژی برونگرای او با لباس‌هایی که می‌پوشد کاملا همخوانی دارد. او از پوشیدن تی‌شرت زرد پررنگ، کت‌وشلوار قرمز و لباس‌های راحت چشمگیر هراسی ندارد.

۳. کامرون دیاز

لباس پوشیدن برونگراها - کامرون دیاز

این هنرپیشه هالیوود هم شخصیتی برونگرا دارد. او می‌تواند درحالی‌که لباس‌هایی به‌رنگ خنثا پوشیده است یک کیف بزرگ زرد یا قرمز بردارد و کنتراست زیادی با لباس‌هایش ایجاد کند. اغلب پیراهن‌هایی به رنگ قرمز یا زرد و نارنجی موردعلاقه او هستند.

۴. کیتی پری

لباس پوشیدن برونگراها - کیتی پری
کیتی می‌تواند به‌راحتی لباس‌هایی رنگارنگ و شاد بپوشد

خانم پری خواننده‌ای شاداب و پرانرژی است. برونگرایی او دقیقا در لباس‌های فوق‌العاده غیرمتعارف، با طرح‌های فانتزی و عروسکی، رنگ‌های شاد، الگوهای شلوغ، اکسسوری‌های چشمگیر، تنوع زیاد در مدل موها و رنگ‌های آنها منعکس می‌شود. او به‌راحتی می‌تواند موهایش را به‌رنگ سبز، صورتی یا بنفش درآورد بدون اینکه ذره‌ای نگران شود.

مدل‌های پیراهن مردانه اینجاست

سخن پایانی

در این مطلب درباره لباس پوشیدن برونگراها صحبت کردیم. برونگراها معمولا شخصیتی پرانرژی دارند و اعتمادبه‌نفسشان بالاست. آنها لباس‌هایشان را هدفمند انتخاب می‌کنند و هدفشان درخشیدن در جمع است. به همین دلیل از داشتن استایل نامتعارف نمی‌ترسند و اگر چیزی بپوشند که بعدا در مهمانی یا موقعیتی که هستند مانع کارشان شود یا احساس خوبی به آنها ندهد، اصلا نگران نمی‌شوند. به همین دلیل هرگز به این فکر نمی‌کنند که مدل موی جدیدشان چطور است یا لباسی که پوشیده‌اند مناسب هست یا نه. درحالی‌که درونگراها همیشه باید از قبل به این موضوع فکر کنند و اگر به نتیجه نرسند، ریسک نمی‌کنند و همان استایل همیشگی را انتخاب می‌کنند تا احساس امنیت داشته باشند.

حالا شما برایمان بگویید؛ درونگرایید یا برونگرا؟ اگر برونگرا هستید، آیا عاملی وجود دارد که نتوانید مطابق شخصیتی که دارید لباس بپوشید؟ چطور با آن کنار می‌آیید؟ درباره این موضوع در دیدگاه‌ها با دوستانتان صحبت کنید.


در ادامه بخوانید: درونگراها چطور لباس می‌پوشند؟
منبع nwconnected stylebistro 16styletypes
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.