درونگراها چطور لباس می‌پوشند؟

لباس‌هایی که می‌پوشیم، چیزهای زیادی درباره شخصیت ما می‌گویند. لباس‌ها می‌تواند درون‌گرایی و برون‌گرایی ما را نشان دهند. دلیلش این است که لباس‌پوشیدن معمولا نوعی تصمیم آگاهانه است و هرکسی باتوجه‌به نوع شخصیتش لباس‌هایش را انتخاب می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم درباره لباس پوشیدن درونگراها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

عواملی که درون‌گراها در هنگام انتخاب لباس به آن توجه می‌کنند

به‌طور کلی افراد درون‌گرا راحتی و کیفیت لباس را به پرزرق‌وبرق‌بودن و چشم‌گیربودن آن ترجیح می‌دهند. چیزی که درون‌گراها برای پوشیدن انتخاب می‌کنند تأثیر زیادی بر اعتمادبه‌نفس و توانایی مدیریت استرس آنها در طول روز دارد. به همین دلیل است که این افراد آگاهانه‌تر لباس انتخاب می‌کنند. آنها درباره همه جوانب فکر می‌کنند؛ زیرا می‌دانند اگر نسبت‌به لباسی که پوشیده‌اند احساس خوبی نداشته باشند، کل روز با هر اتفاقی که بیفتد دست‌پاچه و نگران خواهند شد.

حال بیایید ببینیم شیوه لباس پوشیدن درونگراها چگونه است.

اکسسوری‌ها را با وسواس انتخاب می‌کنند

لباس پوشیدن درونگراها - اکسسوری‌ها

اکسسوری‌ها برای تکمیل لباس‌ها هستند؛ اما یک درون‌گرا چطور تصمیم می‌گیرد کدام اکسسوری را انتخاب کند؟ مسلما او چیزی نمی‌خواهد که توجه دیگران را جلب کند؛ بنابراین به‌دنبال چیزی کاربردی می‌گردد که ظریف و کوچک باشد یا اگر بزرگ است، زیاد به چشم نیاید.

افراد درون‌گرا به این اهمیت نمی‌دهند که آیا فلان ساعت برای موقعیت رسمی یا کژوال مناسب هست یا نه. این هم برایشان مهم نیست که برای مثال جایی که باید کوله‌پشتی همراه ببرند ساک دستشان بگیرند. برای آنها فقط این مهم است اکسسوری خاصی که دارند با لباس‌هایشان ترکیبی متضاد یا رنگی غیرمعمول نداشته باشد.

این افراد ترجیح می‌دهند اکسسوری‌هایی را انتخاب کنند که بعدا پشیمان نشوند؛ حتی اگر مجبور باشند بارها و بارها از یک اکسسوری استفاده کنند.

لباسی را می‌پوشند که با آن احساس امنیت کنند

لباس پوشیدن درونگراها - لباس‌هایی را می‌پوشند که با آن حس امنیت داشته باشند

درون‌گراها حتی اگر همیشه یکسان بپوشند خسته نمی‌شوند. آنها دوست دارند لباسشان به آنها احساس امنیت بدهد و نگران این نباشند که با آن خوب به نظر می‌رسند یا نه. برای آنها پیژامه یا تی‌شرت معنای راحتی نمی‌دهد؛ بلکه هر لباسی که به آنها اعتمادبه‌نفس بدهد برایشان راحت است.

آنها در بیشتر مواقع به یک سبک خاص پایبند هستند و همیشه از آن پیروی می‌کنند. چه یک ژاکت راحتی قدیمی باشد یا یک تی‌شرت با طرح گرافیکی، درون‌گراها لباسی را دوست دارند که در روز مانع کارهایشان نشود و وقتی از منطقه امن خودشان خارج می‌شوند آرامش داشته باشند.

عاشق لباس‌های ساده هستند

لباس پوشیدن درونگراها - لباس‌های ساده

لباس‌های پرزرق‌وبرق به‌طورمعمول لباس‌هایی هستند که توجه دیگران را جلب می‌کنند؛ اما از نظر یک درون‌گرا واژه پرزرق‌وبرق مفهومی متفاوت دارد. او حتی لباس‌های معمولی و کژوال را هم ممکن است بیش از حد پرزرق‌وبرق بداند.

درون‌گراها ترجیح می‌دهند سبکشان را ساده نگه دارند تا به‌شکلی هدفمند از لباس‌هایشان استفاده کنند و در موقعیت‌های مختلف با ترکیب آنها به تیپشان تنوع ببخشند. البته امروزه از واژه مینیمال به‌جای ساده استفاده می‌کنند. لباس‌های ساده یا همان مینیمال درون‌گراها معمولا شامل تی‌شرت‌های ساده، لباس‌های تک‌رنگ، شلوار جین آبی ساده و رنگ‌های خنثا مانند مشکی، خاکستری و سفید هستند.

به‌طورکلی درون‌گراها از الگوهای شلوغ و پررنگ خوششان نمی‌آید و فقط وقتی مجبور باشند طرح‌های شلوغ می‌پوشند.

انواع مدل‌های مانتو در دیجی‌استایل

درون‌گراها هم می‌توانند رنگی بپوشند

لباس پوشیدن درونگراها - درون‌گراها هم رنگی می‌پوشند
درونگراها اگر رنگی بپوشند بازهم اغلب سعی می‌کنند رنگی ملایم را انتخاب کنند.

شاید تا اینجای مطلب به این نتیجه رسیده باشید که درون‌گراها لباس‌های رنگی نمی‌پوشند. درواقع این‌طور نیست. درون‌گراها بیشتر به رنگ‌های خنثا علاقه دارند ولی گاهی رنگی می‌پوشند. انتخاب رنگ برای افراد درون‌گرا یک چالش بزرگ است؛ اما وقتی رنگی را که به آنها می‌آید پیدا کردند، دیگر آن را رها نخواهند کرد.

هنگامی که افراد درون‌گرا آگاهانه برای پوشیدن لباس‌های رنگی تصمیم می‌گیرند، باید شجاعت زیادی به خرج دهند. آنها زمانی که می‌خواهند سبکشان را تغییر دهند یا وقتی که اعتمادبه‌نفس بیشتری احساس می‌کنند یا حداقل می‌خواهند در جهت داشتن این احساس تلاش کنند، از رنگ‌های غیرمعمول استفاده می‌کنند. بااین‌حال هنگام انتخاب رنگ، مراقب هستند که خطر جلب‌توجه نداشته باشد و برایشان مهم نیست رنگی که انتخاب کرده‌اند و خودشان تصور می‌کنند مناسب است، از نظر دیگران هم همین طور هست یا نه.

البته گاهی دلیل خاصی وجود دارد که یک درون‌گرا از رنگ‌های خنثا استفاده نمی‌کند. برای مثال، زمانی که سیاه را رنگ بدی برای لباس می‌دانند یا جایی هستند که فکر می‌کنند پوشیدن رنگ‌های تیره ممکن است آنها را غیردوستانه یا بدبین جلوه دهد. گاهی هم رنگ‌های خنثای روشن مانند کرم یا طوسی را به این دلیل که پوستشان خیلی روشن است نمی‌پوشند وگرنه بدشان نمی‌آید.

با همه این اوصاف، اگر یک درون‌گرا لباس رنگی بپوشد، بازهم از رنگ‌های پاستلی مانند آبی، سبز و صورتی که ملایم باشد استفاده می‌کند.

طول لباس‌هایشان معمولا بلند است

لباس پوشیدن درونگراها - لباس ساده بلند

لباس‌های افراد درون‌گرا معمولا اندازه کامل دارد. برای مثال اگر شلوار می‌پوشند، کاملا بلند است. پیراهن‌ها و دامن‌هایشان ماکسی یا نهایتا میدی است. آستین لباس‌هایشان بلند یا نهایتا سه‌ربع است. البته این بدان معنا نیست که گاهی لباس‌های آستین‌کوتاه یا دامن کوتاه نمی‌پوشند. چیزی که از آن صحبت می‌کنیم سبک غالب لباس‌های آنهاست.

آنها با کفش‌های پاشنه‌بلند میانه‌ای ندارند و پاشنه‌های کوتاه یا متوسط را ترجیح می‌دهند. این پاشنه‌ها به آنها احساس امنیت می‌دهد.

افراد درون‌گرای مشهور

در این بخش برخی از مشهورترین درون‌گراها را بررسی می‌کنیم. درباره برخی از آنها، شاید اصلا باورتان نشود که درون‌گرا هستند:

۱. جانی دپ؛ جک اسپاروی دوست‌داشتنی

لباس پوشیدن درونگراها - جانی دپ
برخلاف آنچه به نظر می‌رسد جانی دپ یک درونگراست. او معمولا از یک سبک خاص در لباس‌پوشیدنش پیروی می‌کند.

یکی از آن افرادی که به‌سختی می‌توانید باور کنید درون‌گراست جانی دپ است. جانی دپ، یکی از باهوش‌ترین و مشهورترین بازیگران هالیوود است که فوق‌العاده خجالتی و درون‌گراست و البته شاید بتوان او را درون‌گرای برون‌گراشده دانست؛ یعنی فردی که تلاش زیادی برای برون‌گراشدن می‌کند. او شخصیت خاص و خجالتی‌اش را زیر لباس‌های خاص، اکسسوری‌های فراوان و کلاه‌هایش پنهان می‌کند.

پیراهن‌های مینیمال مردانه اینجاست


حتما بخوانید: بررسی استایل جانی دپ؛ یک استایل خاص شخصی

۲. اما واتسون؛ هرمیون معصوم و زیبا

لباس پوشیدن درونگراها - اما واتسون
اما واتسون بیشتر لباس‌هایش را از رنگ‌های خنثا و طرح‌های ساده انتخاب می‌کند.

بازیگر دوست‌داشتنی مجموعه فیلم‌های هری پاتر، فردی منزوی و درون‌گراست و دوست دارد در دنیای خود تنها بماند. لباس‌های ساده او که بیشتر از رنگ‌های خنثا انتخاب می‌شوند، نمایان‌گر شخصیت درون‌گرای او هستند.

۳. آنا وینتور؛ مرموز جذاب

لباس پوشیدن درونگراها - آنا وینتور
سبک لباس‌ها، کفش‌ها، عینک و حتی مدل موی وینتور به‌ندرت تغییر می‌کند.

سردبیر معروف مجله ووگ، یکی از مشخص‌ترین شخصیت‌های درون‌گرا را دارد. آنا وینتور بیشتر مواقع از یک سبک لباس و اکسسوری استفاده می‌کند و رنگ‌های ملایم و طرح‌های ساده موردعلاقه او هستند. او شخصیت مرموزش را پشت عینک‌های بزرگ پنهان می‌کند.

مدل‌های پیراهن زنانه اینجاست

۴. مارک زاکربرگ؛ مرد خاکستری‌پوش فیس‌بوک

لباس پوشیدن درونگراها - مارک زاکربرگ
کمد لباس مارک زاکربرگ پر از تی‌شرت خاکستری رنگ است.

یکی دیگر از درون‌گراهای معروف، مارک زاکربرگ، صاحب فیس‌بوک است. فقط کافی است نگاهی به کمد لباس‌هایش بیندازید، از تعداد تی‌شرت‌های ساده خاکستری‌رنگی که دارد واقعا تعجب می‌کنید. زاکربرگ بر این باور است وقتی این سبک و رنگ برای او راحت است، چه لزومی دارد برای انتخاب لباس خودش را خسته کند؟ این همان چیزی است که اکثر درون‌گراها به آن باور دارند.

مدل‌های تیشرت ساده مردانه

۵. ایلان ماسک؛ ثروتمندترین مرد جهان

لباس پوشیدن درونگراها - ایلان ماسک
بیشتر لباس‌های ثروتمندترین مرد دنیا ساده و به‌رنگ تیره هستند.

ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان در حال حاضر و صاحب شرکت تسلاست. او هم به‌نوعی درون‌گرای برون‌گراشده است و تلاش می‌کند به بودن در جمع عادت کند. او برای اینکه سخنرانی کند و تپق نزند، کلی تمرین می‌کند. چون بر این باور است که به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت بزرگ، مجبور است این کار را انجام دهد. او هم بیشتر مواقع یک پیراهن ساده یا کت‌وشلوار با رنگ تیره یا خنثا به تن دارد. مدل موهایش همیشه به یک سبک است و اکسسوری‌های خاصی به کار نمی‌برد.

سخن پایانی

افراد درون‌گرا شخصیتی دارند که از بودن در جمع معذب است. البته این به‌معنای منزوی‌بودن آنها نیست؛ اتفاقا بیشتر آنها افراد موفق و مشهوری هستند. مشکل اینجاست که دوست ندارند وقتی در جمع هستند کسی به آنها توجه کند یا همه سرها به سویشان برگردد. به همین دلیل سعی می‌کنند با انتخاب یک سبک همیشگی، رنگ‌های خنثا و طرح‌های ساده به‌نوعی تغییری چشمگیر در خودشان ایجاد نکنند. بااین‌حال وقتی این افراد بسیار مشهور می‌شوند، تلاش زیادی برای برون‌گراشدن می‌کنند؛ زیرا مجبورند اعتمادبه‌نفسشان را حفظ کنند. در این مطلب درباره لباس پوشیدن درونگراها صحبت کردیم و از ویژگی‌هایشان برایتان صحبت کردیم.

شما چه شخصیتی دارید؟ آیا سبک لباس پوشیدن درونگراها با سبک پوشش شما مطابقت دارد؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک؛ نابغه خوش‌پوش
منبع simplehermit buddybits
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.