میسلار واتر چیست و چه کاربردهایی برای مراقبت از پوستتان دارد؟

انواع مختلفی از پاک‌کننده‌های آرایشی در بازار وجود دارد. اما یکی از میان آنها شاخص‌ترین و پرطرفدارترین است: مسیلار واتر. اگر نمی‌دانید میسلار واتر چیست و چه می‌کند، این مقاله را بخوانید همه چیزهایی که باید درباره این پاک‌کننده خوب آرایشی بدانید برایتان گفته‌ایم.

میسلار واتر چیست و چه می‌کند؟

میسلار واتر چیست

میسلار واتر محصولی چندمنظوره برای مراقبت از پوست است که برای پاک‌سازی پوست استفاده می‌شود و می‌توانید با آن آرایش‌تان را بی‌دردسر پاک کنید، در ترکیبات میسلارواتر موادی به شرح زیر وجود دارند:

حتما می‌پرسید سورفکتانت دیگر چیست. این مواد می‌توانند چربی و آلودگی‌های پوست را از بین ببرند. به‌طور کلی، میسلار واتر در قالب محلولی کاربردی به بازار عرضه می‌شود که ضمن پاک‌کردن آرایش بدون آسیب‌رسیدن به پوست می‌تواند منافذ پوست را از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاک کند. برخلاف بسیاری از محصولات پاک‌سازی پوست و لوازم آرایشی، میسلار واتر حاوی الکل نیست. استفاده از این پاک‌کننده می‌تواند التهاب و آزردگی را از پوست صورت دور کند.  مزیت برتر این محصول در مناسب‌بودنش برای انواع پوست است. مواد موجود در این محصول می‌توانند روی هر نوع پوستی به‌سادگی بنشینند و آن را از التهاب و آزردگی دور کنند.

کاربردهای مسیلار واتر چیست؟

میسلار واتر چیست

۱. استفاده از مسیلار واتر در نقش تونر

مسیلار واتر می‌تواند در نقش تونر یا پاک‌کننده پوست ظاهر شود. چرا؟ چون منافذ پوست را پاک‌سازی می‌کند و چربی‌ها و آلودگی‌های سطح آن را از بین می‌برد. تونرها برای این هستند که پوست را پاک و آب‌رسانی کنند. حالا میسلارواترها می‌توانند در نقش آنها ظاهر شوند و حتی بهتر از تونرها پوست‌تان را پاک و تمیز کنند.

میسلار واترها محلول‌هایی بسیار سبک مانند آب هستند اما برخلاف تونرها حاوی ترکیباتی نیستند که پوست را خشک می‌کنند. بعد از اینکه آرایش‌تان را پاک کردید، کمی پنبه بردارید و آن را آغشته به میسلار واتر کنید و به‌آرامی، پنبه را روی سطح پوست صورت‌ بکشید.

۲. مسیلار واتر برای پاک‌کردن آرایش

میسلار واتر همان محلولی است که بی‌دردسر، آرایش را از چشم‌ها و بخش‌های دیگر صورت‌تان پاک می‌کند. بیشتر پاک‌کننده‌ها دارای فرمول‌های شیمیایی سنگین‌اند و نمی‌توانند تمام بقایای آرایش را از روی پوست به‌طور تمام و کمال پاک کنند. همچنین اغلب پاک‌کننده‌های آرایشی را نمی‌توان برای پاک‌سازی اطراف چشم‌ها استفاده کرد اما مسیلار واتر برای چشم‌ها هم خطری ندارد. ضمن اینکه اغلب برندها در فرمول سازنده‌شان الکل ندارند و برای همین پوست را خشک نمی‌کنند.

۳. آب‌رسانی و شاداب‌سازی پوست

از میسلار واتر می‌توانید برای شست‌وشوی صورت استفاده کنید. بعد از شستن صورت با این ماده، چربی‌ها بدون خشک‌شدن پوست‌تان از سطح صورت زدوده می‌شوند و علاوه بر همه اینها، این ماده دارای خاصیت شاداب‌سازی پوست هم است. مسیلار واترها به پوست آبرسانی می‌کنند. هیچ‌چیز مانند آب‌رسانی به پوست نمی‌تواند شادابی و طراوت را به آن هدیه بدهد.

۴. پاک‌سازی پوست بدون نیاز به آب

میسلار واتر چیست

از آنجایی که میسلار واتر نیازی به آب‌کشی ندارد، استفاده از آن بسیار راحت است. مثلا بعد از اینکه ورزش کردید، با این محلول می‌توانید صورت‌تان را خیلی زود و سریع بشویید. مسیلار واتر پوست‌تان را تازه و تمیز می‌کند. در مسافرت‌ها و در باشگاه‌های ورزشی، یک بطری میسلار با خود به همراه داشته باشید و برای تازه‌سازی و تمیزکردن پوست بدون نیاز به آب از آن کمک بگیرید.

همراه‌داشتن یک بطری میسلار واتر در سفر یا موقعیت‌هایی که دسترسی به آب نیست اما می‌خواهید کمی به‌خودتان برسید و پوست‌تان را شاداب کنید یا آرایش‌ها را از سطح آن پاک نمایید، فکر بسیار خوبی خواهد بود.

۵. پاک‌کردن دست‌ها با میسلار واتر

علاوه بر پوست صورت کاربردهای دیگری هم برای این محلول وجود دارد. کاربرد دیگر مسیلار واتر چیست و چه می‌کند؟ به‌جای استفاده از ژل‌ها و محلول‌های شستن دست، می‌توانید از مسیلار واتر استفاده کنید. این محلول دست‌هایتان را تمیز می‌کند و ضمنا مانند بسیاری از محصولات پاک‌کننده دست و ژل‌ها حاوی الکل هم نیست. الکل موجود در محصولات مذکور باعث خشکی پوست می‌شود. البته این برای شرایطی است که قرار به ضدعفونی‌کردن نیست. چون در زمانه‌ای مانند حالا که شیوع ویروس کرونا به میان است، نمی‌توان به پاک‌کننده‌های غیرالکلی اکتفا کرد.

۶. تمیز کردن براش‌های آرایشی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید درباره براش‌های آرایشی خود انجام بدهید، نظافت و شست‌وشوی مرتب آنهاست. اگر از این موضوع غافل شوید، حجم زیادی از آلودگی و میکروب داخل مهم‌ترین وسایل‌تان جا می‌گیرد. خبر خوب این است که بی‌دردسر هم می‌توان اقدام به تمیزکردن براش‌ها کرد.

میسلار واتر می‌تواند براش‌هایتان را تمیز و خالی از آلودگی‌های مختلف کند. براش‌های آرایش‌تان را هر چند وقت، یک‌بار با میسلار واتر تمیز کنید و اجازه ندهید، حالا که روشی آسان برای این کار یاد گرفته‌اید، انبوهی از آلودگی بیماری‌زا در میان موهای قلم‌موهای آرایشی‌تان خانه کند.

در آخر

میسلار واتر چیست

هر روز محصولات جدیدتری روانه بازار لوازم و محصولات آرایشی و مراقبت از زیبایی می‌شوند. برخی فقط با تبلیغات و بازاریابی جای خود را در میان مشتریان باز می‌کنند و برخی هم کاملا کاربردی هستند و مزایای فراوانی با خودشان به همراه دارند. مسیلار واتر هم از گزینه‌های پرکاربردی است که در مدت اندک حضورش در بازار محصولات آرایشی توانسته مشتریان زیادی پیدا کند.

کاربردهای فراوانش در کنار نتایج بسیار خوبی که برای مصرف‌کنندگان به‌وجود می‌آورد، آن را در صدر انتخاب‌ها قرار داده است. اگر هنوز از این محصول استفاده نکرده‌اید، حتما به فکر تهیه یکی برای خودتان باشید.کسانی که همیشه دغدغه پاک‌کردن کامل و درست آرایش خود را دارند، به‌کمک میسلار واتر می‌توانند به‌سادگی آرایش‌های مختلف را از روی سطح صورت‌شان پاک کنند. چه‌ چیزی بهتر از این؟


در ادامه بخوانید: تونر صورت چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟
منبع healthline.com dermstore.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.