بررسی استایل و لباس‌های طناز طباطبایی؛ بی‌آلایش و علاقه‌مند به رنگ‌های خنثی

طناز طباطبایی از بازیگران محبوبی است که چیزی فراتر از بازی خوب و انتخاب‌های درستش برای حضور در فیلم‌ها او را دوست‌داشتنی می‌کند. لحن صدا، شیرینی چهره و شخصیت او در نقش‌هایش خرج می‌شود. همین عاملی برای محبوبیت او در میان مخاطبان پرشمار است. اما اجازه بدهید که با بررسی استایل و لباس‌های طناز طباطبایی به ظاهر او از نقطه‌نظر دنیای مدوفشن نگاهی داشته باشیم.

استایل و لباس‌های طناز طباطبایی؛ راحتی و سادگی بی‌ریا

طناز طباطبایی

طباطبایی چهره زیبایی دارد. قد تقریبا بلند و اندام متناسبش هم راه را برای خوش‌پوشی و داشتن استایل‌های جذاب باز می‌گذارد. با این حال، از آن هنرپیشه‌هایی نیست که به استایل و ظاهر اهمیت زیادی می‌دهند. مروری بر تیپ‌های او نشان می‌دهد که چند ویژگی شاخص دارد:

  • مانتوهای جلوباز و گشاد
  • شلوارهای واید
  • اکسسوری‌های بزرگ
  • رنگ‌های خنثی و مشکی
  • سادگی در مدل مو و آرایش
  • استفاده از عناصر تکراری در استایل

او ایراداتی فاحش هم در تدارک‌دیدن استایل برای خود دارد. گاهی این نکات قابل‌نقد را در تیپ و ظاهرش می‌بینیم:

  • تعدد رنگ‌ها در استایل؛
  • انتخاب‌های نامناسب با فرم بدن؛
  • رعایت‌نکردن کدهای پوششی.

ابتدا از ویژگی‌های شاخص استایل طباطبایی می‌گوییم و بعد نقد‌ونظراتمان را مطرح می‌کنیم.

۱. مانتوهای جلوباز و گشاد

استایل و لباس‌های طناز طباطبایی
علاقه به مانتوها و رویه‌های بلند و گشاد

طباطبایی علاقه زیادی به مانتوهای بلند و گشاد دارد. این مانتوها بیشتر رویه محسوب می‌شوند چون دکمه ندارند و جلوباز هستند. قد تقریبا بلند و قامت کشیده این هنرپیشه با چنین مدلی از مانتو متناسب است.

علاقه زیاد طباطبایی به این مدل از مانتوها باعث شده که چنین سبکی از پوشش به امضای او تبدیل شود. البته استایل‌های دیگری هم از او شاهد بوده‌ایم. مانتوها و پالتوهای کوتاه هم درمیان انتخاب‌هایش دیده می‌شوند. با این حال، در موقعیت‌های رسمی بیشتر مایل به استفاده از رویه‌های گشاد و بلند است.

انواع مدل‌های مانتو اینجاست

۲. شلوارهای واید یا همان گشاد

لباس‌های طناز طباطبایی
انتخاب شلوارهای واید

شلوارهای واید در سال‌های اخیر دوباره در دنیای مدوفشن بسیار محبوب شده‌اند. این شلوارها می‌توانند در تیپ‌های رسمی و اسپرت فراوانی استفاده شوند. البته اگر راه‌ورسم ست‌کردن آنها در استایل را ندانید، نتیجه نهایی چندان جذاب و جالب نمی‌شود.

طناز طباطبایی علاقه زیادی به شلوارهای واید و از بالاگشاد دارد. او گاهی این شلوارها را به‌خوبی و درستی در استایلش استفاده می‌کند و گاهی هم نه. برای مثال، در تصویر بالا او انتخاب خوب و درستی داشته است.

وقتی شلواری گشاد می‌پوشید، بهتر است که دکمه‌های مانتو باز باشد یا آن را با مانتوها و رویه‌های عبایی ست کنید. هماهنگی رنگ و مدل شلوار با مانتوی طباطبایی در تصویر بالا هم مطلوب است. پوشیدن کفش‌هایی پاشنه‌دار هم به ایست درست شلوار در استایل کمک کرده است.

انواع مدل‌های شلوار زنانه اینجاست

استایل و لباس‌های طناز طباطبایی

اما تصویر بالا را ببینید. در اینجا طباطبایی انتخاب خوبی نداشته است. پوشیدن کاپشنی بسته و کوتاه با شلواری به این گشادی باعث شده که نظم استایل مخدوش شود و هماهنگی در آن از بین برود. علاوه بر اینکه جنس و مدل شلوار با تیپ اسپرت بالاتنه هماهنگی ندارد، بسته‌بودن کاپشن هم جلوه شلوار واید را به‌شدت مخدوش کرده است.

۳. اکسسوری‌های بزرگ

استایل طناز طباطبایی
گوشواره‌های بزرگ

اگر به استایل و لباس‌های طناز طباطبایی دقت کنید، متوجه علاقه‌اش به اکسسوری‌های بزرگ می‌شوید. او معمولا گوشواره‌هایی حجیم و بلند استفاده می‌کند. این موضوع نه نقطه قوت است و نه یک عیب و خطا.

این یک انتخاب است که به سلیقه طباطبایی ارتباط دارد. از آنجایی که گوش‌هایش اندازه متناسبی دارند، پوشیدن چنین گوشواره‌هایی نامطلوب نمی‌شود. ضمن اینکه گردن طناز هم اندازه متناسبی دارد و کوتاه نیست. کسانی که گردنی کوتاه دارند، با پوشیدن گوشواره‌هایی حجیم ظاهر نامتعادلی پیدا می‌کنند.

۴. رنگ‌های خنثی و مشکی

لباس‌های طناز طباطبایی
رنگ‌های خنثی و تیره در استایل

پالت رنگی محبوب طباطبایی برای انتخاب بخش‌های مختلف استایل محدود است. او به رنگ‌های خنثی و مشکی علاقه دارد. سورمه‌ای، مشکی، طوسی و نخودی پرتعدادترین رنگ‌هایی هستند که در استایل‌های او تکرار می‌شوند.

یکی از نکات درستی که در این‌میان در استایل او دیده می‌شود، استفاده گاه‌به‌گاه از رنگی چشمگیر در کنار رنگ‌های خنثی است. اگر استایلتان را با رنگ‌های خنثی و تیره تدارک می‌بینید، خوب است که یک بخش از استایل را با رنگی تند تکمیل کنید.

استایل طناز طباطبایی
استفاده از رنگی شاد و متفاوت در استایل

در تصویر بالا، شاهد استفاده از بلوزی با رنگ متفاوت نسبت به طیف رنگی مشکی-طوسی در استایل هستیم. ترکیب رنگ طوسی و بنفش به‌طور کلی همیشه خوب از کار درمی‌آید. قبول دارید؟

۵. سادگی در مدل مو و آرایش

استایل طناز طباطبایی
آرایش ساده

چهره طناز زیبا است و از قدیم گفته‌اند که روی دلارام را حاجت مشاطه نیست. او زیاد به سراغ آرایش‌های عجیب‌وغریب نمی‌رود. همیشه آرایش و مدل موهایش ساده‌اند و به‌نظر می‌رسد که به‌دنبال آرایش‌ها و عمل‌های جراحی زیبایی اغراق‌شده امروزی نیست.

چتری‌های ساده و موهایی که به‌یک‌ سمت مرتب می‌شوند از تکراری‌ترین استایل‌های آرایش موهای او به‌شمار می‌روند. مدل ابروها و رنگی که برای رژ لب استفاده می‌کند هم ساده و تکراری است. او به رنگ قرمز و آجری برای رژ لب علاقه دارد. انتخاب خوبی هم هست چون با پوست سفیدش تناسب خوبی ایجاد می‌کند.

محبوب‌ترین رژلب‌ها اینجاست

۶. استفاده از عناصر تکراری در استایل

استایل طناز طباطبایی
عناصر تکراری در استایل

یکی از جذابیت‌های استایل طباطبایی در استفاده از عناصر تکراری است. او ترسی از پوشیدن لباس‌های تکراری ندارد و این ارزشمند به‌نظر می‌رسد. در دنیای مصرف‌گرای امروز که هرروز به انواع لباس و لوازم آرایشی اضافه می‌شود، انتخاب سادگی از سوی فردی که امکانات تن‌دادن به ترندها و موج‌های پرهیاهو را دارد، جذاب و ارزشمند می‌شود.

استایل و لباس‌های طناز طباطبایی
کفش‌های تکراری

او در بسیاری از مواقع از عناصر تکراری برای استایلش استفاده می‌کند. در دو تصویر بالا می‌بینید که او صندل‌هایی تکراری پوشیده است. به‌نظر می‌رسد که طباطبایی به این صندل‌های شتری‌رنگ علاقه زیادی دارد.

۷. علاقه به کیف‌های بزرگ

لباس‌های طناز طباطبایی
کیف‌های بزرگ

کیف‌های بزرگ برای خانم‌هایی که ریزنقش نیستند، انتخاب خوبی است. البته باید در نظر بگیرید که این کیف‌ها در استایل‌های رسمی چندان جایی ندارند. طناز طباطبایی به کیف‌های بزرگ علاقه زیادی دارد. اما استفاده از آنها در موقعیت‌هایی مانند اکران‌های رسمی فیلم‌ها و یا جشنواره‌های مختلف فکر زیاد خوبی نیست.

کیف کلاچ یا کیف‌هایی کوچک با بندهای ظریف و زنجیری برای شرکت در مراسم و موقعیت‌های رسمی توصیه می‌شوند. کیف‌های بزرگ تمام استایل را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند و باعث بی‌نظمی تیپ و ظاهر رسمی می‌شوند.

انواع مدل‌های کیف کلاچ اینجاست

منفی‌۱؛ تعدد رنگ‌ها در استایل

لباس‌های طناز طباطبایی
تعدد رنگ در استایل

در انتخاب رنگ برای بخش‌های مختلف برای استایل باید دقت کنید. چطور؟ اگر می‌خواهید که استایلی چشم‌نواز داشته باشید، نباید از بیشتر از ۳ رنگ استفاده کنید. در این صورت، شاید رنگ‌ها هریک زیبا باشند یا دوتا‌دوتا با هم بخوانند اما در مجموع، استایل آشفته و نامنظم می‌شود.

این همان اشتباهی است که طناز در استایل تصویر بالا مرتکب شده است. این رنگ‌ها هریک چشم‌نواز هستند و شاید دو یا سه مورد از آنها در کنار هم ترکیب خوبی هم ایجاد کنند. با این حال، بیشترشدن تعداد رنگ‌ها از ۳ مورد، استایل را نامرتب و آشفته جلوه داده است.

منفی ۲؛ انتخاب‌های نامناسب با فرم بدن

استایل و لباس‌های طناز طباطبایی
انتخاب‌های نامناسب برای فرم بدن

یکی از عمده‌ترین اشکالات در طراحی استایل، در نظرنگرفتن هماهنگی میان فرم بدن و لباس است. طناز بالاتنه پهن و پُری دارد. انتخاب بلوزها یا مانتوهایی که در بخش یقه طرح و حجم دارند، فکر خوبی نیست. طباطبایی معمولا از شال‌های بلند هم استفاده می‌کند که آنها را روی بخش سینه و بالاتنه پهن می‌کند. این انتخاب درستی نیست.

استایل و لباس‌های طناز طباطبایی
بلوز نامناسب با فرم بدن

در تصویر بالا، تونیک یا شومیزی که به‌تن دارد، در بخش سینه مدل‌دار است. حجم زیادی که در بالاتنه ایجاد شده، تعادل را از استایل دور کرده است. اگر بلوز ساده‌تر بود، توازن بیشتری در بخش‌های مختلف استایل دیده می‌شد. شلوار هم نیاز به اتوکشی داشته تا مرتب‌تر توی پا جلوه کند.

منفی ۳؛ رعایت‌نکردن کدهای پوششی

استایل طناز طباطبایی
عدم رعایت کدهای پوششی

در جشنواره فیلم فجر سال ۱۴۰۰، طناز طباطبایی با پوشش کلاه برای سر ظاهر شد. او مدعی بود که نمی‌خواهد گریم سریال در حال ساختش (سریال یاغی) فاش شود. البته در اختتامیه جشنواره کلاه را از سر برداشت. در هر حال، شاید بهتر بود به‌دنبال راه‌های دیگری برای پنهان‌کردن گریم موهایش می‌گشت.

استایل طناز طباطبایی
طناز طباطبایی در جشنواره فجر

انتخاب کلاه بافتنی فکر خوبی نبود. کلاه بافت برای موقعیت‌های رسمی استفاده نمی‌شود. چنین بافت و مدلی مناسب استایل‌های اسپرت و حتی نیمه‌رسمی است. از آنجایی که در تصویر بالا می‌بینید، طباطبایی در اختتامیه موهایش را لو داد و البته جایزه بهترین بازیگر زن را هم از آن خود کرد.

استایل او در اختتامیه قابل‌قبول بود. طیف رنگی و تناسب بخش‌های مختلف استایل با هم مطلوب بود. شاید بهتر بود که تناسب سرشانه‌های کت اورسایزد (oversized) با شانه‌ها بیشتر رعایت می‌شد.

شما بگویید!

استایل طناز طباطبایی

با مرور استایل و لباس‌های طناز طباطبایی به این نتیجه رسیدیم که به راحتی و سادگی علاقه‌مند است. او انتخاب‌های تکراری برای پوشش خود دارد و از آرایش‌های غلیظ دوری می‌کند. درست است که استایل او بی‌نقص نیست اما سادگی‌اش به دل می‌نشیند. نظر شما چیست؟ اگر قرار باشد که یک استایل اسپرت و یک استایل رسمی برای طباطبایی طراحی کنید، چه پیشنهادهایی به او می‌دهید؟ نظرات‌تان را با ما درمیان بگذارید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های پارسا پیروزفر؛ سادگیِ ستاره‌ای بی‌سروصدا
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.