بررسی استایل و لباس‌های پارسا پیروزفر؛ سادگیِ ستاره‌ای بی‌سروصدا

اگر اهل سینما باشید حتما می‌دانید که پارسا پیروزفر از نام‌های قابل‌احترام این حرفه است. نقش‌های به‌یادماندنی و چهره جذابش از او فردی به‌یادماندنی ساخته که طرفداران زیادی دارد. در این مقاله از استایل و لباس‌های پارسا پیروزفر برایتان گفته‌ایم.

استایل و لباس‌های پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر از آن بازیگرانی است که در میان دهه‌شصتی‌ها حسابی طرفدار دارد. در سال‌های نوجوانی آدم‌های این دهه، پیروزفر از جوانان موفق و البته خوش‌سیمایی بود که به اکران هر فیلم و آمار تماشاگران هر سریالی رنگ‌ورونق می‌داد. در تمام این سال‌ها، او همچنان به فعالیت در آثاری قابل‌اعتنا و ارزشمند ادامه داده است و در دوران میانسالی هم کماکان محبوب است. این روزها او را با سریال یاغی در نقشی جالب و گریمی جذاب می‌بینیم.

پیروزفر گزیده‌کار است و حضوری تأثیرگذار دارد. این‌ها در استایلش هم دیده می‌شوند. تقریبا با هیچ نشریه و رسانه‌ای مصاحبه نمی‌کند و گاهی در جشنواره‌ها یا مراسم اکران فیلم‌ها و تئاترها دیده می‌شود. در همین حضورهای اندک هم ویژگی‌هایی خاص در استایل خود به‌نمایش می‌گذارد:

  • آراستگی و سادگی؛
  • علاقه به تیپ‌های اسپرت و راحت؛
  • پوزهای مناسب برای عکاسی؛
  • علاقه به پولوشرت؛
  • فرق بازکردن برای موها.

در ادامه به بررسی هریک از این ویژگی‌های می‌پردازیم. این نکته را هم یادآور می‌شویم که پیروزفر میل چندانی به حضور در موقعیت‌های مختلف مانند جشن‌ها و جشنواره‌ها ندارد. برای همین، بررسی استایلش تاحدی کار ساده‌ای نیست. آنچه برایتان می‌گوییم بنا به دفعات معدودی است که او در مجامع ظاهر می‌شود.

۱. آراستگی و سادگی

استایل پارسا پیروزفر
سادگی و آراستگی

درست است که پیروزفر به جز سال‌های جوانی در جشنواره‌ها و مراسم مختلف زیاد دیده نمی‌شود اما حضور اندکش در مراسم و اکران‌های سینمایی نشان می‌دهد که اهل سادگی است. این سادگی همراه با آراستگی است.

در واقع، میل به‌ساده‌بودن گاهی مرز میان بی‌توجهی به استایل و سادگی را مخدوش می‌کند. اما چنین اتفاقی برای پیروزفر نمی‌افتد. او را در استایلی ساده اما مرتب می‌بینیم. پیروزفر به‌دنبال جلب‌توجه نیست و این موضوع را در استایل پوششی و زندگی حرفه‌ای‌اش نشان می‌دهد.

۲. علاقه به تیپ‌های اسپرت و راحت

استایل و لباس‌های پارسا پیروزفر
استایل اسپرت

پیروزفر تیپ‌های اسپرت و راحت را به استایل‌های دیگر ترجیح می‌دهد. لباس‌های او راحت هستند و مشخص است که به این مقوله اهمیت زیادی می‌دهد. تی‌شرت‌ها و پولوشرت‌ها، کفش‌های اسپرت و شلوارهای کتان یا جین گویای علاقه پارسا پیروزفر به استایل‌های راحت و غیررسمی هستند.

البته سابقه حضور او در فیلم‌ها با استایل‌های رسمی در کت‌وشلوارهای اتوکشیده نشان می‌دهد که چنین استایلی هم برایش کاملا مناسب است. با این حال، او ساده‌پوش است و برخلاف بسیاری از هنرپیشه‌ها تمایلی به جلب‌نظر دوربین‌ها به سمت خودش ندارد.


حتما بخوانید: بررسی لباس‌ها و استایل لیلا حاتمی؛ بازیگر مینیمال‌پسند سینمای ایران

۳. پوزهای مناسب برای عکاسی

تیپ و استایل پارسا پیروزفر
پوزهای مناسب

یکی از شاخصه‌های بازیگران حرفه‌ای توجه به ایست و زبان بدنشان است. پیروزفر از آن هنرپیشه‌هایی است که سابقه زیادی در دنیای تئاتر دارد. برای همین، عجیب نیست که با بدنش کاملا راحت است و می‌تواند ژست‌های مناسبی مقابل دوربین‌ها بگیرد.

حرفه‌ای‌بودن باعث شده که همان حضورهای اندک این هنرپیشه دوست‌داشتنی هم اثرگذار شود. تصاویری که از او به ثبت رسیده‌اند، عکس هنرپیشه‌ای کاربلد را نشان می‌دهند که می‌داند چطور بایستد، ژست بگیرد و اگر بخواهد نگاه‌ها را به سمت خود خیره کند.

بخش مهمی از خوش‌استایل‌شدن هم همین است. یعنی اگر بدانید که چطور بایستید، ژست بگیرید و زبان بدنتان با اعتماد‌به‌نفس باشد، هرچه که بپوشید، بسیار خوش‌استایل‌تر خواهید شد.

۴. علاقه به پولوشرت

استایل پارسا پیروزفر
علاقه به پولوشرت

پولوشرت‌ها لباس‌هایی بسیار کاربردی‌اند. با وجود چند مورد از آنها در کمد لباس‌ها می‌توانید استایل‌های راحت و متنوعی برای خودتان ترتیب بدهید. اگرچه این لباس‌ها در دسته اسپرت قرار می‌گیرند اما ست‌کردنشان با شلواری نیمه‌رسمی هم فکر خوبی است.

حتی گاهی زیر پالتوهای رسمی یا کت‌های اسپرت هم ترکیب خوبی به‌وجود می‌آورند. پارسا پیروزفر به پولوشرت‌ها علاقه زیادی دارد. او در استایل‌های مختلف از این لباس‌ها استفاده می‌کند. رنگ‌های موردعلاقه‌اش هم سورمه‌ای، بنفش و طیفی از صورتی‌اند.

انواع مدل‌های پولوشرت اینجاست

۵. فرق بازکردن برای موها

بررسی استایل و لباس‌های پارسا پیروزفر
پیروزفر در سال‌های جوانی در جشن حافظ

از گذشته‌های دور تاکنون، استایل موی پیروزفر تقریبا ثابت مانده است. او به مدل فرق از وسط یا کنار علاقه دارد که البته این موضوع تاحد زیادی به‌واسطه داشتن موهایی لخت است. به‌خاطر برخورداری از موهایی پرپشت، پیروزفر امکان امتحان‌کردن استایل‌های موی دیگری را هم دارد. با این حال، در بیشتر مواقع او را با فرقی از وسط یا کنار می‌بینیم.

این مدل موی کلاسیک یادآور قهرمان‌های فیلم‌های سال‌های دور است. همان شخصیت‌های اتوکشیده‌ای که با بارانی‌های بلند و نزاکتی بی‌نظیر دل تماشاچیان را می‌ربودند و در خاطرشان ماندگار می‌شدند؛ مثل آلن دلون.

استایل پیشنهادی برای پارسا پیروزفر

استایل پارسا پیروزفر
استایل کلاسیک، پیروزفر در صحنه‌ای از یک تئاتر

پیروزفر نقش‌های رنگارنگی را در کارنامه بازیگری‌اش دارد؛ از شخصیت به‌یادماندنی او در فیلم مرسدس مسعود کیمیایی تا نقش چشم‌گیرش در سریال در چشم‌باد، بازی در سریال در پناه تو و… . او در فیلم‌ها و تئاترهای مختلف استایل‌های متنوعی برای چهره-مو و پوشش خود امتحان کرده است.

به‌نظر می‌رسد که از میان همه، استایل کلاسیک با ویژگی‌های ظاهری او در تناسب بیشتری است. منظور از استایل کلاسیک چیست؟ این سبک‌وسیاق برای استایل به‌گونه‌ای است که هیچ‌گاه کهنه و قدیمی نمی‌شود. لباس‌های این سبک ساده اما خوش‌دوخت و خوش‌برش هستند. رنگ لباس‌های استایل کلاسیک معمولا خنثی است و امکان ست‌شدن با تیپ‌ها و رنگ‌های مختلف دارد.

انواع کت رسمی مردانه اینجاست

استایل پیروزفر
پارسا پیروزفر در نمایی از سریال سفر سبز

کت‌وشلوارهای خوش‌دوخت و خوش‌برش، پیراهن‌های مردانه سفید یا به‌رنگ‌های خنثی نظیر بژ و طوسی هم از جمله مواردی هستند که در این سبک استفاده می‌شوند. کت‌های چرمی، شلوارهای مردانه و کفش‌های رسمی یا لوفرها هم از جمله عناصر استایل کلاسیک‌اند.

این استایل با ظاهر پیروزفر هم‌خوانی زیادی دارد. شاید متانت رفتار و آرامشی که از او می‌بینیم، یکی از دلایل مناسب به‌نظررسیدن این سبک پوششی برای او است. شما با ما موافق هستید؟

مدل‌های پیراهن مردانه رنگ روشن

در آخر

با بررسی استایل و لباس‌های پارسا پیروزفر به این نتیجه می‌رسیم که با بازیگری ساده‌پوش روبه‌رو هستیم که مایل نیست زیر نگاه رسانه‌ها و مردم باشد. او همیشه آراسته است و به تیپ‌های اسپرت علاقه دارد و به‌رغم اینکه سیما و صورت مناسبی برای امتحان‌کردن هر نوع استایلی دارد، همچنان به رویه خود ادامه می‌دهد. او بازیگر محبوب و کاربلدی است و البته سلیقه‌ پوششی‌اش هم قابل‌احترام است. اگر از شما بخواهند که برای حضور در جشنی مهم برای پیروزفر استایلی طراحی کنید، پیشنهادهایتان چه خواهد بود؟ برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های آناهیتا درگاهی؛یک تیپ خاص شخصی
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. الهه آقامحمدی می‌گوید

    بسیار عالی ،ممنونم ،مطالب جالب ومفیدی ارائه کردید ،با توجه به اینکه کارشناسی طراحی ودوخت دارم ومهمتر اینکه احترام بسیاری برای آقای پارسا پیروز فر قائل هستم ،لذت بردم از مطالبی که در خصوص استایل وپوشش آقای پارسا خوندم ،چقدر ایشون جذاب در عین حال ساده پوش هستند من به شخصه عاشق سبک بازیگری آقای پیروز فر در سریال یاغی شدم ،در این سریال خوش درخشیدند ،آرزو میکنم در تمام مراحل زندگیشون سلامت ،پایدار وموفق وموئد باشند .

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      سلام الهه جان. خیلی ممنون بابت کامنتتون.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.