بررسی استایل شهاب حسینی؛ از علاقه به پیراهن سفید مردانه تا آشفتگی در استایل

شهاب حسینی بازیگر خوبی است. موفقیت‌های بین‌المللی و ملی او در کنار آثار به‌یادماندنی فراوانی که بازی کرده است، او را در ذهن‌ها ماندگار می‌کنند. اما در زمینه استایل چطور عمل می‌کند؟ بیایید نگاهی به استایل و لباس‌های شهاب حسینی داشته باشیم.

نگاهی به استایل‌ و لباس‌های شهاب حسینی؛ اسمارت کژوال یا اسپرت‌پوشی هوشمندانه

استایل شهاب حسینی
شهاب حسینی

اسمارت‌کژوال (Smart casual) سبکی از پوشش اسپرت است که با کمک‌گرفتن از عناصری رسمی مانند کت‌ یا کفش‌های لوفر (کالج) سعی می‌کند برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی مناسب باشد. ترجمه این سبک استایل در فارسی معادل ظاهر غیررسمی هوشمندانه می‌شود.

واقعا هم نوعی هوشمندی در چنین سبکی از پوشش وجود دارد. هم راحتی و رهایی تیپ اسپرت را دارد و هم آراستگی کلاسیکی را از تیپ‌های نیمه‌رسمی و رسمی وام می‌گیرد. شهاب حسینی به این استایل علاقه زیادی دارد. او در بیشتر موقعیت‌های رسمی و غیررسمی چنین تیپی را برای خودش انتخاب می‌کند. البته در موقعیت‌های رسمی چنین انتخابی جای بحث دارد.

در سِت‌کردن استایل‌های اسمارت کژوال او هم می‌توانیم به شاخصه‌های زیر برسیم:

  • علاقه به پیراهن سفید مردانه؛
  • استفاده از کت‌های اسپرت؛
  • انتخاب ته‌ریش برای استایل مو و صورت؛
  • شلوار جین‌های راسته؛
  • پوشیدن کاپشن چرمی.

شهاب حسینی اندام نسبتا خوبی دارد و از بازیگران خوش‌قیافه سینمای ایران است. او می‌تواند با کمی دقت بهترین استایل‌ها را برای خود تدارک ببیند اما گاهی به‌طور آشکار از انتخاب‌های مناسب به‌دور است. شاید اگر با استایلیست‌ها مشورت کند، نتیجه بهتری بگیرد. از خطاهای او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رعایت‌نکردن کدهای پوششی؛
  • بی‌توجهی به آراستگی و نظم لباس.

ابتدا از شاخصه‌های استایل و لباس‌های شهاب حسینی برایتان می‌گوییم و بعد به‌سراغ نکات قابل‌نقد تیپ او می‌رویم. آماده‌اید؟

۱. علاقه به پیراهن سفید مردانه

لباس‌های شهاب حسینی
پیراهن سفید در استایل

یکی از اصلی‌ترین عناصر استایل‌های کلاسیک، پیراهن سفید مردانه است. وقتی پای این لباس به استایل‌های غیررسمی باز می‌شود، امکان تدارک‌دیدن تیپ اسمارت کژوال بسیار جذابی فراهم می‌شود.

شهاب حسینی هم معمولا از پیراهن‌های سفید استفاده می‌کند. انتخاب خوبی است! این پیراهن‌ها در همراهی با کت‌وشلوارهای رسمی که گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. برای همراهی با شلوارهای جین و کت‌های اسپرت هم می‌توان روی آنها حساب کرد.

شهاب حسینی معمولاً دکمه‌های بالایی پیراهنش را باز می‌گذارد. خب! این هم ایده‌ای است و می‌تواند جذاب هم باشد. اما اگر قرار است که کت‌وشلواری رسمی با پیراهنی سفید و دکمه‌های باز پوشیده شود، نمره منفی می‌گیرد. چنین اقدامی برای استایل‌های اسپرت و نیمه‌رسمی پیشنهاد می‌شود.

انواع پیراهن سفید مردانه اینجاست

۲. استفاده از کت‌های اسپرت

استایل و لباس‌های شهاب حسینی
کت‌های اسپرت در استایل حسینی

کت‌های اسپرت از آن لباس‌های بسیار کاربردی هستند که وجودشان در کمد لباس‌ها توصیه می‌شود. شهاب حسینی هم از این کت‌ها زیاد استفاده می‌کند. اندام متناسب حسینی به او این اجازه را می‌دهد که کت‌ها جلوه بسیار خوبی در اندامش پیدا کنند. ست‌کردن این کت‌ها با پیراهن‌هایی مردانه و شلوار جین، تیپ‌هایی اسمارت کژوال مناسبی برای حسینی می‌سازند.

مدل‌های کت تک مردانه

۳. انتخاب ته‌ریش برای آرایش صورت

استایل و لباس‌های شهاب حسینی
ته‌ریش برای آرایش صورت

ته‌ریش یکی از جذاب‌ترین مدل‌هایی است که آقایان برای آرایش موهای صورت در نظر می‌گیرند. این مدل با صورت حسینی هم هماهنگی زیادی دارد. اما شاید گاهی بهتر است که با صرف دقت بیشتر در اصلاح، ته‌ریش منظم‌تری روی صورت داشته باشد.

برای مثال، در تصویر بالا شاهد حضور حسینی در جشنواره کن هستید. او در این جشنواره، جایزه مهمی را از آن خود کرد و از جشنواره نمره عالی گرفت. با این حال، نمره استایل و آرایش مو و محاسن او به‌اندازه نخل‌ طلایی بالا نبود. کمی آراستگی بیشتر باید چاشنی استایل او می‌شد.

۴. شلوارهای جین راسته

استایل شهاب حسینی
شلوار جین راسته

شلوارهای جین راسته از عناصر موردعلاقه حسینی هستند. او هم در جشنواره‌ها و موقعیت‌های رسمی این شلوارها را با کتی اسپرت همراه می‌کند و هم در موقعیت‌های غیررسمی. او به برش‌های راسته و مدل‌های کلاسیک شلوار جین علاقه دارد.

در میان انتخاب‌هایش خبری از شلوارهای ترندی مانند خمره‌ای‌ها یا شلوارهای فیت نیست. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است چون انواع شلوار با اندام شهاب حسینی هماهنگی دارند. ولی شاید بهتر باشد که حسینی آراستگی لباس را هم در ظاهرشدن در مجامع عمومی بیشتر در نظر بگیرد. پوشیدن شلواری که از فرم آراسته‌اش خارج شده، برازنده شرکت در موقعیت‌های مختلف نیست.

محبوب‌ترین شلوار جین‌های مردانه

۵. پوشیدن کت چرمی

استایل و لباس‌های شهاب حسینی
کاپشن چرمی

کت‌های چرمی هم از لباس‌هایی هستند که در تیپ‌ها و استایل‌های مختلف شهاب حسینی زیاد دیده می‌شوند. این کاپشن‌ها هم بی‌دردسر می‌توانند تیپ خوبی برایتان بسازند. البته باید در انتخاب مدل و جنس دقت کنید.

اگر به سراغ چرم‌های مصنوعی می‌روید، یادتان باشد که کیفیت تولید بسیار مهم است. در صورت نبود کیفیت در جنس چرم مصنوعی و دوختش، نتیجه بسیار نامطلوب از کار درمی‌آید. کاپشن‌های شهاب حسینی خوش‌دوخت و خوش‌جنس هستند.

مدل‌های کت چرم مردانه

منفی ۱؛‌ رعایت‌نکردن کدهای پوششی

استایل شهاب حسینی
حسینی در فوتوکال جشنواره کن

متأسفانه، هنرپیشه‌های وطنی در حضور در جشنواره‌های فرنگی زیاد خوب ظاهر نمی‌شوند. محدودیت‌ها و چارچوب‌ها برای انتخاب از یک سو دست‌شان را می‌بندد و مشورت‌نکردن با استایلیست‌های خبره هم از سوی دیگر مانع از درخشیدن استایل آنها می‌شود.

برای مثال، شهاب حسینی در مراسم فوتوکال جشنواره کن فرانسه با کت‌وشلواری بسیار رسمی ظاهر شد. این استایل مخصوص مراسم غیررسمی فوتوکال و مصاحبه مطبوعاتی نیست. او باید از استایلی اسمارت کژوال استفاده می‌کرد؛ همان استایلی که همیشه با آن ظاهر می‌شود.

منفی ۲؛ بی‌توجهی به آراستگی و نظم لباس

ظاهر و لباس‌های شهاب حسینی
شهاب حسینی در جشنواره فیلم فجر

آراستگی لباس‌ها شامل بهره‌مندی از اتوکشی خوب می‌شود. شلوارهای جین هم برای استفاده در مراسم و موقعیت‌های رسمی نباید زانوزدگی داشته باشند. شهاب حسینی در تصویر بالا به هیچ‌یک از این نکات دقت نکرده است.

کت به‌طور واضحی اتو نشده و شلوار هم ایست خوبی در پا ندارد. در این جشنواره، حسینی یکی از داوران بود و به‌نظر می‌رسد که اصلا به استایلش توجهی نداشته است. کسی که در جایگاه مهم یک جشنواره رسمی حضور دارد، باید در انتخاب پوشش دقت بیشتری به‌خرج بدهد. قبول دارید؟

شما بگویید

استایل و لباس‌های شهاب حسینی را مرور کردیم. او به تیپ‌های اسپرت و نیمه‌رسمی علاقه‌مند است. البته در اجرای درست این سبک نیاز به دقت بیشتری دارد. مهم‌ترین چیزی که باید در نظر بگیرد، رسیدگی به آراستگی بیشتر عناصر مختلف استایلش است. برای مثال، با اتوکشی درست لباس‌ها، نمره‌اش چندین برابر خواهد شد.

نظر شما چیست؟ از استایل حسینی خوشتان می‌آید؟ اگر قرار باشد که چند ایراد از او بگیرید یا از او تعریف کنید، چه نکاتی به ذهنتان می‌رسد؟ فکر کنید که استایلیست شهاب حسینی هستید و می‌خواهید برای او لباسی مخصوص حضور در جشنواره اسکار طراحی کنید. چه پیشنهادی دارید؟


در ادامه بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های ترانه علیدوستی؛ سادگی جذاب و چشم‌نواز
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
۱ دیدگاه
  1. . می‌گوید

    به نظر من هم مرتبه هم قشنگ و جذاب

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.