بررسی استایل و لباس‌های المیرا دهقانی؛ ساده و گاهی ناهماهنگ

المیرا دهقانی بازیگر جوانی است که در چند سال اخیر در سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی زیاد دیده می‌شود. به‌نظر می‌رسد که در بازی مصمم است؛ سبک‌وسیاقی مخصوص به‌ خود دارد و هدف‌مند است. در استایلش هم شاهد همین ماجرا هستیم. اجازه بدهید که درباره استایل و لباس‌های المیرا دهقانی بیشتر بگوییم.

استایل و لباس‌های المیرا دهقانی؛ ساده با امکان بهتر شدن

المیرا دهقانی
المیرا دهقانی

پیش‌تر به این اشاره کردیم که المیرا دهقانی بازی مصممی از خود ارائه می‌دهد. منظور چیست؟ یعنی اعتمادبه‌نفس خوبی دارد و هدف‌مند به اجرای نقش‌هایش مشغول است. چنین رفتاری در پوشش او هم نمود پیدا می‌کند. استایل او ایراداتی دارد اما با اعتمادبه‌نفس این استایل را پیگیری می‌کند و در موقعیت‌های مختلف به آن پایبند است.

او ساده‌پوش است و به نظر نمی‌رسد که به برندها و مزون‌های معروف تعلق خاطری داشته باشد. گاهی هم انتخاب‌هایی خاص و متمایزکننده دارد. عناصر خاص انتخابی‌اش هم با اجرایی ساده در تیپ نمایان می‌شوند.

با نگاهی به استایل‌های دهقانی به چند ویژگی شاخص درباره تیپ و ظاهرش می‌رسیم:

  • علاقه به تمایز در عین سادگی؛
  • تلفیق عناصر رسمی و اسپرت؛
  • موهای مجعد و آرایش مختصر؛
  • استفاده از روسری؛
  • میل به سادگی و راحتی.

بعد از اینکه موارد بالا را بررسی کردیم از نکاتی درباره استایل و لباس‌های المیرا دهقانی هم خواهیم گفت که جای ارتقا دارند. چه ایراداتی؟

  • بی‌توجهی به کدهای پوششی؛
  • انتخاب ساختارهای نامنظم و غیریکپارچه؛
  • نبود هماهنگی در بخش‌های مختلف استایل.

۱. علاقه به تمایز در عین سادگی

استایل المیرا دهقانی
علاقه به خاص‌بودن در عین سادگی

دهقانی از تفاوت و تمایز خوشش می‌آید. درست است که بیشتر مواقع، ساده است اما این سادگی حرف دارد. عناصری در استایلش وجود دارند که نشان می‌دهند، انتخابش سادگیِ متمایز است. منظور چیست؟ یعنی سعی دارد که با لباس‌های ساده اما عناصری خاص بیشتر دیده شود.

در تصویر بالا او را با لباس‌هایی ساده می‌بینید. استایل منهای بخش پوشش سر بسیار ساده است و انگار استایلی خیابانی برای خود تدارک دیده اما کلاه خاص است. نظرتان درباره این استایلش چیست؟ با کلاه موافق هستید؟

۲. تلفیق عناصر رسمی و اسپرت

استایل و لباس‌های المیرا دهقانی
استایل تلفیقی

در بررسی استایل و لباس‌های المیرا دهقانی هم عناصری اسپرت را می‌بینیم و هم کلاسیک و رسمی. برای مثال، در تصویر بالا او از کیفی اسپرت در استایلی استفاده کرده که تقریباً رسمی به‌نظر می‌رسد.

مانتو و روسری برای استایلی کاملاً رسمی قابلیت استفاده دارند. شلوار پارچه‌ای است و ترکیب رنگ نخودی و مشکی هم حالتی رسمی به تیپ نهایی داده‌اند. با این حال، کیف حالتی اسپرت و دانشجویی دارد.


حتما بخوانید: همه‌چیز درباره استایل کلاسیک؛ شیک و همیشه جذاب باشید

۳. موهای مجعد و آرایش مختصر

لباس‌ها و استایل المیرا دهقانی
موهای مجعد و آرایش ساده

به نظر می‌رسد که المیرا دهقانی به موهای مجعد علاقه زیادی دارد. در بسیاری از موقعیت‌ها با این مدل از مو ظاهر می‌شود. موهای فر و تاب‌دار با صورتش در هماهنگی است. به‌اصطلاح خودمانی این مدل مو به او می‌آید.

سبک دهقانی در آرایش هم دنبال‌کردن سادگی است. هیچ‌گاه او را با آرایش غلیظ نمی‌بینیم. حتی گاهی می‌شود احساس کرد که چندان حرفه‌ای هم آرایش نمی‌کند و در نهایت سادگی، چهره زیباش را کمی پررنگ و لعاب‌تر می‌کند و بس!

۴. استفاده از روسری

استایل و لباس‌های المیرا دهقانی
علاقه به روسری

مدتی است که استفاده از روسری، آن هم در ابعاد کوچک بسیار مد شده است. المیرا دهقانی هم از این ترند (trend) استقبال می‌کند. روسری با صورت خوش‌زاویه او در هماهنگی است. در تصویر بالا او را با یک روسری کوچک می‌بینید که به ظرافتش اضافه کرده است.

روسری می‌تواند استایلتان را کمی به حالت رسمی نزدیک‌تر کند. البته امکان استفاده از آن در تیپ‌های غیررسمی هم وجود دارد؛‌ به‌ویژه همین روسری‌های کوچکی که ترند شده‌اند. بستن این روسری‌ها روی موها و از پشت سر هم ایده جذابی است و می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها تیپ‌تان را خاص و زیبا کند.

انواع مدل روسری قواره کوچک

۵. میل به سادگی و راحتی

تیپ المیرا دهقانی
سادگی المیرا دهقانی

سادگی و راحتی در لباس‌های المیرا دهقانی زیاد به چشم می‌آیند. استایل او چیزی نزدیک به تیپ‌های دانشجویی است. کمی به سمت نوجوانانه‌شدن متمایل است و سادگی محیط‌هایی مانند دانشگاه و خیابان.

جنس لباس‌ها و طرحشان معمولاً راحت هستند. اینکه دهقانی در موقعیت‌های بسیار رسمی هم از استایل‌های ساده و راحت استفاده می‌کند، نشان می‌دهد که این ویژگی‌های استایل برایش خیلی مهم‌اند.

منفی یک؛ بی‌توجهی به کدهای پوششی

استایل المیرا دهقانی
رعایت‌نکردن کدهای پوششی

دهقانی پای‌بند کدهای پوششی یا به‌قول فرنگی‌ها درس‌کد (dress code) نیست. شاید بگویید که هرکس مختار و آزاد است که برای پوشش خود تصمیم بگیرد. حرفی نیست اما از قدیم گفته‌اند که هر سخن جایی و هر حرف مکانی دارد.

وقتی قرار است که در مهم‌ترین جشنواره سینمایی سال شرکت کنید، بهتر است که رسمی بپوشید و منظم.

تیپ المیرا دهقانی

المیرات دهقانی در جشنوارهبا مطرح‌کردن این نکته منفی از استایلش به اهمیت وجود استایلیست یا دست‌کم مطالعه درباره این مقوله برای هنرمندان و افراد مشهور اشاره می‌کنیم. حیطه‌هایی که انتزاعی‌اند و به خلاقیت مربوط می‌شوند، از سوی بیشتر افراد جدی گرفته نمی‌شوند.

همه فکر می‌کنند که خودشان می‌توانند استایلیست باشند یا اظهارنظر درباره مدوفشن کاری ندارد. اما این‌طور نیست. همین طرز تفکر است که باعث می‌شود، بسیاری از افراد مشهور و به‌ویژه سینمایی‌ها در ایران، در موقعیت‌های مختلف با استایل خوبی ظاهر نشوند.

منفی دو؛ انتخاب ساختارهای نامنظم و غیریکپارچه

لباس‌های المیرا دهقانی
استایل نامتناسب

طراحی مد و لباس در دهه‌های اخیر بسیار متنوع شده است. طراحان زیادی هستند که دوست دارند، قالب‌های کلیشه‌ای را بشکنند و با تغییر ساختارها به مدل‌های خاص و متفاوتی برسند. اما اگر اجرای ایده‌های خلاقانه در چارچوبی منظم و متناسب صورت نگیرد، خروجی چشم‌نوازی ایجاد نخواهد شد.

در بررسی استایل و لباس‌های المیرا دهقانی هم چنین چیزی مشهود است. او گاهی به‌سراغ انتخاب‌هایی ساختارشکنانه می‌رود اما اجرای نهایی لباس‌ها و استایل چندان گیرا و چشم‌نواز از کار درنمی‌آید. در تصویر بالا شاهد استایلی هستیم که ساختار نامشخصی دارد. از نظر دوخت و تناسب اجزای بخش‌های مختلف تیپ هم توازن و هماهنگی دیده نمی‌شود.

منفی سه؛ نبود هماهنگی در بخش‌های مختلف استایل

المیرا دهقانی
آشفتگی در استایل

بخش‌های مختلف استایل که با هم در هماهنگی نباشند، خوش‌پوشی به‌خطر می‌افتد. متأسفانه، گاهی شاهد این مشکل در استایل و لباس‌های المیرا دهقانی هستیم. برای مثال به تصویر بالا نگاه کنید. شلواری با جنسی نازک در استایلی زمستانی استفاده شده است. ضمن اینکه آراستگی آن هم کمی مشکل دارد و نسبت به بوت‌ها خوب قرار نگرفته است.

استفاده از کت، جلیقه یا کاپشنی ضخیم (ماهیت لباس مشخص نیست) زیر یک بارانی هم انتخاب درستی به‌نظر نمی‌رسد. در خروجی کلی استایل هم شاهد اندکی آشفتگی هستیم. حتی همین تیپ هم با اضافه‌کردن کمی آراستگی به بخش‌های مختلف می‌توانست چشم‌نوازتر باشد.

انواع مدل مانتو کتی اینجاست

در آخر

بررسی استایل و لباس‌های المیرا دهقانی
المیرا دهقانی

المیرا دهقانی هنرپیشه مسلط و هدف‌مندی است. چهره و اندام مناسبی هم دارد. با بررسی استایلش به این نتیجه می‌رسیم که نوعی سادگی و رهابودن را انتخاب می‌کند. او مسیری را برای پوشش انتخاب می‌کند که دوست دارد و با آن راحت است. با این حال اگر کمی دقت بیشتری به‌خرج بدهد، از نقطه‌نظر مدوفشن می‌تواند حضور تأثیرگذارتری در موقعیت‌های مختلف داشته باشد.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل بهنوش طباطبایی؛ آراستگی به‌همراه اشتباهات کوچک
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.