اصول آرایش برای چشم ریز؛ ۱۰ ترفند ساده و موثر

درشت نشان دادن چشم‌های ریز با آرایش بسیار ساده است. در این مقاله از «منومد»، برایتان تمام ترفندهای آرایش برای چشم ریز را آموزش داده‌ایم.

۱۰ ترفند آرایش برای چشم‌های ریز

۱. زیرسازی آرایش را انجام دهید

زیرسازی

اولین قدم برای آرایش چشم‌ها یا به‌طور کلی آرایش صورت، زیرسازی است. بیشتر افراد به دلیل تیرگی‌ها یا پف زیر چشم و البته نقص‌های دیگر پوستی مجبور هستند، از کانسیلر استفاده کنند. البته اگر زیر چشم‌تان تیره نیست و هیچ نقص دیگری ندارد، می‌توانید از این مرحله عبور کنید.

برای این‌ کار ابتدا با کمک برس یا با انگشت اشاره و ضربات ملایم، کانسیلر به زیر چشم‌تان بمالید. هرگز کانسیلر را روی پوست نکشید. ابتدا به صورت نقطه‌ای آن را قرار دهید و سپس با ضربات ملایم آن را پخش کنید.

رنگی هم که انتخاب می‌کنید مهم است. مراقب باشید رنگ مورد استفاده مناسب پوست‌تان باشد. اگر زیر چشم‌تان تیره است باید کانسیلر را زیر چشم‌ها و مثلثی‌شکل با ضربات ملایم بزنید. مراقب باشید که کانسیلر خیلی نزدیک خط پایینی مژه چشم‌تان نرود تا موقع آرایش چشم با مشکل مواجه نشوید.

پف زیر چشم‌تان را هم می‌توانید با ترفندهای آرایشی محو کنید. در واقع پف چشم، چشم‌های فرد را حتی کوچکتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.  البته گاهی‌اوقات فقط خستگی و کم‌خوابی موجب پف چشم می‌شوند که موقتی هستند. بنابراین اگر می‌دانید پف زیر چشم‌تان به دلیل خستگی است، می‌توانید با کمپرس آب سرد پیش از آرایش آن را برطرف کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کمپرس آب سرد یا یخ را روی پف زیر چشم‌تان بگذارید تا پف از بین برود.

انواع کانسیلر اینجاست

۲.  از پرایمر چشم استفاده کنید

پرایمر

با استفاده از برس یا انگشت اشاره‌تان، کمی از پرایمر به روی پلک‌تان بمالید. می‌توانید از پرایمرهایی استفاده کنید که مخصوص چشم تولید شده‌اند (این پرایمرها باعث می‌شوند، آرایش‌تان ماندگاری بیشتری داشته باشد). اما اگر پرایمر در دسترس نداشتید می‌توانید لایه‌ای نازک از کرم مخصوص چشم یا کانسیلر به پلک‌تان بمالید.

انواع پرایمر چشم اینجاست

۲. برای زیرسازی آرایش پلک، سایه بزنید

سایه چشم

اکنون روی پلک چشم‌تان سایه‌ای مناسب رنگ پوست‌تان بزنید. رنگ سایه چشم معمولا روشن تا متوسط است. البته یادتان باشد که سایه‌های روشن، چشم را درشت‌تر و سایه‌های تیره، چشم را کوچک‌تر نشان می‌دهند. با استفاده از برس مخصوص، سایه چشم به روی پلک‌تان سایه بزنید. مراقب باشید که مقدار بسیار کمی سایه روی پلک بمالید. اگر در گوشه‌های چشم‌تان سایه روشن‌تر بمالید، چشم‌هایتان را بازتر و در نتیجه بزرگتر نشان می‌دهد.

پرفروش‌ترین سایه‌های چشم

۳. سایه هایلایتر (برجسته‌کننده) استفاده کنید

هایلایتر

پس از زدن سایه چشم برای زیرسازی، اکنون از سایه‌ای استفاده کنید که پلک چشم را برجسته‌تر نشان می‌دهد. سایه‌های هایلایت معمولا روشن‌تر هستند و البته می‌توانید از روشن‌ترین رنگ سایه موجود در سایه‌های سه‌گانه چشم استفاده کنید. سایه را از گوشه چشم شروع کنید و کل پلک را تا استخوان ابرو سایه بزنید. این ترفند باعث می‌شود چشم‌هایتان درشت‌تر به نظر برسد.

انواع سایه هایلایتر

۴. از کانتور کمک بگیرید

کانتور

سایه کانتور را از گوشه چشم شروع کنید و به سمت بیرون بروید تا به شکل دلخواه برسید. کانتور معمولا رنگی تیره‌تر دارد و چشم را کاملا برجسته می‌کند. بهتر است برای کانتور از برس‌های کوچک‌تر استفاده کنید تا رنگ به‌شکلی متمرکز‌تر روی پلک‌تان بنشیند. برای اینکه چشم‌تان درشت‌تر دیده شود، بهتر است با استفاده از کانتور طرحی از حرف لاتین «V» در گوشه چشم‌تان بکشید.

انواع کانتور اینجاست

۵. سایه چشم را ترکیب کنید

ترکیب سایه چشم

اکنون با استفاده از برس بزرگ سایه چشم تمام رنگ‌ها و سایه‌هایی را که روی چشم زده‌اید، با یکدیگر به‌خوبی ترکیب کنید. این کار باعث می‌شود که خطوط برجسته و زمخت سایه روی چشم محو شوند و آرایش‌تان طبیعی‌تر به نظر برسد.

نکته۱:  برای سایه زدن چشم‌ها می‌توانید از چند رنگ مختلف استفاده کنید تا چشم‌ها را درشت‌تر نشان دهید. مثلا ابتدا سایه‌ای روشن روی پلک‌تان بمالید و سپس خط چشم آبی رنگ روی پلک و نزدیک مژه بالایی بکشید. با این کار چشم‌ها برجسته و درشت‌تر دیده می‌شوند.

نکته۲: وقتی صحبت از رنگ سایه چشم می‌شود علاوه‌بر پوست باید به رنگ چشم‌ها هم توجه شود. به‌طور کلی بهترین رنگ سایه چشم، رنگی است که یا مکمل رنگ چشم باشد یا کاملا متضاد آن باشد.

رنگ سایه چشم مناسب چشم‌ها از هر رنگی

بسیار مواقع خانم‌ها مرتکب این اشتباه که آرایش چشم خود را با رنگ لباس‌شان هماهنگ کنند می‌شوند. اما توصیه می‌کنیم  هرگز از این مد مصنوعی پیروی نکنند، چراکه ممکن است چشم‌هایتان را زیبا نشان ندهد.

به‌جای این کار باید چشم‌هایتان را متناسب با رنگ مو و چشم‌ها آرایش کنید تا زیبایی‌شان مصنوعی به نظر نیاید. برای این منظور استفاده از سایه چشم با رنگ مناسب مهم است و یادتان باشد که حتما نباید رنگ سایه با رنگ چشم‌هایتان یکی باشد. مثلا، اگر چشم‌هایتان آبی است و سایه آبی رنگ انتخاب کنید، چشم‌هایتان گود و کدر به نظر خواهد آمد. باید سایه‌ای انتخاب کنید که رنگ آن مکمل رنگ چشم‌هایتان باشد.

در ادامه رنگ مناسب سایه چشم افراد با رنگ چشم‌های مختلف را آورده‌ایم:

چشم‌های آبی

رنگ آبی از خانواده رنگ‌های سرد است. بنابراین برای ایجاد کنتراست و برجسته‌ نشان دادن چشم‌هایتان باید از رنگ‌های گرم استفاده کنید. اگر رنگ چشم‌هایتان آبی زیباست، باید از سایه‌های چشم با رنگ‌های خاکی، خاکستری یا خاکستری متمایل به قهوه‌ای استفاده کنید و برای درخشان‌تر نشان دادن آنها سایه‌هایی به رنگ صورتی یا صورتی متمایل به قرمز به‌کار برید. می‌توانید از سایه‌های ملایم‌تری مانند مرجانی و رنگ شامپاین استفاده کنید. این رنگ‌ها نور و درخشش موجود در عنبیه چشم را به خود می‌گیرند و آن را پخش نمی‌کنند. به همین دلیل چشم‌ها برجسته‌ و جذاب‌تر دیده می‌شوند.

چشم‌های سبز

اگر چشم‌هایتان سبز است، سایه چشم بنفش، ارغوانی، یاسی، بنفش متمایل به ارغوانی و آلویی مناسب چشم‌هایتان است. اگر می‌خواهید ظاهری متفاوت داشته باشید، ‌سایه قهوه‌ای رنگ انتخاب و روی آن از رنگ‌های برنزی و طلایی استفاده کنید.

از طرفی به علت اینکه چشم‌هایتان روشن هستند، به رنگ‌های زنده برای برجسته کردن آنها نیازی ندارید. همچنین از سایه‌های سرد مانند آبی چشم‌هایتان را رنگ‌پریده و خسته نشان می‌دهد. برای پایان کار آرایش چشم‌‌هایتان هم از خط چشم و ریمل قهوه‌ای به جای مشکی استفاده کنید.

البته از میان رنگ‌ها، آلویی بهترین رنگ برای چشم‌های سبز است. زیرا چشم‌ها را سرزنده‌تر نشان می‌دهد. همچنین استفاده از رنگ بنفش تیره هم خوب است و می‌تواند مانند رنگ آلویی اثر خوبی روی چشم‌هایتان داشته باشد.

چشم‌های قهوه‌ای روشن‌

چشم‌های قهوه‌ای درست مانند یک بوم نقاشی خالی می‌مانند که هر رنگی را می‌توانید با خیال راحت روی آن بکشید. افرادی که چشم قهوه‌ای دارند تقریبا می‌توانند از هر رنگ سایه چشم استفاده کنند. رنگ‌های گرم مانند طلایی یا قهوه‌ای متمایل به قرمز به چشم‌هایتان عمق بیشتری می‌دهد. اگر می‌خواهید نگاه جذاب و بسیار زیبایی داشته باشید، به سراغ رنگ‌های تیره‌تر بروید.

رنگ‌های صورتی و سبز، چشم‌هایتان را به‌خوبی نمایان و برجسته می‌کنند. اگر رگه‌هایی از رنگ متالیک هم روی سایه بمالید، چشم‌هایتان را درخشان‌تر نشان می‌دهد.

البته بهتر است از رنگ قهوه‌ای استفاده نکنید، زیرا چشم‌هایتان را مات و کدر نشان می‌دهد.

چشم‌های عسلی

وقتی صحبت از رنگ سایه برای چشم‌ها به حساب می‌آید، چشم‌های عسلی بهترین هستند. رنگ این چشم‌ها بین سبز و قهوه‌ای است که می‌توان رنگ‌های مناسب این دو رنگ چشم را استفاده کرد.

اگر می‌خواهید تن طلایی چشم‌های عسلی‌تان را برجسته کنید، باید از سایه‌هایی با ته‌رنگ‌های طلایی و کمی زرد به چشم‌هایتان بزنید. اگر هم می‌خواهید چشم‌های عسلی‌تان مرموز به نظر برسند، از سایه‌های صورتی کم‌رنگ یا ارغوانی روشن استفاده کنید. در پایان هم خط چشم و ریمل مشکی به چشم‌هایتان بزنید.

چشم‌های خاکستری

یکی از کمیاب‌ترین رنگ چشم‌ها، خاکستری است و با روش‌های متعددی می‌توان این چشم‌ها را برجسته‌تر نشان داد. بهترین رنگ برای برجسته نشان دادن چشم‌های خاکستری، سایه‌های با ته‌رنگ سبز، قهوه‌ای یا آبی هستند. همچنین سایه‌های دودی برای چشم‌های خاکستری بهترین هستند. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان را نامحسوس برجسته‌تر کنید، از سایه‌های با رنگ فلزی استفاده کنید.

چشم‌های قهوه‌ای تیره یا مشکی

چشم‌های قهوه‌ای تیره یا مشکی، درست مانند چشم‌های قهوه‌ای روشن، مانند یک بوم سفید است و می‌توان از سایه‌های چشم از رنگ‌های مختلف استفاده کرد. در واقع از آنجایی‌که از ترکیب رنگ‌های اصلی قرمز، آبی و زرد، رنگ مشکی به‌دست می‌آید. بهترین رنگ سایه برای این چشم‌ها، سایه‌های پررنگی مانند آبی کبالتی است تا کنتراست ایجادشده، چشم‌ها را برجسته‌ نشان دهند. یا می‌توانید از سایه‌‌های سبز، متالیک یا مات استفاده کنید و روی آن رگه‌هایی از قهوه‌ای بمالید. همچنین استفاده از رنگ‌های قوی بنفش، نقره‌ای و شکلاتی، چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهد. اگر هم دوست دارید چشم‌های تیره و دوست‌داشتنی خود را نمایان‌تر کنید، از خط چشم و ریمل مشکی استفاده کنید.

چند نکته:

امروزه سایه چشم چیزی بیش از یک پودر فشرده خالص است. می‌توانید از میان ژل‌ها، کرم‌ها، مدادهای رنگی و رنگدانه‌های نرم برای آرایش چشم‌هایتان استفاده کنید.

موقع استفاده از سایه چشم نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • موقع کشیدن سایه چشم به بخش‌های دیگر صورت‌تان هم توجه کنید. مراقب باشید زیرسازی آرایش صورت‌تان تمیز بماند و سایه روی آن کشیده نشود.
  • پیش از زدن سایه، بهتر است از پرایمر استفاده کنید. پرایمر دوام سایه را بالا می‌برد. در واقع پرایمر باعث می‌شود رنگدانه‌های موجود در سایر لوازم آرایشی نرم‌تر و زنده‌تر به نظر آیند.
  • برای اینکه کمی بعد و عمق به چشم‌هایتان بدهید، از سایه‌های تیره یا متوسط روی گوشه‌های چشم‌تان استفاده کنید.
  • وقتی قسمت داخلی گوشه چشم‌هایتان سایه چشم روشن‌تر بزنید جوان‌تر به نظر می‌رسید. همچنین برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌هایتان از همان رنگ‌های روشن در گوشه داخلی چشم‌هایتان استفاده کنید و سایه تیره‌تر در وسط چشم استفاده کنید.
  • سایه تیره را فقط روی پلک‌ و از خط مژه تا گوشه چشم بزنید. سایه با رنگ متوسط (نه خیلی تیره و نه خیلی روشن) را از زیر چین پلک تا استخوان ابرو بزنید.
  • همیشه در امتداد استخوان ابرو، سایه‌ای روشن بزنید تا چشم‌هایتان را به‌طور طبیعی برجسته و زیبا نشان بدهد.

انواع برس سایه چشم

۶. خط چشم برای چشم‌های ریز را چطور بکشیم؟

خط چشم

بعد از اینکه کار سایه و کانتور چشم را تمام کردید، خط چشم بکشید. می‌توانید از خط چشم مدادی یا مایع استفاده کنید. و البته اگر از نوع ژل یا کرم بود، با کمک برس خط چشم‌تان را بکشید. روی پلک و نزدیک مژه‌هایتان، خطوط کوچک و کوتاه بکشید.

خط چشم را از گوشه درونی چشم شروع کنید و تا گوشه بیرونی چشم امتداد دهید. این ترفند باعث می‌شود که چشم‌هایتان درشت‌تر و کشیده‌تر به نظر بیاید.

اگر از خط چشم ژله‌ای یا مایع استفاده می‌کنید، ابتدا خطی بسیار نازک بکشید، سپس به ضخامت آن هرقدر که مایلید اضافه کنید.

استفاده از خط چشم تیره می‌تواند فضاهای اطراف چشم را کوچکتر و در نتیجه چشم را درشت‌تر نشان دهد. حالا اگر خط چشم روشن‌تر هم روی پلک نزدیک خط مژه‌تان بکشید، این تضاد چشم‌هایتان را درشت‌تر هم نشان می‌دهد.

انواع خط چشم را ببینید

۷. فر کردن مژه‌ها را فراموش نکنید

فرمژه

با استفاده از فرمژه، مژه‌هایتان را فرکنید. این کار باعث می‌شود که چشم‌هایتان درشت دیده شوند. فرمژه را بالای چشم خود و در پایه مژه‌ها قرار دهید. فرمژه را طوری در دست بگیرید که بخش منحنی‌دار آن به سمت بالا و خارج باشد. سپس تمام مژه‌ها را داخل دهانه فرمژه – بین لبه‌های پایینی و بالایی فرمژه – قرار دهید و فرمژه را کمی فشار دهید و حدود ۱۰ ثانیه نگهدارید. این کار را بسیار آرام انجام دهید تا به مژه‌های خود صدمه‌ای نزنید. اگر می‌خواهید مژه‌هایتان به خوبی فر شوند، ممکن است مجبور شوید کار فوق را یکبار دیگر هم انجام دهید. فقط مژه‌های بالای چشم‌تان را فر کنید و نیازی به فر کردن مژه‌های پایینی نیست.

نکته: پیش از استفاده از فرمژه هرگز ریمل نزنید. زیرا ریمل باعث می‌شود که مژه‌ها به هم بچسبند.

انواع فرمژه اینجاست

۸. ریمل برای پر نشان دادن مژه‌ها نیاز است

ریمل

بعد از اینکه مژه‌هایتان را فر کردید، روی مژه‌های بالایی ریمل بمالید. موقع زدن ریمل کمی سرتان را به عقب خم کنید و با ملایمت از ریشه تا نوک موهایتان را ریمل بزنید. ریمل‌تان را با هر ضخامتی که دوست داشتید به مژه‌هایتان بزنید. برای این کار می‌توانید دو بار ریمل بزنید تا به ضخامت دلخواه دست یابید.

مژه‌هایی پایینی معمولا به ریمل نیازی ندارند، اما اگر دوست دارید می‌توانید آنها را هم ریمل بزنید. ولی نباید به ضخامت مژه‌های بالایی باشد.

پرفروش‌ترین ریمل‌ها را ببینید

۹. از مژه مصنوعی استفاده کنید

مژه مصنوعی برای چشم ریز

 

مژه مصنوعی تلاش اضافی برای درشت نشان دادن چشم‌های ریز است و اگر به چسب این نوع مژ‌ه‌ها حساسیت دارید، بهتر است از آن استفاده نکنید. اما اگر مشکل حساسیتی ندارید، استفاده از آنها چشم‌هایتان را واقعا درشت نشان می‌دهد.

انواع مژه مصنوعی

۱۰. ابروهای پرپشت داشته باشید

ابروهای پرپشت

با استفاده از مداد یا پودرهای ابرو، ابروهایتان را پر نشان دهید. موقع کشیدن خط روی موهای ابرو از خطوط کوتاه و سبک استفاده کنید. پر پشت بودن ابروها به درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها کمک می‌کند.

توصیه مهم: اگر گونه‌ها یا لب‌هایتان با رنگ‌های روشن، برجسته یا نسبتا تیره آرایش شوند، دیگر چشم‌هایتان مورد توجه قرار نمی‌گیرند و تمام ترفندهایی که برای درشت نشان دادن آنها استفاده کرده‌اید، خنثی می‌شوند. بنابراین اگر دوست دارید چشم‌هایتان درشت به نظر برسند، آرایش صورت‌تان را از رنگ‌هایی استفاده کنید که خنثی و نزدیک به رنگ پوست‌تان باشد. در ضمن از براق‌کننده‌های لب هم استفاده نکنید.

انواع مداد ابرو

کلام آخر

اکنون بدون دردسر و با آرایش صحیح چشم توانستید چشم‌های کوچک خود را درشت‌تر نشان دهید. با این روش آرایش می‌توانید چشم‌های خود را به‌گونه‌ای زیباتر کنید که در عین حال طبیعی هم به نظر بیاید. اگر شما هم توصیه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: راهنمای کامل خرید ریمل چشم؛ مفیدترین نکات پیش از خرید که باید بدانید
منبع lovetoknow.com wikihow.com wikihow.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.