راهنمای کامل ست کردن بوت مردانه؛ از ویژگی‌های یک بوت خوب تا اصول ست کردن

بوت‌ها ازجمله کفش‌هایی هستند که هر آقای خوش‌تیپی باید یک‌جفت از آنها را داشته باشد. بوت‌ها ذاتا نیمه‌رسمی یا غیررسمی هستند، بنابراین نمی‌توانید آنها را در هر موقعیتی و با هر لباسی بپوشید. اگر دوست دارید اصول ست کردن بوت مردانه را یاد بگیرید، این مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه مختصری از بوت مردانه

ست کردن بوت مردانه - بوت مردانه در تاریخ

قبل از هر چیز بیایید ببینیم بوت‌ها از کجا به کمد پوشاک آقایان راه یافتند.

تاریخچه بوت به ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. چه کسی فکرش را می‌کرد که ما امروزه کفشی را بپوشیم که بیش از ۱۰ هزار سال پیش می‌پوشیدند؟

به‌گفته مورخان، قدیمی‌ترین تصویر شناخته‌شده از بوت‌ها را می‌توان در نقاشی‌های غارهای اسپانیا مشاهده کرد. البته بوت‌هایی که اجداد ما می‌پوشیدند، با بوت‌های امروزی که ما می‌پوشیم زمین تا آسمان فرق داشت.

اولین بوت‌های بلند را سربازان به‌عنوان لباس هنگ نظامی در اروپا می‌پوشیدند. در قرن شانزدهم، بوت‌های بلند از چرم قهوه‌ای که بلندی آنها تا ران می‌رسید و از چرم نرم و معطر تهیه می‌شد محبوبیت یافت. در اوایل قرن هفدهم، بوت‌های سوارکاری روی کار آمدند و کم‌کم انواع بوت مردانه برای همیشه محبوب باقی ماند.

بو برومل، اولین مرد شیک‌پوش تاریخ در قرن نوزدهم، بوت‌های بلند و چرمی می‌پوشید.

با تغییر مد، شکل و طراحی بوت هم تغییر کرد. بوت ولینگتون که دوک ولینگتون در سال ۱۸۱۷ آن را طراحی کرد، در ربع اول قرن نوزدهم مهم‌ترین بخش تیپ آقایان را تشکیل می‌داد:

ست کردن بوت مردانه - بوت ولینگتون
بوت ولینگتون امروزی که قیمت سرسام‌آوری هم دارد!

در اصل بوت سبک بلوچر بود که بیشترین تأثیر را بر بوت مدرن داشت. بااین‌حال بوت‌ها تا اواخر قرن نوزدهم به اوج محبوبیت رسیدند. راحتی و کاربردی‌بودن این بوت‌ها مهم‌ترین علت تمایل آقایان به پوشیدن بوت مردانه بود.

با شروع دهه ۱۹۵۰، ترندهای مختلفی در فرهنگ جوانان پدید آمد و بوت‌ها در مد جوان‌پسند آن دوران نقش مهمی را ایفا می‌کردند.

عواملی که بر انتخاب بوت مردانه تأثیر می‌گذارند

چهار ویژگی مهم وجود دارد که وقتی بوت مردانه را انتخاب می‌کنید باید در نظر داشته باشید:

  • زیره بوت؛
  • مغزی آن؛
  • مواداولیه به‌کاررفته در آن؛
  • سبک آن.

وقتی می‌خواهید بوت را با لباس‌های مختلف ست کنید، باید به این گزینه‌ها توجه داشته باشید.

۱. زیره بوت

ست کردن بوت مردانه - زیره بوت

زیره بوت به همان اندازه مهم است که جنس آن. چرا؟

پاسخ آن ساده است. زیره بوت بیشترین تماس را با سطوح دارد و مدام به زمین برخورد می‌کند یا روی آن کشیده می‌شود.

به‌طور معمول زیره بوت را از چرم یا مواد مصنوعی مانند لاستیک تهیه می‌کنند. هر دو مزایا و معایبی دارند. این به شما بستگی دارد که کدام سبک زیره بوت بیشتر با نیازهای شخصی شما مطابقت دارد.

بیایید از چرم شروع کنیم.

مزایای زیره چرمی

  • راحت است و خیلی زود با نحوه راه‌رفتن شما سازگار می‌شود؛
  • قابل‌تنفس است و برای سلامت پاها مفید است؛
  • ظاهر آن ظریف و شیک است.؛
  • تمیز کردن زیره چرمی از لاستیکی بسیار راحت‌تر است؛
  • ماده‌ای طبیعی است و دوام خوبی دارد. البته شاید ماندگاری کمتری نسبت به لاستیک داشته باشد؛
  • تنوع زیادی دارد.

معایب زیره چرمی

  • سطح آنها کمی لغزنده است. مخصوصا چرم تازه که کاملا صاف است. البته توجه داشته باشید برخی از چرم‌ها را با بوتیل مخلوط می‌کنند که یک ماده شیمیایی است که در ساخت لاستیک استفاده می‌شود و به چسبندگی چرم و کاهش لغزندگی آن کمک می‌کند؛
  • در برابر آب مقاومت ندارد. برخلاف کف‌های لاستیکی، چرم‌ها مانعی ضدآب بین پا و زمین نیستند؛
  • کلا مواد طبیعی زیاد ضخیم نیستند. به همین دلیل زیره چرمی فاصله بین زمین و پای شما را کاهش می‌دهد.

حالا زیره لاستیکی را بررسی کنیم که از مواد مصنوعی ساخته شده است.

مزایای زیره لاستیکی

  • تنوع رنگی آنها نسبت به چرم بیشتر است؛
  • طیف وسیعی از کیفیت‌های مختلف را نسبت به چرم دارد؛
  • قابلیت تنفس دارد و سبک‌تر است؛
  • به‌دلیل سهولت در تولید ارزان‌تر هستند؛
  • کف لاستیکی برخلاف برخی از چرم‌ها قابل‌شستشو است؛
  • برای حامیان حقوق حیوانات گزینه بهتری است.

معایب زیره لاستیکی

  • کیفیت آنها از چرم پایین‌تر است و بنابراین طول عمر کمتری دارند. البته برخی از آنها بادوام‌تر از چرم‌اند.

۲. مغزی بوت

ست کردن بوت مردانه - مغزی بوت

برای کسانی که نمی‌دانند مغزی چیست، باید بگوییم این همان جایی است که زیره به بقیه قسمت‌های بوت متصل می‌شود.

همه بوت‌ها مغزی دارند، بااین‌حال چند ساختار محتلف از آن وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

مغزی گودیر

مغزی گودیر (Goodyear) نواری از جنس چرم، لاستیک یا پلاستیک است که دورتادور محیط زیره بوت کشیده می‌شود. ساختار اصلی آن به این صورت است که روی چسبی که با آن بوت را به زیره چسبانده‌اند دور دوزی می‌کنند تا محکم شود و با نواری از جنس کرباس روی آن را می‌پوشانند.

در بوت‌هایی که مغزی گودیر دارند، امکان تعویض زیره را خواهید داشت. همچنین هوا از بوت به‌راحتی ردوبدل می‌شود و پرکننده‌ای از چوب‌پنبه که به‌شکل پای شما قالب‌گیری شده است در آن قرار دارد.

مغزی‌های گودیر نسبتا ضدآب هستند، اما نه آن‌قدر که در آب غوطه‌ورش کنید.

مغزی استورم

این مغزی که به آن مغزی نروژی هم گفته می‌شود، از نظر ساختاری بسیار شبیه مغزی گودیر است اما طراحی آن کمی متفاوت است. به این ترتیب که می‌تواند به بالا و اطراف خم شود، قابلیتی که به تولیدکننده بوت امکان می‌دهد به‌خوبی رویه و زیره بوت را به هم متصل و محکم کند.

مزیت اصلی این مغزی در ضدآب‌بودن طراحی آن است. بااین‌حال باز هم پیشنهاد می‌کنیم زیاد در آب غوطه‌ور نشوید. درصورت غوطه‌ورشدن در آب، ممکن است آب از این مغزی هم عبور کند.

بلک استیچ

بلک استیچ نوعی مغزی است که از روش تک بخیه در آن استفاده می‌کنند. در این مغزی ابتدا رویه بوت را به زیر کفی تا می‌کنند و سپس با نخ مخصوص لایه‌های آن را می‌دوزند.

به‌طور کلی اگر مغزی بلک استیچ فرسوده و خراب شود، تعویض زیره بوت را سخت‌تر می‌کند. بااین‌حال بوتی که با این روش دوخته می‌شود بسیار سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتر است.

زیره چسبی بدون مغزی

چسب‌زدن ساده‌ترین و احتمالا مطلوب‌ترین روش برای اتصال زیره به رویه است.

از نظر دوام، زیره چسبی به اندازه زیره‌هایی که با مغزی‌های دیگر محکم شده‌اند قوی نیست. ازآنجاکه تولید آن ساده است، قیمت زیادی ندارد و بنابراین در بوت‌های ارزان‌تر از آن استفاده می‌کنند.

زیره‌های چسبی قابل‌تعویض نیستند و اگر خراب شوند رویه بوت هم دیگر قابل‌استفاده نخواهد بود. بنابراین پیشنهاد ما این است که همیشه بوت‌هایی با مغزی قوی و باکیفیت بخرید.

۳. مواد اولیه بوت

بوت‌های شیک مردانه باید از مواد با کیفیت عالی ساخته شوند. می‌توان گفت بهترین بوت‌ها از چرم محکم و باکیفیت ساخته شده‌اند.

چرم با بالاترین درجه ممکن را خریداری کنید. هرچه درجه چرم بالاتر باشد گران‌تر است. اگر حامی حقوق حیوانات هستید می‌توانید بوت چرم مصنوعی خریداری کنید، اگر نه، بهتر است همیشه بهترین کیفیت چرم طبیعی را بخرید. چرم اصل محکم‌تر است و اگر از آن خوب مراقبت کنید، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. چرم مصنوعی توانایی تنفس بوت را کاهش می‌دهد و رطوبت را درون کفش به دام می‌اندازد.

۴. سبک بوت

ست کردن بوت مردانه - بوت مدرن
نه آقایان عزیز، این بوت زنانه نیست، باور کنید مردان در دهه ۷۰ میلادی از این بوت‌ها می‌پوشیدند!

اینجا جایی است که بیشتر از هر چیزی به خوش‌تیپی و برازندگی شما ارتباط پیدا می‌کند. اگر باکیفیت‌ترین بوت‌های چرمی را بخرید اما شیک و زیبا نباشد، کل تیپ‌تان را خراب خواهد کرد. بنابراین به‌دنبال بوت‌هایی با سبک مناسب باشید.

از سبک‌هایی که بیش‌ازحد به مدروز وابسته هستند خودداری کنید. این سبک‌ها خیلی زود از مد می‌روند. از سوی دیگر سبک‌های کلاسیکی را انتخاب کنید که کمی به سبک امروزی نزدیک‌تر باشند. بوت‌هایی که لوک خوش‌شانس می‌پوشید شاید در آن زمان عالی به نظر می‌رسیدند، اما امروز نمی‌توانید این سبک بوت‌ها را بپوشید.

بوت‌های نظامی بنددار و بوت‌های چلسی ازجمله بوت‌هایی هستند که همیشه طرفدار دارند. می‌توانید در موقعیت‌های کژوال آنها را بپوشید و شیک به نظر برسید.

چرا بوت‌هایی را انتخاب نمی‌کنید که در بیشتر روزهای سال آن را بپوشید؟ چرا می‌خواهید برای بوت‌های گران‌قیمتی پول بدهید که فقط چندماه قابل‌پوشیدن باشند؟

برای مثال، بوت‌های خزدار برای هوای سرد عالی هستند اما در تابستان بی‌فایده‌اند. اگر بوت خز داخلی داشته باشد، به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن را در هوای گرم پوشید. این باعث می‌شود پاهایتان بوی بدی بگیرند.

به همین ترتیب، بوت‌های نازک‌تر مثل بوت جیر برای هوای مرطوب و سرد خوب نیستند.

بهتر است بوت‌هایی را انتخاب کنید که برای تمام فصول مناسب‌اند. بوت‌هایی که از چرم ضدآب تولید شده‌اند و آستری خز ندارند می‌توانند مناسب باشند. این بوت به اندازه کافی نازک هست که برای روزهای گرم مناسب باشد و درعین‌حال، محافظ ضدآب آن در روزهای سرد پاهایتان را گرم و خشک نگه می‌دارد.

مدل‌های بوت مردانه را ببینید

نحوه ست کردن بوت مردانه

ست کردن بوت مردانه - نحوه ست کردن بوت

در ادامه می‌خواهیم ببینیم بوت را با چه لباس‌هایی می‌توان پوشید.

با کت‌وشلوار و کراوات

نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد این است که اگر می‌خواهید بوت را با کت‌وشلوار بپوشید، مانعی ندارد؛ اما نه تاکسیدو یا کت‌وشلوارهای کاملا رسمی. بوت ذاتا کژوال است و کت‌وشلوارهای رسمی باید با کفش‌های رسمی پوشیده شوند. کفش‌های مشکی آکسفورد برای کت‌وشلوارهای رسمی مناسب‌اند.

اگر بوت را برای محل کار می‌خواهید، نوع صاف و براق آن را انتخاب کنید. ظاهر تمیز این بوت‌ها باعث می‌شود که حرفه‌ای به نظر برسید و به کارفرمایتان نشان می‌دهد که چقدر مرتب‌بودن و داشتن ظاهر مناسب در محیط کار برایتان مهم است.

یادتان باشد شلواری که با بوت می‌پوشید باید طول مناسبی داشته باشد. هرگز شلوارتان نباید روی بوت زیاد کوتاه باشد، زیرا ظاهری مضحک برایتان درست می‌کند.

بوت‌هایی که زیره بسیار بزرگ و حجیمی دارند با کت‌وشلوار تناسبی ندارند. این بوت‌ها شیک هستند ولی نه برای کت‌وشلوار.

راحت‌تان کنم، برای کت‌وشلوار بهتر است بوت چرمی ظریف و جمع‌وجور بخرید. بوت‌های جیر برای لباس‌های روزمره مناسب‌اند، اما برای کت‌وشلوار کمی معمولی به نظر می‌رسند.

با لباس‌های کژوال

اگر می‌خواهید بوت‌ها را با لباس کژوال بپوشید، جین تیره ساده بیشترین تناسب را با بوت دارد.

وقتی با کت بلیزر و پیراهن شلوار جین می‌پوشید، بوت‌ها بهترین گزینه برای ایجاد تعادل هستند. درحالی‌که اگر با این لباس‌ها برای مثال کفش ترینر یا آکسفورد بپوشید، تیپ‌تان بین ظاهر بیش‌ازحد رسمی و کژوال گیر خواهد کرد.

شلوار جینی که با بوت می‌پوشید، بهتر است راسته یا کمی تنگ‌تر باشد. برخی افراد تصور می‌کنند شلوار جین بگی برای ظاهر کژوال مناسب است، اما این درست نیست. هرچند ظاهر کژوال غیررسمی است، اما آن‌قدر غیررسمی نیست که شلوار بگی برای آن مناسب باشد.

از سوی دیگر، شلوار جین چسبان هم استایل مردانه‌ای نیست. بنابراین جین راسته بهترین نوع جین برای پوشیدن با بوت در موقعیت‌های غیررسمی است.


حتما بخوانید: ۹ دلیل برای اینکه دیگر شلوار جین تنگ نپوشید

اما شاید بپرسید چه نوع بوتی مناسب لباس‌های کژوال است؟

در اینجا هم بوت چرمی و هم جیر ممکن است مناسب باشد. برای شلوار جین مشکی و خاکستری، چرم مناسب‌تر است، زیرا رنگ‌های تیره با درخشندگی چرم سازگار است. برای جین‌های آبی متوسط، آبی روشن و حتی جین سفید، جیر بهتر است.

با کتان‌های رنگ تیره هم بوت چرم و هم بوت جیر مناسب است.

با لباس‌های طبیعت‌گردی

برای طبیعت‌گردی، بوت‌های بنددار که محکم و مقاوم هستند مناسب‌ترین گزینه خواهند بود.

برای پیک‌نیک‌رفتن مخصوصا اگر بچه‌ها همراهتان هستند، بوت‌هایی که ظاهر آنها کمی فرسوده و ساییده به نظر می‌رسد مناسب‌تر است. این بوت‌ها در گل‌ولای هم ظاهرشان خراب نمی‌شود.

اگر دوست دارید با بچه‌ها دنبال ماجراجویی بروید، بوت بنددار با زیره ضخیم‌تر مناسب است.

زیره‌های ضخیم‌تر به شما کمک می‌کند در گل‌ولای بهتر حرکت کنید و چون بندها کل بوت را محکم نگه می‌دارند، امنیت بیشتری را برایتان ایجاد می‌کنند.

برای داشتن ظاهری روستایی و جذاب، بوت‌های بنددارتان را با شلوار جین روشن‌تر ترکیب کنید. جین راسته هم بهترین انتخاب است. بدون اینکه خیلی رسمی باشد شیک جلوه می‌کند.

سبک‌های مختلف بوت

کلا همه بوت‌ها در این سه دسته قرار می‌گیرند:

کژوال: می‌توانید آنها را با شلوارهای پارچه‌ای، جین و کتان بپوشید.

نیمه‌رسمی برای محیط کار: زمانی می‌توانید این بوت‌ها را بپوشید که در محل کارتان لازم نباشد یونیفرم خاصی به تن کنید.

رسمی: این بوت‌ها مناسب اداره‌جات یا محیط‌های کاری هستند که در آنها باید حتما کت‌وشلوار بپوشید. یادتان نرود، گفتیم بوت‌های رسمی هم کاملا رسمی نیستند و بنابراین برای پوشیدن در رویدادهای بسیار رسمی مناسب نخواهند بود.

متأسفانه خرید یک جفت بوت شیک که با هر سه حالت فوق سازگار باشد غیرممکن است. بنابراین بهتر است بدانید بوت را برای چه لباس‌هایی می‌خواهید تا آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید. حالا بیایید با مدل‌های مختلف بوت آشنا شویم و یاد بگیریم چطور باید آنها را ست کنیم.

انواع بوت و مشخصات آنها

بوت چلسی

ست کردن بوت مردانه - بوت چلسی

چه شکلی است:

  • کاملا قالب پاست و که بلندی آن تا مچ پا می‌رسد؛
  • دو طرف آن پنلِ کشی دارد؛
  • در پشت آنها اغلب یک حلقه یا زبانه پارچه‌ای قرار دارد که به شما در پوشیدن بوت کمک می‌کند.

مواد اولیه:

  • چرم؛
  • جیر؛
  • چرم مصنوعی.

رنگ:

  • چرم- قهوه‌ای یا مشکی؛
  • جیر- طیف رنگی آن گسترده است. اغلب در رنگ‌های روشن هم یافت می‌شود که برای تابستان مناسب است.

بوت چلسی اگر از نوع چرمی باشد محکم است، اما برای طبیعت‌گردی که در آن نیاز به کفش‌های محکم‌تری دارید، مناسب نیست. اگر هم از نوع جیر باشد، به‌راحتی لک و کثیف می‌شود. بنابراین باز هم برای سفرهای تفریحی این‌چنینی مناسب نخواهد بود.

چطور آن را ست کنیم؟

بوت‌های چلسی بهترین بوت برای کت‌وشلوار است، زیرا:

  • طراحی آن باریک و ظریف است؛
  • به‌راحتی براق و صیقلی می‌شود و بند ندارد؛
  • قسمت پنجه این بوت مدل‌های مختلفی دارد که بسته به هر مدل می‌تواند رسمی یا نیمه‌رسمی باشد.

بوت‌های چلسی برای موقعیت‌های کژوال هم مناسب است، زیرا:

  • می‌توانید آن را با جین و کتان بپوشید؛
  • اگر دنبال استایل رترو هستید می‌توانید آن را با شلوار جین یا کتان لبه‌تازده بپوشید؛
  • مدل جیر آن برای ایجاد یک ظاهر غیررسمی عالی است، البته چون خیس می‌شود، بهتر است جاهایی آن را بپوشید که زمین خشک باشد.

بوت موکاسین

ست کردن بوت مردانه - بوت موکاسین

چه شکلی است:

  • معمولا آن را از چرم نرم تهیه می‌کنند؛
  • کل بوت از یک تکه چرم درست شده است و با دوخت‌هایی به هم متصل‌اند؛
  • گاهی اوقات روی قسمت پنجه و سینه کفش یک تکه جداگانه هلالی دیده می‌شود.

مواد اولیه:

  • چرم نرم؛
  • چرم معمولی که البته کمتر رایج است.

رنگ:

  • چرم- برنزی سنتی؛
  • موکاسین‌ها بیشتر در رنگ‌های زمینی تولید می‌شوند.

ازآنجاکه این بوت‌ها از چرم نرم‌تر درست می‌شوند استحکام زیادی ندارند. چون به‌راحتی لک می‌شوند در طبیعت‌گردی‌هایتان از آنها استفاده نکنید.

چطور آن را ست کنیم؟

این بوت‌ها کاملا حالت غیررسمی دارند، بنابراین:

  • آن را با جین و تی‌شرت بپوشید؛
  • برای بیرون رفتن مناسب است (نه در طبیعت).

با تیپ رسمی و نیمه‌رسمی اصلا جالب نیست، بنابراین:

  • با شلوار چینو آن را نپوشید. این شلوار برای بوت موکاسین رسمی‌تر از حد معمول است؛
  • حتی فکرش را هم نکنید که آن را با کت‌وشلوار بپوشید؛
  • حتی برای موقعیت‌های کژوال نیمه‌رسمی هم مناسب نیست.

بوت چوکا

ست کردن بوت مردانه - بوت چوکا

چه شکلی است:

  • چرمی است و بلندی آن تا قوزک پاست؛
  • معمولا دارای زیره چرمی یا لاستیکی هستند؛
  • بند آن نازک قیطانی است و فقط دو تا سه چشمه دارد؛
  • نام چوکا احتمالا از بازی چوگان گرفته شده است؛
  • این بوت را سربازان در جنگ جهانی دوم می‌پوشیدند.

مواد اولیه:

  • چرم؛
  • جیر.

این بوت ظریف‌تر از آن است که برای پیاده‌روی مناسب باشد. البته اگر مراقب باشید، این‌طور هم نیست که در زمین‌های ناهموار بلافاصله خراب شود.

رنگ:

  • رنگ طبیعی چرم؛
  • جیر- طیف رنگی آن گسترده است.

چطور آن را ست کنیم؟

  • در محیط‌های کاری راحت و غیررسمی می‌توانید آن را بدون هیچ مشکلی بپوشید؛
  • شلوار جین و چینو با آن جوردرمی‌آیند؛
  • با پیراهن، کت بلیزر و شلوار جین برای موقعیت‌های کژوال مناسب است؛
  • تی‌شرت یا بلوز و شلوار جین با این بوت ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند؛
  • هرچند ظاهر شسته‌رفته‌ای که دارد، هرگز آن را با کت‌وشلوار و مخصوصا با تاکسیدو نپوشید.

بوت دابل مانک

ست کردن بوت مردانه - بوت دابل مانک

چه شکلی است:

  • بند قیطانی ندارد؛
  • چند سگک دارد که بوت را به پا محکم می‌کند؛
  • نسبتا رسمی‌اند؛ یعنی رسمی‌تر از بوت چلسی هستند اما نه به‌اندازه کفش آکسفورد.

مواد اولیه:

  • چرم.

رنگ:

  • مشکی؛
  • قهوه‌ای؛
  • زرشکی تیره.

چطور آن را ست کنیم؟

می‌توان آن را مناسب سبک اسمارت کژوال (سبک رسمیِ راحت) دانست:

  • اگر دوست دارید شلوار جین را با کفشی رسمی‌تر بپوشید، به‌جای آکسفورد این بوت را انتخاب کنید؛
  • با این بوت شلوار جین تیره بپوشید.

می‌توانید این بوت را با کت‌وشلوار بپوشید ولی نه با تاکسیدو. بنابراین:

  • برای محیط کاری که کمی رسمی‌تر باشد عالی است.

بوت وینگ تیپ

ست کردن بوت مردانه - بوت وینگ تیپ

چه شکلی است:

  • این بوت همیشه با پاشنه‌کوتاه طراحی می‌شود؛
  • مشخصه‌ آنها سوراخ‌های تزیینی روی آنهاست؛
  • وینگ‌تیپ‌ها معمولا دارای پنجه نوک‌تیز هستند.

مواد اولیه:

  • چرم.

رنگ:

  • بیشتر قهوه‌ای است ولی در رنگ‌های مشکی و زرشکی تیره هم وجود دارد.

این بوت در اصل برای طبیعت‌گردی یا بیرون‌رفتن طراحی شده بود نه برای محیط‌های کاری. البته اگر زیره ضخیم‌تری داشته باشد محکم‌تر خواهد بود.

چطور آن را ست کنیم؟

  • برای کت‌وشلوار مخصوص موقعیت‌های کژوال مناسب است؛
  • با شلوار جین تیره عالی می‌شود؛
  • این بوت به‌اندازه دابل مانک رسمی نیست. بنابراین برای موقعیت‌های کژوال بهتر است؛
  • می‌توانید آن را با کت‌وشلوار خاکستری یا سرمه‌ای بپوشید؛
  • هرگز با تاکسیدو آن را نپوشید.

بوت کومبت

ست کردن بوت مردانه - بوت کومبت

چه شکلی است:

  • بیشتر برای سربازان مناسب است. البته برای رژه و مراسم تشریفاتی مناسب نیست، بیشتر حالت کاربردی دارد؛
  • برای کوهنوردی می‌تواند مناسب باشد، زیرا نوع مدرن آن چسبندگی و ثبات زیادی را ارائه می‌دهد؛
  • به‌طور سنتی از چرم ضدآب تهیه می‌شود.

مواد اولیه:

  • از چرم مقاوم تهیه می‌شود؛
  • چون دوام برای آن مهم‌تر از زیبایی آن است، از چرم براق در آن استفاده نمی‌کنند؛
  • زیره لاستیکی برای این بوت متداول‌تر از زیره چرم است، زیرا باید محکم باشد.

رنگ:

  • بیشتر در رنگ‌های زمینی و مشکی وجود دارد.

این بوت بسیار محکم است. برای طبیعت‌گردی، کوهنوردی و نیز دویدن در هر زمینی مناسب است.

چطور آن را ست کنیم؟

  • برای مناسبت‌های خاص اصلا جالب نیست؛
  • برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی در کوه‌هایی که صعب‌العبور نباشند مناسب است؛
  • با شلوار جین راسته و شلوارهای ارتشی بهتر می‌شود.

بوت پیاده‌روی

ست کردن بوت مردانه - بوت پیاده‌روی

چه شکلی است:

  • این بوت‌ها از پاهایتان در پیاده‌روی‌های طولانی محافظت می‌کند؛
  • این بوت‌ها طوری طراحی شده‌اند که مچ پاها را محکم نگه دارند.

مواد اولیه:

  • از مواد ضدآب و قابل‌تنفس تهیه می‌شوند.

رنگ:

  • در هر رنگی می‌توانید این کفش‌ها را پیدا کنید.

از نام بوت‌های پیاده‌روی یا هایکینگ بوت‌ها پیداست که برای طبیعت طراحی شده‌اند. ضدآب هستند و بنابراین در هر آب‌وهوایی می‌توانید به آنها اعتماد کنید. زیره این بوت‌ها حسابی محکم است و می‌تواند شوک را جذب کند. بوت‌های پیاده‌روی بعد از مدتی شکل پاها را به خودشان می‌گیرند.

مدل‌های نیم‌بوت زنانه اینجاست

چطور آن را ست کنیم؟

این بوت‌ها با هدف خاصی طراحی شده‌اند و فقط باید با لباس‌های ورزشی و پیاده‌روی آنها را بپوشید. ست‌کردن آنها فقط به سلیقه خودتان بستگی دارد!

آیا اهل بوت پوشیدن هستید؟ معمولا از کدام بوت‌هایی که معرفی کرده‌ایم استفاده می‌کنید؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه نکات برای انتخاب پالتو مردانه؛ این استایل کلاسیک و همیشه شیک
منبع realmenrealstyle
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.