۹ دلیل برای اینکه دیگر شلوار جین تنگ نپوشید

معایب پوشیدن شلوارهای سوپر اسکینی

شلوارهای جین جذاب و کاربردی‌اند. مدل‌های مختلفی هم دارند اما باید قبول کرد که به نوع تنگ یا به‌قول فرنگی‌های سوپراسکینی (supperskinny) نباید زیاد دل بست. چرا؟ چون پای مشکلاتی درمیان است. در این مقاله می‌خواهیم درباره معایب پوشیدن شلوار جین تنگ برایتان بگوییم. جالب است، مقاله را از دست ندهید.

معایب پوشیدن شلوار جین تنگ چیست؟

معایب پوشیدن شلوار جین تنگ

صنعت مدوفشن به‌دنبال تنوع است. چندسال، پوشیدن شلوارهای گشاد رایج می‌شود، چندسال پوشیدن شلوارهای تنگ‌وچسبیده به پاها. گاهی برش‌ها گشاد و فاق‌بلند می‌شوند، گاهی فاق‌ها کوتاه و دم‌پاها بلند.

اما باید دقت کنیم که در میان این‌همه تنوع و تلاش برای ارائه مدل‌های مختلف، مدلی را انتخاب کنیم که مناسب انداممان و از آن مهم‌تر سلامتمان است. شلوارهای جین تنگ مشکلاتی دارند که در ادامه می‌خواهیم از آن‌ها برایتان بگوییم.

۱. جین‌های تنگ راحت نیستند

درست است که زیبایی ظاهری حس‌وحال خوبی به ما می‌دهد یا پیروی از مُد باعث می‌شود که احساس به‌روزبودن داشته باشیم اما باور کنید که هیچ‌چیز ارزش آن را ندارد که راحتی را فدا کنیم. پوشیدن شلواری که همه اعضای بدن را فشرده می‌کند و به‌شدت به پا می‌چسبد، ایده خوبی نیست.

بیشتر افرادی که شلوارهای جین تنگ می‌پوشند، پیش از آنکه به راحتی دقت کنند، حواسشان به پیروی از مُد و نشان‌دادن این است که آن‌قدر متناسب‌اند که می‌توانند چنین شلوار تنگی به‌پا کنند.

فاق شلوارهای تنگ معمولا کوتاه است و علاوه‌براینکه آزادی عمل را برای حرکت چابک از شما می‌گیرند، به‌خاطر کوتاه‌بودن فاق، پایین‌تنه‌تان را کوتاه‌تر هم نشان می‌دهند. چنین چیزی را می‌پسندید؟ پوشیدن و درآوردن شلوارهی فوق‌چسبان هم ماجراهای خودش را دارد.

زمانی که می‌خواهید چنین چیزی را به پا کنید، باید آن‌قدر تقلا کنید که شلوار کاملا به پا برود. درآوردن شلوار هم فرایند مشابهی دارد. به‌نظرتان چنین کاری عقلانی است؟

۲. جین‌های فوق‌چسبان فقط برای اندام بعضی از افراد مناسب‌اند

معایب پوشیدن شلوار جین تنگ

شلوارهای جین فوق‌چسبان برای همه مناسب نیستند. به‌ویژه درباره آقایان؛ کمتر مردی را می‌بینید که اندامی مناسب چنین شلوارهایی داشته باشد. این شلوارها از ناحیه باسن به‌پایین اندام را فشرده می‌کنند و باعث می‌شوند که ناحیه باسن و پاها حالت Y پیدا کند؛ کمر و باسن پهن‌تر از پاهایی می‌شوند که به‌شدت در شلوار جین تنگ فشرده شده‌اند. چنین نما و جلوه‌ای جالب نیست و روی تیپ‌واستایل اثرات نامطلوبی می‌گذرد. در واقع، شلواری مطلوب است که به ناحیه باسن و پاها حالت V (وی انگلیسی) بدهد.

پاهای مردان معمولا در ناحیه ساق دارای عضلات برآمده است و پوشیدن شلواری که تمام رگ‌وپی اندام را به‌نمایش می‌گذارد، برایشان جالب نمی‌شود. چرا باید شلواری بپوشید که تمام فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های عضلات را نشان می‌دهد؟ بحث به‌رخ‌کشیدن ماهیچه‌ها در مسابقات زیبایی اندام که نیست، هست؟

اگر هم که پاهایی لاغر داشته باشید، باز هم این شلوارها روی باریک‌بودن پا و کوچک‌بودن عضلات و ماهیچه‌ها تمرکز می‌کنند و این‌حالتتان را دوبرابر یا حتی سه‌برابر نشان می‌دهند.

یکی از مزایای انتخاب لباس مناسب در دنیای مدوفشن این است که زیبایی‌ها و تناسب‌های اندام را بیشتر جلوه‌گر کنید و ایرادها را به‌کمک لباس کمتر نشان بدهید. از معایب پوشیدن شلوار جین تنگ این است که به شما اجازه چنین کاری را نمی‌دهد و می‌خواهد که با صداقتی مثال‌زدنی، تمام رمزوراز اندامتان را به‌نمایش بگذارد.


حتما بخوانید: بهترین برندهای ایرانی برای خرید شلوار جین با قیمت مناسب کدامند؟

۳. جین‌های چسبان اصالت مدل شلوارهای کلاسیک را ندارند

مراجعه به تاریخ مُدوفشن نشان می‌دهند که جین‌های چسبان اصیل و کلاسیک نیستند؛ یعنی از آن مدل‌ها نیستند که به‌واسطه زیبایی و کاربردی‌بودن هرچندسال دوباره روی کار بیایند و همه‌ فروشگاه‌ها را تسخیر کنند.

این شلوارها هیچ‌گاه نماینده استایل خاصی نبوده و نیستند. برای مثال، پوشیدنشان به فرد حالتی خاص نمی‌دهد و بیان‌گر نسل یا ویژگی خاصی نیستند. راحت‌نبودنشان و ناهماهنگی آنها با اندام بیشتر افراد هم از دلایلی است که نمی‌گذارد این شلوارها در ترندهای مُد زیاد دوام بیاورند.

البته دقت کنید که شلوارهای جین چسبان و خیلی تنگ با شلوارهای جینی که راسته‌اند و کمی به پا می‌چسبند، تفاوت دارند. شلوارهایی که دراصطلاح فیت گفته می‌شوند، کمی از این شلوارها گشادترند و اگر با اندامتان تناسب داشته باشند، گزینه‌های خوبی برای ترتیب‌دادن استایلی شیک خواهند بود.

۴. ناسازگاری با محیط‌زیست از معایب پوشیدن شلوار جین تنگ است

معایب پوشیدن شلوار جین تنگ

شلوارهای جین فوق‌چسبان می‌توانند به محیط‌ زیست هم آسیب بزنند. نمی‌دانستید؟ تولید این شلوارها و به‌طور کلی، جین‌هایی از مدل‌های دیگر به منابعی مانند آب زیاد نیاز دارد. آب و انرژی زیادی برای تولید هر شلوار جین مصرف می‌شود. پای مواد شیمیایی هم به‌میان است. این‌ها برای کره‌زمین نامناسب‌اند.

سالانه، حجم زیادی از زباله‌ها و گازهای گلخانه‌ای در نتیجه تولید شلوارهای جین روانه کره‌زمین می‌شوند و این اصلا چیز خوبی نیست. شلوارهای جین اسکینی یا همان فوق‌چسبان معمولا از جنس نخ‌هایی هستند که در ترکیبات ساختشان مواد شیمیایی به‌کار رفته است.

این‌دست از نخ‌ها آلودگی‌های محیطی زیادی ایجاد می‌کنند و برای تولید هر یک کیلوگرم از آنها به حدود ۲۰هزار لیتر آب نیاز است. در دنیایی که مشکل آب باعث تشنگی آدم‌های بسیار است، هزینه‌کردن حجم وسیعی از آن برای تولید شلوار جین کار درستی نیست. ما که فکر می‌کنیم یا نخ‌های شلوارهای جین باید تغییر کنند یا تولیدشان متوقف شود.

۵. شلوارهای جین از مواد شیمیایی نامطلوب تولید می‌شوند

پوشیدن لباس‌هایی که از الیاف شیمیایی تولید شده‌اند هم فکر خوبی نیست. متأسفانه در بسیاری از شلوارهای جین چسبان هم مواد نامطلوبی برای تولید به‌کار می‌رود. روند رنگ‌کردن، شستن و … در تولید شلوارهای چسبان جین روند خوبی نیست و ضمن صرف مقدار زیادی انرژی از مواد نامطلوبی هم استفاده می‌شود.

این مواد نامطلوب هم به سلامت پوست کسانی آسیب می‌رسانند که شلوار را به تن می‌کنند و هم سلامت کارگران تولیدکننده شلوار در کارخانه‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند. مواد شیمیایی نامطلوب موجود در شلوارها مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند؛‌ برای مثال می‌توان به ایجاد اختلالات هورمونی اشاره کرد.

۶. سوزش معده هم می‌تواند از عوارض پوشیدن شلوارهای چسبان باشد

معایب پوشیدن شلوار جین تنگ

لباس‌های تنگ می‌توانند باعث سوزش معده شوند. شلواری که به‌شدت تنگ است، مانع از تنفس اندام‌ها و گردش خون راحت می‌شود. شلوارهای تنگی که کمری فشرده دارند، اندام‌های داخلی را تحت فشار سنگینی قرار می‌دهند.

اگر شلوار جین فوق چسبان را تمام طول روز به پا داشته باشید، به بدنتان فشار زیادی می‌آید و حتی ممکن است که خونتان در بعضی از اندام‌ها لخته شود. گردش خون با وجود لباسی که به‌سختی اعضای داخلی بدن را فشرده می‌کند، کار ساده‌ای نخواهد بود.

۷. جین‌های فوق‌چسبان می‌توانند اعصاب را هم تحت‌فشار قرار بدهند

بی‌حسی و گِز‌گِز‌کردن اعصاب هم از نتایج محتمل پوشیدن طولانی‌مدت شلوارهای جین فوق‌چسبان است. چسبان‌ها پاها را به‌شدت فشرده می‌کنند و روی جریان آزاد خون اثر منفی می‌گذارند. همه این‌ها می‌تواند عضلات و اعصاب پاها را آزار بدهد.

با پوشیدن شلواری چسبان آزادی حرکتی را از خود می‌گیرید و اعصاب پاها را تحت‌فشار قرار می‌دهید. بهتر است که دور این شلوارها را خط بکشید و به سلامتی سلامی دوباره کنید.

۸. آسیب‌پذیری پوست و عفونت هم از معایب پوشیدن شلوار جین تنگ است

شلوارهای چسبانی که از مواد نامطلوب هم ساخته شده‌اند، اصطکاک زیادی با پوست پیدا می‌کنند. این اصطکاک پوست پاها و ناحیه تناسلی را آسیب‌پذیر و حساس می‌کند. چنین چیزی می‌تواند موجب بروز عفونت هم شود.

با پوشیدن شلوارهای خیلی تنگ، امکان تولید قارچ در ناحیه تناسلی هم هست. عجیب است؟ علت چیست؟ واقعیت این است که شلوار به‌شدت تنگ مانع از گردش هوا در بافت پارچه شلوار می‌شود. بنابراین، ناحیه تناسلی بدون هوا و فشرده می‌ماند و امکان رشد قارچ‌ها در آن بخش از بدن قوت می‌گیرد. پوست فشرده‌شده بدن که نور و هوا نمی‌بیند، آسیب‌پذیر می‌شود و انواع عفونت و قارچ به آن راه پیدا می‌کند.

۹.  عفونت مجاری ادراری هم با پوشیدن شلوار تنگ محتمل است

معایب پوشیدن شلوار جین تنگ

یکی دیگر از مشکلاتی که به‌واسطه پوشین شلوارهای جین خیلی تنگ به‌وجود می‌آید، عفونت مجاری ادراری است. فشرده‌شدن اندام‌های تناسلی و مثانه نتیجه پوشیدن طولانی‌مدت شلوارهای جین فوق‌چسبان است.

اگر عفونت ادراری ایجاد شود، حرکات مثانه تغییر می‌کنند. کارکردن بیش از حد آن یا کم‌کاری و ضعفش از نتایج مشکلاتی است که با عفونت برایش رخ می‌دهد.

پرطرفدارترین شلوارهای جین را ببینید

در آخر

همان‌طور که خواندید، معایب پوشیدن شلوار جین تنگ کم نیست. ضمن اینکه این نوع از شلوارها معمولا روی اندام اندکی از افراد به‌خوبی می‌نشینند و زیبا می‌شوند. پس بهتر نیست که دور پوشیدنشان را خط بکشیم؟

مدوفشن بسیاری از جنبه‌های سلامت جسم و روان آدم‌ها را نادیده می‌گیرد. پس بهتر است که در خرید، خودمان هوشیار و آگاه عمل کنیم و به‌سراغ لباسی برویم که هم بیشتر به ما می‌آید و زیبایمان می‌کند و هم ضمن رعایت سلامت روح‌وجسم‌مان برای طبیعت و محیط‌زیست هم آلودگی و دردسر به‌بار نمی‌‌آورد.

نظرتان درباره شلوارهای جین فوق‌چسبان چیست؟ از پوشیدنشان استقبال می‌کنید؟ بعد از خواندن این مقاله، کماکان میل به پوشیدنشان دارید؟


در ادامه بخوانید: راهنمای انتخاب شلوار جین برای خانم‌ها؛ نکات مهم و کاربردی
منبع https://www.realmenrealstyle.com/men-wear-skinny-jeans/ panaprium.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
۱ دیدگاه
  1. جمال واعظی می‌گوید

    دقیقاً من یه شلوار جین خریده بودم هر بار میپوشیدم پاهام تا چند روز درد میکرد، برا همین انداختمش دور

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.