معروف‌ترین کیف‌های دستی زنانه در جهان که تاریخ مد را رقم زدند

کیف دستی جزو آن‌دسته از اکسسوری‌هایی است که زنان از همان ابتدا به اهمیت آن برای طراحی یک استایل شک پی بردند. اما معروف‌ترین کیف دستی‌های زنانه که در جهان تاریخ مد را رقم زدند کدامند؟ واقعیت این است که هر کدام از این کیف‌ها داستانی برای خودشان دارند. در این مقاله به بررسی معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کیف‌های دستی زنانه در جهان که تاریخ مد را رقم زدند، می‌پردازیم.

کدام برندهای کیف دستی دنیا بیش از بقیه در اینترنت جستجو می‌شوند؟

در ابتدا و پیش از پرداختن به معرفی معروف‌ترین کیف‌های دستی زنانه در جهان که تاریخ مد را رقم زدند نگاهی به برندهای کیف دستی بیندازیم که بیش از بقیه در اینترنت جستجو می‌شوند. دلیلش هم این است که حالا دیگر خریداران اقلامی مثل کیف، قبل از این‌که به بوتیک بروند و کیف موردنظرشان را انتخاب کنید ابتدا گشتی در اینترنت می‌زنند تا ببینند کدام کیف در بورس است و درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. نتایج تحقیقات صورت‌گرفته در مورد بیش از 130 برند، از طریق بیش از 130 میلیون جستجو، در هشت کشور جهان و در تلاش برای درک بهتر رفتارهای جستجوی مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که خریداران کیف عموما یا به دنبال برندهای معتبری مانند کوچ، هوگو باس، کلوین کلین، مایکل کورس، کیت اسپید، فرلا و لانگچامپ، و برندهای لوکس اصلی مانند جورجیو آرمانی، بوتگا ونتا، بربری، فراگامو، لویی ویتون، هرمس، گوچی، فندی و پرادا هستند و عموما این موارد را در گوشی‌های هوشمند یا کامپیوترهای خود سرچ می‌کنند.

۱۰ برند لوکس کیف دستی که بیش از همه در فضای مجازی سرچ می‌شوند عبارتند از:

۱۰ برند لوکس کیف دستی که بیش از همه در فضای مجازی سرچ می‌شوند

در ادامه به بررسی معروف‌ترین و پرطرفدارترین کیف دستی‌‌ها در دنیا که هرگز از مد نمی‌افتند، می‌پردازیم.

معروف‌ترین کیف دستی‌های جهان که هرگز از مد نمی‌افتند

تنها بهترین برندهای کیف دستی جهان قادر به ایجاد سبک‌هایی هستند که به نمادهای واقعی تبدیل می‌شوند. اما برای تبدیل شدن به یک کیف دستی «آیکونیک» چه اتفاقی باید رخ دهد؟

واقعیت این است که شما هر مدل کیفی را می‌توانید به‌عنوان کیف دستی در دست بگیرید اما مسئله اینجاست که تنها بهترین برندهای کیف دستی جهان قادر به ایجاد سبک‌هایی هستند که به نمادهای واقعی تبدیل می‌شوند. اما برای تبدیل شدن به یک کیف دستی «آیکونیک» چه اتفاق خارق‌العاده‌ای باید رخ دهد؟ این سوالی است که خانه‌های مد سال‌ها در مورد آن فکر می‌کنند و هر فصل طرح‌های جدیدی خلق می‌کنند و امیدوارند که تنها یکی از آن‌ها اثر خود را در تاریخ مد بگذارد. شاید این یک رخداد فوق‌العاده، تأیید ستاره‌های سینما و چهره‌های مشهور دنیای سیاست باشد که جایگاه یک طرح را در تالار شهرت کیف دستی مهر و موم می‌کند. اما معروف‌ترین کیف دستی‌های جهان که سال‌هاست در دنیای مد ترند هستند کدام مدل‌ها و از کدام برندها هستند؟

۱- کیف دستی بیرکین از برند هرمس

طرح اولیه کیف بیرکین پشت کیسه‌های مخصوص تهوع هواپیما کشیده است. ارزش کیف‌های هرمس در 35 سال گذشته بیش از 500 درصد افزایش یافته است و به‌طور گسترده اعتقاد بر این است که سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به طلا، الماس و بازار سهام است.

طراحی «بیرکین» که احتمالاً جذاب‌ترین کیف تمام دوران است، در پشت یک کیسه کاغذی هواپیمای شرکت ایرفرانس انجام شده است. هنگامی که «جین بیرکین» مدل، خواننده و بازیگر مشهور انگلیسی، در سال 1984 به طور تصادفی در کنار «ژان لوئی دوما»، مدیر اجرایی هرمس در یک پرواز پاریس به لندن نشست، دوما متوجه شد که بیرکین تلاش می‌کند تا وسایلش را در یک کیف حصیری بزرگ جا دهد و در قفسه بالای صندلی‌اش بگذارد اما کیف واژگون شد و همه‌ی وسایل کف هواپیما پخش شدند. در صحبتی با روزنامه انگلیسی تلگراف در سال 2012، بیرکین ادعا کرد که به همسفر خود گفته است: «هنوز کیف مورد علاقه‌ام را پیدا نکرده‌ام». همان‌جا دوما به بیرکین می‌گوید که به همراه یکی از طراحان هرمس کیف مورد‌نظرش را طراحی کند تا به نام خودش ثبت شود.

به‌این‌ترتیب بود که طرح اولیه کیف بیرکین پشت کیسه‌های مخصوص تهوع هواپیما کشیده شد. ارزش کیف‌های هرمس در 35 سال گذشته بیش از 500 درصد افزایش یافته است و به طور گسترده اعتقاد بر این است که سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به طلا، الماس و بازار سهام است. در سال 2017 یک کیف مدل «کروکودیل هیمالیا بیرکین» رکورد حراج جهانی را در حراج کریستی هنگ کنگ شکست و در نهایت به قیمت 208175 پوند به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای خرید کیف «بیرکین» از شعب معروف هرمس بعضی افراد حتی گاهی تا ۵ سال باید در لیست انتظار باقی بمانند. اما این تمام ماجرا نیست. به دلیل استفاده از پوست کروکودیل برای تولید نسخه‌های اصلی بیرکین، این بازیگر انگلیسی مورد هجوم موسسات حمایت از حقوق حیوانات قرار گرفت و از هرمس خواست که یا از پوست کروکودیل برای ساخت این کیف استفاده نکنند یا نام او را از روی کیف بردارند.

۲- کیف دستی دردار ۲.۵۵ شنل

کیف درب‌دار شنل که به خاطر تاریخ تولید آن (فوریه ۱۹۵۵) به ۲.۵۵ نامگذاری شده است، یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اکسسوری‌ها در تاریخ مد به‌شمار می‌رود.

اغراق نیست اگر بگوییم با اختراع کیف دستی مدل «2.55»، «گابریل کوکو شانل» برای همیشه چهره مد را تغییر داد. کیف درب‌دار شنل که به‌خاطر تاریخ تولید آن (فوریه ۱۹۵۵) به ۲.۵۵ نامگذاری شده است، یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اکسسوری‌ها در تاریخ مد به‌شمار می‌رود. درواقع کوکو شنل اولین کیف دستی برند خود را در سال ۱۹۲۹ طراحی کرد که به‌خاطر قیمت بالایی که داشت مختص طبقه اشراف بود. در سال ۱۹۵۵ کوکو شنل با اضافه کردن یک بند بلند به این کیف دستی هم تاریخ مد را تغییر داد و هم خانم‌ها را از گرفتن این کیف در دست رها کرد (مدل اصلی این بند زنجیر است اما بند چرمی بافته در زنجیر هم بعضا در برخی نسخه‌های کلاسیک آن دیده می‌شود).

این کیف که از چرم گوساله و با بافتی نرم ساخته شده بود در آن زمان عنوان «پرفروش‌ترین کیف کلاسیک دنیا» را از آن خود کرد، و هنوز هم هست. داستان رنگ زرشکی محفظه داخلی کیف هم جالب است. کوکو شانل تا ۱۲ سالگی در یتیم‌خانه زندگی می‌کرد و به‌یاد یونیفورم زرشکی رنگ یتیم‌خانه این رنگ را انتخاب کرد. یک زیپ مخفی هم داخل کیف طراحی شده که کوکو شانل برای این‌که نامه‌های عاشقانه‌اش را در آن بگذارد در کیف تعبیه کرده بود. در دهه هشتاد میلادی «کارل لگرفلد»، به‌عنوان مدیر اجرایی شنل، گیره چرخشی «CC» را به کیف اضافه کرد. در سال ۲۰۰۵ در پنجاهمین سالگرد تولد «کیف درب‌دار شنل» این مدل کیف باز هم توسط کارل لگرفلد به طراحی و تولید مجدد رسید و امروزه تمام کیف‌هایی که با عنوان ۲.۵۵ در بازار مشاهده می‌شود از همین مدل هستند.

بد نیست بدانید این مدل کیف در واقع دو مدل است. یک مدل آن دو درب دارد یعنی یک درب در قسمت بیرونی کیف و یک درب در قسمت داخلی. اما مدل «یک لبه» تنها یک درب در قسمت بیرونی کیف دارد. تولید مدل یک لبه، چند سال پیش متوقف شد و در حال حاضر تمامی کیف‌های درب‌دار شانل موجود در بازار از مدل دو درب هستند. یک نکته جالب دیگر این‌که در‌حال‌حاضر قیمت نسخه‌های اصلی این کیف حدود ۶ هزار دلار است، یک قیمت استثنایی برای کیفی که ۶۰ سال از تولید آن می‌گذرد و در نخستین سال تولید با قیمت ۲۲۰ دلار معرفی شد. حالا این کیف گرانقیمت در‌صورتی‌که نسخه اصلی باشد یک اکسسوری قابل سرمایه‌گذاری است، مثل مدل بیرکین هرمس.

۳- کیف مدل اسپیدی (Speedy) لویی ویتون

کیف اسپیدی لویی ویتون
کیف اصل اسپیدی لویی ویتون که حالا بیش از یک قرن قدمت دارد، در اصل 30 سانتی‌متر عرض ساخته شده بود، اما نسخه 25 سانتی‌متری با درخواست ویژه برای «آدری هپبورن» ساخته شد.

«Speedy» اولین کیف دستی بود که توسط برند لوکس «Louis Vuitton» تولید شد و درواقع به‌عنوان نسخه‌ای کوچک‌تر از کیف بسیار محبوب مدل

«Keepall» این برند ساخته شد. کیف مدل اسپیدی (Speedy) لویی ویتون از زمان عرضه آن در سال 1930 از نظر طراحی دست نخورده باقی مانده است. کیف اصل اسپیدی لویی ویتون که حالا بیش از یک قرن قدمت دارد، در اصل با 30 سانتی‌متر عرض ساخته شده بود، اما نسخه 25 سانتی‌متری با درخواست ویژه برای «آدری هپبورن» طراحی و ساخته شد. «آدری هپبورن» یکی از طرفداران بزرگ این طرح نمادین است.

این کیف که اکنون در اندازه‌های 35 و 40 سانتی‌متری نیز عرضه می‌شود، در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف دوباره کار شده است. نسخه‌های چاپی شطرنجی Damier Ebene و Damier Azure اکنون تقریباً به‌اندازه نسخه‌های اصلی در لوگوی لویی ویتون که فوراً قابل‌تشخیص است محبوبیت دارند. تا سال ۲۰۱۶ چهار سایز دیگر نیز از این مدل به تولید رسیده است که کوچک‌ترین آن به نام «نانو» فقط ۱۶ سانتی‌متر عرض دارد. قیمت کیف‌های مدل اسپیدی لویی ویتون در سایزهای مختلف از ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار متغیر است.


حتما بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های آدری هپبورن، این ستاره جذاب و محبوب هالیوود

۴- کیف‌های دستی برند Mulberry

از جمله چهره‌های سرشناس کیف‌های برند انگلیسی mulberry کیت میدلتون، عروس خاندان سلطنتی انگلیس است.

کیف‌های Mulberry با 45 سال قدمت، در مقایسه با برندهای چرم شناخته شده هرمس و لویی ویتون، نسبتاً تازه‌وارد هستند، اما این برندها مانع از محبوبیت یکی از شناخته‌شده‌ترین کیف‌های دستی جهان نشده‌اند. این شرکت خانوادگی که کیف‌ها را به‌صورت دستی در کارگاه «سامرست» این برند می‌سازد، کیف کلاسیک مدل «Bayswater» را با قفل «پستچی» که امضای برندش بود را در سال 2002 روانه بازار کرد. کیف مدل «ژیسل» هم در سال ۲۰۰۲ توسط برند مالبری طراحی و تولید شد که معروف‌ترین کیف این برند است و نام آن از سوپرمدل برزیلی «ژسیل بوندچن» گرفته شده است. قیمت متوسط، ساخت عالی و زیبایی لوکس بریتانیایی، محبوبیت کیف‌های Mulberry را از مرزهای انگلیس فراتر برد. کیفیت چرم کیف‌های برند مالبری این کیف را تا چند سال برای شما سرپا نگه می‌دارد. استفاده از چرم گوساله، کروکودیل و افعی هم در کارهای گرانقیمت این برند مرسوم است. از جمله چهره‌های سرشناس هوادار کیف‌های برند mulberry کیت میدلتون، عروس خاندان سلطنتی انگلیس است.

۵- کیف‌های Launer برند محبوب الیزابت دوم و زنان خانواده سلطنتی

برخی مدعی‌اند ملکه بیش از 200 کیف Launer داشته و مدل‌های موردعلاقه او از این برند لوکس انگلیسی این‌ها بوده‌اند: رویال چرم مشکی، تراویاتا چرم مشکی و یک مدل سفارشی که برای او دوخته شده بود. (Photo by Chris Jackson/Getty Images)

تا اینجا آمدیم و حیف است در مورد برند کیف دستی مورد‌علاقه ملکه الیزابت صحبت نکنیم. «Launer» یک برند کیف دستی لوکس بریتانیایی و کالاهای کوچک چرمی است. برخی مدعی‌اند ملکه بیش از 200 کیف Launer داشته و مدل‌های مورد علاقه او از این برند لوکس انگلیسی این‌ها بوده‌اند: رویال چرم مشکی، تراویاتا چرم مشکی و یک مدل سفارشی که برای او دوخته شده بود. ملکه الیزابت دوم به‌ندرت در انظار عمومی بدون کیف سیاه و سفید Traviata دیده می‌شد. سبک دسته کلاسیک تراویاتا که در دهه 1950 محبوبیت یافت، اکنون در رنگین کمانی از رنگ‌های چشم‌نواز و مدرن از جمله ترکیب‌های خوش‌رنگ و لعاب صورتی، یاسی و زرد نئون عرضه می‌شود. از دیگر طرفداران مدل تراویاتا می‌توان به جودی دنچ، ناتالیا وودیانوا و پالوما فیث اشاره کرد، که ثابت می‌کند طراحی کلاسیک هنوز هم برای نسل جدید دوستداران کیف همچنان محبوب است.

۶- کیف لیدی دیور از برند دیور

در سفری رسمی به آرژانتین در سال ۱۹۹۶ بود که کیف لیدی دیور در دستان پرنسس دایانا توجه جهان مد را به خود جلب کرد و اغراق نیست اگر بگوییم بعد از این جریان بود که فروش کیف لیدی دیور رونقی دوباره گرفت.

نمادین‌ترین کیف دستی برند لوکس «دیور» در سال ۱۹۹۴ طراحی و ساخته شد. نام اولیه کیف «شوشو» (در فرانسوی به معنای محبوب) بود. دیور قصد داشت با این کیف که تماما با دست و از ۱۴۰ قطعه ساخته شده بود، انقلابی در صنعت مد به‌پا کند. اما این کیف زمانی به محبوبیت جهانی رسید که در سال ۱۹۹۴ پرنسس دایانا، که در آن زمان عروس ملکه انگلیس و همسر پرنس چارلز بود، در سفری به پاریس آن را از «برنادت شیراک» همسر «ژاک شیراک» رییس‌جمهور وقت فرانسه هدیه گرفت. این مدل کیف به‌قدری به دل پرنسس دایانا نشست که تقریبا در هر دیدار مهمی این کیف را در دست داشت؛ اما در سفری رسمی به آرژانتین در سال ۱۹۹۶ بود که کیف لیدی دیور در دستان پرنسس دایانا توجه جهان مد را به خود جلب کرد و اغراق نیست اگر بگوییم بعد از این جریان بود که فروش کیف لیدی دیور رونقی دوباره گرفت.

بعد از آن بود که نام کیف از «شوشو» به «لیدی دیور» تغییر پیدا کرد و به کیف مدل «Lady Di» یا «Lady D» معروف شد. عجیب است که بعد از مرگ پرنسس دایانا محبوبیت کیف لیدی دیور باز هم رونقی دوچندان گرفت و هنوز شانه‌به‌شانه کیف مدل ۲.۵۵ شنل در رقابت برای کسب پرفروش‌ترین کیف دستی دنیاست، اگر چه در طراحی‌های دیگری که از این کیف صورت گرفته بعضا تغییراتی در طول بند و سایز کیف هم اعمال می‌شود اما سایز لیدی دیور اصلی همان است که در دستان پرنسس دایانا برای نخستین بار دیده شد.

در طراحی کیف لیدی دیور از اشکال هندسی مربع و لوزی استفاده شده که بنا بر تعریف طراحان آن از کَنَژ یا cannage (حصیر دستباف) استفاده شده در صندلی‌های سبک ناپلئون سوم الهام گرفته شده است که یکی از نمادهای هنر کلاسیک فرانسه است (این صندلی در مزون‌ها و بوتیک‌های مشهور پاریس یکی از اجزای اصلی دکور است و در کت‌والک‌های اوت‌کوتور دیور صندلی مهمانان ویژه این برند لوکس است).

۷- کیف مدل Jackie O از برند گوچی

American book editor and former First Lady Jacqueline Onassis (1929 – 1994) leaves a cinema in New York City, closely followed by photographer Ron Galella, 21st July 1981. Jackie Original GG shoulder bag

کیف مدل «Jackie O» از برند گوچی به‌طور غیرقابل‌انکاری راحت و با طراحی ساده و پیشگامانه، زمانی که در دهه 1950 عرضه شد، مورد استقبال قرار گرفت. در دورانی که کیف‌ها عموما طراحی ادایی و دست‌و‌پا گیر داشتند، «جکی او»، که مرتباً زیر بغل همسر رئیس‌جمهور وقت آمریکا «ژاکلین کندی» نشسته بود، زمانی که او در سال 1961 به نام بانوی اول تغییر نام داد، تبدیل به یکی پرفروش‌ترین کیف‌های دستی دنیا شد. طراحی‌های مختلفی از این کیف در سال ۲۰۰۹ توسط جیانینی بازطراحی و روانه بازار شدند. قیمت کیف‌های جکی از برند گوچی بسیار متفاوت است به‌عنوان‌مثال قیمت مدل «Jackie soft leather hobo» از برند گوچی تقریباً ۲۶۰۰ دلار است و قیمت مدل دیگری از این برند به نام «۱۹۶۰s vintage Gucci Jackie leather burgundy handbag» تقریباً ۱۰۰ دلار است.

۸- کیف موتورسیکلتی بالنشیاگا

خواهران «کارداشیان» بارها با این مدل کیف برند «Balenciaga» در مجامع عمومی حاضر شده‌اند.

کیف موتورسیکلتی بالنشیاگا «Balenciaga» یکی از محبوب‌ترین کیف‌های شیک‌پوش‌های پر زرق و برق است و مشتریانی را که به‌دنبال یک طراحی نرم‌تر، شلخته‌تر و کمتر در چشم از یک کیف دستی لوکس بودند، جذب کرد. این کیف که در ابتدا به‌عنوان نمونه اولیه رد شد، در‌نهایت تنها در یک مجموعه 25 عددی به‌عنوان هدیه برای مدل‌ها، از جمله کیت ماس، یکی از مشهورترین مدل‌های دنیای مد، که با اشتیاق این نمونه را در پشت صحنه نمایش مد Balenciaga در سال 2001 تحسین کرده بود، ساخته شد. این کیف سبک وزن بود و بدون آرم‌های پر‌ زرق‌و‌برق و با لبه‌های پوشیده از میخ و زیپ، کاملاً از طراحی‌های مرسوم سایر کیف‌های لوکس موجود در بازار فاصله داشت. خواهران «کارداشیان» بارها با این مدل کیف در مجامع عمومی حاضر شده‌اند.

۹- کیف مدل زین اسبی از برند دیور

کیف مدل زین در سال 1999 توسط کمپانی لوکس دیور جهت ادای احترام به دنیای سوارکاری و توسط «ماریا گراتزیا» طراحی شد. قسمت وصل‌کننده دسته به کیف با حروف C و D طراحی شده که حروف اول برند کریستین دیور است.

این کیف مدل زین اسب (نام sadle از همین رو بر این کیف گذاشته شده است) از برند دیور اگرچه قدمت چندانی در دنیای مد ندارد اما از سال ۱۹۹۹ تا‌به‌امروز یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کیف دستی‌های دنیا بوده که به نظر می‌رسد هرگز از مد هم نخواهد افتاد. کیف مدل زین در سال 1999 توسط کمپانی لوکس دیور جهت ادای احترام به دنیای سوارکاری و توسط «ماریا گراتزیا» طراحی شد. قسمت وصل‌کننده دسته به کیف با حروف C و D طراحی شده که حروف اول برند کریستین دیور است. نسخه اصلی کیف با ترکیب رنگی پارچه طوسی و مشکی و با طراحی حروف دیور ساخته شد. در صدها نسخه دیگری که از روی طرح اولیه ساخته شده با حفظ شکل زین اسب از انواع جنس و طرح استفاده شده است. سال 2003، سال اوج فروش زین دیور بود. در آن سال افراد مشهوری مثل پاریس هیلتون آن را در دست گرفتند و دوباره نامش بر سر زبان‌ها افتاد و تب خرید آن را داغ کردند. این مدل دیور هم از جمله کیف‌های محبوب ستارگانی چون خواهران کارداشیان، بیانسه، پاریس هیلتون و بلا حدید است.

۱۰- کیف کلی (Kelly Bag) از برند هرمس

در یک عکس مشهور از پرنسس کلی، او در حالی‌که این کیف از برند هرمس را در دستان خود دارد آن را جلوی شکم گرفته تا بارداریش را پنهان کند. این عکس روی مجلات مشهور آن زمان چاپ شد و از همان روز اسم این کیف هم بر سر زبان‌ها افتاد.

روایتی که پشت طراحی کیف بیرکین بود را در ابتدای این مطلب برای شما تعریف کردیم. اما داستان محبوبیت یکی از مشهورترین کیف‌های برند هرمس که از دهه ۵۰ میلادی تاکنون هنوز یکی از پرفروش‌ترین کیف دستی‌های دنیاست هم جالب است. در حقیقت اسم کیف کلی (Kelly Bag) از نام یک هنرپیشه آمریکایی به نام «گریس کلی» که اتفاقا بعد از ازدواج با «پرنس راینیر سوم»، پرنسس موناکو شد گرفته شده است. اما آن‌چه این کیف برند هرمس را به نام «کِلی» بر سر زبان‌ها انداخت فقط بر حسب یک اتفاق پیش‌بینی نشده بود. در یک عکس مشهور از پرنسس کلی، او در‌حالی‌که این کیف از برند هرمس را در دستان خود دارد آن را جلوی شکمش گرفته تا بارداری‌اش را پنهان کند. این عکس روی مجلات مشهور آن زمان چاپ شد و از همان روز اسم این کیف هم بر سر زبان‌ها افتاد و سیل تقاضا برای خرید این محصول هرمس از سوی زنان شیک‌پوش فرانسوی بالا گرفت، کیفی که بعد از سال‌ها (بیش از ۵۵ سال) هنوز هم در بورس و به اصطلاح ترند است.

حالا با یک مجموعه از کیف‌های کلی که به‌نام «خانواده کلی» مشهور هستند روبرو هستیم. این خانواده پرفروش و محبوب شامل هشت سایز از 50 سانتی‌متر (Kelly 50) تا 15 سانتی‌متری (Kelly mini mini) ارائه می‌شوند. این کیف به‌جز سایزهای مختلف با بیست جنس از انواع چرم طراحی و در تمام رنگ‌های اختصاصی برند هرمس به بازار عرضه می‌شود.

سخن پایانی

به جرات می‌توان گفت پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کیف دستی‌های دنیا همان‌هایی هستند که مشهورترین خانه‌های مد جهان برای نخستین بار طراحی کردند. طرح‌های موفق، ساده و کلاسیک که در درجه نخست راحتی مصرف‌کننده را مد‌نظر قرار داده بودند. بدون شک کیفی که مورد‌توجه ستارگان مشهور دنیای مد و سینما قرار بگیرد و توجه فرد پرنفوذی مثل ملکه الیزابت دوم یا کیت میدلتون را به خودش جلب کند ویژگی‌هایی مثل تجمل و راحتی را با هم دارد. دو خصوصیتی که طراحان سرشناس مد با تیزهوشی توانسته‌اند آن‌ها را با هم ترکیب کرده و سال‌ها برنده این رقابت نفس‌گیر باشند.

 

منبع purseexpert whowhatwear uxurysociety
تهیه شده در herworld vogue
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.