همه چیز درباره گردنبند هرینگبون؛ جواهری کلاسیک و همیشه مد

گردنبند هرینگبون نوعی زنجیر با بافت جناغی است که مسلما آن را پشت ویترین جواهرفروشی‌ها دیده‌اید. این گردنبند بسیار زیبا و جذاب است و سبکی کلاسیک دارد. اگر دوست دارید درباره این گردنبند و نحوه ست‌کردن آن بیشتر بدانید این مطلب را بخوانید.

پیشینه گردنبند هرینگبون به دوران مصر باستان برمی‌گردد. در واقع این مدل از مصر به جاهای دیگر دنیا برده شده و نه‌تنها در جواهرسازی بلکه در صنعت نساجی و پارچه‌بافی هم کاربرد داشته است.

این گردنبند سبکی کلاسیک دارد و هرگز از مد نمی‌رود. به همین دلیل همیشه می‌توانید انواع آن را در جواهرفروشی‌ها پیدا کنید. بعد از خریدن آن هم هیچ نگرانی بابت اینکه خیلی زود مجبور شوید آن را کنار بگذارید، نخواهید داشت.

دلیل نامگذاری گردنبند هرینگبون چه بوده است؟

هرینگبون در زبان انگلیسی به‌معنای استخوان شاه‌ماهی است. دلیل نام‌گذاری این گردنبند آن است که بافت آن کاملا شبیه استخوان ستون فقرات شاه‌ماهی است و همان طرح پیچیده را دارد.

شکل و ظاهر گردنبند هرینگبون

این گردنبند از دنباله‌ای از حلقه‌های مسطح، کوتاه و موازی در یک الگوی جناغی تشکیل شده است و معمولا دارای دو یا چند ردیف از حلقه‌های به‌هم‌پیوسته است. همچنین ظاهری صاف و مسطح دارد که به‌راحتی روی گردن می‌نشیند. به‌دلیل پهنای نسبتا زیاد سطح آن، معمولا درخشندگی زیادی ایجاد می‌کند و به پوست زیبایی خاصی می‌بخشد.

انواع گردنبند هرینگبون را بشناسید

این گردنبند در شکل‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. متداول‌ترین نوع آن رشته تکی ساده است. برخی از انواع دیگر آن از چند ردیف تشکیل شده‌اند و برخی دیگر از آنها از دو رشته درهم‌پیچیده تشکیل شده است که در زیر تصویر آن را می‌بینید:

گردنبند هرینگبون - انواع گردنبند هرینگبون
مدلی از هرینگبون دارای دو رشته گردنبند کامل درهم‌پیچیده است.

نحوه ساخت گردنبند هرینگبون چگونه است؟

جواهرسازان این گردنبند را با به‌هم‌پیوستن حلقه‌های فلزی به‌شکل زیگزاگ می‌سازند. حلقه‌ها به‌شکل مسطح و مستطیلی هستند و آنها را به‌موازات یکدیگر روی یک ماده پایه انعطاف‌پذیر قرار می‌دهند. سپس همه آنها را با زاویه کمی اریب به هم محکم می‌کنند و به‌طرز ماهرانه‌ای می‌بافند تا یک زنجیره بافته‌شده و صاف ایجاد شود. گاهی این گردنبند را از دو یا چند ردیف حلقه درست می‌کنند که در این صورت جهت اریبی حلقه‌ها به‌شکل متناوب خواهد بود تا بافتی محکم ایجاد شود. طراحی آن طوری است که از دور کاملا ساده به نظر می‌رسد؛ اما وقتی از نزدیک به آن نگاه کنید، ظرافت‌های بافت زیبای آن را مشاهده خواهید کرد.

گردنبند هرینگبون را می‌توان از هر فلزی ساخت؛ اما معمولا آن را از طلای زرد، طلا سفید یا نقره می‌سازند. ضخامت‌های مختلفی دارد و می‌تواند کاملا نازک یا ضخیم باشد. در هر طولی هم می‌توانید آن را پیدا کنید؛ ولی طول‌های ۱۸ و ۲۴ اینچ (۴۵ و ۶۰ سانتی‌متر) محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند.

تفاوت هرینگبون با زنجیر ماری

گردنبند هرینگبون - تفاوت گردنبند هرینگبون با زنجیر ماری
گردنبند هرینگبون
گردنبند هرینگبون - گردنبند ماری
گردنبند ماری

این دو گردنبند هرینگبون تاحدی شبیه هم هستند و به همین دلیل اغلب آنها را با هم اشتباه می‌گیرند؛ این در حالی است که تفاوت‌های مشخصی بین آنها وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت آنها در نحوه ساخت آنهاست. زنجیر ماری یک رشته تکی فلزی است، درحالی‌که هرینگبون از قطعات کوچک به‌هم‌پیوسته جناغی شبیه استخوان شاه‌ماهی تشکیل شده است.

زنجیر ماری قوی‌تر از گردنبند هرینگبون است. به همین دلیل وزن بیشتری را تحمل می‌کند و می‌توانید آویز سنگین هم با آن استفاده کنید. احتمال شکستگی آن هم کمتر است؛ به همین دلیل به‌اندازه گردنبند هرینگبون نیاز به مراقبت ندارد.

گردنبند هرینگبون ظریف‌تر از زنجیر ماری است و نمی‌تواند آویز را تحمل کند.

نحوه ست‌کردن گردنبند هرینگبون

یکی از دلایل محبوبیت این گردنبند همه‌کاره بودن آن است و می‌توانید با هرچیزی آن را ست کنید. این گردنبند هم برای موقعیت‌های کژوال و هم برای موقعیت‌های رسمی مناسب است. همچنین جنسیت خاصی ندارد و هم مردان و هم زنان می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه روش‌های ست‌کردن این گردنبند زیبا را خواهید دید:


حتما بخوانید: مد بدون جنسیت چیست؟ تاریخچه و داستان جذاب این تحول بزرگ جهان مد

می‌توانید آن را تکی بپوشید

گردنبند هرینگبون - نحوه ست‌کردن گردنبند هرینگبون
گردنبند هرینگبون به‌تنهایی زیباست.

این گردنبند به‌تنهایی زیبایی بیشتری دارد و سبکی شیک و ساده به لباس‌هایتان می‌دهد. بلوزها و پیراهن‌های ابریشمی درخشش آن را دوچندان می‌کنند. ازآنجاکه سبک این گردنبند کلاسیک است، بهتر است مدل لباس‌هایتان ساده‌تر و شیک‌تر باشد تا زیبایی آن بیشتر به چشم بیاید.

با گردنبند هرینگبون یا زنجیر دیگری آن را ست کنید

گردنبند هرینگبون - نحوه ست‌کردن گردنبند هرینگبون
چند گردنبند هرینگبون با ضخامت‌های مختلف هم ترکیب مناسبی است.
گردنبند هرینگبون - نحوه ست‌کردن گردنبند هرینگبون
می‌توانید گردنبند هرینگبون را با گردنبندها و زنجیرهای دیگری ست کنید.

یکی از بزرگ‌ترین ترندهای دنیای مد ظاهر لایه‌لایه است. می‌توانید گردنبندتان را با گردنبند هرینگبون دیگری با ضخامت و طول متفاوت ترکیب کنید یا اینکه از زنجیرها و گردنبندهای دیگر در کنار آن استفاده کنید. ظاهر ابریشمی و مسطح گردنبند هرینگبون به‌خوبی با هر جواهر دیگری جفت می‌شود. فقط یادتان باشد بهتر است گردنبند هرینگبون کوتاه‌تر از زنجیرهای دیگر باشد.

چند مدل زنجیر هرینگبون اینجاست

هرینگبون با آویز ترکیب مناسبی ایجاد نمی‌کند

گردنبند هرینگبون - نحوه ست‌کردن گردنبند هرینگبون
می‌توانید هرینگبون را با آویز به کار ببرید، اما ترکیب جذابی در نمی‌آید و ممکن است به آن آسیب بزند.

پیشنهاد می‌کنیم با این گردنبند آویز استفاده نکنید. سبک طراحی این گردنبند ظاهری صاف و مسطح به آن می‌بخشد که با آویز همخوانی ندارد. به همین دلیل معمولا ترکیب زیبایی از آن درنمی‌آید. از آن گذشته، آویز مانند وزنه گردنبند را به پایین می‌کشد و ممکن است آن را خم کند یا بشکند.

بااین‌حال اگر اصرار دارید این کار را انجام دهید، از آویزهایی استفاده کنید که حلقه آنها پهن است و مخصوص زنجیرهای مسطح طراحی شده‌اند. البته گاهی این گردنبند را با آویز می‌سازند که در زیر تصویر آن را می‌بینید:

گردنبند هرینگبون
گردنبند هرینگبون که خودش چیزی مشابه آویز دارد.

گردنبند هرینگبون برای مردان

گردنبند هرینگبون - نحوه ست‌کردن گردنبند هرینگبون
این گردنبند برای مردان هم جذاب است.

شاید تصور کنید این گردنبند فقط برای خانم‌ها مناسب است؛ اما این‌طور نیست. درواقع هیچ دلیلی وجود ندارد که آقایان نتوانند از آن استفاده کنند. اگر آقا هستید، این گردنبند را با تی‌شرت‌ها یا بلوزهای ساده مخصوصا مشکی ست کنید.

نکات مراقبت از گردنبند هرینگبون

این گردنبند یکی از جواهراتی است که همیشه مد است و به همین دلیل سرمایه‌گذاری خوبی به شمار می‌رود؛ زیرا تا مدت‌های طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید. بااین‌حال این موضوع به‌شرطی درست است که به‌خوبی از آن نگهداری کنید.

قطعات این گردنبند به‌دلیل مسطح‌بودنش ظریف هستند و احتمال شکستن و خم‌شدن آنها زیاد است؛ بااین‌حال این بدان معنا نیست که دوام ندارند. اگر مراقب آن باشید به‌اندازه کافی استحکام دارد.

۱. این گردنبند برای هر موقعیتی مناسب نیست. ازآنجاکه آسیب‌پذیر است، اگر جایی می‌روید که باید فعالیت شدیدی انجام دهید بهتر است آن را استفاده نکنید.

۲. هنگام خواب حتما آن را از گردنتان باز کنید؛ اگر روی آن فشار بیاورید ممکن است بشکند یا خم شود. حتی ممکن است وقتی موقع خواب به‌سمت دیگری برمی‌گردید زیر بدنتان گیر کند و کشیده شود.

۳. اگر آن را محکم بکشید بافت آن باز می‌شود یا پیچ می‌خورد.

۴. همیشه آن را در جایی صاف و به‌شکل طبیعی‌اش قرار دهید.

آیا می‌توان این گردنبند را تعمیر کرد؟

گردنبند هرینگبون - تعمیر گردنبند هرینگبون
ساختار گردنبند هرینگبون که از بین رفته است.

بله می‌توان آن را تعمیر کرد؛ اما بعد از تعمیر هرگز شکل اولیه‌اش را نخواهد داشت.

اگر زنجیر فقط خم شده باشد، می‌توان آن را صاف کرد؛ اما محل خمیدگی آن ضعیف‌تر از حالت قبلی‌اش خواهد بود. به این ترتیب پس از مدتی ممکن است دوباره از همان نقطه خم شود یا به‌راحتی بشکند. درصورتی‌که بخش آسیب‌دیده را برش بزنند و دوباره زنجیر را به هم متصل کنند، قسمت اتصال نسبت‌به سایر قسمت‌های گردنبند انعطاف‌پذیری کمتری خواهد داشت و ظاهر و طول آن هم تغییر می‌کند.

جدیدترین مدل‌های گردنبند طلا اینجاست

مزایا و معایب گردنبند هرینگبون چیست؟

گردنبند هرینگبون - مزایا و معایب گردنبند هرینگبون
زیبایی این گردنبند به معایب آن می‌ارزد. بنابراین در خرید آن شک نکنید.

این گردنبند مانند هر جواهر دیگری مزایا و معایبی دارد که اگر قصد خرید آن را دارید، بهتر است ابتدا به این موارد توجه کنید و بعد برای خرید آن اقدام کنید:

مزایا

  • شیک و زیباست؛
  • طراحی مسطحی دارد که اجازه می‌دهد روی گردن صاف بماند؛
  • سطح پهن آن باعث درخشندگی و بازتابندگی بیشتر می‌شود؛
  • طرح‌های مختلفی دارد؛
  • هم برای موقعیت‌های رسمی و هم برای موقعیت‌های کژوال مناسب است؛
  • دارای سبک‌های مختلف است و به همین دلیل هرکسی با هر استایلی می‌تواند از آن استفاده کند.

معایب

  • مراقبت از آن چندان آسان نیست؛
  • به‌راحتی پیچ می‌خورد و اگر آن را محکم بکشید خم می‌شود یا ممکن است بشکند؛
  • اگر آسیب ببیند به‌راحتی تعمیر نمی‌شود؛
  • برای موقعیت‌هایی که فعالیت شدید دارید، مانند سرگرمی‌های هیجانی یا ورزش مناسب نیست.

مدل‌های زیبای دستبند طلا را ببینید

کلام پایانی

گردنبند هرینگبون برای افرادی که دوست دارند در هر جمعی بدرخشند بسیار مناسب است؛ بنابراین اگر برونگرا هستید، این گردنبند برایتان عالی است. درست است که سبک کلاسیک و ساده‌ای دارد، اما سطح صاف و پهن آن درخشندگی زیادی روی صورتتان منعکس خواهد کرد. با لباس‌های ظریف و ساده عالی است و می‌توانید در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی از آن استفاده کنید. نگهداری از آن کمی دشوار است و شاید این برایتان استرس‌آور باشد، به‌طوری‌که بی‌خیال خریدن آن شوید؛ اما آن‌قدر زیبا و جذاب است که واقعا ارزشش را دارد.

مدل هرینگبون در دستبند و جواهرات دیگری هم به کار می‌رود. آیا تاکنون جواهری از این مدل داشته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است دیدگاه‌هایتان را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره جواهرات ون کلیف آرپلز؛ ترکیب جذابی از خلاقیت و زیبایی
منبع jewelrynotes bonheurjewelry mcgeecojewelry
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.