همه چیز درباره جواهرات ون کلیف آرپلز؛ ترکیب جذابی از خلاقیت و زیبایی

ون کلیف آرپلز (Van Cleef & Arpels) یکی از برندهای مهم تولید جواهر در دنیاست که می‌توان آن را نمادی از هنر، خلاقیت، هوش کسب‌وکار و زیبایی دانست. در این مقاله، همه‌چیز را درباره این برند خواهید خواند.
جواهرات بخشی از ارزش‌شان را مدیون سنگ‌های قیمتی و طبیعیِ خاصی هستند که در دسترس همه قرار ندارند. اما بخش مهم دیگری از ارزش و شهرت جواهرات وام‌دار طراحی، خلاقیت و هنری است که در ساخت و تولیدشان به کار رفته و در نهایت مصنوعاتی زیبا، گران‌قیمت و خاص را در اختیار آدم‌ها قرار داده است. امروز برایتان از برند جواهری می‌گوییم که همه اینها را در کنار هم دارد.

جواهرات ون کلیف آرپلز؛ ماجرا از کجا و چه زمانی شروع شد؟

برند ون کلیف
طرح معروف شبدر سبز ون کلیف

 

طرح شبدر ونکلیف
طرح معروف شبدر ون‌کلیف بر گردن مدل در عکس

فرانسوی‌ها از پیش‌روها در دنیای مدوفشن هستند و از بازیگران اصلی این عرصه حساب می‌شوند. برند جواهرات ون کلیف آرپلز هم  از برندهای لوکس همین کشور است. برند لوکسی که جواهرات گران و زیبا، عطرهای معروف و ساعت‌های ارزشمند و لوکس می‌سازد.

شاید در جعبه اکسسوری‌ها و جواهرات‌تان خبری از محصولات ون کلیف آرپلز نباشد اما قطعا کپی‌هایی از طرح‌های این برند معروف را در قالب جواهرات مصنوعی و تزئینی دیده‌اید. مدل‌هایی از این برند در سراسر دنیا معروف شده‌اند و به چشم خیلی‌های‌مان آشنا می‌آیند.

اجازه بدهید که به سراغ تاریخچه برند برویم و با هم سیر شکل‌گیری و تحول برندی را دوره کنیم که آوازه‌اش در تمام دنیا و حتی ایران خودمان وجود دارد و ثروت‌مندان برای خرید هر قطعه از جواهرات آن، میلیاردها دلار دست‌به‌جیب می‌شوند.

تاریخچه جواهرات ون کلیف آرپلز

برند ون کلیف
سرویس جواهرات و طلای ون کلیف

برند ون کلیف در سال ۱۸۹۶ متولد شد. بنیان‌گذار آن آلفرد ون‌کلیف ( Alfred Van Cleef) بود که برند را همراه با پدر همسرش یعنی سالامون آرپلز (Salomon Arpels) در پاریس افتتاح کرد. جواهرات این برند که طرح‌هایی از گل و حیوانات را نشان می‌دهند در میان افراد معروف و مشهور دنیا هم طرفداران زیادی داشته و دارند.

ون کلیف و آرپلز در سال ۱۸۹۶ پایه و اساس برند را ساختند اما در سال ۱۹۰۶ پدرزن ون کلیف چشم از دنیا فروبست و ادامه مسیر برند به دست ون کلیف افتاد. البته پسران آرپلز یا همان برادران همسر ون کلیف در ادامه راه به ون کلیف پیوستند و با همراهی او اقدام به افتتاح بوتیک‌های مختلف جواهرات برند کردند.

نخستین بوتیک برند در مکانی استثنایی قرار داشت: دقیقا روبه‌روی هتل معروف ریتز ( Hôtel Ritz)؛ یعنی جایی که اشراف‌زادگان اروپایی و تاجران آمریکایی رفت‌وآمد داشتند. راه‌اندازی بوتیک در این مکان از ایده‌های درجه‌یک کسب‌وکاری بود. چرا؟‌ چون هتل ریتز از معروف‌ترین هتل‌های لوکسی بود که افراد متمول در آن رفت‌وآمد داشتند. نزدیکی بوتیک با چنین مکانی راهی مناسب برای جذب مشتریان هدف برای برند بود. انتخاب‌های هوشمندانه یکی از دلایل موفقیت برندی بود که از ماجرایی عاشقانه شروع شد و به موفقیتی باشکوه رسید.

در واقع، تولد برند ون کلیف از شکل‌گیری عشقی سرچشمه می‌گیرد که میان ون کلیف پسر یک سنگ‌تراش و استل آرپلز (Estelle Arpels) دختر سالامون آرپلزِ تاجر جواهرات به وجود آمده بود. عشق این زوج به یکدیگر در کنار علاقه‌شان به جواهرات منجر به ساخت برندی درجه‌یک شد. بعدها مدیریت هنری برند ون کلیف به عهده رنه پوییسانت (Renėe Puissant) یعنی دختر آلفرد و استل قرار گرفت.

برندی لوکس و معروف؛‌ موفقیت‌های برند ون کلیف

برند ون کلیف
مجموعه la boutique

موفقیت‌های برند ون کلیف سال‌هاست که ادامه دارد. در مسیر رشد و بالندگی این برند، جوایز زیادی هم نصیبش شده است. برای نمونه در سال ۱۹۲۵ میلادی، یکی از دست‌بندهای طراحی این برند با گل‌های سرخ و سفیدی که از سنگ لعل و الماس درست شده بود، جایزه نمایشگاه بین‌المللی هنرهای تزئینی و صنعتی مدرن را از آن خود کرد. این برند نخستین تولیدکننده جواهراتی بود که در ژاپن و چین هم بوتیک‌هایی افتتاح کرد.

در سال ۱۹۳۱، نمایشگاهی در پاریس برگزار شد که در آن فرهنگ و مصنوعات امپراتوری‌های استعماری فرانسه به نمایش گذاشته شده بود. این رویداد مهم فرهنگی، هنری و تاریخی بیش از ۳۳ میلیون بازدیدکننده داشت. برند ون کلیف هم در نمایشگاه شرکت داشت و مانند همیشه با خلاقیتی ناب حضور خود را اعلام کرده بود.

ون کلیف برای شرکت در این نمایشگاه، کلاه سنتی چینی‌ها را در قالب مجموعه‌ای از جواهرات درآورده بود. نام این مجموعه هم کلاه چینی نام داشت و تصویرش را در شکل زیر می‌بینید. شیوه مدرنی که در طراحی این مجموعه به کار گرفته شده بود در کنار خلاقیت برجسته برند بسیار موردتوجه قرار گرفت. این مدل از جواهرات ون کلیف هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

برند ون کلیف
مجموعه کلاه چینی برند ون کلیف

حضور چهره‌ای معروف برای تبلیغ بیشتر برند

هلن استراوسکا

در حوالی سال‌های ۱۹۳۰ میلادی، یکی از برادران همسر ون کلیف یعنی لوئیس آرپلز با مدلی به نام هلن استراوسکا (Hélène Ostrowska) ازدواج کرد. این مدل فرانسوی در میان معروف‌ترین‌ها قرار داشت و استایلش از نظر استفاده از اکسسوری‌ها و جواهرات تزئینی زبان‌زد همه بود. استفاده هلن از جواهرات برند ون کلیف به‌ویژه الماس در توسعه شهرت برند نقش مهمی داشت.

هلن استراوسکا شعار جالبی هم داشت:

الماس به همه‌چیز می‌آید.

البته این کشفی منحصربه‌فرد نبود که هلن به آن دست یافته باشد. تقریبا همه می‌دانند و قبول دارند که الماس می‌تواند هر استایلی را از این رو به آن رو کند اما ماجرا از این قرار است که همه مانند این مدل معروف به الماس‌ها و جواهرات درجه‌یک دسترسی ندارند. در هر حال، حضور هلن به تبلیغ برند ون کلیف کمک شایانی کرده بود. او حتی برای طراحی کفش‌هایش هم از الماس استفاده می‌کرد.

جنگ جهانی دوم و تداوم کسب‌وکار ون‌ کلیف در آمریکا

فروشگاه ونکلیف در نیویورک
فروشگاه ونکلیف در نیویورک

با شروع جنگ جهانی دوم، ون کلیف و آرپلزها به نیویورک مهاجرت کردند و قصد داشتند که کسب‌وکارشان را در فراسوی اروپا گسترش بدهند. در سال ۱۹۴۲، بوتیک این برند در نیویورک افتتاح شد. این بوتیک هنوز هم به کار خود در آمریکا ادامه می‌دهد. در شعبه آمریکایی برند ون کلیف همچنان استفاده از طلا، سنگ‌های قیمتی، نیمه‌قیمتی و مواد دیگر ادامه داشت.

این روزها فعالیت ون کلیف در نقاط مختلفی از دنیا شکل می‌گیرد. در خاورمیانه و حتی ایران و نقاط دیگری از دنیا مانند:

  • ژنو؛
  • زوریخ؛
  • مونیخ؛
  • لندن؛
  • میلان؛
  • شانگهای؛
  • پاریس؛
  • و… .

شعبه‌هایی از این برند در شهرهای مختلف آمریکا و استرالیا هم وجود دارد. جواهرات ون کلیف با مدل‌ها و طرح‌های معروف و البته ساختار متفاوت و به‌شدت باکیفیتش تمام دنیا را فتح کرده است. درباره طرح‌های مختلف و معروف جواهرات این برند در ادامه برای‌تان خواهیم گفت. البته باید کمی صبر کنید چون قبل از آن می‌خواهیم درباره تکنیکی فوق‌العاده خاص در ساخت محصولات این برند صحبت کنیم.

سبکی خاص برای ساخت جواهرات ویژه

برند ون کلیف
جواهرات ون کلیف

برند ون کلیف از سبک خاصی برای ساخت جواهراتش بهره می‌برد. این سبک به ساخت میستری (Mystery Setting) یا همان رمزآلود معروف است. در این ساختار سنگ‌های قیمتی طوری به بخش‌های دیگر طلا مانند حلقه انگشتر وصل می‌شوند که انگار از ازل این دو بخش به هم چسبیده بوده‌اند. دیگر خبری از اتصالات مشخص برای برقراری ارتباط میان سنگ و انگشتر یا دست‌بند و… نیست. در واقع، با نوعی ساختار به‌شدت تمیز روبه‌رو هستیم که کیفیت بالایی دارد.

هر سنگی روی برشی باریک از طلا به ضخامت ۰/۲ میلی‌متر قرار دارد و با این برش‌ها و قطعات باریک از طلا به بخش‌های دیگر انگشتر و… متصل می‌شود. اگر این تکنیک نهایت ظرافت و دقت نیست، پس چیست؟ برای ساختن هریک از این جواهرات حدود ۳۰۰ ساعت زمان لازم است؛‌ دقت دارید که برای هریک از این قطعات چنین زمانی لازم است؟ برای همین هم هست که در هرسال، فقط تعداد اندکی از جواهرات با این مشخصات از سوی برند ون کلیف طراحی و ساخته می‌شوند.

مدل‌ها و طرح‌های معروف برند ون کلیف

برند ون کلیف
دست‌بند الماس و سنگ لعل

برند ون کلیف از طبیعت در طراحی‌ جواهراتش الهام می‌گیرد. در میان مجموعه‌های مختلف آن می‌توان شاهد اَشکالی شبیه حیوانات و گیاهان بود. از جمله طرح‌های معروف و محبوب این برند برگ‌ها، پروانه‌ها، جغدها و خرگوش‌ها هستند. در بخش‌های قبلی مقاله درباره ترکیب الماس و سنگ لعل در طراحی‌هایی ون کلیف صحبت شد، نمونه‌ای از به‌کارگیری این ترکیب در محصولات ون کلیف را می‌توانید در تصویر بالا ببینید.

طرح شاه‌کلید؛ جواهری برای تمام فصول

یکی از طرح‌های معروف برند ون کلیف طرح شاه‌کلید (Passe-Partout) است. این مدل خلاقانه برای نخستین‌بار در سال ۱۹۳۸ در فرانسه به بازار عرضه شد. منظور از طرح شاه‌کلید چیست؟‌ ون کلیف جواهری طراحی کرده بود که امکان تبدیل آن به حالت‌های مختلف وجود داشت. صاحب این جواهر می‌تواند هرزمان که بخواهد جواهرش را به حالت‌های مختلفی دربیاورد و متناسب با خواست و سلیقه‌اش از آن استفاده کند. اما چطور؟ تصویر شاه‌کلید ون‌کلیفی را در زیر ببینید تا برای‌تان بگوییم.

برند ون کلیف
شکل‌های مختلف طرح شاه‌کلید برند ون کلیف

این مدل از دو کلیپس به شکل گل ساخته شده و زنجیری منعطف دارد. برای همین امکان تبدیل آن به شکل گردن‌بند، دست‌بند، چوکر یا حتی دو سنجاق سینه هم وجود دارد. پس صاحب این جواهر زیبا می‌تواند هرزمان که دلش خواست، مدل آن را به شکل دلخواه خود درآورد. بخش گل این جواهر از یاقوت‌های زرد و کبود با لعلی در بخش میانی ساخته شده است.

طرح بالرین؛ رقصنده‌هایی از جنس جواهر

برند ون کلیف
سنجاق سینه کامارگو با الهام از نقاشی نیکولاس لانسرت

 

یکی از طرح‌های معروف برند ون کلیف هم سنجاق سینه‌ای به شکل بالرین است. داستان این طرح هم تاحدی جالب است. در سال ۱۹۴۰، طرح بالرین از یکی از دوستان بالرین خانواده آرپلز الهام گرفته شد. البته این دوست بالرین کسی نبود جز جورج بالانشین (George Balanchine)، هم‌بنیان‌گذار مدرسه باله آمریکا.

سنجاق سینه‌هایی با طرح بالرین‌ها و موجوداتی مانند پری‌ها در قصه‌ها از مدل‌های معروف برند ون کلیف است. برخی از این سنجاق‌ها به حالت نیم‌سِتی با گوشواره‌ای با طرح مشابه عرضه می‌شوند. بعضی از این طرح‌ها از نقاشی‌ها الهام گرفته شده‌اند. مثلا سنجاق سینه کامارگو (Camargo) از نقاشی نیکولاس لانسرت (Nicolas Lancret) الهام گرفته شده است. در تصویر بالا این نقاشی و سنجاق سینه را می‌بینید.

طرح زیپ؛ ایده‌ای ساده با اجرایی لوکس

یکی دیگر از طرح‌های معروف برند ون کلیف گردن‌بندی است که از روی زیپ الهام گرفته شده است. ظاهرا ملاقات و گفت‌وگوی رنه پوییسانت یا همان دختر ون‌کلیف که بعد از پدر و مادر مدیر هنری برند شده بود با یکی از دوشس‌های کانادایی به خلق این طرح منجر شده است. در واقع، پیشنهاد طراحی و ساخت گردن‌بندی از روی زیپ از سوی دوشس ویندسور به رنه داده شده بود.

سال‌ها طول کشید تا ون‌کلیفی‌ها بتوانند بادقت و ظرافت گردن‌بندی از طلا و سنگ‌های ارزش‌مند را با الهام از زیپ بسازند. در نهایت در سال ۱۹۵۱، این گردن‌بند عرضه شد و اتفاقا طرفداران زیادی هم پیدا کرد.

ولی ماجرا از این قرار بود که سر بسیاری از طرفداران ثروت‌مندش هم بی‌کلاه می‌ماند. چرا؟ چون تولید این گردن‌بند اصلا کار ساده‌ای نیست و فقط تعداد محدودی از آن در هربار تولید روانه بازار می‌شود. در گردن‌بند زیپی ون‌کلیف طلا، طلای سفید، الماس، یاقوت، زمرد یا لعل به کار می‌رود. در تصویر زیر مارگو رابی، هنرپیشه معروف را می‌بینید که این طرح از گردن‌بند زیپ برند ون کلیف را بر سینه آویخته است.

برند ون کلیف
مارگو رابی با گردن‌بندی از ون کلیف

مجموعه لَبوتیک (La Boutique)؛ قیمت‌های کمتر و مدل‌های جالب

در سال ۱۹۵۴، برند ون کلیف اقدام به عرضه مجموعه‌ای به نام لَبوتیک کرد. این مجموعه ارزان‌تر از مدل‌های بسیار لوکس این برند بود. در مجموعه لبوتیک از طبیعت الهام گرفته شده و در آن طرح‌هایی از حیواناتی مانند لاک‌پشت، شیر، پرندگان و موجودات مختلف با طلا و سنگ‌های نیمه‌قیمتی و قطعاتی از الماس ساخته شده بودند.

در میان مشتریان پروپاقرص مجموعه لبوتیک افراد بسیار مشهوری مانند گریِس کِلی (Grace Kelly) و جکی اوناسیس (Jackie Onassis) هم دیده می‌شد. البته مشتریان هدف این مجموعه از برند، افراد جوان‌تری بودند که بودجه کافی برای خریدکردن از کلکسیون‌های لوکس و به‌شدت گران‌قیمت ون کلیف را نداشتند.

برند ون کلیف
مجموعه لَبوتیک (La boutique)ون کلیف

چهره‌های معروف طرفدار برند ون کلیف

پرنسس گریس کلی یعنی پرنسس موناکو از طرفداران برند ون کلیف بود و جواهرات بسیاری را از آن خریداری می‌کرد. علاقه او به‌ محصولات ون کلیف به‌حدی بود که در مراسم ازدواج دخترش، پرنسس کارولین در سال ۱۹۷۸ هم تاجی از ساخته‌های این برند بر سر گذاشت.

این تاج در واقع، گردن‌بندی بود که برای مراسم پرنسس کارولین به شکل تاج درآمده بود و در آن از الماس استفاده کرده بودند. این تاج ۷۷.۳۴ قیراط وزن داشت. به جز این تاج و علاقه‌ای که پرنسس گریس به مجموعه لَبوتیک ون کلیف داشت، مدل‌های دیگری از این برند را هم در مجموعه‌ ارزش‌مند خود جمع‌آوری می‌کرد.

برای نمونه، گریس کلی مجموعه گردن‌بندهای الحمرا در شکل‌ها و جنس‌های مختلف را هم جمع می‌کرد. گردن‌بندهای این کلکسیون از مرمر سبز یا مالاکیت، مرجان و… ساخته می‌شد.

برند ون کلیف
گریس کلی، پرنسس موناکو

برند ون کلیف طرفداران مشهور زیادی داشته و دارد. شاید برای‌تان جالب باشد که فرح پهلوی در سال ۱۹۶۶ میلادی، تاج خود برای مراسم تاج‌گذاری را به این برند سفارش داده بود. در این تاج، حدود ۱۵۴۱ سنگ قیمتی از جنس‌های مختلفی مانند الماس، زمرد، لعل و مروارید اصل وجود داشت. البته این سفارش ملکه سابق ایران باعث شد که ون‌کلیفی‌ها با ایران آشناتر شوند و بسیاری از نقوش ایرانی و شرقی الهام‌بخش طراحی‌های مختلف‌شان شود. در تصویر زیر تاج فرح پهلوی را مشاهده می‌کنید.

برند ون کلیف
تاج فرح پهلوی، ملکه سابق ایران

از طرفداران دیگر جواهرات برند ون کلیف می‌توان به چهرهایی مانند الیزابت تیلور، دوشس ویندسور، افراد خاندان‌های سلطنتی مختلف و جکی اوناسیس اشاره کرد. در بخش دیگری از مقاله هم به جکی اوناسیس اشاره کرده‌ایم. اما شاید دقیقا یا اصلا ندانید که اوناسیس کیست. جکی اوناسیس یکی از ثروت‌مندترین مردان دنیا بود که در تجارت حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

برند ون کلیف
الیزابت تیلور با جواهراتی از برند ون کلیف

محصولات دیگر برند ون کلیف

ون کلیف علاوه بر جواهرات گران‌قیمت و لوکسی که دارد، محصولات دیگری هم تولید می‌کند. عطر و ساعت‌های این برند هم مشهورند. اصلا این‌طور فکر نکنید که ساعت‌های ون‌کلیف در سال‌های اخیر به مجموعه محصولاتش اضافه شده‌اند. داستان تولید ساعت‌ها هم به سال‌ها و ساعت‌های بسیار دور بازمی‌گردد.

در واقع، نخستین ساعت برند ون کلیف در سال ۱۹۲۳ به بازار عرضه شد. طراحی و عرضه ساعت‌های این برند هم مانند جواهراتش پرشکوه و با خلاقیت‌هایی چشمگیر همراه بود. مروری بر فعالیت‌های برندهای موفقی مانند ون کلیف نشان مي‌دهد که خلاقیت و توانمندی همیشه باعث تفاوت می‌شود. البته همه اینها با سرسختی و پشتکار عده‌ای از افراد هوشمند و کاربلد روبه رشد و پیشرفت می‌رود.

برند ون کلیف

در اوایل قرن بیستم، پوشیدن ساعت در میان زنان رواج زیادی پیدا کرده بود. شکل و شمایل ساعت‌های زنانه هم بیشتر صفحه‌ای متصل به زنجیر بود. اما ون کلیف پا به میدان گذاشت و با طراحی ساعت‌هایی که بندی شبیه دست‌بند داشتند، قاعده بازی را تغییر داد و تنوع شدیدی را وارد دنیای ساعت‌ها کرد. یکی از مدل‌های معروفش، ساعتی با طرح گل مینایی در صفحه ساعت بود. ساعت‌هایی شبیه قفل و با بندهایی بیشتر شبیه دست‌بندها هم از خلاقیت‌های برند ون کلیف در دنیای ساعت‌ها به‌شمار می‌رفت.

برند ون کلیف علاوه بر جواهرات و ساعت، عطر هم تولید می‌کند. عطرهای مردانه و زنانه ون کلیف هم محصولات قابل‌اعتنایی هستند. این محصولات از سال ۱۹۷۶ تاکنون به بازار روانه می‌شوند. به‌عبارت دقیق‌تر، نخستین عطر مجموعه در سال ۱۹۷۶ و آخرین مورد آن در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. مجموعه اکسترا-اُردینر (Extraordinaire) از مجموعه عطرهای معروف این برند است.

برند ون کلیف

ون کلیفی‌ها درباره عطر زنانه نظر جالبی دارند:

پیراهن بخشی از کمد لباس‌های هر بانویی است. کفش‌ و کیف هم اکسسوری‌های استایلش هستند. اما جواهرات و عطر را نمی‌توان به‌هیچ‌وجه اکسسوری دانست. عطر و جواهرات زینت نهایی هستند…

منتقدان و کارشناسان عطر و ادکلن رایحه محصولات برند ون کلیف را یادآور فضاهایی لوکس مانند لابی هتل‌های گران‌قیمت و خاص می‌دانند. ون کلیفی‌ها هدف از تولید عطر و اضافه‌کردن خط محصولاتی جدید را خلق رایحه‌ای می‌دانستند که قرار است نماینده عطر جواهرات‌شان باشد.

آنها جواهرآلات برند خود را با این ویژگی‌ها معرفی می‌کنند: گران‌بها و متعلق به لحظات حال. محصولات این برند با الهام از طبیعت، شعر، نقاشی و در یک‌کلام با به‌کارگیری تخیل جان پیدا کرده‌اند و همین باعث تمایز و ماندگاری‌شان برای سال‌ها شده است.

هویت برند ون کلیف در طول سال‌ها

برند ون کلیف
ساعت لوکس برند ون کلیف

برند ون کلیف در طول سال‌های فعالیتش سعی کرده بر اصالت نخست و قواعد اولیه کارش پای‌بند بماند. به‌کاربردن خلاقیت، جادو، شعر و هنر در تولید محصولاتی لوکس و گران‌بها از قواعد و ارزش‌هایی بوده که ون‌کلیفی‌ها به آن اعتقاد شدیدی داشته و دارند. این برند بر هارمونی و زیبایی تأکید زیادی می‌ورزد.

ون کلیف محصولاتی به‌شدت باکیفیت تولید می‌کند. تمرکز بر جزئیات در طراحی و اجرای محصولات مختلف در کنار موادی که بی‌اغراق از بهترین کیفیت برخوردارند، ارزش محصولات این برند را بالا و بالاتر برده‌ است.

در آخر

شکل‌گیری برند ون کلیف و آرپلز با جرقه‌ای عاشقانه میان ون کلیف و استل دختر آرپلز شروع می‌شود. ون کلیف پسر یک سنگ‌تراش و فعال در این عرصه و استل دختر تاجری معروف در این حوزه بوده است. اما عشق آنها غنی‌تر از کشش‌هایی احساسی و شوری جوانانه پیش رفته و نتیجه آن شکل‌گیری یکی از مهم‌ترین برندهای لوکس دنیا در حوزه جواهرات، عطر و ساعت بوده است.

از طرح‌های این برند خوش‌تان آمده است؟ قیمت محصولات این برند بسیار زیاد است و شاید تعداد اندکی از ما و شما توانایی خریدشان را داشته باشیم اما خوشبختانه اگر از مدل و طرح‌های محصولات‌شان خوش‌تان آمده، مدل‌ها و طرح‌های مشابه این برند بسیار زیاد است و می‌توانید از میان آنها انتخاب و خرید داشته باشید. به نظر شما کدام‌یک از طرح‌های این برند جذاب‌تر است؟


در ادامه بخوانید: راهنمای انتخاب حلقه ازدواج؛ با کمترین اشتباه انتخاب کنید
منبع freemansauction.com christies.com incollect.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.