راهنمای ست کردن کمربند زنانه با انواع لباس‌ها

کمربند یکی از اکسسوری‌هایی است که هم کاربردی است و هم تزئینی. بنابراین در هر موقعیتی با اهداف مختلفی می‌توانید از کمربند استفاده کنید. در این مطلب می‌خواهیم درباره اصول ست کردن کمربند زنانه صحبت کنیم.

کمربند برای چه خانم‌هایی مناسب‌تر است؟

در گذشته پوشیدن کمربند فقط کاربردی عملی داشت و افرادی آن را می‌بستند که لباس‌شان گشاد باشد و نگران شل‌شدن آن باشند؛ اما امروزه به‌دلایل مختلفی از آن استفاده می‌کنند. برخی برای محکم‌نگه‌داشتن لباس و برخی برای مد و زیبایی. به‌طورکلی خانم‌هایی با شکل اندام سیبی و مستطیلی که کمرشان شکل مشخصی ندارد و انحنای خاصی در اندامشان دیده نمی‌شود، با بستن کمربند می‌توانند ظاهرشان را به‌راحتی متحول کنند و استایل شیک‌تری داشته باشند.

چند نوع کمربند زنانه داریم؟

کمربندها انواع مختلفی دارند و از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شوند. با هر لباسی باید سبک و رنگی را بپوشید که جذاب‌تر باشد.

کمربند کلاسیک چرمی

این کمربندها از چرم طبیعی یا مصنوعی هستند و در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و خرمایی رایج‌ترند؛ با این حال در رنگ‌های سفید، قرمز، زرد و هر رنگ دیگری هم که بخواهید پیدا می‌شود. کمربند چرم ساده برای موقعیت‌های رسمی مناسب است.

کمربند بافته‌شده از بند یا نوار

ست کردن کمربند زنانه - کمربند بافته‌شده

کمربندهای بافته‌شده از نوارهایی به‌شکل گیس‌باف تهیه شده‌اند. تغییر اندازه این کمربندها معمولا راحت‌تر است. اگر می‌خواهید آن را روی کمر ببندید باید کوچک‌تر باشد و اگر روی باسن قرار می‌دهید می‌توانید آن را بزرگ‌تر کنید.

کمربند زنجیری فلزی

کمربندهای زنجیری بسیار پرطرفدار هستند. معمولا از زنجیرهای نقره‌ای یا طلایی در یک یا چند رشته ساخته شده‌اند. بیشتر با لباس‌های مشکی قشنگ هستند.

کمربند نواری متالیک

این کمربندها شبیه یک نوار فلزی براق هستند و در رنگ‌های نقره‌ای یا طلایی یافت می‌شوند. اینها بیشتر توجه را به کمر جلب می‌کنند و استایلی کلاسیک به شما می‌دهند.

کمربند با عرض باریک

ست کردن کمربند زنانه - کمربند باریککمربند باریک بیشتر برای افراد با دور کمر باریک‌تر مناسب است. با پیراهن‌های میدی راسته زیبا می‌شود.

کمربند پهن و بزرگ

کمربندهای پهن برای پوشیدن روی کت بلیزر یا لباس‌های دیگر مناسب هستند. بهتر است افرادی از کمربند پهن استفاده کنند که دور کمر بزرگ‌تری دارند.

کمربند کشی برای همه سایزها

این کمربندها معمولا برای هر سایزی مناسب هستند و به‌خوبی قالب تن می‌شوند؛ چون کش می‌آیند و به‌اصطلاح فری‌سایز نامیده می‌شوند.

نکات مهم درباره ست کردن کمربند زنانه

در اینجا نکاتی خواندنی درباره کمربند آورده‌ایم:

۱. اگر کمربند را برای شکل‌دادن به انحنای اندامتان می‌خواهید، در بیشتر مواقع به آن نیاز خواهید داشت. بنابراین کمربندی انتخاب کنید که چندمنظوره باشد و با بیشتر لباس‌هایتان جوردربیاید. کمربند کلاسیک چه مشکی چه قهوه‌ای، با طرح کاملا ساده، با بیشتر لباس‌ها ست می‌شود، بدون اینکه حس تکراری‌بودن به شما دست دهد.

۲. اگر کمربند دوست دارید یا بنا به آنچه گفتیم برایتان ضروری است، لباس‌هایی را انتخاب کنید که کمربند به آنها بیاید. تقریبا هر لباسی را می‌توان با کمربند ست کرد؛ اما معمولا لباس‌هایی با دامن کلوش، لباس‌های ماکسی و ترکیب شومیز و دامن بهترین لباس‌هایی هستند که می‌توانید با کمربند بپوشید.

۳. کمربند مناسب انتخاب کنید. کمربند به خط کمر شکل می‌دهد، ظاهر شیک‌تری به شما می‌بخشد و باعث می‌شود لباستان به تنتان بنشیند. زمانی به این اهداف خواهید رسید که کمربند کاملا اندازه باشد و به شما بچسبد. یادتان باشد کمربندی که روی شلوار می‌بندید حداقل ۵ تا ۷ سانت بزرگ‌تر از کمربندی است که روی کمر لباس می‌بندید.

۴. رنگ‌هایی انتخاب کنید که ترکیبی زیبا ایجاد کنند. در گذشته بیشتر از کمربندهای همرنگ لباس استفاده می‌کردند، چون هدفش مشخص بود و قرار بود لباس را محکم نگه دارد. امروز کمربند قرار است شایسته توجهی جداگانه باشد و بخشی از زیبایی لباس است که باید به چشم بیاید. وقتی رنگ کمربند متمایز اما هماهنگ با لباس باشد، به‌مراتب شیک‌تر و چشمگیرتر خواهید شد.

چگونه کمربند را با لباس‌های مختلف ست کنیم؟

در اینجا پیشنهادهایی برای ست کردن کمربند زنانه با لباس‌های مختلف برایتان داریم.

۱. کمربند همرنگ لباس

ست کردن کمربند زنانه - کمربند همرنگ لباس
میشل اوباما در لباسی با کمربند همرنگ

اگر دوست دارید کمربندی همرنگ لباستان داشته باشید، باید کاری کنید بهتر دیده شود. برای این کار خوب است از کمربندی با سگک بزرگ‌تر استفاده کنید. به این ترتیب شخصیتی قوی و مصمم را به نمایش می‌گذارید.

۲. کمربند با شلوار به سبک کلاسیک

ست کردن کمربند زنانه - کمربند با شلوار
شلوار، کمربند و پیراهن ساده، یکی از زیباترین ترکیب‌های دنیای مد است.

کمربند با شلوار و پیراهن شومیز ساده، زیباترین ترکیبی است که دنیای مد به خود دیده است و هرگز هم از مد نمی‌رود. یک کمربند چرم کلاسیک مخصوصا از رنگ قهوه‌ای، با شلواری کرم یا نخودی و یک پیراهن شومیز سفید یا آبی روشن، ظاهری کامل و شیک برایتان ایجاد می‌کند که هیچ‌وقت تکراری یا دمده نخواهد بود.

۳. کمربند از پارچه خود لباس

ست کردن کمربند زنانه - کمربند پارچه‌ای

این طبیعی است که دوست داشته باشید در هر مجلسی همه نگاه‌ها را به خودتان جلب کنید. وقتی لباسی را با کمربندی زیبا انتخاب می‌کنید ناخودآگاه این اتفاق می‌افتد. لباسی بلند و کمی گشاد با یک کمربند پارچه‌ای از جنس خود لباس که پاپیون شده است، هم دور کمرتان را محکم می‌کند منحنی‌های کمر و باسن را زیباتر نشان می‌دهد.

۴. کمربندی برای موقعیت کژوال

ست کردن کمربند زنانه - کمربند برای موقعیت‌های کژوال

اگر در یک موقعیت کژوال در طبیعت هستید، مثلا پیک‌نیک یا دورهمی در یک باغ سرسبز، یک پیراهن شومیز گلدار را با کمربند باریک و دامن جین ست کنید. این با طبیعت و فضای سرسبز اطرافتان هم جور در می‌آید. برعکس می‌توانید یک دامن گلدار با یک شومیز سفید را با کمربند ترکیب کنید.

۵. پالتو یا بارانی کمربنددار با رنگ‌های زمستانی

ست کردن کمربند زنانه - پالتو کمربنددار

پالتوها و بارانی‌های زمستانی معمولا بلند و کمی گشاد هستند و به همین دلیل انحنای بدن را کامل محو می‌کنند. یک پالتوی کمربنددار می‌تواند هم گرم نگه‌تان دارد و هم استایلی شیک به شما ببخشد. می‌توانید از طیف سیر و روشن قهوه‌ای برای پالتو و کمربند استفاده کنید. قهوه‌ای یکی از بهترین رنگ‌ها برای زمستان است.

۶. کمربند برای خانم‌های شیک و تپل

ست کردن کمربند زنانه - کمربند برای خانم‌های تپل
برای افراد تپل کمربند انتخابی عالی است و می‌تواند به خط کمرشان شکل دهد.

کمربند به کمر شکل می‌دهد، منحنی‌های بدن را برجسته می‌کند و به همین دلیل برای خانم‌هایی که سایز بزرگ‌تری دارند عالی است. یک پیراهن مدل امپایر با کمربند بپوشید و ببینید که چه ظاهر خوش‌استایلی پیدا خواهید کرد.

۷. سرهمی با کمربندهای جدا یا متصل

ست کردن کمربند زنانه - سرهمی با کمربند
یک کمربند می‌تواند بخش بالاتنه و پایین‌تنه یک سرهمی را به زیبایی جدا کند.

سرهمی از لباس‌های محبوب خانم‌هاست. این لباس معمولا از بالا تا پایین رنگ و الگویی مشابه دارد. یک کمربند خیلی راحت می‌تواند کمی تفاوت ایجاد کند و زیبایی دوچندان به این لباس بدهد. برخی از سرهمی‌ها خودشان کمربند سرخود دارند، برخی دیگر بندینک دارند که می‌تواند کمربند جدا به آن وصل کنید.


حتما بخوانید: راهنمای ست کردن اورآل و سرهمی؛ ایده‌هایی جذاب و شیک

۸. کت بلیزر یا مانتوی کمربنددار

ست کردن کمربند زنانه - بلیزر با کمربند

کت بلیزر یا مانتوی کمربنددار برای جلسات و همایش‌های رسمی عالی است. می‌توانید آن را در محل کار هم بپوشید. نه‌تنها خودتان اعتمادبه‌نفس بیشتری احساس می‌کنید، بلکه دیگران هم شما را جدی‌تر می‌گیرند.

انواع کمربند پهن زنانه

۹. کمربند متالیک طلایی

ست کردن کمربند زنانه - کمربند طلایی

کمربندها طرح و رنگ‌های متنوعی دارند و البته از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شوند. ازآنجاکه هرکس سلیقه خاص خودش را دارد، این تنوع به افراد کمک می‌کند کمربند را مطابق با ترجیحات خودشان انتخاب کنند. با این حال، کمربند متالیک طلایی چیزی است که بیشتر افراد با آن حس خوبی دارند. با یک لباس مجلسی مشکی این کمربند بهترین استایل را ایجاد می‌کند.

۱۰. کمربند زنجیری طلایی یا نقره‌ای

ست کردن کمربند زنانه - کمربند زنجیری

این کمربندها برای لباس‌های مجلسی بهتر عمل می‌کنند. کمربندی طلایی یا نقره‌ای انتخاب کنید، پیراهنی با رنگ‌های روشن و تند مانند قرمز، بنفش یا شرابی بپوشید و در مهمانی بدرخشید.

۱۱. کمربندهای کرستی برای انحنای بیشتر کمر

ست کردن کمربند زنانه - کمربند کرستی

این کمربندها برای افراد خیلی لاغر مناسب‌اند؛ زیرا با برجسته‌کردن خط کمر منحنی بیشتری به اندام می‌دهند. اگر پهن‌تر باشد بهتر است؛ زیرا توجه را بیشتر به‌سمت خودش می‌کشاند و باریکی و لاغری اندامتان کمتر به چشم خواهد آمد. این کمربندها را می‌توانید با پیراهن جین، پیراهن میدی و نظایر آنها بپوشید.

۱۲. کمربند کریستالی برای لباس عروس

ست کردن کمربند زنانه - کمربند لباس عروس

کمربند یکی از زیباترین اکسسوری‌ها برای لباس عروس است. از لباس عروس ماکسی گرفته تا مدل پرنسسی، کمربند با بیشتر لباس‌های عروس جور در می‌آید. با این کار خط کمر زیباتر جلوه می‌کند. کمربند لباس عروس را با کریستال، نگین، سنگ‌های قیمتی و مرواریدهای ریز و درشت تزئین می‌کنند تا جلوه‌ای درخشان داشته باشد.

هر اندامی چه نوع کمربندی بپوشد بهتر است؟

در اینجا می‌خواهیم درباره ارتباط کمربند با نوع اندام صحبت کنیم.

اگر قدبلند هستید و انحنای مشخصی در اندام ندارید

ست کردن کمربند زنانه - اندام قدبلند و باریک
کمربند باریک در این لباس به حجم باسن کمی اضافه کرده است
  • کمربندهای پهن توهم انحنا و باسن برایتان ایجاد می‌کنند؛
  • کمربندهای باریک حجم باسنتان را اضافه می‌کنند؛
  • و کمربند با رنگ متضاد یا طرح‌دار، کنتراست در لباستان ایجاد می‌کند.

حتما بخوانید: اصول پوشیدن لباس برای خانم‌های قدبلند

اگر ظریف و ریزه‌اندام هستید

ست کردن کمربند زنانه - کمربند برای افراد ریزه‌اندام
کمربند همرنگ شلوار نسبت به کمربند غیرهمرنگ، کمی پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهد.
  • اگر رنگ کمربند با شلوار یا دامنتان هماهنگ باشد، ساق پایتان را بلندتر نشان می‌دهد؛
  • کمربند باریک یا متوسط باشد بهتر است، زیرا کمربند پهن اندامتان را ریزتر از آنچه هست نشان خواهد داد.

اگر منحنی‌های بدنتان کاملا مشخص است

  • کمربندهای کشی می‌تواند طرح اندامتان را جذاب‌تر نشان دهد؛
  • کمربندهای با رنگ تیره اندامتان را لاغرتر نشان می‌دهد؛
  • برای ایجاد شکل ساعت‌شنی می‌توانید کمربند را در باریک‌ترین قسمت کمر ببندید؛
  • اگر کمربند پهن و بلند دوست دارید، آن را تقریبا ۵ سانت پایین‌تر از خط زیر سینه ببندید.

پرسش‌های متداول درباره ست کردن کمربند زنانه

آیا کمربند فقط برای جوان‌ترها مناسب است؟

مسلما نه! خانم‌های مسن و بالای ۵۰ سال هم می‌توانند با لباس‌ها و پیراهن‌های ساده، دامن‌های شیک و بلوز ساده، کمربند بپوشند. این کار اتفاقا به آنها سرزندگی می‌بخشد.

آیا لباسی هست که نتوانیم روی آن کمربند ببندیم؟

بله. لباس‌هایی که پارچه زیادی در آنها به کار رفته است یا خیلی حجیم و گشاد هستند، با کمربند جالب نخواهند بود. چون مقدار زیادی پارچه را در یک جا جمع می‌کند و چروک‌های بدنما به وجود می‌آورد.

آیا کمربند ما را چاق‌تر نشان می‌دهد؟

معمولا کمربندهای پهن یا کمربندهایی که خطوطی افقی روی آنها هست شما را تپل‌تر نشان خواهد داد. کمربند پهن با رنگ متضاد هم همین نتیجه را ارائه می‌دهد.

آیا کمربند با شلوار جین برای مد امروزی مناسب است؟

کمربند با شلوار جین زیباست و از قدیم‌الایام هم مد بوده است. هر کمربندی دوست دارید با شلوار جین بپوشید، به سلیقه خودتان بستگی دارد. بااین‌حال معمولا کمربند مشکی یا قهوه‌ای برای شلوار جین آبی روشن بهتر است. شلوار جین سفید با کمربند مشکی قشنگ می‌شود. می‌توانید با هر رنگ جین از کمربند همرنگ یا متضاد آن استفاده کنید.

انواع کمربند زنانه اینجاست

جمع‌بندی

کمربند اکسسوری جذابی است که تقریبا با هر لباسی جواب می‌دهد. می‌توانید در موقعیت‌های رسمی و نیز کژوال از کمربند برای زیبایی ظاهرتان استفاده کنید. خانم‌هایی که طرح اندامشان شکل مشخصی ندارد، می‌توانند از کمربند برای نزدیک‌شدن به فرم ساعت‌شنی و انحنابخشیدن به بدن استفاده کنند. در اصل کمربند سلیقه‌ای است؛ اما بهتر است از نکات این مطلب برای ست کردن کمربند زنانه با لباس‌هایتان استفاده کنید تا شیک‌تر و جذاب‌تر باشید.

آیا از کمربند استفاده می‌کنید؟ بیشتر کاربرد آن مدنظر شماست یا مد و زیبایی؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما درمیان بگذارید.


در ادامه بخوانید: اصول انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن؛ مدل مناسبتان کدام است؟
منبع brandedgirls 40plusstyle
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    بسیار عالی و جامع بود. خسته نباشید

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      ممنون و خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.