بررسی استایل دیوید بکهام؛ چطور مثل او خوش‌پوش باشیم؟

دیوید بکهام از آن سلبریتی‌هایی است که در دنیای مد  و فشن هم عجیب محبوب و مورد توجه است.  امروز در این مقاله از استایل دیوید بکهام برایتان گفته‌ایم.

استایل دیوید بکام
بررسی استایل دیوید بکهام

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های دیوید بکهام که باعث می‌شود از نقطه‌نظر تیپ و استایل موردتوجه باشد، این است که از ابراز خود با پوشیدن لباس‌های مختلف نمی‌هراسد. او چنان به استایلی شخصی رسیده که دیگر واهمه‌ای از قضاوت‌شدن ندارد و پوششی که انتخاب می‌کند، بازتابی از سلیقه شخصی‌اش است؛ شاید در شبکه‌های اجتماعی بعضی از تیپ‌ها و استایل‌هایش را دیده باشید که به‌نظر کاربران به تن هرکسی به جز او خنده‌دار می‌آیند.

راحت‌بودن در استایل‌های مختلفی که انتخاب می‌کند به‌وضوح دیده می‌شود. برای همین هم هست که در لباس‌های گوناگون جذاب به نظر می‌رسد و همه بر این باور هستند که بکهام در هر استایلی جذاب می‌شود.

او تنوع زیادی هم در لباس‌پوشیدن دارد و این جالب است. باوجود امتحان‌کردن سبک‌های مختلف باز هم امضای خودش را در استایل دارد. البته اگر بخواهیم نگاهی کلی داشته باشیم، دیوید بکهام بیشتر کلاسیک‌پوش است. اجازه بدهید که مؤلفه‌هایی از استایل دیوید بکهام را با هم مرور کنیم.

انتخاب کت‌وشلوارهای خوش‌برش و خوش‌دوخت

استایل دیوید بکام
بکهام و کت‌وشلوارهایی ساده و خوش‌دوخت

شاید بگویید که بیشتر افراد معروف یا در اصطلاح رایج امروزی، سلبریتی‌ها لباس‌هایی با دوخت استاندارد به تن می‌کنند. این درست است اما خوش‌برش‌بودن و خوش‌دوخت‌بودن کت‌وشلوارهای بکهام در کنار سادگی مدلشان است که باعث می‌شود استایلی قابل‌توجه داشته باشد.

در واقع، اولویت اصلی او در انتخاب کت‌وشلوارها، دوخت خوب و سادگی‌شان است. او مدل‌های عجیب‌وغریبی به تن نمی‌کند و ترجیح می‌دهد که در درجه نخست به کیفیت دوخت و پارچه اهمیت بدهد. این نخستین اصل خوش‌پوشی است؛‌ به‌ویژه برای کسانی که می‌خواهند شیک و آراسته باشند اما نمی‌دانند که از کجا شروع کنند.

انتخاب کراوات‌های متناسب و خوش‌رنگ

استایل دیوید بکام
کراوات‌های طرح‌دار و خوش‌رنگ دیوید بکهام

یکی دیگر از نکات الهام‌بخش در استایل دیوید بکهام انتخاب درست کراوات است. او همیشه کراوات‌های طرح‌داری را برای ست‌کردن با کت‌وشلوارهایش انتخاب می‌کند که رنگی هماهنگ با باقی بخش‌های استایلش دارند و طرحی ساده و دیدنی هم روی پارچه‌شان می‌نشیند.

او در انتخاب کراوات هم به‌دنبال طرح‌های عجیب و رنگ‌های به‌شدت متضاد و متفاوت نمی‌رود. در واقع، یکی از جذابیت‌های استایل‌های رسمی بکهام پیروی او از اصول اولیه مدوفشن و سادگی است. او به‌دنبال ایجاد مدل‌های عجیب‌وغریب نیست و با توجه به تیپ و ظاهر خوبی که دارد، استایل‌های ساده را هم دیدنی می‌کند.


حتما بخوانید: راهنمای ست کردن کراوات با کت و شلوار و پیراهن؛ نکاتی که حتما باید بدانید

استفاده از استایل تمام‌مشکی

استایل دیوید بکام
تیپ تمام‌مشکی بکهام

اگر استایل‌های بکهام را مرور کنید، متوجه می‌شوید که از رنگ مشکی استقبال می‌کند. استفاده از این رنگ هم به کشیده‌تر نشان‌دادن اندام کمک می‌کند و هم باعث می‌شود که با لباس‌های مشکی‌رنگ داخل کمد، تیپ‌های متنوعی ست کنید. چرا؟ چون مشکی تقریبا با همه رنگ‌ها در تناسب است.

پس یکی از درس‌هایی که می‌توانید از استایل دیوید بکهام بگیرید، همین است: چند لباس مشکی زیبا و متناسب داشته باشید و سِت‌هایی ناب و جذاب برای خودتان تدارک ببینید. نظرتان چیست؟

تنوع در انتخاب مدل موها

استایل دیوید بکام
مدل موهای متنوع بکهام

استفاده از مدل‌های موی متنوع هم از جمله ویژگی‌های شاخص بکهام است. او از یک مدل موی خاص پیروی نمی‌کند و می‌داند که تنوع در مدل موها می‌تواند راهی برای جذاب‌ترشدن و لذت‌بردن از استایل خود در دوره‌های زمانی مختلف باشد.

اگر به سال‌های جوانی تا سال‌های میانسالی بکهام نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که مدل‌های موی بسیار متنوعی را امتحان کرده است. مو رشد می‌کند و اگر مدلش چندان باب‌میلتان هم نباشد، باز بلند می‌شود. پس بهتر است که شما هم در این زمینه از بکهام الهام بگیرید و نگذارید که یکنواختی به جان استایل موهایتان بیافتد.

انتخاب لباس‌های جین

استایل دیوید بکام
دیوید بکهام و انتخاب جین

یکی دیگر از انتخاب‌های همیشگی دیوید بکهام، به‌ویژه در استایل‌های روزمره، لباس‌های جین است. جین واقعا انتخاب خوبی برای همه ماست. چرا؟ چون دنیای جین به‌شدت متنوع است و مدل‌های مختلفی در شلوار، کت، دامن، شلوارک و… ارائه می‌دهد.

دیوید بکهام هم با انتخاب جین، خوش‌پوشیِ بی‌دغدغه را برای خود فراهم می‌کند. انتخاب چنین لباسی به شما هم توصیه می‌شود. پارچه جین با هر نوع پارچه و طرحی سازگاری دارد و داشتن کتی جین یا شلواری از همین جنس می‌تواند به شما در ترتیب‌دادن سِت‌های متنوع کمک کند.

پوشیدن کلاه‌های متنوع

استایل دیوید بکام
دیوید بکهام با کلاه لبه‌دار مدل پیکی‌بلایندرزی

یکی از عناصر مهمی که می‌تواند در شیک و خاص‌شدن استایل نقش داشته باشد، کلاه است. اما بیشتر ما از این موضوع غافل هستیم و فقط از کلاه برای زمستان‌ها استفاده می‌کنیم. اگر به استایل دیوید بکهام دقت کنید، متوجه می‌شوید که ارزش حضور کلاه در تیپ و استایل را به‌خوبی می‌داند.

او در موقعیت‌های غیررسمی از کلاه‌های متنوع استفاده می‌کند و خوش‌پوش‌تر به‌نظر می‌رسد. شما هم سعی کنید که با انتخاب کلاهی مناسب، به خاص و زیباشدن تیپ خود کمک کنید. در تصویر بالا دیوید را با کلاهی با مدل شخصیت‌های سریال معروف پیکی‌بلایندرز می‌بینید. راستی! می‌دانستید که بکهام از طرفداران دوآتشه این سریال است؟

علاقه به لایه‌لایه‌پوشیدن

استایل دیوید بکام
لایه‌لایه‌پوشی در استایل بکهام

لایه‌لایه‌پوشیدن از راه‌های جذاب‌ترکردن استایل است. منظور از آن چیست؟ یعنی چند سری لباس را روی هم بپوشید. برای مثال، ابتدا تی‌شرت، بعد پیراهنی مردانه با دکمه‌های باز، بعد هودی یا سوئیشرت و بعد کت یا کاپشن به تن کنید.

با این شیوه از لباس‌پوشیدن، امکان ایجاد تنوع و رنگ در استایلتان به‌وجود می‌آید. دیوید بکهام هم از کسانی است که به‌خوبی از این شیوه پوشش استفاده می‌کند و واقعا هم استایل جذابی ترتیب می‌دهد.

پوشیدن اُوِرکت‌هایی با قد متوسط

استایل دیوید بکام
دیوید بکهام با پالتویی شیک در کنار همسرش ویکتوریا

بکهام پاهای کشیده و بلندی دارد. برای همین پوشیدن اورکت‌ها یا پالتوهایی با قد متوسط انتخاب خوبی برای اوست. او از بارانی‌ها و کت‌هایی با قد متوسط استفاده می‌کند و استایل‌های جذابی به‌وجود می‌آورد.

در انتخاب کت‌ها و اورکت‌های او می‌توان متوجه دقتش به خوش‌برش‌بودن لباس، به‌ویژه در بخش شانه‌ها و کمر شد. شما هم برای ایجاد تنوع و جذابیت در استایل می‌توانید به سراغ بارانی‌ها و پالتوها بروید. اما یادتان باشد که ضمن انتخاب موردی خوش‌دوخت، قد لباس را هم متناسب با طول و کشیدگی پاها و قد خود انتخاب کنید.

انتخاب تی‌شرت سفید

استایل دیوید بکام
دیوید بکهام در کنار پسرش

تی‌شرت سفید هم از موردعلاقه‌های بکهام است. این انتخاب هم انتخاب دقیق و درستی به‌نظر می‌رسد. چرا؟ چون تی‌شرت سفید با تمام رنگ‌ها هماهنگ می‌شود و با پوست همه آدم‌ها هم در تناسب و هماهنگی است. بنابراین، با انتخاب آن، حتما استایل خوبی پیدا خواهید کرد.

شما هم با خرید یک عدد تی‌شرت سفید می‌توانید استایلی استاندارد و زیبا برای خودتان بسازید. یادتان باشد که وجود چنین تی‌شرتی در کمد لباس‌هایتان به شما حق انتخاب زیادی در تولید سِت‌های متنوع می‌دهد.

استفاده از ساعت‌های گران‌قیمت

استایل دیوید بکام
ساعت‌های طلایی در استایل بکهام

آدم مشهوری مانند دیوید بکهام از ساعت‌های گران‌قیمت استفاده می‌کند و این عجیب نیست. اما انتخاب او از میان برندهای رنگارنگ و مدل‌های گوناگون چیست؟ بکهام به ساعت‌های گران‌قیمت و لوکس نقره‌ای و طلایی علاقه زیادی دارد.

به‌طور کلی، اگر بخواهیم عنوان و طبقه‌بندی برای استایل دیوید بکهام در نظر بگیریم، باید بگوییم که به سمت استایل‌های کلاسیک متمایل است. انتخاب ساعت‌های طلایی و نقره‌ای هم از همین کلاسیک‌دوستی می‌آید.

ابراز علایق و سلایق از راه استایل

استایل دیوید بکام
دیوید بکهام و دخترش با هودی‌هایی با طرح فرندز

دیوید بکهام از چهره‌های خوش‌پوشی است که به‌خوبی دنیای مدوفشن را می‌شناسد و شاید این نزدیکی و ارتباط خوب با مُد ریشه در حضور همسرش ویکتوریا به عنوان یکی از طراحان و صاحبان برند بین‌المللی در کنار او داشته باشد. در هر حال، بکهام فشن را می‌شناسد و می‌تواند از راه آن به ابراز سلایق و علایقش بپردازد.

این رویکرد بسیار جذاب و مطلوب است. برای نمونه، او در استایل و پوشش خود از سریال‌ها و فیلم‌هایی که دوست دارد هم پشتیبانی می‌کند. در تصویر بالا، او را در کنار دخترش می‌بینید که هودی‌هایی با طرح‌هایی مربوط به سریال دوستان (friends) به تن دارند.

جدیدترین هودی‌ها را ببینید

استفاده از رنگ‌های خنثی و ساده

استایل دیوید بکام
دیوید بکهام با استایل به رنگ خنثی

استفاده از رنگ‌های ساده و خنثی هم در استایل‌های بکهام زیاد دیده می‌شود. او در پوشش‌های غیررسمی و نیمه‌رسمی‌اش ترجیح می‌دهد که به سراغ رنگ‌هایی مانند طوسی، کرم و بِژ برود. بیشتر آدم‌های شیک‌پوش این علاقه‌مندی را دارند. دلیلش هم این است که می‌توانند رنگ‌های خنثی را در طیف وسیعی از استایل‌هایشان به‌کار ببرند.

نگاهی به استایل‌های دیدنی دیوید بکهام در طول زمان

مرور استایل دیوید بکهام برای کسانی که طرفدار مدوفشن و البته خوش‌پوشی هستند، مفرح و الهام‌بخش است. اجازه بدهید که در این قسمت، استایل‌های جذاب او در طول زمان را دوره کنیم.

استایل رسمی دیوید بکهام

استایل دیوید بکام
دیوید بکهام در کت‌وشلواری کلاسیک

در تصویر بالا بکهام با کت‌وشلواری خوش‌دوخت و به سبکی کلاسیک ظاهر شده است. به برش لباس، مدل کفش، انتخاب کراوات او دقت کردید؟ او کلاسیک‌دوست و کلاسیک‌پسند است. استایلی که همیشه جواب می‌دهد و امکان خطاکردن در آن اندک است.

حضور در عروسی سلطنتی

استایل دیوید بکام
دیوید و ویکتوریا بکهام در مراسم ازدواج نوه ملکه الیزابت

دیوید بکهام به‌همراه همسرش ویکتوریا بکهام در مراسم ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل هم شرکت کردند. این زوج با انتخاب لباس‌هایی شیک و مناسبِ مراسم سلطنتی نگاه‌های زیادی را به سمت خود خیره کردند. یکی از نکات مهم در استایل بکهام همین رعایت کُدهای مهم برای حضور در هر مراسم است و تلاشی که برای انتخاب پوششی مناسب هر موقعیت دارد. البته در این مراسم چهره عبوس ویکتوریا هم از دلایل دیگر توجه رسانه‌ها و دوربین‌ها به این زوج بود.

دیوید بکهام در ورزشگاه

استایل دیوید بکام
دیوید بکهام با ساعت لوکس نقره‌ای رنگ

استایل دیوید بکهام همیشه قابل‌اعتناست. او در حضورش برای تماشای مسابقات فوتبال و ورزش‌های دیگر هم استایلی مثال‌زدنی دارد. در این تصویر هم می‌توان تناسب و انتخاب‌های درست را مشاهده کرد. به ساعت او دقت کردید؟ همان‌طور که قبل‌تر هم گفته شد، او علاقه زیادی به ساعت‌های لوکس نقره‌ای یا طلایی دارد.

شرکت در رویدادهای مختلف با استایل مشکی

استایل دیوید بکام
دیوید بکهام با استایل تمام‌مشکی

همان‌طور که می‌بینید، دیوید بکهام از رنگ مشکی استقبال زیادی می‌کند. این رنگ برای شرکت در موقعیت‌ها و مراسم مختلف ایدئال است چون هم اندام را کشیده‌تر نشان می‌دهد و هم رنگ مناسبی است که دیگر بابت هماهنگ‌شدن آن با رنگ پوست و… به شما نگرانی نمی‌دهد. این استایل دیوید بکهام هم جذاب و دیدنی است و می‌شود گفت که ماجراجویی و خطرکردنی در انتخابش در کار نبوده است.

استایل‌های نیمه‌رسمی

استایل دیوید بکام
بکهام با استایلی نیمه‌رسمی

دیوید بکهام از دوستداران استفاده از کلاه در استایل است و همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد به کلاه‌های لبه‌دار علاقه زیادی دارد. او در استایل‌های نیمه‌رسمی خود ترجیح می‌دهد که با استفاده از کلاه، تنوع و جذابیت بیشتری به‌وجود بیاورد. نظرتان درباره این استایلش چیست؟

در آخر

از استایل دیوید بکهام خوشتان می‌آید؟ قبول دارید که او سالیانِ سال است که در دنیای مدوفشن به‌خوبی درخشیده است؟ بکهام به‌واسطه ظاهر خوبِ خودش و همکاری با برندهای معروفی مانند دیور و آدیداس هم توانسته است از چهره‌های مهمی باشد که دنیای پوشش و مُد رویش حساسیت دارند. مرور استایل خوش‌تیپ‌ها و خوش‌سلیقه‌ها راهی برای تقویت دید و نگاه خود به مقوله مدوفشن است. شما چه فکر می‌کنید؟ از استایل بکهام الهام می‌گیرید؟


در ادامه بخوانید: اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند؛ چطور خوش‌استایل‌تر شویم
منبع gq-magazine.co.uk theconfuseddasher.com guycounseling.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.