همه‌چیز درباره استایل کلاسیک؛ شیک و همیشه جذاب باشید

شاید بارها شنیده باشید که می‌گویند فلانی به سبک کلاسیک لباس می‌پوشد. دوست دارید بدانید ویژگی‌های این سبک چیست و افرادی که از استایل کلاسیک پیروی می‌کنند، چه لباس‌هایی را در کمدشان دارند؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مختصری درباره سبک کلاسیک؛ سبکی که کیفیت عنصر اصلی آن است

طبق تعریف، واژه کلاسیک به نمونه‌ای برجسته و عالی از یک سبک خاص گفته می‌شود که ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کند و ماهیت آن طوری است که کهنگی نمی‌شناسد.

سبک کلاسیک فقط مختص پوشاک و صنعت مد نیست و حتی فیلم و دکوراسیون به سبک کلاسیک هم داریم.

عنصر کلیدی سبک کلاسیک «کیفیت» است. اصلا کیفیت در ذات این سبک است. چیزی ماندگار که تا مدت‌های طولانی دوام می‌آورد، بدون اینکه از مد بیفتد. می‌توانید بارها و بارها از آن استفاده کنید، حتی چند دهه بعد!

کوکو شانل؛ یکی از بهترین نمونه‌های مد کلاسیک

اگر بخواهیم نمونه‌ای عالی از سبک کلاسیک را در صنعت مد در نظر بگیریم، کوکو شانل یکی از بهترین‌هاست. ۵۰ سال از مرگ کوکو شانل می‌گذرد، اما هنوز دیدگاهی که او از مد کلاسیک داشت پابرجاست. شانل همچنان موقعیت برجسته‌اش را در بین برندهای لباس حفظ کرده است و این را مدیون کارل لاگرفلد است.

پس از مرگ شانل، به‌مدت ۱۰ سال این برند بی‌صاحب ماند، اما کارل لاگرفلد که او هم همین چند وقت پیش از دنیا رفت، خانه مد او را احیا کرد.

لاگرفلد نمادها و عناصر کلیدی برجسته‌ای را برای این برند ایجاد کرد. او بدون اینکه تغییری اساسی در طرح‌های اصلی شانل به وجود آورد، آنها را با اصلاحاتی مختصر دوباره به نمایش گذاشت. یکی دیگر از کارهای مهم لاگرفلد طراحی لوگوی دو C بود، لوگویی که لاگرفلد به همه محصولات شانل افزود و آن را به نمادی جهانی تبدیل کرد که در سراسر دنیا آن را می‌شناسند.

کار مهم دیگری که لاگرفلد انجام داد، خارج‌کردن یک‌سری از عناصر از آرشیو شانل بود. همان عناصری که امضای شانل به شمار می‌رفتند. مرواریدها و گل‌های کاملیا دو مورد از این عناصر هستند که دوباره در محصولات جدید نمود یافته‌اند.

در یک کلام، لاگرفلد از ماندگاری سبک کلاسیک در بخش‌های مختلف برند شانل استفاده کرد تا توانست آن را از یک خانه مد به یک امپراتوری مد تبدیل کند.

افرادی که نمونه‌های بارز طرفداران سبک کلاسیک هستند

استایل کلاسیک - افرادی که طرفدار استایل کلاسیک هستند
گریس کلی، هنرپیشه آمریکایی که برای سبک کلاسیک لباس‌هایش شهرت داشت

تعداد افراد مشهوری که طرفدار سبک کلاسیک در لباس‌پوشیدن هستند بسیار زیاد است و در اینجا به سه مورد از آنها اکتفا می‌کنم که به احتمال زیاد آنها را می‌شناسید: آدری هپبورن دوست‌داشتنی (هنرپیشه هالیوود)، کیت میدلتون باوقار (عروس خاندان سلطنتی انگلستان) و گریس کلی زیبا (هنرپیشه آمریکایی).

در تصویر گریس کلی را می‌بینید. او به‌خصوص برای سبک کلاسیک لباس‌هایش شهرت داشت، سبکی که درخششی بی‌عیب‌ونقص به او می‌داد. گریس اغلب اوقات از لباس‌های بدون زرق‌وبرق با رنگ‌های خنثا و یکدست استفاده می‌کرد. مخصوصا در روزهای عادی، با لباس یقه اسکی و شلوارهای شیک تیپ کاملا برازنده‌ای پیدا می‌کرد. همیشه عاشق مروارید بود و اکسسوری‌های کاملا ساده‌ای داشت.


حتما بخوانید: انواع مروارید و همه نکاتی که باید درباره آنها بدانید

ویژگی‌های لباس‌های سبک کلاسیک

شکل کلی لباس تمیز و اتوکشیده است. برش‌ها کاملا صاف و دقیق دوخته شده‌اند و سجاف و لبه‌ها کاملا متناسب هستند.

لباس‌های سبک کلاسیک بیشتر با رنگ‌های خنثا، راه‌راه‌های ساده و جزئیات مینیمال سروکار دارند. دوخت عالی این لباس‌ها بیشتر از هرچیزی جلب توجه می‌کند. پارچه‌هایی که برای لباس‌های سبک کلاسیک به کار می‌رود معمولا ساختاری محکم دارند. در سبک کلاسیک، ارزش لباس از هر چیزی مهم‌تر است. به همین دلیل ممکن است کمی گران‌تر از سایر لباس‌ها هم باشند. بااین‌حال این نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید، زیرا این لباس‌ها تا مدت‌ها دوام می‌آورند و چون همیشه مد هستند، می‌توانید آنها را هر وقت دلتان خواست بپوشید.

جواهرات ساده و رژلب قرمز هم از مشخصه‌های سبک کلاسیک در خانم‌ها هستند. برخی از عناصر مهم که در استایل کلاسیک کاربرد دارند عبارت‌اند از:

۱. پیراهن راسته با رنگ تیره

استایل کلاسیک - پیراهن راسته با رنگ تیره

یکی از محبوب‌ترین لباس‌های استایل کلاسیک، پیراهن راسته مشکی است که بلندی آن به زانو برسد. چیزی شبیه پیراهن‌های موردعلاقه جکی اُ یا آدری هپبورن. فقط یادتان باشد که نباید زیاد کوتاه باشد و درست در محدوده زانو و پایین‌تر از آن قرار بگیرد.

همچنین بهتر است آستین‌کوتاه یا بدون آستین باشد، اما اگر ظاهر رسمی‌تری می‌خواهید نوع آستین‌بلند آن را انتخاب کنید.

  • کفش پاشنه‌دار، جواهرات مرواریدی و یک ژاکت یا بلیزر می‌توانند کامل‌کننده این پیراهن باشند.

جذاب‌ترین جواهرات مرواریدی را ببینید

  • اگر برای مهمانی شب آن را می‌پوشید، یک گردنبند زنجیری ضخیم با کفش پاشنه‌بلند بپوشید. موهایتان را در بالای سر گوجه‌ای درست کنید.

۲. ژاکت کشباف ساده

استایل کلاسیک - ژاکت کشباف ساده
ژاکت کشباف با بلوز یقه ساده و شلوار جین

از کشمیر نازک گرفته تا پنبه و بافتنی‌های سنگین، ژاکت‌های کشباف بدون توجه به فصل می‌تواند ظاهری کلاسیک برای شما به ارمغان بیاورد.

  • یک ژاکت کشباف گشاد و بلند با شلوار چسبان یا جین و یک پیراهن با یقه ساده بسیار عالی خواهد بود. می‌توانید تیپ‌تان را با یک جفت کفش ورزشی سفید کلاسیک و جواهراتی ساده و مینیمال تکمیل کنید.
  • برای داشتن ظاهری که زیاد ساده نباشد، این ژاکت را با سارافون یا پیراهن راسته مشکی و یک جفت صندل شیک ست کنید.
  • برای افراد دارای استایل کلاسیک، نوع ضخیم‌ترِ این ژاکت می‌تواند بهترین جایگزین برای کاپشن باشد که افراد دارای سبک اسپرت می‌پوشند.

۳. پیراهن سفید

استایل کلاسیک - بلوز سفید

در اینجا منظور پیراهن سفیدی است که بادوام باشد و بعد از شستشو شکل اولیه‌اش را حفظ کند. این پیراهن اصلا بدن‌نما نیست و بهتر است از نوع پنبه‌ای باشد. آن را کمی گشادتر انتخاب کنید تا در اطراف قفسه سینه کشیدگی ناخوشایندی ایجاد نکند.

  • همان‌طور که گفتیم سبک کلاسیک با رنگ‌های خنثا سروکار دارد و سفید یکی از آنهاست. این پیراهن با دامن مدادی، کت بلیزر، شلوار خاکی و شلوار مشکی جوردرمی‌آید. یک گردنبند ساده و کفش سبک تخت ظاهرتان را تکمیل می‌کند.
  • پیراهن سفید با شلوار جین راسته و کتانی آل‌استار عالی خواهد بود.
  • کت یا ژاکت کشباف هم با پیراهن سفیدتان ترکیبی شیک و جذاب ایجاد خواهد کرد.

۴. کفش راحتی

استایل کلاسیک - کفش راحتی

این کفش‌ها آیتم به‌روزتری در سبک کلاسیک هستند. کفش راحتی پاشنه ندارد، رسمی است و همان‌طور که از اسمش مشخص است، بسیار راحت است. بنابراین عنصر راحتی را که یکی از مشخصه‌های سبک کلاسیک است در خودش دارد.

برند گوچی بهترین نوع این کفش را تولید می‌کند، اما اگر گزینه‌های ارزان‌تری بخواهید در بازار موجود است. فقط یادتان باشد بهتر است رنگ مشکی، طوسی یا سفید آن را بخرید.

  • اگر این کفش‌ها را با مانتو و شلوار مشکی و یک شال زیبا ست کنید، برای محل کار مناسب است.
  • شلوار جین چسبان و پیراهن سفید با این کفش عالی است.
  • رژلب قرمز و عینک آفتابی گربه‌ای به‌همراه روسری که دورگردن بسته‌اید، با این کفش ظاهری زیبا ایجاد خواهد کرد.

۵. پالتو یا بارانی کرم یا برنزی

استایل کلاسیک - پالتوی کرم یا برنزی
بارانی کرم با موهای دم‌اسبی و بوت پاشنه‌بلند

این لباس هم یکی از مشخصه‌های استایل کلاسیک است. مخصوصا برند بربری، بهترین انواع آن را به بازار عرضه می‌کند. البته قیمت این برند بسیار بالاست، اما این لباس تا سال‌های طولانی برایتان کار می‌کند و هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. اگر بودجه‌اش را ندارید گزینه‌های ارزان‌تری هم در دسترس هستند. (حتما برندهای ایرانی را جست‌وجو کنید.)

سعی کنید کوتاه‌تر از محدوده ران شما نباشد. همچنین آستین و شانه‌ها باید آزاد باشند و از خریدن نوع تنگ آن خودداری کنید. یادتان باشد سبک کلاسیک با راحتی عجین شده است.

  • هیچ چیز زیباتر از یک بارانی برنزی با رژلب قرمز و کفش‌های پاشنه‌بلند نیست. اگر خارج از کشور هستید، موهایتان را دم‌اسبی ببندید و یک پیراهن راسته مشکی زیر آن بپوشید. اگر هم در ایران هستید، موهایتان را بالا بکشید و شالی به‌رنگ خنثا بگذارید. زیر آن هرچه می‌پوشید مشکی باشد بهتر است.
  • در روزهای بارانی و سرد، آن را یک جفت بوت و شلوار جین چسبان ست کنید. روسری سبک دور گردن هم آن را تکمیل می‌کند، البته اگر ایران هستید باید روی سرتان باشد!
  • این بارانی گشاد است، پس می‌توانید زیر آن ژاکت هم بپوشید. رنگ آن را خنثا انتخاب کنید و با یک شلوار جین چسبان و بوت تا زانو (درصورتی‌که به این نوع بوت علاقه دارید) بپوشید.

۶. کفش ورزشی کاملا سفید

استایل کلاسیک - کفش کتانی سفید

شاید تعجب کنید، کفش ورزشی؟ استایل کلاسیک؟

بله درست است. باور کنید امسال هم این کفش‌ها هنوز هم یکی از عناصر اصلی سبک کلاسیک هستند و قصد ندارند از مد بروند. البته منظور ما هر نوع کتانی سفید نیست، بلکه ساده‌ترین و سفیدترین نوع آن است که هیچ تزئین یا رنگ خاصی ندارد.

این کفش‌ها را تقریبا می‌توانید با هر لباسی ترکیب کنید.

  • یک پیراهن تک‌رنگ با کت جین، ظاهری بسیار شیک با کتانی سفید ایجاد خواهند کرد.
  • شلوار جین لوله‌ای بهترین ترکیب را با این کفش درست می‌کند.

۷. شلوار جین مشکی یا سفید

استایل کلاسیک - جین مشکی یا سفید
شلوار جین سفید با ژاکت و کفش راحتی

بیشتر افرادی که طرفدار استایل کلاسیک هستند با انتخاب جین مشکل دارند. به همین دلیل بهترین شلوار جین برای آنها مشکی یا سفید است.

این شلوارهای جین برای بیرون‌رفتن، محل کار و یک دورهمی دوستانه مناسب هستند.

  • یک کفش پاشنه‌دار مشکی با یک پیراهن سفید ظاهری کلاسیک و پیچیده به شما خواهد داد.
  • آن را با یک کت بلیزر مشکی و روسری کوچک ست کنید (دور گردن یا روی سر).
  • این شلوار با ژاکت کشباف و کفش راحتی هم عالی می‌شود.

۸. کت بلیزر مشکی

استایل کلاسیک - کت بلیزر مشکی
کت بلیزر با شلوار جین چسبان و کفش پاشنه‌بلند

کت‌های بلیزر عالی هستند و دست‌تان را برای ترکیب با سایر لباس‌ها آزاد می‌گذارند.

آستین این کت‌ها باید دقیقا در ناحیه مچ دست قرار بگیرد و شانه‌های آن فضای کافی داشته باشند. قسمت جلوی آن باید آزاد باشد که در قسمت وسط سینه کشیدگی ایجاد نکند.

  • این کت با هر لباسی از سبک کلاسیک فوق‌العاده می‌شود. یک گردنبند ساده و کفش پاشنه‌دار آن را تکمیل می‌کند.
  • شلوار جین چسبان با کفش پاشنه‌بلند و یک کیف کلاچ شیک، بهترین ترکیب را با این کت خواهند داشت.

۹. کفش‌های پاشنه‌دار مشکی

استایل کلاسیک - کفش پاشنه‌بلند
کفش پاشنه‌بلند با پیراهن راسته و کت جین

 

استایل کلاسیک با این کفش‌ها گره خورده است.

این کفش‌ها پاشنه دارند و معمولا بدون تزئین و ساده هستند. پاشنه آن باید باریک باشد و بلندی آن در حد ۵ تا ۱۰ سانت باشد. اگر با این کفش‌ها برای راه‌رفتن مشکل دارید، پاشنه آن را کمی کوتاه‌تر انتخاب کنید یا اینکه تمرین کنید با آنها چطور راه بروید.

  • این کفش‌ها با پیراهن راسته مشکی فوق‌العاده می‌شوند، یک کت جین هم آن را تکمیل خواهد کرد.
  • دامن مدادی و بلوز ساده هم با آن ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند. یک کت بلیزر هم می‌تواند آن را تکمیل کند. می‌توانید دامن را کمربنددار انتخاب کنید.

۱۰. کت یا پالتوی پشمی

استایل کلاسیک - کت یا پالتوی پشمی
مگان مارکل، عروس خاندان سلطنتی معمولا به سبک کلاسیک لباس می‌پوشد

 

اگر به‌دنبال این هستید که بدانید چطور استایلی کلاسیک برای روزهای سرد زمستانی داشته باشید، پالتو پشمی بهترین گزینه است. می‌توانید این پالتو را از رنگ مشکی، خاکستری و سایر رنگ‌های خنثی یا حتی از رنگ‌هایی مانند قرمز تیره انتخاب کنید.

  • این کت را با بوت زمستانی و کلاه بافتنی یا شال ضخیم ست کنید.
  • ساختار کلاسیک این کت ایجاب می‌کند که کمی آزاد و راحت باشد. می‌توانید زیر آن جوراب شلواری و بلوز ضخیم بپوشید.

۱۱. تی‌شرت ساده یقه‌هفت

استایل کلاسیک - بلوز یقه هفت ساده
تی‌شرت یقه‌هفت ساده با شلوار چسبان

در استایل کلاسیک تی‌شرت‌ها باید ساده و ضخیم‌تر از تی‌شرت‌‌های عادی باشند و از رنگ‌های خنثا انتخاب شوند. یقه‌هفت بهترین مدل تی‌شرت برای این سبک است. آستین‌ها بهتر است کمی بلندتر باشند.

  • این تی‌شرت را می‌توانید با شلوار جین و کفش‌های کتانی ست کنید.
  • می‌توانید خیلی ساده آن را با شلوار مشکی بپوشید.
  • این تی‌شرت با ژاکت یا کت بلیزر به‌همراه شلوار چسبان و کفش راحتی ترکیبی کلاسیک و زیبا ایجاد می‌کند.
  • می‌توانید روی آن ژاکت بافتنی یا سویتشرت بپوشید.

۱۲. شلوار پارچه‌ای

استایل کلاسیک - شلوار پارچه‌ای
شلوار پارچه‌ای با بلوز ساده و کت

شلوارهای پارچه‌ای برای داشتن استایل کلاسیک ضروری هستند. آنها را می‌توانید هم با کفش پاشنه‌دار و هم با کفش تخت بپوشید. شلوارهای پارچه‌ای کلاسیک در اطراف ران و ساق پا راحت هستند. به‌طورکلی می‌توان آنها را راسته دانست، یعنی نه گشاد هستند و نه تنگ.

  • شلوار پارچه‌ای مشکی را می‌توانید با بلوز و کت بلیزر مشکی ست کنید. با مانتوی مشکی می‌توانید آن را در محل کار بپوشید.
  • می‌توانید آن را با یک پیراهن سفید و رژلب روشن یا یک جفت گوشواره زیبای ساده ترکیب کنید.

نکاتی برای افرادی که می‌خواهند استایل کلاسیک داشته باشند

اگر می‌خواهید به سبک کلاسیک لباس بپوشید، به این موارد اهمیت بدهید:

راحتی لباس را فراموش نکنید

لباس‌های کلاسیک علاوه بر شیک‌بودن و داشتن برش‌های تمیز و مرتب، باید راحت هم باشند. اگر در لباسی راحت نیستید، آن را کنار بگذارید.

کیفیت را فدا نکنید

سبک کلاسیک به لباس‌ها و پوشیدنی‌های باکیفیت معروف است. البته لزوما نباید گران‌قیمت باشند، مهم این است که کیفیت را فدای صرفه‌جویی نکنید.

استایل کلاسیک به‌معنای مشکی‌بودن لباس نیست

چه کسی گفته است کمد لباس‌های افرادی که سبک کلاسیک دارند پر از لباس‌های مشکی است؟ در استایل کلاسیک اولویت رنگ‌ها با رنگ‌های خنثاست که شامل مشکی، سفید، طوسی و خاکستری است. بااین‌حال می‌توانید روسری، کیف یا یک جواهر با رنگ متضاد استفاده کنید که به لباس‌تان طراوت ببخشد.

شما استایل کلاسیک را ترجیح می‌دهید یا مدرن و به‌روز؟ آیا در لباس‌پوشیدن از فرد خاصی الگو می‌گیرید؟ لطفا برایمان در دیدگاه‌ها بنویسید چه کسی و چرا سبک او را می‌پسندید.


در ادامه بخوانید: پارچه پیردوپل؛ این کلاسیک همیشه ماندگار را بشناسید
منبع collegefashion stunningstyle visual-therapy
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.