۱۱ راه آسان و دقیق برای تشخیص عینک آفتابی اصل

مراقبت از چشم‌ها زیر نور آفتاب بسیار مهم است و به همین دلیل وقتی بیرون از خانه می‌روید باید از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید. اما گاهی تشخیص اصل یا تقلبی بودن این عینک‌ها سخت است. در این مقاله از «منومد» روش‌های تشخیص عینک آفتابی اصل را گفته‌ایم. عینک‌های آفتابی نه‌تنها ظاهر زیبا و شیکی به شما می‌دهند بلکه مهم‌ترین کارکرد آنها مراقبت از چشم‌هایتان زیر نور آفتاب است و متخصصان چشم‌پزشکی استفاده از آن را توصیه می‌کنند.

تشخیص عینک اصل از تقلبی، عینک اصل

بنابراین اگر می‌خواهید عینک برندتان، واقعی و اصل باشد و همینطور از چشم‌هایتان به‌خوبی مراقبت کند، باید بدانید عینک آفتابی اصل را چگونه باید از تقلبی آن تشخیص دهید.

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

برای تشخیص عینک‌‌های آفتابی اصل چند روش وجود دارد که اینجا آنها را توضیح داده‌ایم:

۱. برچسب و لوگوی برند عینک را بررسی کنید

لوگوهای اصل معمولا روی شیشه، دسته یا داخل آن بخش از دسته عینک که روی گوش قرار می‌گیرد حک می‌شوند. حروف، سایز و رنگ‌های استفاده‌شده برای لوگوی برند معمولا یکسان است. اگر در نوشته‌های لوگو، غلط املایی دیدید یا در خود لوگو تغییراتی احساس کردید، با یک عینک آفتابی تقلبی سروکار دارید. مثلا ممکن است به جای نوشتن «Gucci» -برند گوچی- به اشتباه «Guci» نوشته باشند. با دیدن این مشکلات مطمئن باشید که عینک آفتابی مذکور اصل نیست.

گاهی اوقات هم حروف اول برند عینک روی شیشه‌های آنها نوشته می‌شود. برای بررسی حروف می‌توانید با ناخن‌تان به روی آن بکشید و اگر حروف پاک شدند، عینک تقلبی است.

روی دسته برخی از عینک‌ها هم لوگو از جنس فلز دارند که معمولا روی دسته چپ عینک قرار داده می‌شود.

عینک آفتابی اصل، لوگو

پیش از تهیه عینک آفتابی از هر نوع برندی، ابتدا به سایت تولیدکننده عینک آفتابی مدنظرتان بروید و تمام مشخصات لوگو و علایم آنها را به خاطر بسپارید. مثلا عینک‌های اوکلی، حرف «O» را روی قاب عینک و برند عینک‌های ری-بن با حروف «RB» روی یکی از شیشه‌ها به وضوح حک می‌شود و این حروف روی شیشه دیگر عینک ری‌-بن با رنگ سفید مشخص است. گاهی‌ اوقات هم کل واژه «Ray Ban» روی شیشه عینک درج می‌شود.

۲. شماره مدل عینک آفتابی را ببینید

شماره هر مدل از برند‌های عینک‌های آفتابی دنیا یکسان است و فرقی نمی‌کند عینک مورد نظرتان را از کجا تهیه کنید. باز هم با مراجعه به سایت تولیدکننده عینک آفتابی برندی که می‌خواهید، شماره آن مدل را بیابید و یادداشت کنید. سپس این شماره را با شماره موجود روی عینک آفتابی بررسی کنید. اگر شماره آن با شماره موجود در فهرست شماره‌های شرکت تولیدکننده همخوانی نداشت، پس آن عینک تقلبی است. شماره مدل عینک معمولا روی دسته عینک نوشته می‌شود.

عینک آفتابی اصل، شماره مدل عینک

۳. جعبه عینک را چک کنید

روی جعبه عینک هم باید لوگو یا نام سازنده عینک درج شده باشد. همچنین روی جعبه عینک می‌توانید اطلاعات تولید‌کننده یا بارکد (شماره سریال) عینک را مشاهده کنید. این جزئیات از سازنده عینک که روی جعبه قرار می‌گیرد را می‌‌شود با بروشور همراه و قاب عینک تطبیق دهید. در واقع این اطلاعات روی دسته عینک و بروشور محصول هم وجود دارد.

بنابراین مراقب باشید که برند عینک روی جعبه آن هم حک شده باشد و جعبه دست‌نخورده باشد و لبه‌های آن صاف و تمیز باشد. درضمن هیچ خراشی روی جعبه مشاهده نشود.

شماره مدل عینک، رنگ، شیشه‌ها و اندازه‌های قاب عینک و همینطور کشور تولید‌کننده عینک باید علاوه‌بر دسته‌های عینک، روی جعبه عینک هم نوشته شده باشند.

عینک آفتابی اصل، جعبه

۴. جاعینکی باکیفیت مهم است

پیش از انتخاب عینکی که دوست دارید، بهتر است سری به سایت تولید‌کننده آن عینک بزنید تا بدانید جاعینکی‌ عینک دلخواه‌تان چه شکلی است. برخی از عینک‌ها مانند عینک آفتابی اوکلی (Oakley) اصل دارای جا عینکی باکیفیت عالی با کیسه‌ای نرم است که معمولا لوگوی شرکت روی آنها حک شده است. تمام جاعینکی‌ها اصل، مجهز به پارچه‌های تمیزکننده شیشه عینک هستند که روی آنها نام برند نوشته شده است.

مثلا، عینک‌های آفتابی پرادا (Prada)ی اصل همراه با پارچه میکرفیبر سیاه فروخته شده و لوگوی پرادا معمولا در وسط پارچه حک می‌شود. حروف تمام کلمات هم کاملا متمایز و کاملا خوانا نوشته شده‌اند.

تشخیص عینک آفتابی اصل، جاعینکی

۵. عدسی (لنز) عینک را امتحان کنید

عدسی‌های عینک‌های آفتابی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. هر برند از عینک‌ها، معمولا از عدسی‌های خاصی استفاده می‌کنند. مثلا عدسی عینک‌های برند ری‌بن (Ray-Ban) از شیشه تولید می‌شوند. در واقع عینک‌های آفتابی بیشتر از دو جنس شیشه‌ای یا پلی‌کربنات تولید می‌شوند.

هر وقت با عینک‌هایی روبه‌رو شدید که عدسی‌های آنها شیشه‌ای است، با دقت و البته به‌آرامی روی عدسی عینک با انگشت‌تان ضربه بزنید تا معلوم شود، آنها واقعا از شیشه ساخته شده‌اند یا پلی‌کربنات.


حتما بخوانید: راهنمای کامل انجام روتین روزانه پوست؛ برای انواع پوست + جدول

عینک آفتابی اصل، عدسی عینک

۶. کیفیت قاب عینک مهم است

یکی از عالی‌ترین روش شناخت عینک آفتابی تقلبی از اصل، بررسی قاب‌ عینک و وزن آنهاست. مثلا، عینک‌ تقلبی ری‌بن (Ray-Ban) از نوع واقعی و اصل آن سبک‌تر است. از طرفی دیگر، عینک‌هایی که از جنس استیل ضد زنگ تقلبی هستند، از نوع اصل آن سنگین‌ترند. عینک‌های اصل از مواد باکیفیت تولید می‌شوند و وقتی آنها را استفاده می‌کنید، هرگز احساس خستگی نمی‌کنید. روی قاب عینک‌ها هیچ‌گونه خراش یا نقصی نباید مشاهده کنید. همچنین قاب‌های عینک را از بالا نگاه کنید تا مطمئن شوید که متقارن هستند.

تشخیص عینک آفتابی اصل، قاب عینک

۷. لولاهای عینک محکم و باکیفیت باشند

دسته عینک‌های آفتابی اصل به‌راحتی باز و بسته می‌شوند. به عبارت دیگر لولای آنها خیلی سفت و البته خیلی نرم و شل هم نیست. لولاهای عینک باید محکم و باکیفیت باشند. عینک‌هایی که لولای آنها سفت یا شل است و موقع باز و بسته کردن آنها حس خوبی ندارید، ممکن است عینک اصل نباشند.

تشخیص عینک آفتابی اصل، لولاها

۸. کلمات درج شده روی عینک را بخوانید

کلماتی مانند High Quality «بسیار باکیفیت»، Inspired by «الهام گرفته از»، Cosmetic «آرایشی و تزئینی» و Replica«کپی»  نشان می‌دهند که عینک اصل نیست.

همچنین عینک‌های آفتابی تقلبی نمی‌توانند چشم‌هایتان را از نور ماوراء بنفش محافظت کنند و وقتی آنها را به روی چشم می‌گذارید، ممکن است نور اطراف را پراکنده کنند و دید خوبی نداشته باشید.

۹. به محل و کشور تولید عینک آفتابی توجه کنید

هنگام انتخاب عینک آفتابی مورد علاقه‌تان بهتر است به محل و کشور تولید عینک هم توجه کنید. احتمال تقلبی بودن محصولاتی که معمولا از کشورهای «خاور دور» به نقاط دیگر جهان می‌روند زیاد است. می‌توان گفت که قلب و روح محصولات تقلبی در این منطقه از جهان است. بنابراین اگر عینک آفتابی دلخواه‌تان ساخت یکی از این کشورها بود، در انتخاب آن بیشتر دقت کنید. در ضمن محصولاتی که گارانتی دارند، مطمئن‌تر هستند.

۱۰. به کیفیت و مهارت در ساخت دقت کنید

سازندگان برتر عینک‌های آفتابی به دلیل ساخت عینک‌های باکیفیت به خودشان می‌بالند و قیمت این عینک‌ها بر اساس همین موضوع تعیین می‌شود. بنابراین اگر عینکی دیدید که شیشه یا قاب و دسته محکم و بادوامی نداشت، شک نکنید که آن تقلبی است. در ضمن عینک‌های اصل با وجود اینکه بسیار محکم و باکیفیت هستند، احساس سنگینی به شما نمی‌دهند. این عینک‌ها روی بینی‌تان سنگینی نمی‌کنند و جا نمی‌اندازند.

۱۱.  قیمت مهم است

تشخیص عینک اصل، برچسب قیمت

برچسب قیمت هم یکی از بهترین روش‌های تشخیص عینک اصل از تقلبی است. معمولا محصولات کپی‌شده تخفیف‌های بالایی دارند و با قیمت بسیار پایینی فروخته می‌شوند. اگر دیدید قیمت عینکی از برندی خاص، بیش از حد پایین است به اصل بودن آن شک کنید. البته گاهی اوقات هم عکس این قضیه پیش می‌آید و عینک آفتابی تقلبی که به نظر اصل می‌آید را با قیمت گزافی می‌فروشند. بنابراین موقع تشخیص عینک اصل از تقلبی فقط بر اساس قیمت تصمیم‌گیری نکنید.

لیست قیمت انواع عینک آفتابی اصل

کلام آخر

در این مقاله تمام رازهای تشخیص عینک آفتابی اصل را برایتان بازگو کردیم. اگر شما روش دیگری برای تشخیص عینک تقلبی از اصل می‌شناسید، خوشحال می‌شویم که با ما هم در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: راهنمای کامل خرید کرم ضد آفتاب؛ کدام ضدآفتاب مناسب پوست شماست؟
منبع thesunglassfix.com designersunnies.com wikihow.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.