راهنمای انتخاب کمربند مردانه؛ همه نکات دقیقی که باید بدانید

بیشتر آقایان به کمربندشان دقت و توجه لازم را ندارند. آنها فکر می‌کنند که کمربند وسیله‌ای برای نگه‌داشتن شلوار است؛ اما این‌طور نیست. برای انتخاب کمربند مردانه باید نکاتی را بدانید. در این مقاله همه این نکات را با هم یاد خواهیم گرفت.

تاریخچه‌ای کوتاه و جذاب از دنیای کمربندها

انتخاب کمربند مردانه
کمربندی قهوه‌ای برای شلوار جین

تابه‌حال فکر کرده‌اید که کمربندها دقیقا از چه زمانی وارد دنیای مدولباس شدند؟ شاید برایتان جالب باشد اما در گذشته‌ها، مردان شیک‌پوش فقط به ساسبندها یا همان بندهایی علاقه داشتند که شلوار را به بالاتنه وصل می‌کند. جنتلمن‌ها و اشراف در گذشته به کمربند به‌عنوان عنصری از لباس روستاییان نگاه می‌کردند.

همه‌چیز با جنگ جهانی تغییر کرد. سربازان آمریکایی در طول جنگ، کمربندی نخی روی لباس فرم خود می‌بستند. بعد از جنگ هم با همان استایل و شمائل بازگشتند و کمربند بستن را به نوعی از آداب پوشش خود بدل کردند. بعد از آنها بود که دیگر مردان موقر هم از کمربند برای لباس‌هایشان استفاده می‌کردند.

در سال‌های ۱۹۲۰ میلادی یعنی حوالی سال‌های ۱۳۳۸ شمسی، استفاده از کمربند در میان مردان بسیار زیاد شد. جوان‌ترها دیگر به سراغ ساسبندها نمی‌رفتند و همگی طرفدار کمربند شده بودند.

این‌طور بود که کمربندها با رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف به پای ثابت دنیای پوشاک بدل شدند. میل و علاقه شدید مردان به کمربند باعث شد که در سال‌های دهه ۱۹۳۰ میلادی، کارخانه‌هایی برای تولید کمربندهای متنوع شروع به کار و تنوع را وارد بازار کمربندها کنند.

انتخاب کمربند مردانه
ادوارد هشتم در میانسالی

یکی از مردانی که در رونق‌گرفتن کمربند نقش مهمی داشت، ادوارد هشتم یعنی پادشاه بریتانیا بود. او نخستین مردی بود که کمربندش را با کفش‌های خود هماهنگ می‌کرد. او بود که پوشیدن کمربند میان مردان را به‌طور رسمی رواج داد. کمربندی که به‌عنوان بخشی از لباس مردان نه‌چندان شیک و اتوکشیده استفاده می‌شد، توانست جای بندهای شلوار را بگیرد و به یکی از مهم‌ترین عناصر استایل بدل شود.

راهنمای انتخاب کمربند مردانه ؛ راهی برای یافتن بهترین کمربند

انتخاب کمربند مردانه
کمربند قهوه‌ای در استایل غیررسمی

کمربندها فقط کاربرد نگه‌داشتن شلوار روی کمر را ندارند. اگر درست و دقیق انتخاب شوند، توانایی این را دارند که تیپ و استایلتان را به موجه‌ترین و جذاب‌ترین شکلِ ممکن تغییر بدهند. شاید باورتان نشود اما حتی در بعضی از مواقع و موارد، کمربندها می‌توانند مرکز توجه و همان پایگاه مرکزی استایل باشند که بخش‌های دیگر را گرد هم می‌آورند.

البته اگر انتخاب‌های درستی در کار نباشد، همین کمربند می‌تواند یک‌تنه تیپتان را خراب و نامربوط کند. پس انتخاب کمربند مردانه مهم است.

آقایان گرامی! جنتلمن‌های محترم! در این مقاله می‌خواهیم دریچه‌های تازه‌ای از انتخاب کمربند را پیش رویتان باز کنیم. کمربند ایدئال شما کدام است؟

اجزای هر کمربند را بشناسید

اجزای کمربند مردانه

 

 

کمربندها دور کمر می‌پیچند و شلوار را نگه می‌دارند. اعضای تشکیل‌دهنده آنها هم بند است و سگک. چند سوراخ روی سطح بند و حلقه‌ای برای ثابت‌کردن بند هم در کمربندها وجود دارد. ساده و بدیهی است؟ بله اما نکته‌هایی وجود دارد که باید بدانید و در ادامه برایتان می‌گوییم.

چطور کمربندی اندازه خودتان انتخاب کنید؟

انتخاب کمربند مردانه
کمربند چرمی قهوه‌ای

یکی از مهم‌ترین ابعاد انتخاب کمربند، توجه به اندازه دقیق و درست آن است. در درجه نخست، کمربند خوب کمربندی است که اندازه‌تان باشد و برای اینکه زیبا به نظر برسد هم قبل از هرچیز باید از دروازه سایز و اندازه مناسب رد شود.

اندازه کمربند زمانی درست از آب درمی‌آید که اندازه کمرتان را درست و دقیق بگیرید.

  • اندازه کمر بین ۹۹ تا ۱۰۹ سانتی‌متر معادل است با کمربندی به‌اندازه XXL؛ یعنی ۱۰۴ سانتی‌متر.
  • اندازه کمر بین ۹۱ تا ۱۰۱ سانتی‌متر معادل است با کمربندی به‌اندازه XL؛ یعنی ۹۶.۵ سانتی‌متر.
  • اندازه کمر بین ۸۳.۸ تا ۹۳.۹۸ سانتی‌متر معادل است با کمربندی به‌اندازه L؛ یعنی ۸۸.۹ سانتی‌متر.
  • اندازه کمر بین ۷۶.۲ تا ۸۶.۳ سانتی‌متر معادل است با کمربندی به‌اندازه M؛ یعنی ۸۱.۲ سانتی‌متر.
  • اندازه کمر بین ۶۸.۵ تا ۷۸.۷ سانتی‌متر معادل است با کمربندی به‌اندازه S؛ یعنی ۷۳.۶ سانتی‌متر.

البته این عدد و رقم‌ها به شما در انتخاب کمربند بهتر کمک می‌کنند اما بهترین روش همان است که کمربند را به‌طور حدودی دور کمر بگیرید و ببینید که اوضاع از چه قرار است. این را هم در نظر داشته باشید که وقتی کمربند دقیق دور کمر بسته می‌شود، کمی تنگ‌تر است. پس در محاسبات حدودی‌تان به خطاهای قوانین سرانگشتی دقت داشته باشید.

دانستن اعداد و ارقام کمر و کمربند باعث می‌شود که خریدهای اینترنتی‌تان بادقت بیشتری صورت بگیرند.


حتما بخوانید: ۱۰ عطر مردانه جذاب و خوشبو با قیمت مناسب

استایل و سگک کمربندها را بشناسید

انواع سگک کمربند مردانه

در انتخاب کمربند مردانه به این موضوع دقت کنید: هرچقدر که اندازه سگک کمربند بزرگ‌تر باشد، غیررسمی‌تر است. کمربندهای رسمی سگک‌های کوچک و صاف دارند و بندشان هم چندان ضخیم نیست. اما کمربندهایی که سگک‌هایی بزرگ و گرد دارند، برای موارد غیررسمی و روزمره استفاده می‌شوند.

سبک و استایل

سبک و استایل کمربندها هم دسته‌بندی‌هایی دارد:

  • استایل قاب‌دار: این مدل از کمربندها سگکی مربعی دارند و ساده‌ هستند.
  • استایل پلاک‌دار: این مدل از کمربندها سگکی به شکل پلاک دارند و معمولا برای تیپ‌های غیررسمی‌اند.
  • استایل جعبه‌ای: این مدل از کمربندها مانند جعبه و قابی مستطیلی‌اند و بند داخل بخش سگگ کشیده می‌شود.
  • استایل حلقه دی‌شکل (D-ring): این مدل از کمربندها حالت حلقه‌ای دارند و بند داخل آن حلقه می‌رود؛ حلقه‌ای که شبیه D است.
  • استایل حلقه اُ-شکل (O-ring): این مدل از کمربندها حالت حلقه‌ای دارند و بند داخل آن حلقه می‌رود؛ حلقه‌ای که شبیه O است.

جذاب‌ترین کمربندهای مردانه را ببینید

استایل بند کمربند

سبک و استایل بند کمربندها هم دسته‌بندی‌هایی دارد:

انتخاب کمربند مردانه
کمربند با بند چرمی
  • چرمی: کمربند چرمی گزینه‌ای مطمئن و جذاب است که امتحانش را همیشه پس داده  و در دسته استایل‌های رسمی قرار می‌گیرد. البته دقت کنید که توناژ رنگ کمربند چرمی می‌تواند درجه رسمی‌بودن آن را بالاوپایین کند.
انتخاب کمربند مردانه
کمربند چرمی و پارچه‌ای
  • ترکیب چرم و پارچه: کمربند چرمی و پارچه‌ای هم استایل متفاوت و جذابی برایتان می‌سازد. اگر کمربند و کفشتان در این استایل سِت باشد، عالی خواهد شد.
انتخاب کمربند مردانه
کمربند وینیل
  • وینیل: کمربند از جنس وینیل  کمربندی ارزان است که در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود. این کمربند در استایل‌های متفاوت و اسپورت استفاده می‌شود.

دسته‌بندی کلی از نظر موقعیت استفاده برای کمربندها چیست؟

کمربندها از نقطه‌نظر موقعیتی که استفاده می‌شوند هم دسته‌بندی‌هایی دارند. پس بهتر است که به این دسته‌بندی هم نیم‌نگاهی داشته باشید:

کمربندهای رسمی

انتخاب کمربند مردانه
کمربند رسمی

کمربندهای رسمی باید از جنس مرغوبی مانند چرم درست شده باشند. این مرغوب‌بودن فقط به لایه رویی و نمای ظاهری کمربند ختم نمی‌شود بلکه باید در بخش درونی و پنهانی کمربند هم جنس خوب به‌کار رفته باشد. نکته مهم دیگر در انتخاب کمربند مردانه پهنای آن است.

اگر پهنای کمربند از ۴ سانتی‌متر بیشتر شود، دیگر چندان مطلوب موقعیت‌های رسمی نخواهد بود. در حالت رسمی، کمربند باید طوری باشد که نخستین سوراخ کمربند با زبانه سگک پُر شود. چرمی هم که برای ساخت کمربند استفاده می‌شود، باید مرغوب و نرم باشد.

انتخاب کمربند مردانه
از راست به چپ: کمربند رسمی، کمربند غیررسمی

کمربند غیررسمی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، کمربندهای غیررسمی پهن هستند و می‌توانند از جنس‌های مختلفی حتی از چرم باشند. این کمربندها معمولا دارای طرح‌ها و مدل‌های مختلف هستند و از سادگی فاصله دارند.

انتخاب کمربند مردانه
کمربند غیررسمی

کمربند قابل‌تبدیل

کمربندهایی هم هستند که امکان استفاده‌شان به دو شکل رسمی و غیررسمی وجود دارد. کافی است که کمی سگکشان را جابه‌جا کنید و بعد از حالت رسمی به غیررسمی یا بالعکس تبدیل کنید. چه‌ چیزی بهتر از این؟

درباره خرید کمربند مردانه دیگر چه نکاتی وجود دارد؟

انتخاب کمربند مردانه
کمربند در استایل نیمه‌رسمی

شاید فکر کنید که کمربندها شبیه هم‌اند و جزئیات زیادی ندارند که نیازمند صرف وقت و دقت باشد. اما این‌طور نیست. کمربندی که جنس خوبی نداشته باشد، هم زود دچار خط‌وخش و شکستگی می‌شود و جلوه‌اش را از دست می‌دهد و هم روی استایلتان اثرات نامطلوبی می‌گذارد. پس وقتی می‌خواهید کمربندی بخرید، حتما آن را تا کنید و ببینید که انعطاف‌پذیری لازم را دارد یا خیر.

کار دیگری که باید بکنید، کشیدن ناخن روی بخش پشتی کمربند است. آیا با کشیدن ناخن روی پشت کمربند، خط روی آن می‌افتد و چین‌وشکنی روی چرم ظاهر می‌شود؟ اگر پاسخ مثبت است یعنی با چرمی نو و تازه روبه‌رو هستید و اگر نه، یعنی چرم قدیمی است و شاید شکننده.

بعضی از افراد روی برند لباسی که می‌پوشند بسیار حساس‌اند. این دوستان طوری کمربندشان را می‌بندند که برای مثال، برند و مارک شلوار جینشان مشخص شود. اگر شما هم در این دسته قرار دارید، هرگز کمربند را ناقص نبندید تا بخشی از مارک لباستان مشخص شود.

در مقابل، از کمربندی ظریف و باریک استفاده کنید که هم به‌درستی بسته شده و هم به مارک لباس اجازه نمایان‌شدن می‌دهد. اصلا بگویید ببینیم که شما در این دسته از افراد قرار دارید؟ یعنی به مارک و برند و نمایش آن اهمیت می‌دهید؟

طرح و رنگ کمربندها؛ قواعد ست‌کردن

انتخاب کمربند مردانه
ست‌کردن کمربند با کفش

یادتان نرود که همیشه باید چرم را با چرم هماهنگ و سِت کرد. کمربند چرمی قهوه‌ای را با کفش چرمی به همان رنگ بپوشید. مشکی هم باید با مشکی سِت شود. اگر کمربندتان براق است، کفشتان هم باید بسیار واکس‌خورده و براق باشد. کمربندهای مات را هم با کفش‌هایی مات بپوشید.

اگر کفش‌هایتان پارچه‌ای است هم به‌سراغ کمربندهایی پارچه‌ای بروید و در انتخاب رنگ کمی متنوع عمل کنید. برای نمونه، کفش پارچه‌ای قرمز با کمربندی سورمه‌ای ترکیب خوبی درست می‌کند.

بعضی‌ها طرفدار کمربندهایی با طرح پوست بدن حیوانات هستند. یادتان باشد که اگر به‌سراغ چنین انتخابی می‌روید، تیپتان در کل، حالت غیررسمی پیدا می‌کند. برای مثال، طرح پوست مار را در نظر بگیرید؛ چنین طرحی می‌تواند تیپتان را از رسمی‌بودن دور کند و البته توجه بسیاری را هم به سمت خود می‌کِشد و جذب می‌کند.

کمربند قهوه‌ای؛ کمربندی برای تمام فصول

انتخاب کمربند مردانه
کمربند قهوه‌ای در استایل‌های مختلف

کمربندهای قهوه‌ای که ترجیحا از جنس چرم هستند در تمام استایل‌ها به‌خوبی جایی برای خود باز می‌کنند. این کمربندها هم در استایل‌های رسمی و هم نیمه‌رسمی و البته غیررسمی کاربرد دارند و شکل‌وشمائل جذابی پیدا می‌کنند.

اگر خیلی اهل خریدکردن نیستید، خوب است که کمربندی چرمی به‌رنگ قهوه‌ای برای خودتان تهیه کنید. در این صورت، در استایل‌های مختلفتان، کمربندی حضور خواهد داشت که شیک و جذاب است.

در آخر

راه‌ورسم انتخاب کمربند مردانه را مرور کردید؟‌ توجه داشته باشید که برای شیک‌پوش‌بودن باید به بخش‌های مختلف استایلتان دقیق‌ودرست نگاه کنید. شما بدون انتخاب تمام اجزا و عناصر مناسب به گروه خوش‌تیپ‌ها راهی پیدا نمی‌کنید.

داشتن استایلی شیک و جذاب به همین معناست: داشتن دقت‌نظر در انتخاب بخش‌های مختلف تیپ از جمله کمربند که می‌تواند نقش مهمی در جذابیت‌تان داشته باشد. کمربندی بد که توی ذوق می‌زند، بخش‌های دیگر استایل را هم از چشم خواهد انداخت. اما کمربندی که مناسب و درست انتخاب می‌شود، شما را خوش‌تیپ‌تر خواهد کرد.

از کدام بخش و توصیه موجود در مقاله درباره انتخاب کمربند مردانه بیشتر خوشتان آمد؟ شما هم توصیه‌ای برایمان دارید؟ منتظر هستیم.


در ادامه بخوانید: راهنمای ست کردن کراوات با کت و شلوار و پیراهن؛ نکاتی که حتما باید بدانید
منبع realmenrealstyle.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.