انواع کیف پول زنانه؛ ویژگی‌ها،مزایا، معایب و تصاویر دقیق هر مدل

از مدل کلاسیک کیس لاک تا کیف پول پاسپورتی

هرچه کیف‌پول‌های مردانه شبیه هم هستند، کیف‌پول‌های زنانه به‌شدت متنوع‌اند. همین باعث می‌شود در انتخاب و خرید کیف‌پولی که ازهمه‌نظر مناسب باشد، گیر کنید. نگران نباشید؛ ما در این مطلب انواع مدل‌های کیف پول زنانه را که در بازار موجود است طبقه‌بندی کرده‌ایم تا انتخاب برایتان راحت باشد. با ما همراه باشید.

آشنایی با کیف پول‌های مخصوص خانم‌ها

کیف پول یکی از اکسسوری‌های مهمی است که هنوز کاربرد و محبوبیت خود را حفظ کرده است، با اینکه دیگر مانند گذشته، زیاد از اسکناس و به‌طورکلی پول نقد استفاده نمی‌کنیم. دلیلش این است که کیف پول یک اکسسوری چندکاره است و به ما کمک می‌کند همه چیزهای ضروری را که باید با خودمان حمل کنیم سازمان‌دهی کنیم. مخصوصا اگر شاغل باشیم و یک‌سری از چیزها را باید هرروز به‌شکل منظم همراه داشته باشیم. البته کیف پول علاوه بر کاربرد، یکی از عناصر مد هم هست و می‌توانیم با ترکیب آن با لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگرمان، استایلی کامل و شیک داشته باشیم.

هر کیف پول براساس سبک، ظاهر، جنس و کارایی از کیف‌پول‌های دیگر متمایز است. فراوانی گزینه‌های موجود، آزادی انتخاب بیشتری به ما می‌دهد. برای راحتی کار، بهتر است ابتدا با انواع مدل‌های کیف پول زنانه آشنا شویم.

۱. انواع مدل‌های کیف پول زنانه براساس جنس آن

رایج‌ترین ماده‌ای که برای تهیه انواع مدل‌های کیف پول زنانه از آن استفاده می‌کنند چرم است. بااین‌حال، مواداولیه دیگری مانند چرم مصنوعی، برزنت، چوب‌پنبه، چرم گیاهی، پلی‌استر میکروفیبر و حتی پلاستیک هم برای این منظور به کار می‌رود. بیایید ببینیم کدام جنس کیف پول را انتخاب کنیم بهتر است.

چرم؛ کلاسیک و زیبا

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف چرم

چرم از مواد کلاسیک و عالی برای تهیه کیف پول است؛ زیرا ماهیت بادوامی دارد که به کیف پول عمری طولانی می‌بخشد. کیف پول چرمی هرگز قدیمی نمی‌شود و همیشه ترند بازار است. هرچه چرم کهنه‌تر باشد، بهتر است.

کیف پول چرمی ازنظر سبک و بافت تنوع گسترده‌ای دارد. رایحه طبیعی و فوق‌العاده چرم اصل، به‌تنهایی می‌تواند لوکس‌بودن کیف پول را نشان دهد.

تنوع جذابی از کیف پول چرم زنانه ببینید

نایلون؛ ضدآب و سبک‌وزن

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف نایلونی

نایلون هم از مواداولیه پرکاربرد در تهیه کیف پول زنانه است. این ماده ویژگی‌هایی دارد که آن را برای کیف پول ایدئال می‌کند.

یکی از ویژگی‌های کیف پول نایلونی این است که خیلی دیر کهنه و فرسوده می‌شود و تا سال‌ها کاملا سالم باقی می‌ماند. دومین ویژگی نایلون ضدآب‌بودن آن است؛ چیزی که برای محتویات درون کیف پول بسیار اهمیت دارد. کیف‌پول‌های نایلونی برای حمل پول نقد، کارت بانکی و مدارک هویتی قابل‌اعتماد هستند.

از سایر ویژگی‌های نایلون می‌توان به نرمی و سبکی آن اشاره کرد.

چرم گیاهی یا وگن؛ دوست‌دار محیط‌زیست

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف چرم گیاهی

چرم دباغی‌شده گیاهی یا وگن از تانن‌های طبیعی مانند پوست درخت، میوه‌های توتی و برگ‌ها تهیه می‌شود و طیف گسترده‌ای از رنگ‌های زیبا را می‌پذیرد. این کیف‌ها گزینه‌ای مناسب برای افرادی هستند که دغدغه پایداری محیط‌زیست دارند. توجه کنید که چرم گیاهی با چرم مصنوعی متفاوت است.

باکیفیت‌ترین آنها چرم گیاهی از پوست مازو است که بسیار نرم و بادوام است و رنگ‌های بسیار زیبایی می‌پذیرد.


حتما بخوانید: چرم وگان چیست؟ استفاده از آن چه مزایا و معایبی برای طبیعت دارد؟

پنبه و پارچه؛ برای مد و زیبایی

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف پارچه‌ای

کیف‌پول‌های پارچه‌ای و نخی بیشتر برای مد و زیبایی به کار می‌روند و ممکن است دوام کافی نداشته باشند. بااین‌حال طرح و رنگ‌های بسیار زیبا و متنوعی دارند و می‌توان ترکیب‌های خلاقانه‌ای را در تهیه آنها به کار برد. اگر از این کیف‌پول‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنید، مراقب باشید؛ زیرا اگر خیس شوند محتویات درون آنها هم خیس خواهند شد.

۲. انواع کیف پول زنانه براساس رنگ، اندازه و قیمت

سایر عواملی که براساس آنها انواع کیف پول را دسته‌بندی می‌کنند، رنگ قیمت و اندازه آن است که در ادامه هریک را بررسی می‌کنیم.

رنگ کیف پول

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - رنگ کیف پول
کیف‌پول‌های زنانه رنگ‌های بسیار متنوعی دارند.

 

در تمام اکسسوری‌های زنانه، مخصوصا در کیف پول و کیف دستی، رنگ اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. تنوع رنگ کیف پول زنانه بسیار زیاد است. شما می‌توانید هررنگی را که با سبک و سلیقه شما مطابقت دارد انتخاب کنید. بااین‌حال اگر کیف‌پولی می‌خواهید که با هرچه می‌پوشید جور باشد، کیف پول چرمی قهوه‌ای، مشکی یا خاکستری انتخاب عاقلانه‌ای است.

اگر مد برایتان مهم است و دوست دارید با هر سبک لباستان کیف‌پول رنگی خاصی داشته باشید، انتخاب آن به خودتان بستگی دارد.

اندازه کیف پول

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - اندازه کیف پول
کیف‌پول‌ها اندازه‌های مختلفی دارند.

یکی از نکات ضروری در هنگام انتخاب کیف پول، اندازه آن است. معمولا اندازه کیف پول به این بستگی دارد که چند وسیله را می‌خواهید با آن حمل کنید. همان‌طور که گفتیم، امروزه کمتر پیش می‌آید در کیف پول، اسکناس و پول نقد قرار دهیم. بنابراین بیشتر کیف پول‌ها برای نگهداری کارت بانکی، کارت شناسایی، گواهینامه، رسیدهای پرداخت، گذرنامه و مدارک مسافرتی به کار می‌روند.

ظرفیت کیف پول باید به‌اندازه‌ای باشد که همه موارد فوق را به‌صورت سازمان‌دهی‌شده در خود جای دهد تا درصورت نیاز به هریک، دسترسی به آن آسان باشد.

قیمت کیف پول

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - قیمت کیف پول
کیف پول زنانه از برند ایو سن لوران؛ کیفیت و زیبایی کیف پول قیمت آن را تعیین می‌کند.

قیمت کیف پول زنانه به عوامل مختلفی ازجمله کیفیت ساخت، برند و جنس آن بستگی دارد. برای مثال، کیف پول چرم حیوانی اصل گران‌تر از کیف‌پول‌های دیگر است. همچنین کیف‌پولی که از برند گوچی، ایو سن لوران و ورساچه (در ایران مثلا برندهای چرمی مثل درسا و مارال) باشد، احتمالا ده‌ها برابر گران‌تر از برندهای ناشناس یا معمولی است. این بستگی به خودتان دارد که چقدر بخواهید برای خرید کیف پول هزینه کنید.

۳. انواع مدل‌های کیف پول زنانه براساس سبک

کیف‌پول‌های زنانه ازنظر سبک هم با هم متفاوت هستند و به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • کلاچ؛
  • ریستلت؛
  • دولا؛
  • سه‌لا؛
  • آکاردئونی؛
  • پاسپورتی؛
  • کمری؛
  • مینیمالیستی.

بیایید آنها را با جزئیات بررسی کنیم.

کیف پول کلاچ

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف کلاچ

کلاچ نوعی کیف پول جمع‌وجور و درعین‌حال زیبا برای نگه‌داشتن همه وسایل ضروری شماست. بااین‌حال بسیاری از آن به‌عنوان اکسسوری مد استفاده می‌کنند. کلاچ می‌تواند همه چیزهایی را که در روز به آنها نیاز دارید برایتان حمل کند بدون اینکه چاق و حجیم شود.

کیف پول کلاچ شیارها یا اسلات‌های کافی برای قراردادن پول نقد و کارت‌ها دارد. برخی از آنها حتی فضای کافی برای تلفن همراه، دسته‌چک و حتی لوازم آرایش کوچکی مانند یک رژلب هم فراهم می‌کنند.

کیف پول کلاچ اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی دارد. رایج‌ترین آنها مربع و مستطیل است. برای تهیه آن از چرم، برزنت یا پارچه استفاده می‌کنند.

طراحی درِ کلاچ هم انواع مختلفی دارد. برخی از آنها یک برگه دارند که تا می‌شود و تمام جیب‌های کیف را در خود می‌پوشاند، برخی دیگر یک زیپ در بالا دارند و بعضی از انواع آن هم دارای یک قفل فلزی در بالا هستند که دهانه کیف را می‌بندد:

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف پول کلاچ دارای قفل فلزی
کیف پولی که در بالا قفلی فلزی دارد. این قفل‌ها به قفل بوسه (kiss lock) معروف‌اند.

کیف پول ریستلت

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف پول ریستلت
ریستلت یک بند دارد که آن را دور مچ قرار می‌دهید.

کیف پول ریستلت (wristlet) تقریبا شبیه کلاچ است، اما فضای بیشتری نسبت‌به آن دارد. هدف از طراحی آن، ازبین‌بردن نیاز به کیف آرایش همراه با کلاچ بود. کیف پول کلاچ فضای کمی داشت که فقط برای قراردادن یکی‌دوتا لوازم آرایش کوچک مناسب بود و بنابراین خانم‌ها مجبور بودند همراه با کلاچ یک کیف آرایش هم همراه داشته باشند. ریستلت فضای بزرگ‌تری دارد و می‌توانید تعدادی از لوازم آرایش مانند سایه و رژلب و مدادچشم هم در آن قرار دهید، می‌توانید کلیدهایتان را در آن حمل کنید و کارت و پول نقد هم در آن به‌خوبی جا می‌گیرند.

این کیف پول یک بند یا زنجیر شیک دارد که آن را دور مچ دستتان قرار می‌دهید و باعث می‌شود درصورت نیاز، دست‌هایتان آزاد باشند.

کیف پول چرم دخترانه با طرح‌های فانتزی

کیف پول دولا

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف پول دولا
بایفولد یا کیف پول دولا یک بار تا می‌شود.

کیف پول دولا یا بایفولد (Bifold) نوع سنتی کیف پول است. این کیف یک بار از وسط تا می‌شود؛ بنابراین اگر در آن اسکناس قرار دهید آن هم از وسط تا خواهد شد. برای تهیه این کیف پول از مواد مشابهی مانند چرم، نایلون، برزنت و سایر مواد بادوام که در کیف‌های مردانه استفاده می‌شوند استفاده می‌کنند. کیف‌پول‌های دوتایی اغلب زیپ‌دار هستند و فضاها و شکاف‌هایی برای پول، سکه و انواع کارت دارند.

کیف پول دولا پرکاربردترین نوع کیف پول در سراسر جهان است. حمل آن آسان است و اندازه جمع‌وجوری دارد.

کیف پول سه‌لا

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف پول سه‌لا
تریفولد یا کیف پول سه‌لا، دوبار تا می‌شود.

این کیف پول را تریفولد (trifold) هم می‌نامند. دوبار تا می‌خورد و بخش یا زبانه اضافی دارد که فضای بیشتری را برای کارت‌ها و پول نقد در اختیار شما قرار می‌دهد. یک جیب برای نگهداری اسکناس‌ها در پهلوی کیف دارد، اسلات‌های متعددی برای انواع کارت‌های بانکی، مدارک شناسایی و فاکتورها و رسیدها دارد.

کمتر پیش می‌آید خانم‌ها از تریفولد استفاده کنند، بااین‌حال این کیف پول هم طرفداران خاص خودش را دارد.

کیف پول آکاردئونی

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف پول آکاردئونی

همان‌طور که از نام آن پیداست، این کیف پول کاملا شبیه آکاردئون است. تعداد زیادی اسلات کارت در این کیف پول تعبیه شده است و دقیقا برای کسانی مناسب است که تعداد زیادی کارت دارند و می‌خواهند آنها را سازمان‌دهی کنند.

البته فضای این کیف محدود به کارت نیست. می‌توانید اسکناس و رسید را هم در آنها به‌راحتی جا دهید.

کیف پول پاسپورتی

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف پول پاسپورتی

این کیف پول ازنظر ساخت مشابه کیف پول دولا است. یک فضای اختصاصی برای پاسپورت دارد و فضایی برای کارت، پول نقد و دسته‌چک هم به شما ارائه می‌دهد. برخی از آنها حتی جای خودکار هم دارند که برای نوشتن یا امضاکردن برگه یا فرم در مسافرت‌ها به دردتان خواهد خورد.

اگر زیاد سفر تفریحی می‌روید یا تاجر هستید و در سفرهایتان باید اسناد و مدارک زیادی با خود همراه داشته باشید، کیف پول پاسپورتی کاملا برایتان مناسب است. این کیف‌پول‌ها را طوری طراحی می‌کنند که مدارک و بلیط‌های پرواز و پاسپورت شما را ایمن و سازمان‌دهی‌شده نگه دارند.

کیف پول کمری

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف پول کمری

این کیف‌ها در دهه ۱۹۹۰ محبوب شدند؛ اما چندسالی است که به‌عنوان یک اکسسوری مد دوباره کاربرد پیدا کرده‌اند.

البته کیف پول کمری بیشتر از آنکه برای مد باشد، چیزی کاملا کاربردی است که دسترسی به پول نقد و کارت و سایر لوازم را آسان می‌کند. مخصوصا خانم‌هایی که با دوچرخه تردد می‌کنند، راحت می‌توانند از آن استفاده کنند. این کیف همان عملکرد کیف پول را دارد ولی علاوه‌بر پول، برای قراردادن کلید، تلفن همراه، کارت‌ها و مدارک دیگر عالی است.

این کیف دو بند دارد که به دور تنه محکم می‌شود. با اندازه جمع‌وجور و ظاهر شیکی که دارد، در مسافرت‌ها و پیک‌نیک هم حسابی به کارتان می‌آید.

کیف پول مینیمالیستی

انواع مدل‌های کیف پول زنانه - کیف پول مینیمالیستی

این کیف پول هم اندازه و طراحی جمع‌وجوری دارد. معمولا دارای ۲ تا ۳ جیب و ۳ تا ۵ اسلات است که در آنها پول نقد و کارت قرار می‌دهید.

حمل آن بسیار آسان است. هم می‌توانید آن را در کیف‌دستی خود حمل کنید و هم می‌توانید آن را در جیبتان قرار دهید. وزن بسیار سبکی دارد و به همین دلیل جیب لباستان را دفرمه نخواهد کرد. برخی از انواع آن یک کیسه اختصاصی کوچک دارند که برای قراردادن سکه طراحی شده است که البته در کشور ما شاید دیگر کاربرد نداشته باشد ولی می‌توانید در آن یک رژلب کوچک قرار دهید.

مدل‌های متنوع کیف پول‌ زنانه در دیجی‌کالا

سخن آخر

کیف پول زنانه نسبت‌به نوع مردانه آن تنوع بسیار بیشتری دارد. این تنوع و فراوانی گزینه‌های موجود، قدرت انتخاب بیشتری به ما می‌دهد، اما درعین‌حال می‌تواند انتخاب یک کیف پول مناسب را سخت کند. در این مطلب درباره انواع مدل‌های کیف پول زنانه صحبت کردیم و با دسته‌بندی آنها تلاش کردیم انتخاب آن را برایتان آسان‌تر کنیم. با ارزیابی سبک، عملکرد، مزایا و معایب هر کیف پول می‌توانید فهرست کیف‌پول‌های موردنظرتان محدود کنید. ازنظر عملکرد، برخی مانند کلاچ چندمنظوره‌اند و برخی مانند پاسپورتی، بیشتر برای مدارک و اسناد مناسب‌اند. ازنظر دوام، چرمی‌ها و نایلونی‌ها بادوام‌تر از پارچه‌ای‌ها هستند. درنهایت، ظاهر کیف پول است که به سلیقه خودتان بستگی دارد.

آیا شما از کیف پول استفاده می‌کنید؟ چه مدل کیف پولی را ترجیح می‌دهید؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: کیف توته چیست؟ چطور آن را به‌درستی ست کنیم؟
منبع walletsmagazine vogue
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.