روش‌های شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه

متاسفانه یا خوشبختانه، شستن و رسیدگی به لباس‌ها بخش جدایی‌ناپذیری از داشتن یک کمد پر و پیمان و دوست‌داشتنی است. هر چقدر لباس‌هایتان را بیش‌تر دوست داشته باشید باید روش رسیدگی به آن‌ها را دقیق‌تر بدانید. در این میان، نگهداری از آیتم‌های پلیسه به دقت بیش‌تری نیاز دارد. در این مطلب، قصد داریم روش‌های شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه را بررسی کنیم. با «منومد» همراه باشید.

رایج‌ترین روش‌های شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه چیست؟

رایج‌ترین روش‌های شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه چیست؟
عکس از: Oleksii-Dubrovskyi

لباس‌های پلیسه زیبا، ساده و دوست‌داشتنی هستند. بنابراین، احتمالا بارها و بارها از آیتم‌های پلیسه موجود در کمدتان استفاده کرده و قصد دارید این کار را باز هم تکرار کنید. این امر لزوم شست‌وشو و رسیدگی به آن‌ها را افزایش می‌دهد. خبر خوب این است که پارچه‌های پلیسه به‌صورت ذاتی عالی به‌نظر می‌رسند و مراقبت از آن‌ها کار بسیار راحتی است. برای حفظ این ظاهر مطلوب، لازم است این آیتم‌ها را با ملایمت و با استفاده از شوینده‌های نه چندان قوی شست‌وشو داده و در مرحله بعد، آن‌ها را به‌دقت آویزان کنید تا در مجاورت هوا خشک شوند.

مراقب باشید، در هنگام شست‌وشو و آبکشی لباس‌های پلیسه لازم است از چلاندن، پیچاندن، چنگ زدن یا کشیدن پارچه خودداری کنید. با توجه به آن‌چه گفته شد، توصیه می‌کنیم آیتم‌های پلیسه را به‌صورت دستی و بدون استفاده از مواد سفیدکننده و رنگ‌بر در نهایت آرامش با آب سرد بشویید و در مکان مطمئنی آویزان کنید تا رطوبت آن به آرامی گرفته شود. سپس، می‌توانید لباس‌ نم‌دارتان را در مجاورت هوا قرار دهید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود.

در هنگام آویختن لباس‌های پلیسه بر روی چوب‌لباسی یا جارختی مراقب باشید که پلیسه‌های آیتم محبوب‌تان به‌صورت منظم در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در غیر این‌صورت، ممکن است با همان فرمت نامنظم خشک شود و ترتیب کلی پارچه به‌هم بریزد. توجه داشته باشید، لازم است از قرار دادن آیتم‌های پلیسه در دستگاه خشک‌کن اجتناب کنید. در غیر این‌صورت، ممکن است چین‌ها کاملا از بین بروند یا اصطلاحا بشکنند.

روش‌های شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه با استفاده از ماشین لباسشویی چیست؟

روش‌های شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه با استفاده از ماشین لباسشویی چیست؟
عکس از: Some-Means

پیش‌تر توصیه کردیم لباس‌های پلیسه خود را تا جای ممکن به‌صورت دستی بشویید. با این حال، تحت شرایط خاصی ممکن است مجبور باشید برای این‌کار از ماشین لباسشویی استفاده کنید. در این صورت، حتما لباس پلیسه را به‌طور کاملا منظم در کیسه مخصوص شست‌وشو قرار دهید، دستگاه را روی دور کند و در شرایط استفاده از آب سرد تنظیم کرده و همچنین، آبکشی نهایی را منتفی کنید. به این ترتیب، لباس‌تان را کاملا منظم و مرطوب تحویل می‌گیرید و می‌توانید چین‌های‌اش را پیش از خشک شدن دوباره مرتب کنید. اگر ماشین لباسشویی شما دارای درجه مخصوصی برای شست‌وشوی لباس‌های ظریف (Delicate Mode) است، در هنگام شستن لباس‌های پلیسه حتما دستگاه را روی این حالت تنظیم کنید.

روش آویزان کردن لباس‌های پلیسه

روش آویزان کردن لباس‌های پلیسه
عکس از: Tarzhanova

پس از شست‌وشو با شویده‌های ملایم، لباس پلیسه خود را روی یک چوب لباسی و در مکانی مطمئن آویزان کنید تا خشک شود. پیش از رها کردن لباس مرطوب، پیشنهاد می‌کنیم چین‌های آن را مرتب کنید و با کمک سرانگشتان‌تان به آرامی فشارشان دهید تا دوباره حالت اولیه‌شان را پیدا کنند. به‌خاطر داشته باشید، آیتم‌های پلیسه به‌شدت مستعد چروک شدن هستند. بنابراین، لازم است قبل از خشک شدن چین‌های آن‌ها به روش مناسبی منظم شود.

روش اتو کردن لباس‌های پلیسه چیست؟

روش اتو کردن لباس‌های پلیسه چیست؟
عکس از: FabrikaCr

وقتی صحبت از روش‌های شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه به میان می‌آید، ناگزیر موضوع اتو کردن آن‌ها هم مطرح می‌شود. برای این‌منظور، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

• اگر احساس می‌کنید چین‌های پلیسه باز شده، قبل از اتوکردن می‌توانید با کمک نخ و سوزن و از طریق کوک زدن، پلیسه لباس را منظم کرده و پس از آن پارچه را اتو کنید.
• پس از اتمام فرآیند اتوکاری با دقت کوک‌ها را قیچی کرده و نخ اضافی را به آرامی از بافت لباس خارج کنید. مراقب باشید در خلال انجام این کار پارچه لباس‌تان نخ‌کش نشود.
• حرارت اتو را متناسب با نوع پارچه لباس تنظیم کنید و مراقب باشید آیتم محبوب‌تان را با اتو نسوزانید.
• پارچه‌های ابریشم طبیعی یا مصنوعی باید به‌صورت نم‌دار و نیمه‌خشک اتو شوند. توجه داشته باشید این نوع پارچه‌ها معمولا به اتو کردن نیازی ندارند و معمولا پس از شست‌وشو هم پلیسه‌ها را به‌خوبی نگه می‌دارند.
• برای صاف و مرتب کردن پارچه‌های پلیسه پشمی حتما باید از اتوی بخار استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم، ابتدا پلیسه‌ها را مرتب کرده و روی لباس را با یک قطعه پارچه نخی سفید و تمیز بپوشانید و سپس، اتوی داغ را روی آن قرار دهید.
• برای کسب بهترین نتیجه ممکن، اغلب پارچه‌های پلیسه باید به‌صورت نم‌دار و نیمه مرطوب اتو شوند.
• به هر دلیلی، اگر علاقه‌ای به اتو کردن لباس‌تان ندارید، پیشنهاد می‌کنیم پس از بیرون آوردن لباس از کیسه شست‌وشو آن را خوب بتکانید و روی چوب رختی آویزان کنید. سپس، با باز گذاشتن شیر آب گرم به مدت ۱۵ دقیقه، حمام را گرم و پر از بخار کرده و لباس پلیسه خود را در آن‌جا قرار دهید تا در معرض بخار آب قرار بگیرد. پس از گذشت نیم ساعت، آیتم محبوب‌تان را از حمام خارج کنید و در معرض جریان هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود.

نکات مهم برای شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه

نکات مهم برای شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه
عکس از: nata_zhekova

• تا جای ممکن لباس‌های پلیسه خود را با استفاده از آب سرد، شوینده‌های ملایم و به‌صورت دستی بشوئید.
• در صورت استفاده از ماشین لباسشویی، آیتم پلیسه را داخل کیسه مخصوص شست‌وشو قرار داده و دستگاه را روی حالت Delicate Mode قرار دهید. به این ترتیب، مراحل چرخش و آبکشی اضافی حذف می‌شوند و پارچه پلیسه آسیب نمی‌بیند.
• در هنگام اتو کردن لباس‌های پلیسه حتما اطلاعات ثبت شده بر روی برچسب آن را بخوانید و حرارت اتو را متناسب با جنس پارچه تنظیم کنید.
• برخی از لباس‌های پلیسه را به‌هیچ عنوان نباید اتو کرد. بنابراین، پیش از انجام هر کاری موارد درج شده بر روی تگ لباس را با دقت مطالعه کنید.
• در هنگام اتو کردن به فرم قرارگیری چین‌های لباس دقت کنید.
• لباس پلیسه را در حالت آویزان و در شرایطی داخل کمد قرار دهید که توسط دیگر آیتم‌ها تحت فشار نباشد. در غیر این‌صورت، با گذشت زمان ممکن است چین‌های لباس بشکنند و ظاهر نامناسبی پیدا کنند.
• برای محافظت از چین‌های لباس پلیسه، پیشنهاد می‌کنیم قبل از قرار داد آن در کمدتان با کمک چندین کلیپس یا گیره کوچک، پلیسه‌ها را به‌صورت منظم در کنار هم قرار دهید و محکم کنید. به این ترتیب، با گذشت زمان شکل ظاهری لباس تغییری نخواهد کرد.
• در هنگام اتو کردن لباس‌های پلیسه هم می‌توانید از روش گیره زدن یا کوک زدن چین‌ها استفاده کنید.
• برای احیای لباس‌های پلیسه‌ای که چین‌های‌شان را از دست داده‌اند می‌توانید از مراکز خشکشویی کمک بگیرید.

انواع مدل‌های کیسه و کاور لباس در دیجی‌کالا

سخن آخر

در این مطلب، برایتان از روش‌های شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلیسه گفتیم و برخی از نکات مهم در این زمینه را مرور کردیم. شما برای شستن و رسیدگی به آیتم‌های پلیسه از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ آیا تا به‌حال پیش آمده که لباس پلیسه‌ای را با بی‌دقتی خراب کرده باشید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: ۱۰ پیشنهاد جذاب و زیبا برای ست کردن دامن پلیسه
منبع www.waynearthurgallery.com snicole.ru
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.