مهم‌ترین اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام

معمولا لباس‌پوشیدن برای آقایان به‌اندازه خانم‌ها دشوار و پیچیده نیست؛ بااین‌حال بسیاری از مردان مخصوصا آنهایی که لاغراندام هستند با انتخاب لباس مشکل دارند. در این مطلب می‌خواهیم مهم‌ترین اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام را بررسی کنیم.

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام

هرچند استایل چیزی شخصی است و به ترجیح و سلیقه خود افراد بستگی دارد، اصولی هستند که رعایت آنها می‌تواند انتخاب لباس‌ها را برایتان ساده‌تر کند. بنابراین اگر جزو مردان لاغر اندام هستید و برایتان مهم است که خوش‌تیپ به نظر بیایید، اصول زیر را در لباس‌پوشیدن در نظر بگیرید:

۱. لباس‌هایی نپوشید که شما را در خود غرق کنند

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - لباس‌هایتان را زیاد بزرگ انتخاب نکنید
لباس‌های بزرگ و گشاد برای آقایان لاغراندام ایده خوبی نیست

بسیاری از مردان لاغر تصور می‌کنند اگر لباس‌هایی بپوشند که برایشان بزرگ است، لاغری خود را پنهان می‌کنند و فکر می‌کنند پارچه‌های اضافی آنها را هیکلی‌تر نشان می‌دهد. هرگز این کار را نکنید، زیرا دقیقا عکس این موضوع درست است. لباس‌های بگی لاغری شما را به‌خوبی نشان می‌دهد. البته این بدان معنا نیست که باید لباس‌های بسیار تنگ و چسبان بپوشید، زیرا آنها هم برایتان مناسب نیست و از آنچه هستید لاغرتر نشانتان می‌دهد. پوشیدن شلوار جین یا چینو تنگ مخصوصا با رنگ‌های خاکی و خنثا پاهای شما را شبیه دوک چوبی می‌کند و جذابیتی به شما نمی‌بخشد.

لباسی پیدا کنید که متناسب و قالب تن شما باشد. این بدان معناست که لباستان نباید پف کند یا شل باشد و از آن سو، نباید احساس سفتی یا کشیدگی پیدا کنید.

۲. لباس‌های راه‌راه عمودی انتخاب مناسبی نیستند

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - لباس‌های راه‌راه عمودی مناسب نیستند
برای افراد لاغر لباس‌های راه‌راه افقی مناسب است

لباس‌های راه‌راه عمودی بسیار جذاب‌اند و خطای بصری ایجاد می‌کنند. بنابراین می‌توانند افراد را باریک و قدبلند نشان دهند. بااین‌حال، لباس‌های راه‌راه برای افراد لاغر، اصلا مناسب نیستند. این لباس‌ها به‌راحتی شما را لاغرتر و باریک‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد.

اگر راه‌راه دوست دارید لباس‌هایی با راه‌راه افقی بپوشید. راه‌راه‌های افقی توهم حجم عرضی ایجاد می‌کنند و کمی توپُرتر به نظر خواهید رسید.

۳. به محل حلقه‌آستین و گشادی آستین توجه کنید

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - محل قرارگیری آستین
با احترام به آقای هری استایلز خوش‌تیپ، افراد لاغر نباید درز حلقه‌آستین لباسشان از روی برآمدگی شانه بیرون بزند.

به سرشانه و حلقه آستین توجه کنید. درز آستین شما روی شانه باید درست روی لبه و برآمدگی استخوان شانه قرار گیرد. اگر بالاتر از آن برود، پیراهن کوچک به نظر می‌رسد و لاغرتر به نظر می‌آیید. اگر پایین‌تر بیفتد، شانه‌هایتان را افتاده نشان می‌دهد. گشادی آستین هم مهم است؛ فقط باید تا اندازه‌ای گشاد باشد که بازوهایتان در آن احساس راحتی کنند. اگر خیلی تنگ باشند بازوهای لاغرتان پیدا خواهد بود و اگر خیلی گشاد باشد، شبیه پیراهن دزدان دریایی می‌شود و شما را در خود غرق می‌کند.

۴. رنگ‌ها و الگوهای مناسب انتخاب کنید

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - آیتم‌های موردنظر برای مردان لاغر
رنگ‌های پاستلی افراد لاغر را پرتر نشان می‌دهند.

به‌عنوان یک قاعده کلی، رنگ‌های روشن‌تر مانند سفید، بژ یا پاستلی باعث می‌شوند که در کل کمی هیکلی‌تر به نظر برسید. برعکس، مشکی و سایر رنگ‌های تیره، شما را لاغرتر نشان می‌دهد.

لباس‌های طرح‌دار و شلوغ مخصوصا با طرح‌های بزرگ می‌توانند همین اثر رنگ‌ها را داشته باشند. وقتی لباسی با طرح شلوغ مشاهده می‌کنیم، کمی طول می‌کشد تا مغز ما به چشم‌های ما توضیح دهد چه می‌بینیم. بنابراین به‌طورکلی با الگوهای شلوغ لاغری‌تان به چشم نمی‌آید.

همان‌طور که گفتیم راه‌راه‌های افقی برای افراد لاغر عالی هستند. الگوهای شبکه‌ای و چهارخانه هم می‌توانند انتخاب خوبی برایتان باشند.

چند مدل لباس با پترن چهارخانه ببینید

۵. لایه‌بندی لباس‌ها شما را پرتر نشان می‌دهند

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - لایه‌بندی لباس‌ها بسیار مهم است
با تکنیک درست لایه‌بندی لباس‌ها لاغری بیش‌ازحد خودتان را بپوشانید

یادتان باشد با هر لایه‌ای که روی لباستان می‌پوشید، کمی حجم به اندامتان اضافه می‌کنید. روش استراتژیک لایه‌بندی را یاد بگیرید تا به اندام ایدئال خود نزدیک‌تر شوید.

ابتدا با لباس‌هایی شروع کنید که پارچه نازک‌تر و سبک‌تری دارند. لایه‌های بیرونی می‌توانند محکم‌تر باشند. لباس‌های بافتنی یا پارچه‌های بافت‌دار مانند تویید، فلانل، جین و مخمل در مقایسه با پارچه‌هایی که صاف‌ترند وزن بیشتری به شما اضافه می‌کنند.

۶. تمرکز را از روی لاغری گردنتان بردارید

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - آیتم‌های موردنظر برای مردان لاغر
یقه‌های ایستاده می‌توانند گردن را پرتر نشان دهند

گردن عضوی از بدن است که لاغری آن به‌راحتی درمعرض دید قرار می‌گیرد. برای اینکه کمی پرتر به نظر بیاید می‌توانید بلوز یقه‌اسکی بپوشید. این راه‌حلی کلاسیک است؛ اما گزینه‌های دیگری هم وجود دارند. برای مثال، یقه ایستاده، یقه زیپ‌دار یا پلیور با یقه شال هم می‌توانند همان اثر را ایجاد کنند.

انتخاب آیتم‌های خاص درصورتی که لاغراندام هستید

در این بخش هر آیتم خاص از استایل مناسب برای افراد لاغر را بررسی می‌کنیم. در هریک از آنها باید اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام را به‌خوبی رعایت کنید:

پیراهن مردانه و تی‌شرت

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - آیتم‌های موردنظر برای مردان لاغر
پیراهن باید متناسب باشد؛ یعنی نه خیلی گشاد نه خیلی تنگ

اگر لاغراندام هستید، پیراهن مردانه، تی‌شرت، پولوشرت یا هرنوع بلوز دیگری که انتخاب می‌کنید باید قالب تن باشد ولی خیلی تنگ نباشد. همان‌طور که گفتیم باید شانه‌ها و گشادی آستین‌ها را هم مدنظر قرار دهید. درز آستین باید درست روی برآمدگی شانه قرار گیرد و گشادی آنها به اندازه مناسب باشد.

کت و کاپشن

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - آیتم‌های موردنظر برای مردان لاغر
کت‌وشلوار متناسب تام هالند، بازیگر هالیوود

به‌طورکلی طراحان و خیاط‌ها معمولا کت‌های رسمی مجلسی، تک‌کت اسپرت و بلیزرها را طوری طراحی می‌کنند که ویژگی‌های فرم مردانه را برجسته‌تر کنند و آقایان را عضلانی‌تر نشان دهند. برای مثال، همیشه شانه‌های کت‌ها را طوری درست می‌کنند که سرشانه پهن‌تری به آقایان بدهد. در بسیاری از کت‌ها و البته نه همه آنها، از پد شانه استفاده می‌کنند تا شانه‌های مردان پرتر و زاویه‌دارتر به نظر برسد. پد شانه در حالت طبیعی باید فقط یک سانت به قد سرشانه اضافه کند. اگر بیشتر از این باشد ظاهر شما را غیرطبیعی خواهد کرد. خودتان را در آینه نگاه کنید؛ اگر شانه‌هایتان بیش‌ازحد عریض یا زاویه‌دارند یا طوری به نظر می‌رسید انگار کت را با آویز لباس درون آن پوشیده‌اید، این کت مناسب شما نیست.

پد شانه باعث می‌شود وقت کت به‌سمت کمر می‌رود، حالت V شکل پیدا کند که نشانه جهانی از قدرت مردانه است. بنابراین در انتخاب درست آن دقت کنید.

کت‌تان را طوری انتخاب کنید که بلندی آن دقیقا به پایین باسن شما برسد. اگر بلندتر از آن باشد، یعنی کت برای شما بزرگ است. یادتان باشد بزرگی و بلندی کت باعث می‌شود لاغری شما بیشتر به چشم بیاید. از سوی دیگر کت‌های خیلی بلند و باریک با رنگ‌های تیره می‌تواند لاغری شما را بیشتر مشخص کند.

محبوب‌ترین کت‌های بلیزر مردانه اینجاست

شلوار مجلسی، جین و چینو

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - آیتم‌های موردنظر برای مردان لاغر
شلوار جین راسته و قالب تن برای مردان لاغر خوب است، اما چسبان نه

شلوارهای مردانه مجلسی، شلوار جین و چینو یا هر شلوار دیگری باید کاملا اندازه شما باشند. جین چسبان، شلوار چینو تنگ و شلوار پارچه‌ای چسبان اصلا برای افراد لاغر طراحی نشده‌اند. درباره شلوارهای مخروطی یا بگی هم همین‌طور است. شلوارهای گشاد می‌توانند شما را در خود محو کنند. اگر می‌خواهید از ساسبند استفاده کنید مشکلی نیست، اما یادتان باشد که خطوط عمودی بیشتر لاغر نشانتان می‌دهند. بنابراین یا کمربند بزنید یا اینکه ساسبند را زیر لایه دیگری از لباس مخفی کنید.

درباره شلوارهای چین‌دار یا ساسون‌دار هم چون خطوط آن عمودی به نظر می‌رسند بهتر است مردان لاغر آنها را نپوشند. بااین‌حال این قانون مطلق نیست. لبه‌برگردان شلوار چون خطی افقی ایجاد می‌کند می‌تواند مناسب باشد.

به اعداد و اندازه‌ها توجه نکنید. برای اینکه ببینید شلوار برایتان مناسب هست یا نه، بروید و امتحانش کنید.

کراوات و اکسسوری‌های دیگر

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - آیتم‌های موردنظر برای مردان لاغر
کراوات مناسب برای مردان لاغر کراواتی است که کمی پهن و دارای بافت برجسته باشد

هرچند پهنای کراوات از یک سو به ترجیح شخصی خودتان بستگی دارد و از سوی دیگر باید با پهنای یقه کت هماهنگ باشد، به‌طورکلی اگر لاغر هستید بهتر است کراوات‌های باریک را کنار بگذارید و کراوات‌های پهن‌تر را انتخاب کنید.

پارچه کراوات اگر بافت‌دار باشد می‌تواند با حجمی که اضافه می‌کند کمی شما را پرتر نشان دهد. برخی از کراوات‌ها بافتنی هستند که آنها هم می‌توانند مناسب باشند.

کراوات و پاپیون را به‌جای پارچه‌های ساده از پارچه‌های با الگوی بصری جذاب یا طرح‌دار انتخاب کنید. پوشت هم می‌تواند طرح‌دار و پف‌کرده باشد. این اکسسوری‌ها به‌راحتی می‌توانند توجه را از اندام باریک شما دور کنند.

با همه این‌ها، هرگز تناسب را فراموش نکنید. اکسسوری‌ها نباید آن‌قدر بزرگ و حجیم باشند که ظاهر بدی برایتان ایجاد کنند. کمربندهایی که بیش‌ازحد پهن هستند و سگک‌های بزرگی دارند هیچ کمکی به ظاهر شما نمی‌کنند. بهتر است کمربندی با اندازه متوسط و سگک مناسب انتخاب کنید.

چند مدل پوشت زیبا ببینید

کفش‌های رسمی و کژوال

اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام - آیتم‌های موردنظر برای مردان لاغر
اگر لاغر هستید کفش‌های باریک برایتان بهتر از کفش‌های بزرگ و حجیم است

کفش‌های خیلی بزرگ برای افراد لاغر مناسب نیستند. اگر به‌دنبال کفش‌های رسمی هستید، کفش‌های باریک‌تر مانند لوفر برای شما مناسب‌اند. درباره کفش‌های کژوال هم کتانی‌های خیلی بزرگ و حجیم را انتخاب نکنید. اسنیکرهای باریک برای شما بهتر خواهند بود.

سخن پایانی

برای نشان‌دادن قدرت شخصیت و قدرت ذهن، لازم نیست از نظر بدنی قوی و عضلانی باشید. درصورتی‌که لاغر هستید، آنچه شما را بااعتمادبه‌نفس و جذاب نشان می‌دهد، رعایت اصول لباس پوشیدن برای مردان لاغراندام است. این کار به شما کمک می‌کند تصویری قوی‌تر از خود به نمایش بگذارید. لباس‌هایی بپوشید که خطوط عمودی کمتری داشته باشند و از پارچه‌های بافت‌دار در آنها استفاده شده باشد. رنگ‌های روشن انتخاب مناسب‌تری برای شما هستند. درنهایت مهم‌ترین اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که تناسب را در اندازه‌های لباس‌های خود رعایت کنید. هرگز تصور نکنید چون لاغر هستید باید این ویژگی را با لباس‌های خیلی گشاد بپوشانید. لباس‌های خیلی تنگ را هم کنار بگذارید.

آیا نکته یا اصولی هست که در این مطلب آن را از قلم انداخته باشیم؟ اگر بله، لطفا آن را با ما در دیدگاه مطرح کنید.


در ادامه بخوانید: پولوشرت چیست؟ چطور آن را به‌درستی استایل کنیم؟
منبع gentlemansgazette dmarge
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.