همه‌چیز درباره رژگونه مایع؛ مزایا، معایب و روش‌های انتخاب رنگ درست

رژگونه یک محصول کاربردی است که به تکمیل آرایش و شاداب‌تر نشان دادن چهره کمک می‌کند. این روزها، انواع‌واقسام رژگونه‌ها با بافت‌ها و رنگ‌های مختلف در دسترس علاقه‌مندان قرار دارند. این تنوع بالا، گاهی ممکن است مصرف‌کننده را دچار سردرگمی کرده و انتخاب بهترین محصول را برایش دشوار کند. در این مطلب، قصد داریم مجموعه‌ای از اطلاعات مفید را درباره رژگونه مایع و مزایا و معایب استفاده از آن با شما در میان بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

رژگونه مایع چیست؟

رژگونه مایع چیست؟
رژگونه مایع یک محصول کاربردی است که به ایجاد چهره‌ای پر طراوت و شاداب کمک می‌کند./ عکس از: utkamandarinka

رژگونه مایع یکی از انواع گوناگون رژگونه است. چنان‌که از نام‌اش پیداست، این محصول از بافتی مایع و ژله‌ای برخوردار بوده و معمولا رنگ طبیعی، ملایم و جذابی را روی چهره ایجاد می‌کند. این نوع رژگونه با ایجاد اثری با طراوت، تر و تازه و درخشان به‌طور یک‌پارچه با پوست ترکیب می‌شود و ظاهری ظریف، صمیمی و بی‌آلایش ایجاد می‌کند.

به گفته کارشناسان، این وسیله آرایشی بیش‌تر مناسب روزهای گرم سال و مواقعی است که از لوازم آرایشی سبک‌تر با ساختار غیرپودری استفاده می‌کنید. امروزه، مشهورترین برندهای آرایشی این محصول را در رنگ‌بندی متنوع تولید کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. این محصول از ماندگاری بالایی برخوردار است و در طیف‌های رنگی گوناگون از هلویی گرفته تا صورتی، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

استفاده از رژگونه مایع بیش‌تر به چه افرادی توصیه می‌شود؟

استفاده از رژگونه مایع بیش‌تر به چه افرادی توصیه می‌شود؟
اگر پوستی خشک، شکننده و ملتهب دارید می‌توانید از رژگونه مایع استفاده کنید و آرایشی درخشان و با طراوت داشته باشید./ عکس از: CoffeeAndMilk

همه افراد بسته به دلخواه می‌توانند از رژگونه مایع استفاده کنند. با این حال، میکاپ آرتیست‌ها و متخصصان آرایش بیش از همه این محصول را مناسب افرادی می‌دانند که پوست‌شان خشک بوده و از رطوبت کافی برخوردار نیست. به‌کار بردن محصولات پودری می‌تواند خشکی و التهاب پوست را شدت بخشد. بنابراین، اگر از شکنندگی و کم‌آبی پوست رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم این نوع رژگونه را جایگزین انواع پودری کنید. به این ترتیب، خواهید دید که رژگونه مایع موردنظرتان به‌راحتی روی پوست پخش می‌شود و ظاهری سالم، با طراوت و شاداب ایجاد کرده به درخشندگی بیش‌تر چهره‌تان کمک می‌کند.

مزایای رژگونه مایع چیست؟

مزایای رژگونه مایع چیست؟
رژگونه مایع بافتی سبک و مرطوب دارد و از دوام بالایی برخوردار است./ عکس از: TanyaRow

• به‌سادگی و بی‌هیچ زحمتی روی پوست پخش می‌شود.
• به‌دلیل برخورداری از فرمولاسیون ویژه به زیبایی روی پوست می‌نشیند و با آن ترکیب می‌شود.
• ظاهری طبیعی، سالم و شاداب ایجاد می‌کند.
• به دلیل درخشندگی و طراوت ذاتی، گونه‌ها را برجسته‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.
• استفاده از آن آسان است.
• از تنوع رنگ بالایی برخوردار است و اثری ملایم و طبیعی را روی پوست ایجاد می‌کند.
• از التهاب و خشکی پوست جلوگیری کرده و به سلامت آن کمک می‌کند.
• از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار است.

معایب رژگونه مایع چیست؟

معایب رژگونه مایع چیست؟
رژگونه مایع را هرگز با آرایش پودری استفاده نکنید./ عکس از: dragana991

• با آرایش پودری به‌خوبی ترکیب نمی‌شود.
• استفاده منظم از آن برای پوست‌های چرب مناسب نبوده و به ایجاد جوش و آکنه منجر می‌شود.
• هر بار لازم است مقدار بسیار کمی از آن را روی پوست‌تان بمالید تا اثری طبیعی ایجاد کند. در غیر این‌صورت، ممکن است به‌خوبی پخش نشود و پایه آرایش‌تان را به‌هم بریزد.

رژگونه مایع چه تفاوتی با رژگونه پودری دارد؟

رژگونه مایع چه تفاوتی با رژگونه پودری دارد؟
عکس از: TanyaRow

تفاوت بافت و فرمولاسیون از مهم‌ترین وجوه تمایز رژگونه مایع و پودری به حساب می‌آید. در واقع، رژگونه پودری یک محصول بسیار کاربردی است که هواداران زیادی دارد و تقریبا در هر کیف آرایشی پیدا می‌شود. این محصول از ترکیب مواد رنگی و پودر تالک تولید شده و فرمولاسیون آن حاوی مواد متراکمی است که چربی را جذب می‌کنند. مصرف رژگونه پودری معمولا به افرادی توصیه می‌شود که از پوست چرب، مختلط یا معمولی برخوردارند. میکاپ آرتیست‌های ماهر توصیه می‌کنند برای استفاده از این نوع رژگونه از برس‌ها و قلم‌موهای مخصوصی استفاده کنید که از حجم بالایی برخوردارند و از الیاف یا موی طبیعی درست شده‌اند.
از سوی دیگر، رژگونه مایع دارای بافتی سبک، مایع و ژله‌ای است که در فرمولاسیون آن ترکیبات سیلیکونی به‌کار رفته و بیش‌تر مناسب افرادی است که پوستی خشک، کم‌آب، شکننده یا ملتهب دارند. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند این نوع رژگونه را با سرانگشتان‌تان به‌صورت ضربه‌ای روی پوست بمالید. استفاده از برس‌ها و قلم‌موهای آرایشی با سایز متوسط، فرم زاویه‌دار و ساخته شده از الیاف مصنوعی هم به بهتر پخش شدن آن بر روی پوست کمک می‌کند.

رنگ رژگونه مایع را باید بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

رنگ رژگونه مایع را باید بر چه اساسی انتخاب کنیم؟
عکس از: svetikd

شما با در نظر گرفتن زمینه رنگ پوست‌تان می‌توانید مناسب‌ترین رژگونه مایع را انتخاب کنید و به چهره خود ظاهری نچرال، زیبا، درخشان و سالم ببخشید. برای مثال، افرادی که پوست خیلی روشنی دارند خوب است از رنگ‌های ملایمی استفاده کنند که صورت‌شان را طبیعی و گرم نشان می‌دهند. این در حالی است که چهره‌های گندمی براساس میزان تیرگی و تنالیته پوست می‌توانند رنگ‌های تیره‌تر را به‌کار برند.


حتما بخوانید: انتخاب رژ لب بر اساس رنگ پوست؛ روش‌هایی برای انتخاب بدون نقص

چند پیشنهاد ساده برای انتخاب رنگ رژگونه مایع براساس زمینه پوست

چند پیشنهاد ساده برای انتخاب رنگ رژگونه مایع براساس زمینه پوست
رنگ رژگونه را باید براساس تنالیته پوست و نوع آرایش انتخاب کنید./ عکس از: LanaStock

• پوست سفید و روشن

اگر پوست سفید و روشنی دارید پیشنهاد می‌کنیم رژگونه مایع به رنگ هلویی یا مرجانی را امتحان کنید. با کمک این رنگ‌ها می‌توانید چهره‌تان را به شکلی طبیعی گرما بخشید.

• پوست گندمی

اگر پوست‌ گندمی و اندکی سبزه دارید خوب است از رژگونه مایع بنفش کم‌رنگ یا صورتی استفاده کنید. به این ترتیب، گرمای چهره‌تان را بیش‌تر کرده و در عین حال، ظاهری نچرال و با طراوت خواهید داشت.

• پوست سبزه

اگر دارای پوستی برنزه یا تیره هستید به‌سادگی می‌توانید از رژگونه‌های پر رنگ‌تر با تنالیته‌های گرم استفاده کنید. برای مثال، کافی است اندکی رنگ نارنجی و آجری به گونه‌های خود اضافه کنید تا چهره‌ای به مراتب زیباتر و شاداب‌تر داشته باشید.

چگونه و تا چه مدتی می‌توان رژگونه مایع را نگهداشت؟

چگونه و تا چه مدتی می‌توان رژگونه مایع را نگهداشت؟
عکس از: Luda311

رژگونه مایع هم درست مانند هر محصول آرایشی دیگری تاریخ مصرف دارد. با این حال، در هنگام استفاده علاوه بر تاریخ درج شده بر روی محصول لازم است به مدت زمان استفاده از آن هم توجه کنید. یادتان باشد، وقتی درب آن را باز کرده و به‌تدریج با استفاده از انگشتان یا با کمک برس از آن بهره می‌برید شرایط لازم برای رشد باکتری در محصول را به‌وجود می‌آورید.

کارشناسان توصیه می‌کنند رژگونه مایع مورد علاقه‌تان را پس از نخستین مصرف، تنها برای مدت یک‌سال مورد استفاده قرار دهید و سپس، آن را با محصولی جدید جایگزین کنید. در عین حال، برای افزایش طول عمر محصول و جلوگیری از آلوده شدن آن توصیه می‌کنیم پیش از مصرف، دست‌هایتان را با دقت شست‌وشو داده و برس آرایشی را به‌طور مرتب تمیز کنید. برای افزایش طول عمر محصول، توصیه می‌کنیم آن را در مکانی خشک، تاریک و خنک نگهدارید. به این ترتیب، احتمال آلودگی و رشد و نمو باکتری‌ها را کاهش می‌دهید و به تعویق می‌اندازید.


حتما بخوانید: تاریخ انقضای انواع لوازم آرایشی چند ماه است؟ از رژلب تا لاک و انواع کرم

مراحل استفاده از رژگونه مایع چیست؟

مراحل استفاده از رژگونه مایع چیست؟
قبل از به کار بردن رژگونه مایع باید به پوست خود رسیدگی کرده و آرایش صورت را تکمیل کنید./ عکس از: CoffeeAndMilk

۱. صورت‌تان را آماده کنید

مراقبت از پوست بخش مهمی از روند آرایش است. بنابراین، قبل از آرایش لازم است صورت‌تان را بشویید و با استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب با نوع پوست‌تان به آبرسانی و احیا آن کمک کنید.

۲. پرایمر بزنید

قبل از آرایش و پس از مرطوب کردن صورت، حتما از پرایمر استفاده کنید. این محصول به تنگ کردن منافذ و ایجاد پوستی یک‌ست کمک می‌کند. به این ترتیب، محصولات آرایشی به شکل مطلوب‌تر و یک‌پارچه‌تری روی پوست‌تان می‌نشینند. در عین حال، با کمک این محصول دوام آرایش هم بیش‌تر می‌شود.

۳. از کرم پودر و کانسیلر استفاده کنید

اگر می‌خواهید از کرم پودر و کانسیلر استفاده کنید لازم است پیش از مصرف رژگونه مایع این محصولات را روی پوست‌تان بمالید.

۴. حالا نوبت رژگونه مایع است

پس از استفاده از کرم پودر و کانسیلر و اطمینان از تکمیل پایه آرایش، نوبت آن است که از رژگونه مورد نظرتان استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه ممکن، پیشنهاد می‌کنیم در مقابل آینه لبخند بزنید تا سیب گونه را پیدا کنید. سپس، رژگونه مایع را روی بخش‌های برجسته گونه مالیده و با کمک انگشتان یا با استفاده از برس یا اسفنج مخصوص آن را رو به بالا و به‌سمت شقیقه‌ها محو کنید. به این ترتیب، چهره شما نوعی برافروختگی طبیعی و جذاب پیدا می‌کند.

ترفندهای استفاده از رژگونه مایع

ترفندهای استفاده از رژگونه مایع
عکس از: PeopleImages

• هرگز رژگونه مایع را با کرم پودر یا پنکیک پودری به‌کار نبرید. در غیر این‌صورت، ترکیب کردن آن با پایه آرایش بسیار دشوار بوده و ظاهر مصنوعی، نامرغوب و ناهماهنگی پیدا می‌کند.
• در هنگام انتخاب رنگ رژگونه به رنگ کرم پودر و همچنین، تنالیته پوست‌تان توجه کنید. برای مثال، رژگونه هلویی مناسب پوست‌های گرم بوده و رژگونه آلویی با پوست‌هایی هماهنگی دارد که از ته‌رنگ سردی برخوردارند.
• یادتان باشد، رژگونه مایع از تراکم رنگ بالایی برخوردار است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقدار بسیار کمی از آن را روی گونه‌ها بمالید و در صورت تمایل، این روند را دوباره تکرار کنید تا به رنگ دلخواه برسید. طبیعتا، اضافه کردن رنگ به مراتب ساده‌تر از پاک کردن آن است.
• پس از به‌کاربردن رژگونه مایع، برای درخشان‌تر و جذاب‌تر شدن چهره از هایلایتر استفاده کنید.
• در صورت تمایل، پس از به‌کار بردن رژگونه مورد نظرتان می‌توانید از برنزر استفاده کرده و گرمای چهره‌تان را بیش‌تر کنید.
• پس از به پایان رسیدن روند آرایش، در صورت تمایل می‌توانید مقدار اندکی پودر شل (Loose Powder) یا پودر فیکس را به صورت‌تان اضافه کرده و از این طریق، ماندگاری رژگونه مایع و دیگر محصولات آرایشی را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید، این کار باید با ملایمت و ظرافت زیادی انجام گیرد. در غیر این صورت، ظاهر درخشان و بانشاط آرایش‌تان از بین خواهد رفت.

آیا افراد سالخورده یا میانسال هم می‌توانند از رژگونه مایع استفاده کنند؟

آیا افراد سالخورده یا میانسال هم می‌توانند از رژگونه مایع استفاده کنند؟
رژگونه مایع بهترین گزینه برای پوست شکننده و کم آب افراد میانسال و سالخورده است./ عکس از: H-Gall

رژگونه مایع بهترین گزینه‌ای است که افراد سالخورده و میانسال می‌توانند از آن استفاده کنند. چرا که برخلاف رژگونه پودری در چین‌وچروک‌های سطح پوست تجمع نکرده و شکنندگی آن را بیش از پیش نمایش نمی‌‌دهد.

معرفی چند نمونه از بهترین انواع رژگونه مایع

معرفی چند نمونه از بهترین انواع رژگونه مایع
عکس از: CoffeeAndMilk

۱. رژگونه مایع NARS مدل Orgasm

رژگونه مایع NARS مدل Orgasm

 

این محصول با دوام بدون کم‌ترین زحمتی روی پوست پخش می‌شود و طراوت و درخشندگی قابل توجهی را ایجاد می‌کند. با توجه به تراکم بالای رنگدانه‌های این رژگونه، کافی است یک قطره از آن را روی هر یک از گونه‌های خود قرار داده و با استفاده از انگشتان، اسفنج آرایشی یا برس مخصوص ترکیب کنید. فرمولاسیون این رژگونه حاوی روغن‌های طبیعی و ترکیبات رطوبت‌بخشی است که به شادابی و سلامت پوست کمک می‌کنند.

۲. رژگونه مایع Yves Saint Laurent مدل Kiss & Blush

رژگونه مایع Yves Saint Laurent مدل Kiss & Blush

این محصول دوکاره هم به‌عنوان رژگونه و هم به‌عنوان رژلب به‌کار می‌رود. رژگونه مایع Yves Saint Laurent حاوی هیالورونیک اسید است و علاوه بر آبرسانی به پوست و ایجاد رنگی طبیعی و با طراوت، دوام بسیار زیادی هم دارد. عصاره انار موجود در فرمولاسیون این رژگونه از خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی برخوردار بوده و از پوست در مقابل آلاینده‌های موجود در هوا محافظت می‌کند.

۳. رژگونه مایع Daniel Sandler

رژگونه مایع Daniel Sandler

این رژگونه دارای فرمولاسیون پیشرفته‌ای است و با برخورداری از ترکیبات سیلیکونی به‌راحتی روی پوست می‌نشیند و ظاهری شاداب و باطراوت ایجاد می‌کند. فرمولاسیون این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده که در عین سبکی از رنگ ثابتی برخوردار بوده، در مقابل آب و ساییدگی مقاومت می‌کند و بسته به میل یا ضرورت، بدون نیاز به تجدید می‌تواند در تمام طول روز بر روی پوست باقی بماند.

۴. رژگونه مایع Benefit مدل Dandelion Dew

رژگونه مایع Benefit مدل Dandelion Dew

این محصول از شفافیت و درخشندگی طبیعی و بسیار زیبایی برخوردار است. کافی است مقدار کمی از آن را روی گونه‌هایتان بمالید تا چهره‌ای با طراوت، شاداب و نچرال داشته باشید. بافت نرم و یک‌دست این رژگونه به‌راحتی روی پوست پخش می‌شود.

۵. رژگونه مایع Rare Beauty

رژگونه مایع Rare Beauty

این رژگونه مایع سبک و با کیفیت از تنوع رنگ و دوام قابل توجهی برخوردار است. برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، پیشنهاد می‌کنیم آن را روی فونداسیون پودری نمالید. این محصول در دو نوع مات و درخشان به بازار عرضه شده است.

۶. رژگونه مایع Tarte مدل Maneater

رژگونه مایع Tarte مدل Maneater

فرمولاسیون پیشرفته این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده که در عین طراوت‌بخشی و ماندگاری به بهترین شکل ممکن گونه‌ها را برجسته و حجیم نشان می‌‌دهد. این محصول حاوی ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، ویتامین E و آب نارگیل است. بنابراین، علاوه بر جنبه‌های آرایشی به بهبود سلامت پوست هم کمک می‌کند.

چند مدل رژگونه مایع را ببینید

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم کلیه نکات کاربردی و اطلاعات ضروری را درباره رژگونه مایع و مزایا و معایب آن با شما به‌اشتراک بگذاریم. در ضمن، علاوه بر تشریح مراحل استفاده از آن چند نمونه از بهترین انواع موجود در بازار را به شما معرفی کردیم. نظر شما چیست؟ شما از چه نوع رژگونه‌ای استفاده می‌کنید؟ کدام‌یک از انواع این محصول را بیش‌تر می‌پسندید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: راهنمای انتخاب رژگونه با توجه به رنگ پوست صورت
منبع www.masterclass.com www.allure.com www.whowhatwear.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
۱ دیدگاه
  1. سیدعباس می‌گوید

    سلام و تشكر از مقاله و توصيه هاي شما، چون نظر خواستيد احتراما عرض ميكنم
    استفاده از اين مواد را بنظرم حتي الامكان كمترانجام دهيد بجايش توه كنيد بعضي از خانم ها بدون استفاده از اين مواد پوست بسيار لطيف، شفاف و تر و تازه اي دارند. بنظرم توجه كنيد به رژيم غذايي خود كه صحيح باشد، دوري از استرس براي جلوگيري از ترشح هورمونهاي منفي، خواب مناسب و رزش سبك و مناسب، برنامه منظم روزانه و موتردي مثل اين تا پوست پما بطور طبيعي زيبا، شفاف و لطيف باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.