بررسی استایل رایان گاسلینگ؛ این هنرپیشه محبوب چه می‌پوشد؟

رایان گاسلینگ یکی از هنرپیشه‌های پرطرفداری است که از کودکی در مقابل دوربین ظاهر شده و طرفداران زیادی را جلب کرده است. در این مطلب، قصد داریم استایل رایان گاستلینگ را بررسی کنیم و از این طریق او را بیش‌تر بشناسیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

مختصری درباره رایان گاستلینگ

مختصری درباره رایان گاستلینگ
رایان گاسلینگ علاوه بر بازیگری، خواننده خوبی هم هست./ عکس از: NBC

پیش از آشنا شدن با استایل رایان گاستلینگ، خوب است درباره او بیش‌تر بدانید. رایان توماس گاسلینگ، هنرپیشه مشهور هالیوود، درست در ابتدای دهه ۸۰ میلادی، در انتاریوی کانادا چشم به جهان گشود. گاسلینگ حرفه بازیگری را از سنین کودکی آغاز کرد. او زمانی که تنها ۱۳ سال داشت برای نقش‌آفرینی در برنامه تلویزیونی The Mickey Mouse club انتخاب شد و از آن پس، در نمایش‌های تلویزیونی متعددی درخشید.

در سال ۲۰۰۱ میلادی، او اولین نقش خود در یک فیلم مستقل را کسب کرد. پس از مدتی، نقش‌های مختلفی در دیگر فیلم‌های مستقل به او پیشنهاد شد و حرفه بازیگری او رنگ و بویی دیگر به خود گرفت. گاسلینگ از همان روزهای نخست، به خاطر سیمای خوش وشخصیت دوست داشتنی‌اش هواداران زیادی را جذب خود کرد. به‌تدریج، دایره هواداران او گسترش یافت؛ تا جایی که امروزه به یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های سینما تبدیل شده است. بی‌تردید ظاهر آراسته و دلنشین رایان را می‌توان از عوامل مهم و تاثیرگذار در شهرت او به حساب آورد.

ویژگی‌های استایل رایان گاستلینگ چیست؟

ویژگی‌های استایل رایان گاستلینگ چیست؟
گاسلینگ جسارت خود را در نحوه لباس پوشیدن‌اش به تصویر می‌کشد./ عکس از: Emma-McIntyre

۱. پوشش کژوال را ترجیح می‌دهد

رایان گاسلینگ با لباس‌های راحت و کژوال شناخه می‌شود. دشوار است که به گاسلینگ فکر کنید و پوششی ساده و در عین حال کاربردی به ذهن‌تان نرسد. استایل رایان گاسلینگ در عین راحتی، به‌طور تمام و کمال با فرم بدن او مطابقت دارد و هر قطعه کوچک از لباس‌های‌اش کاملا با دقت انتخاب شده‌اند. رایان اندامی فیت و روی فرم دارد، هرچند در مقایسه با بازیگران هم نام‌اش همچون رایان رینالدز، چندان ورزیده به حساب نمی‌آید. با این حال، تناسب اندام او موجب می‌شود حتی با وجود پوشیدن لباس‌های کژوال‌ یک استایل چشم‌نواز داشته باشد.

۲. از رنگ‌ها و طرح‌های خاصی استفاده می‌کند

استایل رایان گاسلینگ از مجموعه رنگ‌های مشخصی تشکیل می‌شوند. رایان عموما از رنگ‌های گرم و در عین حال بیسیک در پوشش خود استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال، کم‌تر کسی او را در لباسی زرد دیده است. او معمولا رنگ‌هایی همچون سبز تیره، خاکستری، قهوه‌ای و آبی تیره را انتخاب می‌کند. طرح‌ها و الگوهای مختلف هم در استایل گاسلینگ دیده می‌شوند. او بارها از لباس‌هایی با پارچه طرح‌دار استفاده کرده است. برای مثال، یکی از آیتم‌های مورد علاقه‌اش پیراهن‌های دکمه‌دار مردانه با طرح چهارخانه است.

جذاب‌ترین مدل‌های پیراهن چهارخانه اینجاست

۳. به راحت بودن لباس اهمیت می‌دهد

وقتی صحبت از لباس پوشیدن به میان می‌آید راحتی حرف اول را می‌زند. رایان گاسلینگ عقیده دارد که بهترین نوع لباس، پوششی است که راحت باشد. یعنی، نه آن‌قدر تنگ که آزارش بدهد و نه به‌قدری آزاد و گشاد که دور بدن‌اش بپیچد و مزاحمت ایجاد کند. بنابراین، لباس‌هایی را انتخاب می‌کند که علاوه بر راحتی فرم اندام‌اش را به بهترین شکل ممکن نمایش داده و او را حتی از چیزی که هست قوی‌تر و خوش‌هیکل‌تر نشان دهند.

عناصر اصلی استایل رایان گاسلینگ چیست؟

عناصر اصلی استایل رایان گاسلینگ چیست؟
این هنرپیشه محبوب هم درست مانند هر فرد شیک‌پوشی از آیتم‌های خاصی استفاده می‌کند./ عکس از: Kevin-Mazur

رایان گاسلینگ با بازی در فیلم Notebook هواداران بی‌شماری را کسب کرد و عده زیادی از آن‌ها هم فقط جذب ظاهر او شدند. به این ترتیب، توجه‌ها بیش از پیش به استایل و نوع پوشش این هنرپیشه جلب شد. البته، استایل گاسلینگ طی سال‌ها اندکی عوض شد و او توانست سبک پوشش خود را تا اندازه زیادی شخصی‌سازی کند. نهایتا کار به جایی رسید که امروز به‌سادگی می‌توان کمد گاسلینگ را بررسی کرده و آیتم‌های مورد علاقه‌اش را مشخص کرد. درست مانند هر انسان خوش‌پوش دیگری، این بازیگر محبوب هم از آیتم‌های مشخصی در پوشش خود استفاده می‌کند. عناصر اصلی استایل او را می‌توان چنین برشمرد:

• بالاتنه سفید

بالاتنه سفید
عکس از: Koury-Angelo

گاسلینگ هوادار استفاده از رنگ سفید در بالاتنه لباس است. در واقع، فرقی نمی‌کند که یک کت رسمی پوشیده باشد یا با یک تی‌شرت ساده و شلوار جین ظاهر شود؛ در هر صورت، رنگ سفید را برای پیراهن یا تی‌شرت‌اش ترجیح می‌دهد. با انتخاب رنگ سفید، او نه تنها سادگی و شیک بودن استایل خود را به نمایش می‌گذارد، بلکه به‌راحتی می‌تواند آیتم‌های رنگارنگ و طرح‌دار را با آن‌ها ست کند. رایان گاسلینگ معمولا با بالا زدن آستین‌های پیراهن سفیدش استایل خود را اسپورت‌تر می‌کند. در هنگام انتخاب تی‌شرت هم او کلاسیک‌ترین گزینه‌های یقه گرد را به سایر انواع ترجیح می‌دهد.

انواع تیشرت سفید مردانه اینجاست

• تاکسیدو

تاکسیدو
عکس از: Christopher-Polk

درست مانند هر مرد خوش استایل دیگری، گاسلینگ هم در مراسم رسمی و فرش قرمزها از تاکسیدو استفاده می‌کند. اما نکته اینجاست که او برخلاف بسیاری از همکاران‌اش معمولا رنگ‌های مرسوم تاکسیدو از جمله مشکی یا سورمه‌ای را به‌تن نمی‌کند. رایان علاوه بر استفاده از رنگ‌های بیسیک در انتخاب تاکسیدو اندکی شجاعت به‌خرج می‌دهد؛ تا جایی که بارها با کت‌وشلوارهای رسمی به رنگ‌های آبی یا سبز دیده شده است. کت‌وشلوارهای رسمی و فیت او همیشه با یک پیراهن سفید ست می‌شوند.


حتما بخوانید: کت و شلوار تاکسیدو چیست؟ همه نکات درباره این استایل رسمی را بدانید

• بوت و چکمه

بوت و چکمه
عکس از: Bauer-Griffin

استایل رایان گاسلینگ متشکل از آیتم‌های ثابتی است که او در طول سالیان بارها از آن ها استفاده کرده است. چکمه و بوت هم یکی از همین آیتم‌هاست. رایان علاقه زیادی به چکمه‌های خود دارد. کافی است هوا کمی خنک‌تر و مطبوع‌تر شود تا او آن‌ها را از کمد خارج کرده و به پا کند. با انجام این کار، او نوعی حس مردانگی را به استایل‌اش اضافه می‌کند و پوشش کژوال خود را چشمگیرتر جلوه می‌دهد. چکمه‌های گاسلینگ معمولا از نوع چرمی و بندی بوده و بیش‌تر به رنگ‌های مشکی یا قهوه‌ای هستند.

• عینک

عینک

عینک یکی از عناصر بسیار مهم استایل رایان گاسلینگ است که حس شسته‌ورفته بودن را القا کرده و حاصل کار را به استایلی هوشمندانه تبدیل می‌کند. عینک‌های طبی به‌ویژه بخشی جدایی‌ناپذیری از استایل رایان هستند. فریم‌های بیضی یا پَنسی شکل و همچنین، گرد از انواع مورد علاقه او به حساب می‌آیند.

• ژاکت چرم

ژاکت چرم
عکس از: Carlos-Alvarez

یکی از روش هایی که گاسلینگ از طریق آن به استایل خود حس‌وحالی جنجالی و در عین حال آسوده‌خاطر می‌دهد، استفاده از ژاکت‌های چرمی است. این ژاکت‌ها که به کت بایکر یا موتورسواری نیز مشهورند در واقع، لباس مورد علاقه موتورسوارها به‌ویژه در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی بوده‌اند. کت چرمی در استایل‌های روزمره و همچنین پوشش فرمال و رسمی قابل استفاده‌اند. گاسلینگ این آیتم محبوب را به‌طور روزمره و کژوال با شلوار جین راحت و همچنین، در شرایط فرمال و رسمی بارها به‌کار برده است.

بررسی استایل رایان گاسلینگ در نقش‌های نمادین او

بررسی استایل رایان گاسلینگ در نقش‌های نمادین او
استایل شخصی رایان گاسلینگ تا اندازه زیادی در نقش‌های‌اش تجلی پیدا کرده است./ عکس از: Europa-Press-Entertainment

رایان به اقتضای حرفه‌اش ناگزیر پوشش‌های متنوعی را امتحان کرده است؛ اما این امر موجب نمی‌شود استایل شخصی او بر روی نقش‌هایش تاثیری نگذاشته باشد. او طی سال‌ها در فیلم‌های موفق زیادی درخشیده و رابطه دوجانبه جالبی میان استایل شخصی و استایل حرفه‌ای‌اش ایجاد کرده است. از این میان، می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

• فیلم The Notebook

فیلم The Notebook

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، درخشش گاستلینگ در فیلم Notebook موجب محبوبیت جدی او شد. این فیلم‌نامه که در دهه ۴۰ میلادی اتفاق می‌افتد فضای مناسبی را برای پوشیدن لباس‌های کلاسیک ایجاد کرده است. از آیتم‌های اصلی استایل رایان گاسلینگ در این فیلم می‌توان به تی‌شرت یا پیراهن سفید ساده، شلوار راسته پارچه‌ای و کلاه‌های فلت اشاره کرد.

• فیلم La La Land

فیلم La La Land

گاسلینگ در این فیلم در کنار «اما استون»، بازیگر کارکشته هالیوود نقش‌آفرینی کرد و در موفقیت چشمگیر این اثر نقش پررنگی داشت. در این فیلم او نقش یک پیانیست را ایفا می‌کند که استایلی به سبک قدیمی دارد. در این فیلم رایان معمولا کت و شلوار‌هایی با جزییات و الگوی قدیمی به‌تن کرده و دراستفاده از اکسسوری‌های‌اش کوشیده که حال و هوایی کلاسیک را القا کند. کراوات‌هایی با طرح‌های قدیمی و وینتیج یک نمونه از این اکسسوری‌ها هستند.

• فیلم Blade Runner 2049

فیلم Blade Runner 2049

در این فیلم گاسلینگ به اقتضای نقش خود که یک مامور پلیس در دپارتمان پلیس لس‌آنجلس است به اجبار لباس‌هایی تیره و نسبتا بلند با استایل کارآگاهی به‌تن می‌کند. بوت‌های کوتاه و بندی، شلوارهای شش جیب و کارگو، پلیورهای بافتنی و کت‌های بارانی بلند از جمله ملزومات کمد این مامور پلیس به حساب می‌آیند.

• فیلم The Big Short

فیلم The Big Short

در این فیلم رایان یک استایل کاملا شیک، کلاسیک و محبوب دارد. این استایل عموما متشکل از یک دست کت‌وشلوار تمیز و بی‌نقص به رنگ خاکستری، یک پیراهن آبی راه راه و یک کراوات با الگویی کاملا کلاسیک است.

چگونه می‌توان از استایل رایان گاسلینگ الهام گرفت؟

چگونه می‌توان از استایل رایان گاسلینگ الهام گرفت؟
رایان گاسلینگ از اعتماد به‌نفس بسیار بالایی برخوردار است و همین ویژگی را در استایل‌اش هم به نمایش می‌گذارد./ عکس از: GV-Bauer-Griffin

فارغ از این‌که طرفدار رایان گاسلینگ بوده یا دل خوشی هم از بازی‌های او نداشته باشید، به‌هر حال به‌سادگی می‌توانید از استایل او الهام گرفته و جذابیت ظاهری‌تان را دو چندان کنید. برای این منظور، لازم است به نکات زیر توجه کنید:

• در استایل‌های رسمی خود جسورانه رفتار کنید

• در استایل‌های رسمی خود جسورانه رفتار کنید
عکس از: Gerald-Matzka

قبلا هم گفتیم، رایان همیشه در مراسم رسمی تاکسیدو به‌تن می‌کند. این پوشش کلاسیک هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود. اما او به همین کار بسنده نکرده و همیشه سعی می‌کند از رنگ‌های غیر معمول و جسورانه در پوشش رسمی خود استفاده کند. او که می‌داند یک دست کت‌وشلوار ساده هرچند کلاسیک و شیک، یک استایل تکراری است، با استفاده از رنگ‌ها و الگوهای متفاوت جسارت خود را به‌نمایش می‌گذارد. آخرین باری که شما کت‌وشلوار سبز یا قرمز به‌تن کردید کی بود؟ گاسلینگ از محدوده امن رنگ‌ها خارج شده و این موجب می‌شود همیشه در هر مراسم فرش قرمزی بدرخشد.

چند رنگ خاص کت مردانه را ببینید

• استفاده از تی‌شرت‌های سفید را فراموش نکنید

• استفاده از تی‌شرت‌های سفید را فراموش نکنید

گاسلینگ بارها ثابت کرده که تی‌شرت‌های سفید هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند و همیشه قابل استفاده‌اند. این ستاره هالییود تعداد بیشماری تی‌شرت سفید یقه گرد در کمد خود دارد که با انواع‌واقسام استایل‌ها و برای همه مناسبت‌ها قابل استفاده هستند. ترکیب تی‌شرت سفید با یک شلوار جین آبی و کمربند چرمی استایلی راحت و کژوال را برایتان فراهم می‌کند.

• پیراهن چهارخانه را دست کم نگیرید

پیراهن چهارخانه را دست کم نگیرید
عکس از: Bauer-Griffin

چه کتان و چه سیلک، گاسلینگ ثابت کرده که می‌تواند هر پیراهنی را به‌خوبی با لباس مناسب استایل کند. این پیراهن‌ها عموما از نظر طرح و جنس دارای ویژگی‌های مشترکی هستند. گاسلینگ یک پیراهن طرح‌دار چهارخانه را با شلوار جین تیره به بهترین شکل ممکن ست می‌کند. شرط اصلی را فراموش نکنید، در این استایل او هیچگاه پیراهن‌اش را داخل شلوار قرار نمی‌دهد.

• همیشه لازم نیست کراوات بزنید

همیشه لازم نیست کراوات بزنید
عکس از: Toni-Anne-Barson

 

گاسلینگ بخش قابل توجهی از زندگی‌اش را بدون کراوات گذرانده است. او در مراسم رسمی نیز به‌ندرت از کراوات استفاده می‌کند. این می‌تواند یک حرکت ریسکی و جسورانه باشد؛ یادتان باشد که استفاده از پیراهن‌های طرح‌دار یا رنگارنگ می‌تواند به سهولت این‌کار کمک کند.

• از ژاکت‌ها، جلیقه‌ها و کت‌های جسورانه استفاده کنید

از ژاکت‌ها، جلیقه‌ها و کت‌های جسورانه استفاده کنید
عکس از: Bauer-Griffin

گاسلینگ بارها از کت‌های رنگی، طرح‌دار و جسورانه در استایل‌های خود استفاده کرده است. اگر شما هم قصد دارید همین کار را انجام دهید باید دقت کنید؛ چراکه در صورت رعایت نکردن برخی موارد استایل‌تان جذابیت خود را از دست می‌دهد. برای مثال، پیشنهاد می‌کنیم اگر از یک آیتم اصطلاحا پر سروصدا در استایل‌تان استفاده می‌کنید، دیگر قسمت‌های پوشش خود را ساده و بیسیک نگهدارید.

• از پیراهن‌های آستین کوتاه غافل نشوید

از پیراهن‌های آستین کوتاه غافل نشوید

روش استفاده از پیراهن‌های آستین کوتاه از پر تکرارترین سوالات دنیای مد و فشن به حساب می‌آید. آیا این آیتم‌ها به اندازه کافی جالب هستند؟ آیا استفاده از آن‌ها لازم است؟ برخی عقیده دارند پیراهن‌های آستین کوتاه چیزی میان تی‌شرت و پیراهن مردانه هستند و در استایل خوش‌پوشان جایی ندارند. اما شواهد امر نشان می‌دهد که گاسلینگ با این ایده موافق نیست. او بارها در حالی دیده شده که یک پیراهن آستین کوتاه مردانه با رنگ‌های روشن را به‌تن کرده و همچنان از جذابیت منحصر به‌فردی برخوردار است. حتی در مواردی هم به‌جای پوشیدن پیراهن آستین کوتاه، یک پیراهن مردانه عادی را به‌تن می‌کند و آستین‌های آن را تا جایی که می‌تواند تا می‌زند. او با باز گذاشتن دکمه‌های یقه پیراهن خود راحتی و جسارت‌اش را باز به رخ می‌کشد.

مدل‌های پیراهن مردانه آستین کوتاه را ببینید

استایل رایان گاسلینگ در مراسم رسمی و فرش قرمزها

استایل رایان گاسلینگ در مراسم رسمی و فرش قرمزها
استایل رایان گاسلینگ در ترکیب با چهره جذاب او نظر هر مخاطبی را در فرش قرمزها و مراسم رسمی به خود جلب می‌کند.

• فستیوال فیلم ونیز ۲۰۱۸

فستیوال فیلم ونیز 2018
عکس از: Charley-Gallay

گاسلینگ در فستیوال فیلم ونیز سال ۲۰۱۸ با یک دست کت‌وشلوار قهوه‌ای همه چشم‌ها را به خود خیره کرد. او این رنگ را به بهترین شکل ممکن با پیراهنی طرح‌دار از جنس ابریشم استایل کرد. به این ترتیب، به هواداران‌اش یادآوری کرد که با به‌کار بردن اندکی سلیقه و خلاقیت می‌توان هر رنگ و الگویی را با دیگری تلفیق کرد. این استایل که حال‌وهوای وینتیج داشت رنگ مو و چشم‌های گاسلینگ را بیش از همیشه به‌نمایش گذاشت.

• فستیوال فیلم کن ۲۰۱۱

فستیوال فیلم کن ۲۰۱۱
عکس از: Dominique-Charriau

 

در فستیوال فیلم کن ۲۰۱۱، رایان یکی از جذاب‌ترین و ساده‌ترین استایل‌های خود را به‌نمایش گذاشت. استفاده از اجزای لباس‌های راحتی همچون پیژامه مدت‌هاست که در عرصه مد و فشن مورد توجه زیادی قرار گرفته است. برخی منتقدین معتقدند که این کار خارج از عرف فشن است؛ بعضی هم اعتقاد دارند پوشیدن هر چیزی اگر با نوآوری و سلیقه همراه باشد می‌تواند تاثیر چشم‌نوازی را ایجاد کند. گاسلینگ در این مراسم با به‌تن کردن یک کت پیژامه سورمه‌ای کلاسیک و استایل کردن آن با یه دست شلوار سفید ساده و خوش‌دوخت توجه عموم را به خود جلب کرد.

• یک فرش قرمز در نیویورک ۲۰۱۶

یک فرش قرمز در نیویورک 2016
عکس از: Shannon-Finney

گاسلینگ در یکی از فرش قرمزهای کوچک و خودمانی که در نیویورک برای معرفی The Nice Guys برگزار شده بود، یک کت و شلوار مشکی را با پولوشرت بافتنی ست کرد. این کار موجب شد استایل او حال‌وهوای خودمانی و اسپورتی داشته باشد و از حالت خشک و رسمی خارج شود.

• فستیوال فیلم ونیز ۲۰۱۸

فستیوال فیلم ونیز 2018
عکس از: Alessandra-Benedetti-Corbis

یکی دیگر از استایل‌های نمادین رایان را در تصاویر به‌جا مانده از فستیوال فیلم ونیز ۲۰۱۸ می‌توان دید. در این مراسم، او کت سفید و ساده‌ای را با شلوار رسمی مشکی استایل کرد. بسیاری از منتقدین عقیده داشتند که این استایل با یک پاپیون مشکی تکمیل می‌شد؛ اما کاملا مشخص است که گاسلینگ با این نظر مخالف بوده است.

سخن آخر

پس از بررسی‌های فراوان، می‌توان نتیجه گرفت که استایل رایان گاسلینگ بر راحتی، جسارت و آسایش تمرکز دارد. گاسلینگ معتقد است که در عین راحتی می‌توان پوششی بی‌نقص داشت. آیتم‌های اصلی استایل او معمولا کلاسیک با درون‌مایه وینتیج هستند. با این حال، جزییات مدرن و جسورانه هم هرگز از پوشش خاص و منحصر به‌فرد رایان حذف نشده‌اند. نظر شما در باره استایل رایان گاسلینگ چیست؟ آیا سبک لباس پوشیدن او را می‌پسندید؟ از کدام آیتم‌های استایل او بیش‌تر در کمد خود استفاده می‌کنید؟ ممنون می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل لئوناردو دی‌ کاپریو؛ این ستاره همیشه محبوب چه می‌پوشد؟
منبع mensvariety.com www.thetrendspotter.net www.thegentlemansjournal.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.