همه چیز درباره پودر فیکس کننده آرایش و نحوه استفاده اصولی از آن

فرق کسانی که خوب آرایش می‌کنند با کسانی که همیشه از آرایش‌شان ناراضی‌اند در مهارت و استفاده از مواد آرایشی مناسب است. مثلا کاردرست‌های حرفه‌ای با پودر فیکس کننده آرایش بیگانه نیستند. با این ماده آشنایی دارید؟ در این مقاله همه‌چیز را درباره‌اش خواهید خواند.

پودر فیکس کننده آرایش چیست؟

پودر فیکس کننده آرایش

پودر فیکس کننده آرایش پودری است که روی مواد آرایشی مایع مثل فاندیشن یا کانسیلر قرار می‌گیرد و آنها را تثبیت می‌کند. باوجود این پودر دوام آرایش‌تان بیشتر و برق زیاد و مصنوعی مواد لایه زیرین کم می‌شود. پودرهای فیکساتور یا فیکس‌کننده هم به شکل رنگی در بازار موجود هستند و هم بی‌رنگ. موادی مانند فاندیشن‌ها رطوبت زیادی دارند، این باعث می‌شود که آلودگی‌ها را به خود جذب کنند و به‌مرور زمان هم پاک شوند. اگر از پودرهای فیکس‌کننده استفاده کنید، لایه‌ای محافظ برای آرایش‌تان به‌وجود می‌آید که آن را از آلودگی و پاک‌شدن دور نگه می‌دارد.

کسانی که پوستی چرب دارند، عرق می‌کنند و تعریق زیاد منافذ پوستی‌شان باعث می‌شود که آرایش‌شان پاک شود. حالا اگر از پودرهای فیکس‌کننده استفاده کنند، دیگر لازم نیست که نگران بی‌دوامی آرایش‌شان باشند. البته استفاده از این پودرها واجب و ضروری نیست. گاهی، زمانی که به مهمانی و مراسم مهمی می‌روید که چندین ساعت طول می‌کشد، استفاده از پودر فیکس کننده آرایش می‌تواند گزینه خوبی باشد. اساسا، استفاده از پودرهای فیکساتور مناسب افرادی است که پوست‌های چرب دارند.

کدام پودر فیکس کننده آرایش برای پوست‌های چرب بهتر است؟

پودرهای فیکس‌کننده برای پوست‌های چرب مناسب‌اند. کسانی که پوست‌های خشک دارند، معمولا نیازی به استفاده از این پودرها پیدا نمی‌کنند؛ اما اگر هم بخواهند برای حفظ و تثبیت آرایش‌شان به‌مدتی طولانی از فیکساتور کمک بگیرند، باید به سراغ مواردی بروند که حاوی مرطوب‌کننده هستند. استفاده از فیکساتورهای حاوی مرطوب‌کننده اصلا و ابدا برای کسانی که پوست چرب دارند، مناسب نخواهد بود.

پس اگر پوست‌تان چرب است و روی جعبه پودر فیکس کننده آرایش موردنظرتان، عبارت مرطوب‌کننده نوشته شده، دور آن را خط بکشید. پوست شما به‌اندازه کافی چرب است و به‌واسطه تعریق و چربی تولیدی از منافذش مرطوب هست؛‌ دیگر نیازی به محصولی با این خاصیت ندارید.


حتما بخوانید: رنگ‌های نود در آرایش و استایل؛ جذاب، شیک و بروز باشید

کدام رنگ پودر فیکس کننده برای پوست‌‌تان مناسب است؟

پودرهای فیکس‌کننده به شکل بی‌رنگ و رنگی به بازار عرضه می‌شوند. اگر بی‌رنگ‌شان را خریداری کنید، هیچ رنگ خاصی به پوست‌تان اضافه نمی‌کنند و از نظر رنگی اثری روی رنگ صورت‌تان نخواهند داشت. اما اگر به سراغ رنگی‌ها بروید، دو سناریو قابل‌وقوع خواهد بود. نخست اینکه اگر میان رنگ پودر فیکس کننده آرایش و مواد آرایشی روی صورت مثلا کانسیلر یا فاندیشن تفاوت باشد، ترکیب رنگی‌شان چیزی خواهد شد که انتظار ندارید: شاید تیره‌تر از انتظار، شاید هم روشن‌تر.

حالت دوم این است که رنگ مواد زیرین فیکساتور با آن در هماهنگی کامل باشد که در این صورت، جلوه رنگی بسیار خوبی روی پوست‌تان ایجاد می‌شود. اگر قرار است که فیکس‌کننده رنگی استفاده کنید، حتما به تناسب آن با رنگ پوست خودتان و مواد آرایشی زیرینش دقت به خرج بدهید.

شیوه استفاده از پودر فیکس‌ کننده چیست؟

پودر فیکس کننده آرایش

حالا که با کاربردهای پودر فیکس کننده آرایش آشنا شدید، باید شیوه استفاده از آن را هم یاد بگیرید:

  • ابتدا باید لایه نخست آرایش پوست را استفاده کنید؛ کانسیلر؟ پرایمر؟ کرم‌پودر؟ فاندیشن؟
  • لایه زیرین را که در بخش قبلی گفته شد، به‌خوبی روی پوست بمالید؛
  • حالا پودر فیکس‌کننده را با یک براش یا اسفنج آرایشی روی موارد قبلی بزنید؛
  • مالیدن پودر را روی لایه زیرین که هنوز حالت نم‌دار و خیس دارد تا جایی ادامه بدهید که پوست‌تان حالت مخملی و یکدست پیدا کند؛
  • در استفاده از پودر فیکس کننده آرایش زیاده‌روی نکنید چون مالیدن چندین و چند لایه پودر روی پوست، آن را مصنوعی و ماسیده می‌کند.

از پودر فیکس کننده بدون آرایش هم می‌توان استفاده کرد؟

اگر از فاندیشن و کانسیلر و مواد سنگین مشابه برای لایه زیرین پودر فیکساتور استفاده نمی‌کنید، ایرادی ندارد. ب‌ب کرم‌ها یا سی‌سی‌کرم‌ها هم می‌توانند گزینه‌های خوبی برای زیر پودر فیکس‌کننده باشند. حتی می‌توانید این پودرها را روی پوست خالی هم بزنید. البته برای اینکه پودر روی صورت ثابت بماند، باید دست‌کم کرم مرطوب‌کننده را به‌عنوان لایه نخست روی پوست‌تان داشته باشید.

یادتان باشد که پودرهای فیکس کننده آرایش هم تاریخ انقضا دارند. این تاریح در حدود یک سال است. اگر بعد از پایان تاریخ مصرف از آنها استفاده کنید، عوارضی مانند التهاب پوستی، آکنه و تجمع باکتری‌ها روی پوست برای‌تان پیش خواهد آمد.

در آخر

پودر فیکس کننده آرایش

استفاده از پودر فیکس کننده آرایش می‌تواند گزینه خوبی برای عروس خانم‌هایی باشد که دغدغه تثبیت آرایش دارند یا برای کسانی که در یک مراسم طولانی حضور پیدا می‌کنند و می‌خواهند آرایش‌شان تکان نخورد. البته همه اینها باید پوستی چرب داشته باشند تا نگران پاک‌شدن آرایش‌شان باشند.

کسانی که پوست‌های خشک دارند، معمولا آرایش را بهتر و به‌مدتی طولانی‌تر روی پوست نگه می‌دارند. به‌طور کلی، فیکساتورها از وسایل ضروری آرایش نیستند اما می‌توانند نقش ناجی پوست‌های چرب را ایفا کنند و مانع از پاک‌شدن آرایش به دلیل گذشت زمان و تعریق و چربی پوست شوند.


در ادامه بخوانید: راهنمای استفاده از هایلایتر آرایشی برای داشتن یک میکاپ حرفه‌ای و جذاب
منبع beautybase.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.