بررسی استایل لیلا حاتمی در جشنواره ونیز؛ جذابیتی چشم‌نواز

لیلا حاتمی بازیگر زیبا و برازنده‌ای است که در طول فعالیتش، بارها حضوری بین‌المللی را تجربه کرده است. او امسال از داوران جشنواره معتبر ونیز است. به این بهانه، نگاهی به استایل او خواهیم داشت. می‌خواهیم ببینیم که لیلا حاتمی در جشنواره ونیز چه پوشیده و چه استایلی داشته است؟

لیلا حاتمی در جشنواره ونیز؛ برازنده‌تر از همیشه، باتجربه‌تر از هر گذشته

جشنواره ونیز یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی دنیاست. این جشنواره که به‌طور سالانه برگزار می‌شود، مهمان چهره‌های معروف دنیای سینما، مُد و مشاهیری از زمینه‌های دیگر است. البته پایه و اساس این جشن سینماست اما حضور رنگارنگ چهره‌های معروف در آن باعث می‌شود که فرصتی عالی برای عرض اندام‌کردن برندها و طراحان دنیای مد هم باشد.

حاتمی تا اینجای حضور در ونیز بسیار درخشان و مطلوب ظاهر شده است. فعلا از او ۳ استایل مختلف دیده‌ایم که همگی خیره‌کننده بوده. استایل‌هایی که هم از نظر طراحان داخلی و هم رسانه‌های خارجی مطلوب و چشم‌نواز اعلام شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی به این استایل‌ها داشته باشیم.

۱. مهمانی افتتاحیه جشنواره ونیز؛ زیبای باوقار

لیلا حاتمی در افتتاحیه جشنواره ونیز
لیلا حاتمی در افتتاحیه جشنواره ونیز، عکس از: Pascal Le Segretain

در افتتاحیه جشنواره ونیز لیلا حضور خوب و متناسبی داشت. او از ترکیب بی‌اشتباه سفید و مشکی برای استایلش استفاده کرد. این ترکیب رنگی برای استایل‌های رسمی، نیمه‌رسمی و اسپرت بسیار مناسب است.

حاتمی پیراهنی ماکسی با پلیسه‌های ریز و ظریف در این مراسم به‌تن کرده بود. چنین مدلی برای اندامش بسیار مناسب است. دوخت خوب لباس و هماهنگی رنگ سفید و مشکی باعث شده بود که چشم عکاسان به این هنرپیشه خوش‌سابقه خیره شود.

لیلا حاتمی در افتتاحیه جشنواره ونیز
عکس از: Pascal Le Segretain

 

آرایش صورت حاتمی ساده و موهایش هم زیر شال حریر سفید باز بود. لیلا از آرایش‌های اغراق‌شده و زیاد استقبال نمی‌کند و به‌نظر می‌رسد که در نهایت سادگی، صورتش را برای شرکت در مراسم مرتب و آماده کرده است. او یک مینیمال‌پسند واقعی است؛ یعنی دوست دارد که عناصر استایل کلاسیک را به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون زوائد در استایلش بیاورد.


حتما بخوانید: همه چیز درباره اصول آرایش مینیمال؛ یک میکاپ شیک و جذاب

۲. مراسم فوتوکال؛ انتخاب درست و چشم‌نواز

 

لیلا حاتمی در مراسم فوتوکال جشنواره ونیز
عکس از: Stephane Cardinale

 

لیلا حاتمی در مراسم فوتوکال جشنواره با استایلی بسیار مناسب ظاهر شد. او شومیزی با پارچه معروف پیردوپل به‌تن داشت. حتما این طرح پارچه معروف را دیده‌اید. این طرح از محبوب‌ترین و پرسابقه‌ترین‌ها در دنیای مدوفشن است.

انتخاب چنین شومیزی از سوی حاتمی هم بسیار درست و هوشمندانه بوده است. او استایلی ساده دارد؛ شلوار واید، شال سیاه و صندل‌هایی به همین‌رنگ با وجود شومیزی با پارچه پیردوپل از سادگی و یکنواختی خارج شده است.

لیلا اندامی کشیده و تقریبا لاغر دارد. انتخاب شلواری واید یا همان از بالاگشاد برای او بسیار مناسب بوده است. شومیز پیردوپل با طرحی شلوغ هم بر اندام او به‌خوبی نشسته و صندل‌های پاشنه‌دارِ توپُر هم باعث شده که ایست شلوار بلند و گشاد بسیار خوب باشد.

آرایش موها و صورت لیلا حاتمی هم در مراسم افتتاحیه جشنواره بسیار مناسب است. او نه اغراقی در آرایش موها و صورت به‌خرج داده و نه ساده و بدون آراستگی ظاهر شده است.

مدل‌های زیبای شومیز مناسب مهمانی

 

لیلا حاتمی در مراسم فوتوکال جشنواره ونیز
عکس از: Stephane Cardinale

موهای ساده و باز او زیر شال نازک مشکی در کنار آرایش ملیح صورتش، شخصیت مینیمال‌پسند او را بار دیگر به‌نمایش گذاشته است. هیچ اکسسوری حتی یک دست‌بند یا حلقه ساده هم در استایل او دیده نمی‌شود. او در نهایت سادگی، بسیار زیبا است و موقر ظاهر شده است.

۳. در فرش قرمز؛ گیرا، دوست‌داشتنی و باشکوه

لیلا حاتمی در فرش قرمز جشنواره ونیز
عکس از: Andreas Rentz

 

حضور لیلا حاتمی روی فرش قرمز نشان می‌دهد که واقعا قرار است از دنیای مدوفشن نمرات بسیار خوبی بگیرد. پیراهنی که او انتخاب کرده، کاملاً مناسب شرکت در جشنواره‌ای بسیار مهم و مراسمی با سطح رسمی‌بودن بالا است.

رنگ مشکی لباس جای ریسکی باقی نگذاشته و هیچ نقدونظری به آن وارد نیست. مشکی همیشه رنگ محبوب و مناسبی است. اگر شما هم در انتخاب رنگ برای شرکت در یک مجلس مهم دچار شک هستید، به رنگ مشکی به‌طور جدی فکر کنید.

مدل لباس لیلا با چین‌ها و برش‌هایی که در بخش‌های مختلف دارد، برای اندام لاغر و کشیده‌اش بسیار مناسب است. سنگ‌دوزی آستین‌ها و اطراف بازوها هم سادگی و سیاهی مطلق را از لباس گرفته است.

جنس پارچه که حریر است با مدل آن در تناسب کامل است و انتخاب شالی ساده و نازک هم بسیار بهتر از توربان‌هایی است که بیشتر هنرپیشه‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی استفاده می‌کنند.

استایل لیلا حاتمی در جشنواره ونیز
عکس از: Dominique Charriau

 

آرایش موهای لیلا هم در این مراسم مطلوب و عالی بود. او صورتی قلبی‌شکل دارد؛‌ یعنی موهایش از اواسط پیشانی ریشه می‌زنند و شکل کلی صورتش با قابی که موها برای آن می‌سازند، حالت قلب دارد.

بازکردن فرق کج برای افرادی با صورت‌های قلبی، انتخاب بسیار خوبی است. او چشم‌ها را سیاه کرده و باعث شده در صورت زیبایش بیشتر دیده شوند. بخش‌های دیگر آرایش صورت، مانند همیشه ساده و مینیمال است.

گوشواره‌های لیلا هم در تکمیل استایل بسیار مناسب انتخاب شده‌اند. گوشواره‌هایی نقره‌ای و بزرگ با سنگ‌های تزیینی دور کتف و آستین‌ها هماهنگ‌اند و هارمونی مناسبی در استایل ایجاد کرده‌اند.

انواع مدل‌های پیراهن شب اینجاست

ایست و پزهای لیلا حاتمی در مقابل عکاسان

لیلا حاتمی در جشنواره ونیز

یکی از ویژگی‌های مهمی که باعث شده استایل حاتمی در حضور این‌بارش در جشنواره ونیز بیشتر به‌چشم بیاید، ایست خوبش در مقابل دوربین‌هاست. شاید کار تجربه باشد؛ او در مقابل عکاسان مطرح دنیا به‌خوبی پُز یا همان ژست عکاسی می‌گیرد.

اعتمادبه‌نفسی که توأم با فروتنی در ژست‌های او دیده می‌شود، روی ثبت تصاویری درخشان و به‌یادماندنی از او اثری بسیار مثبت می‌گذارد. حاتمی داور جشنواره‌ای بسیار مهم است و مسیر موفقیت رنگارنگی را تا رسیدن به این نقطه پشت سر گذاشته است.

حضور او در چنین جشنواره‌ای الهام‌بخش و افتخارآمیز است. استایل مناسبی که انتخاب کرده هم ثابت می‌کند که واقعا در شمار حرفه‌ای‌های دنیا قرار می‌گیرد و می‌تواند نظر دوربین‌هایی از کشورهای مختلف دنیا را به‌سادگی به‌سمت خود خیره کند.

نظرتان چیست؟

این نخستین‌باری نیست که لیلا حاتمی در جشنواره‌های مهم با عنوانی پراهمیت مانند داور شرکت دارد. حضور طولانی‌مدت او در دنیای سینما و میادین بین‌المللی باعث شده که کم‌کم به پختگی لازم برای انتخاب استایل مناسب برسد. اگر نگاهی به حضورهای نخست او در مجامع جهانی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که اکنون بسیار دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر برای استایلش تصمیم می‌گیرد.

حاتمی با تمام محدودیت‌هایی که هنرپیشه‌های ایرانی برای استفاده از دنیای مدوفشن و حضور در جشنواره‌های خارجی دارند، تصمیم‌های درستی برای تیپ و ظاهرش گرفته است. از استایل او خوشتان می‌آید؟ نظرتان درباره انتخاب‌هایش در ونیز ۲۰۲۲ چیست؟ به لیلا حاتمی در جشنواره ونیز از ۱۰ چه نمره‌ای می‌دهید؟


در ادامه بخوانید: بررسی لباس‌ها و استایل لیلا حاتمی؛ بازیگر مینیمال‌پسند سینمای ایران
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.