راهنمای کامل خرید ریمل چشم؛ مفیدترین نکات پیش از خرید که باید بدانید

خرید ریمل چشم در نگاه اول کار ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما حقیقت این است که در بسیاری از مواقع ریملی را می‌خریم و وقتی از آن استفاده می‌کنیم، می‌بینیم عملکرد آن دلخواهمان نیست. دلیلش این است که ریمل‌ها انواع مختلفی دارند و هر ریملی مناسب هر مژه‌ای نیست. اگر شما هم این مشکل را دارید، در این مطلب می‌توانید نکات مهم خرید ریمل چشم را بخوانید.

نکاتی که برای خرید ریمل چشم باید در نظر بگیرید

برای خرید ریمل چشم به نکات زیر توجه کنید:

۱. چه نوع ریملی می‌خواهید؟

ریمل چشم انواع مختلف و رنگ‌های مختلفی دارد. هر نوع آن عملکرد خاصی دارد. برخی تقویت‌کننده هستند، برخی پرپشت‌کننده‌اند و برخی دیگر مژه‌ها را بلند می‌کنند. ابتدا تعیین کنید که برای چه هدفی به ریمل نیاز دارید، بعد برای خرید بروید.

۲. طول مژه‌هایتان بلند است یا کوتاه؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند همه ریمل‌ها برای بلندکردن مژه‌ها به کار می‌روند. این اشتباه است؛ زیرا بسیاری از خانم‌ها هستند که مژه‌هایشان به‌اندازه کافی بلند هست و اگر از ریمل‌های بلندکننده مژه استفاده کنند، چشم‌هایشان غیرطبیعی به نظر خواهد رسید. ریمل بلندکننده مژه فقط برای خانم‌هایی است که مژه کوتاه و محکم دارند.

اگر مژه‌هایتان بلند است، ریمل سبک‌تری انتخاب کنید تا هم حالت طبیعی‌تری به چشم‌هایتان بدهید و هم اینکه مژه‌هایتان سنگین نشوند.

اگر مژه‌هایتان کوتاه است، نوع بلندکننده آن برایتان مناسب است.

۳. مژه‌های ضخیم دارید یا نازک؟

اگر مژه‌هایتان پرپشت و ضخیم است، ریمل استاندارد و سبک بخرید؛ چون اگر از ریمل پرپشت‌کننده استفاده کنید، چشم‌هایی شلوغ و غیرطبیعی خواهید داشت.

اگر مژه‌هایتان نازک است، بهتر است ریملی را خریداری کنید که هم به مژه‌هایتان حجم بدهد و هم اینکه آنها را ضخیم‌تر نشان دهد. برخی از ریمل‌ها که به ریمل‌های خرده‌مژه‌دار معروف‌اند، مژه‌ها را پرپشت‌تر می‌کنند.

۴. با کدام نوع چوب ریمل راحتید؟

خرید ریمل چشم - چوب ریمل
چوب ریمل می‌تواند کوتاه یا بلند باشد

چوب ریمل همان قسمتی است که در دستتان می‌گیرید و ریمل را روی مژه‌ها می‌زنید. شکل، طول و اندازه این چوب در ریمل‌های مختلف متفاوت است. برخی از آنها بلند و برخی کوتاه‌تر هستند. برخی دیگر نازک و برخی ضخیم هستند. هر کسی با نوع خاصی از آن راحت است. گزینه‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید که با کدام‌یک راحت‌تر کار می‌کنید. معمولا کنترل چوب کوتاه آسان‌تر از چوب بلند است.

۵. نوع قلم‌مو یا برس ریمل چطور باشد بهتر است؟

خرید ریمل چشم - انواع برس ریمل
انواع مختلف برس ریمل

در انتهای چوب ریمل یک برس یا قلم‌مو قرار دارد که به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شود. برخی از انواع آن حالت منحنی دارند، برخی دیگر صافند و بعضی از آنها شکل مارپیچی دارند. با این حال همه آنها گرد و استوانه‌ای‌شکل هستند. قطر این استوانه‌ها متفاوت است. معمولا برس‌های گرد بزرگ رایج‌ترین نوع برس ریمل هستند.

برخی از این برس‌ها پرزهای نرم دارند و برخی دیگر تیز و سفت هستند که لابه‌لای مژه‌ها فرو می‌رود و آنها را از هم باز می‌کند.

عملکرد هر نوع برس ریمل

برس ضخیم

خرید ریمل چشم - برس ضخیم

به مژه‌ها حجم داده و آنها را پرتر نشان می‌دهد. فرمول این ریمل اغلب غلیظ‌تر است؛

برس نازک

مژه‌ها را بلندتر نشان می‌دهد. مایع آن ممکن است غلیظ یا رقیق باشد؛

برس منحنی

خرید ریمل چشم - برس منحنی

اغلب هم طول و هم حجم مژه‌ها را اضافه می‌کند. شکل منحنی باعث می‌شود مژه‌هایتان را به‌شکل یکنواخت ریمل بزنید. البته ممکن است کمی استفاده از آن سخت باشد؛

برس میکرو

این یکی برای مژه‌های پایین است که کوچک‌تر هستند.

معمولا برس‌های استوانه‌ای رایج‌ترند، اما بعضی‌ها با مدل منحنی راحت‌تر کار می‌کنند. اگر تمرین کنید، راحت یاد می‌گیرید. برس‌های منحنی به شما کمک می‌کنند بدون اینکه صورتتان را لک کنید، به‌طور یکنواخت ریمل را روی مژه‌ها بمالید.

قبل از اینکه ریمل را بخرید، شکل برس آن را روی جعبه‌اش ببینید. اگر نه، از فروشنده بخواهید تستر را باز کند و برس را به شما نشان دهد. اگر مطمئن نیستید، هرگز ریمل اصلی را باز نکنید، زیرا به‌محض باز کردن، فقط سه ماه فرصت دارید از آن استفاده کنید.

۶. ریمل ضدآب می‌خواهید یا معمولی؟

ریمل ضدآب با خیس‌شدن نه پاک می‌شود نه پخش می‌شود. بنابراین اگر شنا کنید، به‌دلیل گرمای هوا عرق کنید یا از خوشحالی (یا خدای نکرده از ناراحتی) اشک بریزید، نیازی نیست نگران سیاه‌شدن چشم‌هایتان باشید. با این حال کارشناسان می‌گویند ریمل مقاوم دربرابر آب (Water Resistant) بهتر از ریمل ضدآب (WaterProof) است. این ریمل‌ها هم نه پخش می‌شوند و نه چشم‌هایتان را لک می‌کنند. وقتی هم بخواهید آنها را بشویید، به‌راحتی پاک می‌شوند. پاک‌کردن ریمل‌های ضدآب واقعا دشوار است و حلقه‌های سیاهی دور چشم باقی می‌گذارد که به‌سختی می‌توانید از شرشان خلاص شوید. همچنین ممکن است برای پاک‌کردن آن مژه‌هایتان را بکشید و آنها را از جا بکَنید.

ریمل ضدآب را برای عروسی بگذارید که مدتی طولانی باید با لباس‌های سنگین در مهمانی بچرخید و احتمالا زیاد عرق خواهید کرد. شاید هم احساساتی شدید و گریه کردید!

۷. چه رنگ ریملی دوست دارید؟

خرید ریمل چشم - ریمل رنگی
همه ریمل‌ها مشکی نیستند

به رنگ ریمل فکر کنید. محبوب‌ترین رنگ ریمل در همه‌جای دنیا مشکی است؛ اما مجبور نیستید حتما همیشه از این قاعده پیروی کنید. معمولا ریمل مشکی راحت پیدا می‌شود؛ اما ریمل‌های رنگی شاید در هر فروشگاهی موجود نباشند.

ریمل‌ها در رنگ‌های مختلف قهوه‌ای، آبی‌سرمه‌ای، سبز و حتی بنفش در بازار موجودند. هر از گاهی آنها را امتحان کنید. ریمل‌های رنگی به شما ظاهری جدید و جذاب می‌بخشند. البته یادتان باشد این رنگ‌ها برای هر موقعیتی مناسب نیستند؛ بنابراین بهتر است اگر ریمل رنگی می‌خرید، یک ریمل مشکی هم داشته باشید.

۸. ماندگاری آن چقدر است؟

ریملی بهتر است که مدت طولانی‌تری روی مژه‌هایتان باقی بماند. ریمل‌هایی که در تولید آنها از مواد اولیه با کیفیت بالا استفاده کرده‌اند، معمولا مدت طولانی‌تری رنگشان را حفظ می‌کنند و مژه‌ها را بلند نگه می‌دارند.

۹. در تولید آن چه ترکیباتی به کار رفته است؟

بسیاری از خانم‌ها هفت‌روز هفته ریمل می‌زنند و ساعت‌های طولانی آن را روی مژه‌هایشان نگه می‌دارند. ازآنجاکه ریمل به چشم خیلی نزدیک است، وجود مواد خطرناک در آن به چشم‌ها آسیب خواهد رساند؛ مخصوصا خانم‌هایی که بی‌توجهی می‌کنند و شب‌ها به‌خوبی آرایش صورتشان را پاک نمی‌کنند. به همین دلیل ریمل باید حاوی ترکیبات و مواداولیه باکیفیت باشد و مواد خطرناکی مانند پارابن که نوعی نگهدارنده مضر است در آن به کار نرفته باشد.

برخی از ریمل‌ها حاوی پپتید هستند که برای تقویت رشد و استحکام مژه‌ها مفید است. با چنین ریملی اگر یک شب امکان پاک‌کردنش را نداشتید، نگران نباشید؛ زیرا مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. با این حال به این کار عادت نکنید و همیشه بعد از پاک‌کردن کامل آرایش بخوابید.

۱۰. آیا به‌راحتی پاک می‌شود؟

خرید ریمل چشم - پاک‌کردن ریمل
ریملی بهتر است که راحت‌تر پاک شود

شستن ریمل از روی چشم‌ها بدترین بخش پاک‌کردن آرایش است. برخی از انواع ریمل به‌سختی پاک می‌شوند و آن‌قدر باید چشم‌هایتان را بسابید تا تمام آثارش از بین برود. این کار باعث می‌شود پوست نازک و حساس اطراف چشم تحریک شود. حتی گاهی خسته می‌شوید و دیگر حوصله ندارید با آن کلنجار بروید. اگر با همان وضعیت بخوابید، مواد ریمل به‌درون منافذ پوست نفوذ می‌کند و باعث ایجاد مشکلات پوستی از جمله چین و چروک و جوش می‌شود. بنابراین ریملی را انتخاب کنید که پاک‌کردنش آسان باشد.

۱۱. سرعت خشک‌شدن آن چقدر است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه عجله دارید، بهتر است ریملی بخرید که سریع خشک شود. البته ریمل خوب ریملی است که به‌آرامی خشک شود تا اگر لازم است، لایه دیگری روی آن بمالید، اما روزهایی که عجله دارید این به یک معضل تبدیل خواهد شد. بنابراین به سرعت خشک‌شدن آن توجه کنید.

۱۲. آیا به‌خوبی روی مژه‌ها پخش می‌شود؟

خرید ریمل چشم - انباشتگی ریمل
ریمل باید به‌شکل یکنواخت روی مژه‌ها پخش شود

برخی از ریمل‌ها در فرمولشان مواد مرطوب‌کننده دارند که باعث می‌شود مژه‌ها کمی مرطوب و نرم شوند تا مایع ریمل به‌خوبی پخش شود. این ریمل‌ها نه‌تنها از ریشه تا نوک مژه‌ها را می‌پوشانند و به آنها حالت می‌دهند، از انباشته‌شدن ریمل روی مژه جلوگیری می‌کنند.

۱۳. تاریخ انقضای ریمل را بررسی کرده‌اید؟

ریمل بعد از باز شدن فقط به‌مدت سه ماه قابل‌استفاده است. بعد از سه ماه چه تمام شده باشد یا نه، حتما آن را دور بریزید. دلیلش این است که ریمل با چشم در ارتباط است و حالت مایع دارد. بنابراین در صورت آلوده‌شدن، بلافاصله آلودگی را انتقال می‌دهد و باعث عفونت یا التهاب چشم می‌شود.

حواستان باشد ریملی که می‌خرید پلمپ باشد و کسی قبلا در آن را باز نکرده باشد. اگر فروشنده ادعا می‌کند که فقط در آن را باز کرده‌اند ولی امتحانش نکرده‌اند، باز هم نباید آن را بخرید. چون بلافاصله بعد از باز شدن، شمارش معکوس برای تاریخ انقضا آغاز می‌شود.

برای اینکه مطمئن شوید، از فروشنده بخواهید به شما اجازه دهد ریمل را باز کنید و فقط آن را ببینید. اگر اجازه داد، از او ریمل نخرید. اگر گفت که نمی‌توانید ریمل را باز کنید و درعوض به شما تستر داد، می‌توانید به او اعتماد کنید.

یک‌سری ریمل‌ها هستند که شش ماه بعد از باز شدن منقضی می‌شوند. این ریمل‌ها متداول نیستند؛‌ با این حال برای اطمینان حتما مدت‌زمان روی بسته‌بندی را بررسی کنید.

پرفروش‌ترین ریمل‌ها را ببینید

جمع‌بندی

ریمل چشم از آن دست اقلام آرایشی است که معمولا در بین لوازم آرایش هر خانمی یافت می‌شود. ریمل‌ها انواع مختلفی دارند. برای بلندکردن مژه‌ها، پرپشت‌کردن آنها یا تقویت‌کردنشان باید ریملی انتخاب کنید که برای همان هدف مناسب باشد. ریمل‌ها بعد از بازشدن تا سه ماه تاریخ انقضا دارند؛ اما نوع شش‌ماهه آنها هم موجود است. بنابراین به مدت‌زمان درج‌شده روی بسته‌بندی دقت کنید. اگر هنگام خرید ریمل چشم به این نکات دقت کنید، با این قیمت‌هایی که ریمل‌ها دارند، از خریدتان پشیمان نخواهید شد.

آیا تاکنون از برندی ریمل چشم خریده‌اید که از آن راضی نباشید؟ کدام برند بود و چرا از آن رضایت نداشتید؟ لطفا در دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: قبل از خرید صابون ابرو حتما این نکات را بدانید
منبع beautybrainsblush allwomenstalk
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.