اصول آرایش با خط چشم رنگی؛ کدام رنگ مناسب چشم شماست؟

آرایش با خط‌چشم رنگی ظاهرتان را بسیار تغییر می‌دهد. اما برای این کار باید اصول آن را بدانید تا نتیجه عکس نشود. در این مقاله از «منومد»، هرآنچه را که لازم است درباره آرایش با خط‌چشم رنگی بدانید آورده‌ایم.

انتخاب رنگ مناسب خط‌چشم

اگرچه خط‌چشم سیاه یکی از لوازم اصلی جعبه آرایش خانم‌ها با هر نوع رنگ چشم است، خط چشم‌های رنگی چشم‌ها را بسیار زیبا می‌کنند.

خط‌چشم‌های سیاه می‌توانند چشم‌ها را برجسته و زیبا نشان دهند. اما نمی‌توانند مانند خط‌چشم‌های رنگی عمق و درخشندگی جذابی به چشم‌ها اضافه کنند. خط‌چشم‌های رنگی مانند سبز، آبی، ارغوای، خاکستری و قهوه‌ای ممکن است به نظر کمی ترسناک بیایند. اما اگر به‌درستی از آنها استفاده کنید، بسیار بهتر از خط‌چشم سیاه، چشمان‌تان را زیبا نشان می‌دهند.

درضمن باید بدانید کدام خط‌چشم رنگی متناسب با رنگ چشم‌هایتان است.

رنگ خط چشم مناسب چشم‌های قهوه‌ای

خط رنگی چشم‌های قهوه‌ای

افرادی که چشم‌های قهوه‌ای دارند، بسیار خوش‌شانس‌اند چراکه بیشتر خط‌چشم‌های رنگی با چشم آنها هماهنگی دارد. اگر چشم‌هایتان قهوه‌ای است، از خط‌چشم با طیف رنگی قهوه‌ای «خاکی» استفاده کنید تا چشم‌هایتان را زیبا و ظریف نشان دهد. رنگ‌های کهربایی هم برای چشم‌هایتان بی‌نظیرند و موجب درخشش طلایی‌رنگی روی چهره‌تان می‌شوند.

همچنین خط‌‌چشم‌های  روشن‌تر می‌توانند با رنگ چشم‌تان تضاد زیبایی ایجاد کنند و چشم‌تان روشن‌تر و برجسته‌تر دیده شود. مثلا، آبی سیر، کبالتی، ارغوانی روشن، سبز زمردی، خاکستری و زغالی، چشم های قهوه‌ای را روشن‌تر و البته متمایل به طلایی نشان می‌دهند.

اگر نگران استفاده از این رنگ‌های روشن هستید، می‌توانید یک خط خیلی نازک روی خط اشک چشم‌تان بکشید تا چشم‌هایتان را ظریف‌تر نشان دهد. آبی تیره می‌تواند اثری مانند خط‌چشم سیاه داشته باشد اما بسیار نرم‌تر و ظریف‌تر باشد.

رنگ خط چشم مناسب چشم‌های فندقی

چشم‌های فندقی، خط چشم رنگی

 

چشم‌های فندقی ترکیبی از قهوه‌ای و سبز هستند. بنابراین خط‌چشم‌های رنگی متفاوت روی ظاهر آنها تاثیر متفاوتی می‌گذارند. خط‌چشم‌های سبز، مانند زمردی، زیتونی، آلویی، بادمجانی و طیف رنگی خاکستری متمایل به استیل می‌توانند رنگ سبز چشم‌های فندقی را برجسته‌تر کنند. از طرفی خط‌چشم‌های قهوه‌ای مانند شکلاتی، رنگ قهوه‌ای چشم را متمایل به فندقی‌ می‌کنند.

خط‌چشم‌های قهوه‌ای گرم و طلایی متالیک، مانند برنزی و مسی هم می‌توانند رنگ قهوه‌ای چشم‌های فندقی را برجسته‌تر کنند و در همان حال به چشم‌ها درخشش زرد طلایی بدهند.

اگر به مهمانی شبانه می‌روید، روی پلک‌های چشم‌هایتان خط‌چشم سبز یا قهوه‌ای پررنگ بکشید. سپس در گوشه‌ها و وسط پلک‌های چشم‌تان از خط‌چشم طلایی‌رنگ استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک خط‌چشم مایع طلایی‌رنگ روی پلک بالایی‌تان بکشید و روی خط اشک چشم‌تان هم از مداد به رنگ قهوه‌ای کاپوچینویی استفاده کنید. این ترکیب چشم‌هایتان را درخشان و برجسته می‌کند.

انواع خط چشم رنگی اینجاست

رنگ خط چشم مناسب چشم‌های آبی

خط چشم رنگی، آبی

خط‌چشم‌هایی که دارای رنگ‌های گرم و همچنین پررنگ هستند، چشم‌های آبی را برجسته نشان می‌دهند. رنگ‌های با ته‌رنگ‌های نارنجی، مثل مسی و طلایی، چشم‌های آبی را برجسته و زنده‌تر نشان می‌دهند. این سایه‌روشن‌های متالیک، درخشش‌های طلایی موجود در عنبیه چشم‌های آبی را نشان می‌دهند. برای اینکه چشم‌های آبی را با خط‌چشم متالیک آرایش کنید، باید ابتدا گوشه داخلی چشم را به‌صورت نقطه‌ای خط بکشید، سپس خط‌چشم را تا خط مژه امتداد دهید. رنگ‌های گرم دیگر هم همین اثر را روی چشم‌های آبی می‌گذارند. از این رنگ‌ها می‌توان به رنگ شامپاین (که چشم‌های آبی را روشن‌ می‌کند)، قرمز متمایل به قهوه‌ای و رنگ قهوه‌ای اشاره کرد.

اگر رنگ‌های گرم آنگونه که می‌خواهید اثر خیلی متفاوتی روی چشم‌هایتان نمی‌گذارند، می‌توانید از آنها فقط در گوشه چشم‌هایتان استفاده کنید و سپس یک خط‌چشم سیاه روی پلک‌های چشم‌تان بکشید.

همچنین می‌توانید از رنگ‌های سرد و رنگ‌های جواهراتی مانند سرمه‌ای و زمردی استفاده کنید تا  اثر چشمگیری روی چشم‌های آبی‌تان بگذارید. رنگ سورمه‌ای، آبی چشم‌هایتان را تیره‌تر نشان می‌دهد و زمرد می‌تواند رگ طلایی پنهان در چشم‌هایتان را برجسته کند.

رنگ خط چشم مناسب چشم‌های سبز

خط چشم چشم‌های سبز

رنگ‌های سبز و قرمز در دو طرف طیف رنگی هستند و مکمل‌های خوبی با رنگ‌های دیگر هستند. به همین دلیل چشم‌های سبز رنگ وقتی با خط‌چشم با پایه قرمز همراه می‌شوند، چشم‌ها را بسیار شاداب و سرزنده نشان می‌دهند. همچنین اگر چشم‌تان سبزرنگ است رنگ برنز با پایه قرمز یا خط‌چشم قهوه‌ای با آن هماهنگ است.

رنگ‌های شرابی یا شرابی متمایل به بنفش (ماهونی) خط‌چشم‌های عالی برای چشم‌سبزها هستند. برای اینکه مطمئن باشید، رنگ‌های با پایه قرمز، چشم‌هایتان را صورتی و خسته نشان نمی‌دهد، پیش از استفاده از این رنگ روی خط مژه، روی پلک‌تان یک خط سیاه بکشید.

اگرچه رنگ‌های با پایه قرمز برای چشم‌های سبز عالی هستند، رنگ‌های با پایه ارغوانی هم ایده‌آل‌اند. خط‌چشم ارغوانی با سایه‌رنگ‌هایی همچون یاقوت ارغوانی، بادمجانی، آلویی، سبز و بنفش برای چشم‌های سبز مناسب است. این تضاد رنگ می تواند به فرد ظاهری زنانه و زیبایی بدهد و ته‌رنگ سبز خاکی چشم‌هایشان را برجسته‌تر کند.

رنگ خط چشم مناسب چشم‌های خاکستری

خط چشم رنگی خاکستری

اگر شما از معدود افرادی هستید که چشم‌هایتان خاکستری رنگ است، با کمک خط‌چشم می‌توانید چشم‌هایتان را برجسته و زیبا نشان دهید. رنگ‌های گرم مثل قهوه‌ای و شرابی با چشم‌های خاکستری تناسب دارند. این رنگ‌ها می‌توانند گرمی درون چشم‌هایتان را نشان دهند و آنها را جذاب‌تر کنند. اما اگر به‌جای تغییر رنگ دودی‌مانند‌تان می‌خواهید روی رنگ خاکستری چشم‌هایتان تاکید بیشتری کنید، پس از خط‌چشم سفید مرواریدی یا نقره‌ای استفاده کنید. این خط‌چشم‌ها روی رنگ منحصر‌به‌فرد چشم‌هایتان تاکید می‌کنند و آنها را خاکستری روشن‌تر از آنچه که هستند، نشان می دهد.

روش‌‌های کشیدن خط‌چشم رنگی

انواع خط‌چشم، از جمله ماژیکی، مایع، مدادی یا ژله‌ای در بازار وجود دارد که اگر مبتدی هستید، بهتر است ابتدا از خط چشم مدادی استفاده کنید. به‌کار بردن خط‌چشم مدادی آسان است و در عین حال ظاهر فرد را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. اما اگر می‌خواهید چشم‌هایتان برجسته‌تر نشان‌ داده شوند، خط‌چشم مایع اثر بیشتری از خود به جا می‌گذارد.

وقتی می‌خواهید خط‌چشم بکشید، باید تا جایی‌که می‌توانید مداد چشم را نزدیک خط مژه‌تان ببرید. برای اینکه پوست بین مژه و خط‌چشم مشخص نشود، خط‌چشم را از گوشه بالایی چشم شروع کنید تا خط‌چشم کاملا نزدیک مژه‌ها کشیده شود. موقع خط کشیدن برای اینکه خط را صاف و مرتب بکشید، با ضربه‌های خیلی کوچک خط را ترسیم کنید تا کل خط یکنواخت کشیده شود. سپس خط زیرین چشم (خط اشک) را از گوشه پایینی در جهت مخالف بکشید. در واقع از گوشه بیرونی خط‌چشم پایین شروع کنید و تا انتها ادامه دهید.

خط چشم‌های مدادی اینجاست

برای کشیدن خط‌چشم رنگی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

استفاده از یک خط‌چشم رنگی

۱. می‌توانید خط‌چشم رنگی‌تان را فقط روی خط مژه بالایی بکشید. این روش کشیدن خط‌چشم را می‌توان به‌راحتی و بدون دردسر انجام داد. اگر می‌خواهید در یک مهمانی یا مراسمی شرکت کنید، با یک خط‌چشم رنگی آبی می‌توانید به‌سرعت آماده شوید. اگر مهمانی‌تان عصرانه است، از خط‌چشم طلایی یا زرد و سایه قهوه‌ای استفاده کنید. البته اگر می‌خواهید به محل کارتان بروید یا صرفا آرایشی معمولی داشته باشید، از رنگ‌های ظریف مانند خط‌چشم صورتی کم‌رنگ یا خاکستری استفاده کنید.

خط‌چشم رنگی ، یک ردیف

۲. می‌توانید به جای خط مژه بالایی چشم، فقط خط مژه پایینی چشم را خط‌چشم بکشید. این روش چشم‌هایتان را  برجسته می‌کند، بدون اینکه در آن اغراق کند.

خط‌چشم آبی

۳. خط‌چشم‌تان را می‌توانید فقط روی خط اشک چشم بکشید. البته بیشتر افراد از رنگ‌ سیاه استفاده می‌کنند. اما کشیدن خط چشم رنگی روی خط اشک چشم می‌تواند جلوه زیبایی به چشم‌ها بدهد.

خط چشم رنگی برای چشم‌های رنگی

همچنین می‌توان علاوه‌بر خط اشک چشم، روی خط مژه بالایی، خط‌چشم کشید و زیبایی چشم را دو چندان کرد.

خط چشم رنگی بالا و پایین چشم‌ها

 

۴. می‌توانید خط‌چشم رنگی را فقط در گوشه‌های داخلی و بیرونی چشم بکشید و وسط خط‌های مژه را بدون رنگ بگذارید. این کار باعث می‌شود تا چشم‌هایتان برجسته‌تر دیده شود.

خط چشم رنگی دو گوشه چشم

استفاده از چند خط‌چشم

می‌توانید برای هرچه زیباتر شدن چشم‌هایتان از دو یا چند رنگ از خط‌چشم استفاده کنید. البته این نوع خط‌چشم را بهتر است که با خط‌چشم مایع استفاده کنید. از خط‌چشم‌های رنگی مات روی خط‌چشم سیاه استفاده کنید و می‌بینید که چشم‌هایتان چقدر جذاب و نمایان می‌شوند. مثلا خط‌چشم نقره‌ای، سفید یا زرد روی خط‌چشم سیاه بکشید.

چند ردیف خط چشم رنگی

استفاده از خط‌چشم رنگی برای پرکردن خط‌چشم سیاه

اگر در استفاده از خط‌چشم مایع مهارت دارید، می‌توانید از این روش کشیدن خط چشم استفاده کنید و به جذابیت چشم‌هایتان بیفزایید. ابتدا با خط‌چشم سیاه، خط‌ چشمی دنباله‌دار بکشید، سپس درون آن را با خط‌چشم رنگی پر کنید. البته می‌توانید از خط‌چشم رنگی که درخشندگی زیادی دارد، استفاده کنید که نتیجه آن جالب‌ و زیباتر شود.

پرکردن خط چشم سیاه

استفاده از دو خط‌چشم رنگی روی مژه بالایی

۱. در این حالت می‌توانید از دو رنگی که با هم تناسب و هماهنگی دارند، استفاده کنید یا برعکس دو رنگ کاملا متضاد را کنار هم قرار دهید.

خط چشم رنگی، دو ردیف

۲. می‌توانید دو خط‌چشم رنگی را روی خط‌ مژه‌های بالایی و پایینی را به‌صورت نیمه بکشید. در این روش بهترین کار این است که از طیف‌های تیره و روشن یک نوع رنگ استفاده کنید. مثلا از دو رنگ سبز روشن و تیره استفاده کنید.

دو خط چشم رنگی در امتداد هم

استفاده از سه رنگ خط‌چشم

۱. می‌توانید روی خط‌ مژه بالایی و خط پایینی و همینطور خط اشک چشم‌تان سه رنگ متفاوت بکشید یا از سه طیف یک رنگ استفاده کنید.

سه خط چشم رنگی متفاوت

چند روش دیگر جذاب کشیدن خط‌چشم

۱. می‌توانید روی قسمت‌هایی از خط‌چشم دنباله‌دارتان، از رنگ‌های دیگر استفاده کنید. یا به‌ خط‌چشم‌تان طرح‌های هندسی بدهید.

خط چشم هندسی

۲. اگر می‌خواهید نگاه بسیار زیبایی داشته باشید، می‌توانید بعد از اینکه خط‌چشم رنگی‌تان را کشیدید، کمی آن را پخش و محو کنید. ابتدا کل چشم‌تان را یک خط‌چشم ضخیم بکشید و سپس با استفاده از یک برس کوچک آن را روی پلک‌تان پخش کنید. این کار را علاوه‌بر خط مژه بالایی، روی خط مژه پایینی هم انجام دهید. نتیجه چیزی می‌شود که می‌خواستید.

خط چشم محو

خط‌چشم رنگی سلبریتی‌ها

اگر تصور می‌کنید خط‌چشم فقط رنگ سیاه آن خوب است و رنگ‌های دیگر هیچ جذابیتی ندارند، اشتباه می‌کنید. در این بخش تصاویر چند سلبریتی را آورده‌ایم که از خط‌چشم رنگی استفاده می‌کنند و با این سبک به جذابیت چهره‌شان افزوده‌اند.

کری واشنگتن

اگر نگران استفاده از خط‌چشم رنگی هستید، این نمونه زیبا از خط‌چشم رنگی بازیگر معروف «کری واشنگتن» را ببینید. کارولا گونزالس آرایشگر کری روی خط‌چشم دنباله‌دار مشکی او، خطی نازک از نقره‌ای کشیده است و درخشش چشم‌های او را دوچندان کرده است.

کری واشنگتن

لیدی گاگا

لیدی گاگا، ملکه موسیقی پاپ، به‌طور معمول از خط‌چشم رنگی استفاده می‌کند. او دریکی از برنامه‌های خود از سایه‌هایی با رنگ سبز نئونی و خط‌چشم آبی استفاده کرده بود. زیر این خطوط رنگی هم خط چشمی دنباله‌دار کشیده بود.

لیدی گاگا

روث نگا

استفاده از یک خط صاف و ضخیم رنگی روی خط مژه، ساده‌ترین روش استفاده از خط‌چشم رنگی است. روشی است که روث نگا موقع شرکت در یکی از مراسم اهدای جوایز چشم‌های خود را آرایش کرده بود. روث به‌غیر از چشم‌هایش‌، باقی صورت خود را بسیار ساده آرایش کرده است. با این نوع آرایش‌، چشم‌هایش بیش از دیگر قسمت‌های صورتش خود را نشان می‌دهند.

روث نگا

امیلی راتایکوفسکی

امیلی راتایکوفسکی بازیگر و مدل آمریکایی از دو خط‌چشم رنگی و یک خط‌چشم دنباله‌دار سیاه استفاده کرده است. آرایشگر او روی خط مژه بالایی و خط‌چشم دنباله‌دار سیاه امیلی، از خط‌چشم رنگی استفاده کرده است و خط‌ مژه پایینی چشم‌های او را هم از رنگی استفاده کرده که زیبایی چشم‌هایش را بیش از پیش نمایان کند.

امیلی راتایکوفسکی

دیانا آگرون

اگر دوست دارید چشم‌هایتان خود را به‌خوبی نشان دهند و بدرخشند، بدون هیچ ترس و واهمه‌ای از خط‌چشم رنگی روشن استفاده کنید. مثل دیانا آگرون که روی خط زیرین چشم خود، از رنگ صورتی استفاده و آن را با رژ لب خود هماهنگ کرده است.

دیانا آگرون

انواع خط چشم رنگی اینجاست

کلام آخر

با مطالعه این مقاله و پیشنهاد‌های آن و البته کمی تمرین می‌توانید خط‌چشم‌های زیبایی بکشید. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: راهنمای کامل خرید ریمل چشم؛ مفیدترین نکات پیش از خرید که باید بدانید
منبع thetrendspotter.net .urbancompany.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.