برس پاکسازی صورت چیست و آیا واقعا محصول موثری است؟

در مورد برس پاکسازی صورت حرف و حدیث‌ها بسیار است. از این‌رو در این مطلب به سراغ بررسی این برس‌ها رفته‌ایم. اگر قصد خرید این محصول را دارید بیایید نگاهی به ماهیت این ابزارها، نحوه استفاده، انواع و تاثیر آن‌ها بر پوست بیندازیم.

چندی است که در سایت‌ها، پیج‌های اینستاگرام و… تبلیغات بسیاری در مورد برس پاکسازی صورت یا فیس براش می‌بینیم. اما آبا واقعا این برس‌ها در حفظ سلامتی و شادابی پوست موثر هستند؟ آیا استفاده روزمره از آن‌ها ضرورت دارد؟ کدامیک از انواع برس‌های پاکسازی صورت برای ما مناسب است؟ در ادامه درباره همه این سوالات برایتان گفته‌ایم.

برس پاکسازی صورت چیست؟

شستشو با آب‌وصابون به کمک دست نمی‌تواند آلودگی‌ها و چربی‌ها را از درون منافذ پوست پاک کند. برس پاکسازی صورت به ما کمک می‌کند تا پوست را به طور کامل تمیز کنیم به‌طوری‌که چربی‌ها و آلودگی‌ها موجود در منافذ پوست نیز تمیز شوند.

آلودگی هوا باعث می‌شود تا آلودگی بیشتری به درون منافذ پوست صورت وارد شوند؛ این آلودگی‌ها اگر تمیز نشوند باعث بسته شدن منافذ و به دنبال آن سبب ایجاد آکنه و جوش‌های سرسیاه خواهند شد. تمیز کردن پوست با برس پاکسازی صورت منافذ را تمیز نگه ‌می‌دارد و مانع از ایجاد آکنه و جوش‌های سیاه می‌شود.

پاسخ به این سوال که آیا واقعا به این برس‌ها نیاز داریم و آیا این محصولات واقعا اثربخش هستند، بستگی به شرایط پوست شما دارد. این برس‌ها برای تمیز کردن عمقی پوست و منافذ آن استفاده می‌شوند تا تمام آلودگی‌ها را از روی پوست به ویژه پوست‌های چرب بردارد. بنابراین اگر پوستی خشک دارید پیش از استفاده از این برس‌ها بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

برس پاکسازی صورت چیست؟

انواع برس پاکسازی صورت را بشناسید

برس‌های پاکسازی صورت را می‌توان براساس برقی و دستی بودن و نوع مواد بکار رفته در موهای آن دسته‌بندی کرد. اجازه بدهید ابتدا به انواع برقی و دستی بپردازیم.

انواع برس پاکسازی پوست صورت به شکل برقی با باطری کار می‌کنند یا اینکه با اتصال به پریز برق شارژ شده و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از انواع برقی فیس براش‌ها قابلیت تنظیم سرعت دارند و سری آن‌ها به منظور پاکسازی، لایه‌برداری و شستشوی روزانه تعویض می‌شود.

فیس براش‌های برقی را از نظر شیوه حرکت موهای برس به دو دسته می‌توان تقسیم کرد؛ برخی از آن‌ها حرکتی چرخشی و بعضی دیگر حرکتی لرزشی دارند. البته فیس براش‌های لرزشی قدرت نسبتا کمتری ندارند و برای پوست‌هایی که چرب هستند و جوش‌های سرسیاه دارند چندان مناسب نیستند.

دندانه‌های برس‌های پاکسازی از جنس‌های مختلفی از جمله سیلیکون، ابریشم و موی نرم ساخته شده‌اند. اینکه کدام یک از این مدل‌ها برای شما مناسب است بستگی به نوع پوست‌تان دارد. برای مثال اگر پوست حساسی دارید باید از برسی با موهای نرم استفاده کنید؛ به‌علاوه برس‌های برقی برای پوست‌های حساس مناسب نیست.

نکته: اگر در حمام از فیس براش استفاده می‌کنید هنگام خرید حتما از ضدآب بودن محصول مطمئن شوید. بعضی از انواع برس‌های پاکسازی ضدآب هستند تا در محیط‌های مربوط مانند حمام و زیردوش قابل استفاده باشند.

انواع برس پاکسازی صورت
برس پاکسازی صورت در انواع برقی، دستی، سیلیکونی، ابریشمی و… در بازار موجود است.

کاربرد و روش استفاده از برس پاکسازی صورت چگونه است؟

چه یک فرد حرفه‌ای در مراقبت از پوست خود باشید چه یک تازه‌کار، برس پاکسازی صورت می‌تواند به شما کمک کند تا پوستی تمیز داشته باشید. شستشو با این برس‌ها نه به اندازه شستشو با دست ملایم است و نه به اندازه شستشو با لیف به پوست آسیب می‌رساند؛ بلکه با کفی که روی پوست به وجود می‌آورد آلودگی، چربی و آرایش را از روی پوست پاک می‌کند.

پیش از آنکه به روش استفاده از این برس‌ها بپردازیم، توجه داشته باشید که باید حداقل دو الی سه مرتبه در ماه برس را به طور کامل تمیز کنید تا اثربخشی آن از بین نرود. تمیز کردن این برس‌ها همانند سایر برس‌های آرایشی است، البته شما باید بعد از هربار استفاده برس را بشویید و هفته‌ای یکبار باید کاملا آن را ضدعفونی کنید.

چگونگی استفاده از برس پاکسازی

مراحل استفاده از برس پاکسازی صورت

برای استفاده از برس پاکسازی صورت به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا باید آرایش خود را پاک کرد و صورت‌تان را مرطوب کنید.
  • سپس برس را نم‌دار کرده و مقداری شوینده روی آن بریزید. البته اگر برس از نوع سیلیکونی است باید شوینده را به پوست بزنید.
  • به آرامی پوست صورت‌تان را که مرطوب است با برس ماساژ دهید.
  • پس از آنکه پوست پاکسازی شد، صورت‌تان را با آب بشویید تا مواد شوینده از روی آن پاک شود.
  •  فراموش نکنید که برس را نیز باید کاملا بشویید زیرا شستن پوست باعث می‌شود تا باکتری‌ها و آلودگی‌های بسیاری روی برس جمع شده باشند.

توجه کنید که از شوینده مناسب با نوع پوست خودتان باید استفاده کنید. به‌علاوه نباید بیش از اندازه برس را روی پوست صورت خود فشار دهید، زیرا باعث ملتهب و پوسته شدن پوست خواهد شد.

اگر از برس‌های برقی استفاده می‌کنید، برس را بیش از اندازه روی پوست فشار ندهید. برس را به آرامی روی صورت قرار داده و اجازه دهید موهای برس روی پوست به آرامی حرکت کرده و پوست را تمیز کنند.

نکته: اگرچه می‌توان از برس پاکسازی صورت برای تمام بدن استفاده کرد؛ اما برای این منظور باید یک برس جداگانه تهیه کنید. استفاده از یک برس برای صورت و بدن می‌تواند باعث جوش صورت شود.

در پایان

به یاد داشته باشید که انتخاب برس پاکسازی پوست نامناسب نتیجه مطلوب را برای شما نخواهد داشت. بنابراین به جای اینکه تنها به تبلیغات اکتفا کنید، نوع پوست خود را در نظر بگیرید. پوست‌های حساس به برس‌های چرخشی با موهای زبر احتیاجی ندارد زیرا باعث ملتهب و خشک شدن پوست می‌شود. در مقابل پوست‌های چرب با منافذ باز نیاز به یک محصول قدرتمند برای پاکسازی کامل منافذ دارند و محصولاتی مانند برس‌های سیلیکونی نرم لرزشی، توانایی تمیز کردن پوست را ندارند. در حقیقت در نتیجه انتخاب نامناسب است که بسیاری از خریداران از نتیجه نهایی ناراضی هستند. همانطور که گفتیم دندانه‌های برس‌های پاکسازی از جنس‌های مختلفی از جمله سیلیکون، ابریشم و موی نرم ساخته می‌شوند؛ بنابراین با هر نوع پوستی می‌توانید یک محصول مناسب را انتخاب کنید.


در ادامه بخوانید: بهترین روش‌های آرایش در میانسالی؛ حرفه‌ای و درست آرایش کنید
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.