رازهای جذابیت و جوانی جنیفر انیستون

بعضی از آدم‌ها مفهوم پیری را زیر سؤال برده‌اند. یکی از آنها جنیفر انیستون است. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که راز جوانی جنیفر انیستون ۵۰ و خرده‌ای‌ساله در چیست. آماده‌اید؟

راز جوانی جینفر انیستون

رمز جوانی جنیفر انیستون
انیستون در سال‌های اخیر

جنیفر انیستون را که می‌شناسید؛ همان بازیگر زیبا و جذابی که نقش ریچل در سریال دوست‌داشتنی فرندز را بازی می‌کرد. البته او در انبوهی از فیلم‌های کمدی یا حتی در ژانرهای دیگر هم بازی کرده و خوش درخشیده است. اما بحثمان مرور کارنامه هنری او نیست. می‌خواهیم از رازهای جذابیت ظاهری‌اش بگوییم. انیستون مصداق واقعی همان اصطلاح قالی کرمان است؛ هر چه می‌گذرد، زیبایی و شادابی او مخدوش نمی‌شود و حتی جذاب‌تر هم می‌شود.

اما دلیلش چیست؟ با دانستن سبک زندگی و مراقبت‌هایی که او از بدن و صورتش می‌کند، ما هم می‌توانیم برای داشتن زندگی سالم‌تر الهام بگیریم. البته برخی از روتین‌های پوستی و ورزشی سلبریتی‌ها آن‌قدر عجیب و گران است که دست عموم از آنها کوتاه می‌ماند ولی در هر حال، دانستن رازهای افرادی مانند جنیفر خالی از لطف نیست.

مراقبت‌های پوستی انیستون چیست؟

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باعث زیبایی ظاهری می‌شود، پوست سالم است. پوستی درخشان و صاف می‌تواند چهره را شاداب‌تر نشان بدهد. جنیفر انیستون این موضوع را به‌خوبی می‌داند و برای همین است که مراقبت‌های پوستی ویژه‌ای در برنامه‌اش دارد. مثلا چه می‌کند؟

 مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های حاوی SPF

جنیفر انیستون می‌گوید که مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های ضدآفتابی که SPF دارند از جمله مهم‌ترین بازیگران روتین پوستی‌اش هستند. او این‌ها را همه‌جا با خود همراه دارد و نمی‌گذارد که رطوبت پوستش کم شود یا در معرض نور آفتاب، پوستش بدون ضدآفتاب اس‌پی‌اِف‌دار بماند.

زمانی هم که از حمام بیرون می‌آید، با لوسیون‌های مرطوب‌کننده پوستش را ماساژ می‌دهد چون رطوبت و آب‌رسانی به پوست، زمانی که هنوز تحت‌تأثیر آب حمام گرم است، اهمیت زیادی دارد.

شست‌وشوی صورت با آب سرد

پوست خوب مهم‌ترین راز جوانی جنیفر انیستون است. اما برای داشتن چنین پوستی دیگر چه می‌کند؟ او صبح‌ها، صورتش را برای ۲۵بار با آب یخ می‌شوید. در واقع، ۲۵ بار به صورتش آب حاوی یخ می‌زند. جالب به نظر می‌رسد، نه؟

انیستون معتقد است که نباید پوست را به دست فراموشی بسپاریم. حتی اگر شده، باید روتینی بسیار ساده برای مراقبت از آن در نظر بگیریم. بهترین پوست‌ها هم بدون مراقبت و روتین‌های مناسب شخصی آسیب می‌بینند و طراوتشان را از دست می‌دهند.

ماساژورهای پوست

جنیفر به استفاده از ماساژورهای پوست هم اعتقاد دارد و می‌گوید که برخی از این وسیله‌ها می‌توانند پف زیر چشم را بخوابانند و به راه‌افتادن گردش خون در پوست کمک کنند.

مراکزی هم هستند که خدمات فیشال (FACIAL) دارند و کار ماساژ پوست و رسیدگی‌هایی از این دست را انجام می‌دهند. برخی از آنها واقعا اثرگذار هستند و می‌توانند پوست را جوان و شاداب نگه دارند.

سرم‌های مغذی برای پوست

رمز جوانی جنیفر انیستون
تصویری از انیستون در سریال مورنینگ‌شو- ۲۰۲۰

سرم‌های حاوی هیلارونیک اسید هم از محصولات مراقبت از پوست هستند که جنیفر انیستون به آنها ارادت دارد. این سرم‌ها می‌توانند سطح رطوبت پوست را تا ۲۰درصد افزایش بدهند. این اثرگذاری خودش را زیر ۲ساعت نشان می‌دهد.

سرعت و کیفیت رطوبت‌رسانی سرم‌های حاوی هیلارونیک اسید بسیار بالاست. این سرم‌ها می‌توانند جذب ویتامین C از سوی پوست را هم سه‌ برابر حالت عادی کنند.

انواع سرم‌های ویتامین سی

شویندهای ملایم پوست و ماسک

در مرور راز جوانی جنیفر انیستون باید به شست‌وشوی صورتش با شوینده‌های ملایم هم اشاره کنیم. هر نوع پوستی نیازهای مخصوص به خود را دارد. برخی از پوست‌ها چرب‌اند و برخی خشک و البته بعضی‌ها هم مختلط‌اند و ترکیبی هستند از خشک و چرب‌بودن.

جنیفر می‌گوید با توجه به نوع پوستش نمی‌تواند از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های پوستی غلیظ و تُند استفاده کند. او به سراغ گزینه‌های ملایمی می‌رود که پوستش را تحریک نمی‌کنند. استفاده از ماسک‌های طبیعی یا ارگانیک برای روی صورت یا دور چشم‌ها هم از سوی جنیفر از قلم نمی‌افتند.

انواع ژل شست‌وشوی صورت

نوردرمانی با اینفرارد (infrared)

نوردرمانی با اشعه مادون قرمز یا همان اینفرارد هم از کارهایی است که به داشتن پوستی زیبا به انیستون کمک می‌کند. این روش مراقبتی از پوست به افزایش گردش خون منجر می‌شود، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و بافت پوست را سفت و منعطف نگه می‌دارد.

چنین اقداماتی پوست انیستون و بسیاری از افراد مشهور دیگر مانند کورتنی کاکس (همان مانیکای سریال فرندز) یا لیدی گاگای معروف را هم جوان و شاداب نگه می‌دارد.

مراقبت‌های تغذیه‌ای انیستون چیست؟

جنیفر انیستون و جوانی
جنیفر انیستون و مصرف آب و غذاهای مغذی

تغذیه هم نقش به‌شدت مهمی در داشتن پوستی سالم دارد. اگر می‌خواهید که پوستتان بدرخشد و جوان بماند، باید مواد مغذی و مفیدی به آن برسانید. خوردن چربی‌های مضر و شکر یعنی دشمنی‌ورزیدن بی‌حدومرز با سلامت پوست. اما از جنیفر یاد بگیرید که برای داشتن پوستی جوان چه می‌خورد.

مصرف غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان

جنیفر انیستون معتقد است که باید به بدنمان احترام بگذاریم و از مصرف موادی که قطعا برایش ضرر دارند، خودداری کنیم. او می‌گوید شکر و چربی دشمن پوست و سلامت بخش‌های مختلف بدن‌اند. پس چرا به دست خودمان آنها را وارد بدنمان کنیم؟

انیستون مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان مصرف می‌کند. برای مثال، آووکادو از ستاره‌های رژیم غذایی اوست. قبل‌ترها همه فکر می‌کردند که آووکادو خیلی چرب و مضر است اما چربی این ماده غذایی ضرر ندارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی است.

زنجبیل هم از مواد موردعلاقه جنیفر به شمار می‌رود. البته چیزهای دیگری هم در رژیم غذایی‌ این هنرپیشه معروف وجود دارد که شاید برای عموم دسترسی و مصرفشان ساده نباشد؛ مثلا مارچوبه!

آب کرفس به‌جای قهوه

راز جوانی جنیفر انیستون در مصرف مواد غذایی مفید هم پیدا می‌شود. او مانند آدم‌های دیگر نیست که صبح‌ها یا در مواقع استراحت به سراغ چای و قهوه می‌روند. در عوض، انتخابی کم‌‌طرفدار ولی به‌شدت مغذی دارد. چه انتخابی؟ آب کرفس به‌جای نوشیدنی‌های دیگر.

البته خیلی‌ها آب کرفس را دوست ندارند اما رسیدن به هر چیز بهایی دارد. اگر می‌خواهید مانند جنیفر انیستون جوان بمانید، باید ترجیحات غذایی‌تان را هم عوض کنید. کرفس سرشار از ویتامین K است که برای گردش خون و کاهش سطح استرس مفید واقع می‌شود. جنیفر می‌گوید، کسی که در فضای هالیوود کار می‌کند حتما باید حواسش به کنترل استرس‌ها باشد.

نوشیدن آب کافی

یکی از مهم‌ترین رازهای پوست شفاف انیستون و تمام کسانی که صورتی درخشان دارند، همین مصرف آب کافی است. نوشیدن آب در طول روز مزایای فراوانی دارد که یکی از آنها داشتن پوستی پرآب و شاداب است.

مراقبت‌های ورزشی و کارهای دیگر انیستون چیست؟

سبک زندگی سالم راه داشتن بدنی بی‌درد و زیباست. جنیفر انیستون مثال خوبی از افرادی است که سبک زندگی سالمی دارند و با عادت‌های درست تن و روحشان را شاداب نگه می‌دارند.

استرس‌زُدایی روزانه

جنیفر ۲۰ دقیقه در صبح و ۲۰ دقیقه در شب به مدیتیشن‌کردن مشغول می‌شود. او همیشه قبل از خواب استرس‌ها را از خود دور می‌کند تا راحت‌تر بخوابد. خواب راحت هم راهی برای داشتن روانی سالم است و هم باعث می‌شود که پوست و موها زیباتر شوند.

جنیفر می‌گوید، حتی اگر شب‌ها هم زمانی برای مدیتیشن‌ نداشته باشد، صبح‌ها حتما این روتین روزانه را رعایت می‌کند. دورشدن از فضای پراسترس زندگی روزانه و کنارگذاشتن فضای مجازی برای دقایقی هم که شده، آثار بسیار خوبی روی روان و ظاهر می‌گذارند.

ورزش‌کردن

ورزش‌کردن مفید است‌؛ شکی هم در این موضوع نیست. جنیفر ورزش را به وظیفه‌ای مهم در زندگی‌اش بدل کرده و هیچ‌وقت آن را ترک نمی‌کند. راز جوانی جنیفر انیستون در داشتن همین سبک سالم زندگی است.

او ورزش می‌کند و اعتقاد دارد که گاهی باید خودش را با ورزش‌های متنوع‌تر به چالش بکشد. برای همین، علاوه بر روتین‌های همیشگی‌اش به ورزش‌هایی مانند بوکس هم توجه دارد.

جنیفر حسابی ورزش می‌کند: یوگا، رفتن به باشگاه و استفاده از وسایلی مانند تردمیل، دویدن و… . شاید ما امکانات و زمان کافی به اندازه او نداشته باشیم، اما دست‌کم می‌توانیم ۱۵ دقیقه در طول روز ورزش کنیم.

یکشنبه‌های تفریح و خانواده

در بحبوحه کار و برنامه‌های شخصی، جنیفر زمانی را برای استراحت و گذران وقت با خانواده هم اختصاص می‌دهد. یکشنبه‌ها در آمریکا تعطیل است. این روز برای انیستون، زمانی است که پاستاهای خوشمزه می‌پزد و در کنار اعضای خانواده اوقات می‌گذراند. وجود چنین برنامه‌ها و دلخوشی‌هایی هم در سلامت جسم و روان نقش مهمی دارند.

آرایش مینیمالیستی

آرایش ساده جنیفر انیستون
آرایش مینیمالیستی جنیفر انیستون

راز جوانی جنیفر انیستون فقط در روتین‌های منظم ورزشی و تغذیه‌ای نیست. او می‌داند که چطور ظاهری جوان داشته باشد که همیشه آراسته و دوست‌داشتنی به نظر برسد. او در آرایش موها و صورت اغراق نمی‌کند و همیشه روشی مینیمال برای این کار دارد.

منظور از آرایش مینیمال چیست؟ یعنی سعی دارد که اصول آرایش کلاسیک را به شکلی مدرن روی صورت و موهایش پیاده‌سازی کند. برای مثال، رژ لب‌هایی صورتی و به رنگ نود استفاده می‌کند؛ رنگی که شبیه رنگ طبیعی لب است. کمی رژگونه و ریمل چشم هم استفاده می‌کند و تمام! آرایش زیاد هم سن‌وسال را زیادتر از واقعیت نشان می‌دهد و هم پوست را خراب می‌کند.


حتما بخوانید: رنگ‌های نود در آرایش و استایل؛ جذاب، شیک و بروز باشید

موهایی به دور از حرارت

جنیفر همیشه موهایش را هایلایت می‌کند و مدل موهایش هم بلند و لایه‌لایه است. او می‌گوید چنین مدلی باعث می‌شود که کمتر نیاز به استفاده از سشوار و اتوهای مو داشته باشد.

دور نگه‌داشتن موها از حرارت رمز مهم حفظ سلامت آنهاست. البته جنیفر از ماسک‌های موی مناسب هم هفته‌ای یک‌بار بهره‌مند می‌شود. در واقع، رمز سلامت موهای بلند و پرپشت انیستون در همین مراقبت‌هاست. البته باید قبول کنیم که مقوله مو تاحد زیادی در گروی ژنتیک هم هست. ولی با رعایت نکاتی که گفته شد، به‌طور کلی، موها سالم‌تر می‌مانند.

پرفروش‌ترین انواع ماسک مو

نکات کلیدی درباره رمز و راز جوانی جنیفر انیستون

  • جنیفر انیستون به پوست و موهایش اهمیت می‌دهد و روتینی مخصوص برای رسیدگی به آنها دارد.
  • او ورزش می‌کند و نمی‌گذارد که بدنش دچار اضافه‌وزن و بی‌تحرکی شود.
  • این بازیگر معروف به استرس‌زدایی روانش توجه دارد و بخشی از روز را به مدیتیشن می‌گذراند.
  • گذران وقت با خانواده و انجام کارهای مفرحی که شادش می‌کند هم بخشی از برنامه هفتگی‌اش را تشکیل می‌دهد.

در ادامه می‌خواهیم مروری بر استایل و ظاهر انیستون در طی سال‌های مختلف داشته باشیم تا به شما نشان بدهیم که چقدر ظاهر سالم و جوانش را خوب حفظ کرده است.

سال ۱۹۹۰ میلادی

راز جوانی جنیفر انیستون
جنیفر در نخستین حضورهایش در دنیای تصویر

انیستون کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۹۰ میلادی شروع کرد. در تصویر جنیفری را می‌بینید که به‌شدت جوان است و اگرچه با سال‌های کنونی‌اش فرق دارد اما زیبایی و جوانی حفظ‌شده از آن دوران در استایل و ظاهر این روزها از دست نرفته است.

سال ۱۹۹۴ میلادی

جنیفر انیستون در سریال فرندز
جنیفر انیستون در سریال فرندز

زندگی جنیفر با حضور در نقش ریچل در سریال موفق فرندز برای همیشه تغییر کرد. او در این سریال در اوج جوانی و زیبایی‌ بوده است. اما همچنان فاصله قیافه کنونی‌اش از آن روزها چندان زیاد نیست.

سال ۲۰۰۵ میلادی

رمز جوانی جنیفر انیستون
جنیفر انیستون در کنار همسر سابقش، برد پیت

در این سال‌ها، برد پیت و جنیفر انیستون که زوج معروف هالیوود بودند، از هم جدا شدند. استایل و صورت جنیفر در آن سال‌ها هم مانند روزهای فعلی شاداب و جذاب بوده است.

سال ۲۰۱۲ میلادی

جنیفر انیستون
انیستون در کنار ستاره‌اش در هالیوود

در سال ۲۰۱۲ میلادی به انیستون ستاره‌ای در هالیوود اعطا شد. هنرپیشه‌ها و چهره‌های معروف به پاس فعالیت و حضور هنری‌شان از سوی هالیوود ستاره‌هایی دریافت می‌کنند. جنیفر هم یکی از این ستاره‌ها دارد.

سال ۲۰۱۹ میلادی

جنیفر انیستون در سریال مورنینگ شو
جنیفر انیستون در سریال مورنینگ شو

جنیفر علاوه بر حفظ جوانی و شادابی ظاهری‌اش در طی سال‌ها، موفقیت در کارش را هم حفظ کرده است. او در سال ۲۰۱۹، در مجموعه‌ای به نام «شوی صبحگاهی» یا به قول خود فرنگی‌ها Morning show حاضر شد. این سریال موفق بود و دیدنش هم خالی از لطف نیست. استایل و ظاهر جنیفر هم همچنان قابل‌بحث و جذاب است.

سال ۲۰۲۰ میلادی

جنیفر انیستون و برد پیت
تصویری از انیستون و برد پیت در برنامه نمایشنامه‌خوانی آنلاین

در سال ۲۰۲۰، جنیفر با حضور هنرمندان دیگری از جمله برد پیت در برنامه‌ای مجازی ظاهر شدند و سعی کردند که با نمایشنامه‌خوانی برنامه‌ای جذاب بسازند که عواید آن برای کارهای خیر صرف می‌شد.

در آخر

مروری بر سبک زندگی جنیفر انیستون نشان می‌دهد که او تلفیقی از کارهای مفیدی را در زندگی‌اش انجام می‌دهد که هم برای روحش مفید هستند و هم برای جسمش. شاید بگویید که او هنرپیشه‌ای معروف و ثروتمند است و امکاناتی دارد که با امکانات آدم‌های دیگر از زمین تا آسمان فرق می‌کند.

البته ما این حرفتان را کاملا قبول داریم اما قبول نداریم که نمی‌توان از کارهای خوبش الهام گرفت. ورزش‌کردن، دوری از رژیم غذایی نامطلوب و پرهیز از استرس‌ها کارهایی هستند که همه ما می‌توانیم انجام بدهیم. نظرتان چیست؟


در ادامه بخوانید: راهنمای کامل انجام روتین روزانه پوست؛ برای انواع پوست + جدول
منبع prevention.com womenshealthmag.com/uk cosmopolitan.com/uk
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
۱ دیدگاه
  1. آنا سعیدیان می‌گوید

    عالی و بسیار با جزییات بود. تشکر از شما نویسنده گرامی.
    اگر میشود بررسی استایل کیم تهیونگ (kim taehyung) را هم بگذارید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.