بهترین کاپ‌های قاعدگی موجود در بازار ایران از نگاه خریداران

اینجا برایتان ۴ مدل کاپ قاعدگی  پرفروش موجود در بازار ایران را بررسی کرده‌ایم. با خواندن این مطلب می‌توانید برای خرید بهترین کاپ قاعدگی تصمیم بگیرید.

کاپ قاعدگی چیست؟

شاید برخی از افراد اولین بار باشد که نام این محصول به گوش‌شان می‌رسد و این امر خیلی عجیب و دور از انتظار نیست چرا که مدت زمان زیادی از ورود این کاپ‌ها به کشور و استفاده از آن‌ها نمی‌گذرد. اما بهتر است مانند سایر لوازم بهداشتی بانوان، قبل از خرید درباره آن‌ها اطلاعات داشته باشید. شاید استفاده از این کاپ برای همه خوشایند نباشد و تقریباً مثل انتخاب بین استفاده از پد بهداشتی و تامپون برای بانوان باشد. بهتر است ابتدا با ویژگی‌ها و حتی نحوه استفاده از این نوع محصولات آشنا شوید و پس از آن تصمیم بگیرید که برای استفاده از آن‌ها تمایل دارید یا خیر.


حتما بخوانید: همه چیز درباره کاپ قاعدگی؛ مزایا و معایب استفاده از آن که باید بدانید

مزایای کاپ قاعدگی

  • استفاده راحت و آسان
  • قابل شست‌وشو و قابل استفاده مجدد
  • صرفه‌جویی در هزینه در دوران قاعدگی
  • عدم نیاز به تعویض در بازه‌های کوتاه مدت در طول روز
  • رعایت بهداشت بیش‌تر
  • عدم نشتی و آلوده شدن لباس (در صورت استفاده صحیح)
  • پایین‌ترین درصد احتمال برای ایجاد عفونت
  • سهولت در انجام انواع ورزش حتی شنا

معیارهای منومد برای انتخاب بهترین کاپ قاعدگی

  • جنس مواد
  • حساسیت‌زا نبودن
  • کاربری آسان
  • قابل شست‌وشو بودن
  • میزان رضایت مصرف‌کنندگان

۱. کاپ قاعدگی لیوا فارما مدل ۲ سایز متوسط

لیوافارما

لیوا فارما برندی ایرانی است که در زمینه تولید محصولات بهداشتی نظیر کاپ‌های قاعدگی فعالیت دارد. کاپ از جنس سیلیکون پزشکی آلمانی تولید شده که فاقد لاتکس و BPA است. این نوع کاپ هیچ‌گونه حساسیت و التهابی در اثر استفاده ایجاد نمی‌کنند و افرادی که دارای واژن حساس هستند هم می‌توانند این محصول را مورد مصرف قرار دهند. کاپ مدل ۲ سایز متوسط داشته که طول آن ۷.۱ سانتی‌متر است. کاپ‌های قاعدگی بنابر مواد اولیه‌ای که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شوند از حدود ۶ ماه تا ۱۰ سال قابل استفاده هستند. کاپ لیوا فارما هم به دلیل کیفیت بسیار عالی‌ای که دارد تا حدود سال قابل مصرف است. لیوا فارما دارای ایزو ۱۳۴۸۵ و دارای ایزو ۱۰۹۹۳، گواهینامه بین‌المللی زیست سازگاری محصول و همین‌طور دارای مجوز اداره تجهیزات پزشکی است. این مجوزها کاپ قاعدگی لیوا فارما را به محصولی مطمئن از نظر بهداشتی و آسان برای استفاده مبدل می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید کاپ‌های قاعدگی جاگزینی برای پدهای بهداشتی و تامپون هستند که از نظر اقتصادی هم بسیار مناسب محسوب می‌شوند چرا که با یک بار خرید، تا مدت‌های زیادی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بیش از ۲۳۰ نفر از کسانی که این کاپ را مصرف کرده‌اند، خرید آن را توصیه کرده‌اند.

لینک خرید این کاپ قاعدگی

۲. کاپ قاعدگی ملونا مدل ساقه‌ای سایز متوسط

ملونااین محصول آلمانی از پلیمر پزشکی و ضدحساسیت تهیه شده است که دارای تاییدیه FDA آمریکا و همین‌طور مجوز و تاییدیه اصالت و سلامت وزارت بهداشت ایران است. کاپ ملونا سایز متوسط است که هم برای خانم‌های زیر ۳۰ سال و هم بالای ۳۰ سال قابلیت استفاده دارد. طول کاپ ۴.۸ سانتی‌متر بوده و دارای پایه‌ای برای سهولت در استفاده است. کاپ قاعدگی ملونا را می‌توان شست و ضدعفونی کرد و توجه کنید که این کار را باید قبل و بعد از استفاده از کاپ انجام دهید. اگر به خوبی از کاپ مراقبت کنید تا حدود ۱۰ سال می‌توانید از آن استفاده کنید. کاملاً مشخص است که خرید کاپ‌های قاعدگی تا چه میزان در هزینه‌هایی که همیشه در زمان قاعدگی صرف می‌کنید، تفاوت ایجاد خواهد کرد. اگر از این کاپ به درستی استفاده کنید، از نشتی ترشحات بر روی لباس، حساسیت و عفونت و همین‌طور بوی نامطبوع بدن خلاص خواهید شد. کاپ‌های قاعدگی به سلامت محیط زیست هم کمک زیادی خواهند کرد.

بیش از ۱۶۰ نفر از خریداران، خرید و استفاده از این محصول را پیشنهاد داده‌اند.

لینک خرید این کاپ قاعدگی

۳. کاپ قاعدگی لونت شماره ۱

لونت

سایز این کاپ کوچک است و برای افراد زیر ۳۰ سال مناسب‌تر است. جنس کاپ قاعدگی لونت از سیلیکون مرغوب و پزشکی است که هیچ حساسیتی ایجاد نخواهد کرد. لونت شماره ۱ دارای پایه‌ای میله‌ای برای استفاده آسان است. کاپ لونت دارای یک کیسه داخل پکیج است که در صورت عدم استفاده از کاپ، می‌توانید آن را داخل کیسه قرار دهید تا در معرض آلودگی هم قرار نگیرد. اما این نکته را فراموش نکنید که پیش از هر بار استفاده باید کاپ را کاملاً استریل و ضدعفونی کنید.

بنابر گفته مصرف‌کنندگان، این محصول انعطاف بالایی دارد. سایز آن مناسب بوده و با آناتومی بدن کاملاً سازگاری دارد. کسانی که این کاپ را جایگزین پدهای بهداشتی کرده‌اند، از عملکرد آن کاملاً اعلام رضایت کرده‌اند.

لینک خرید این کاپ قاعدگی

۴. کاپ قاعدگی کاناک مدل ساقه‌ای سایز S

کاناک

کاپ قاعدگی کاناک سایز S یعنی کوچک است که حدود ۷ سانتی‌متر طول آن است. کاناک از جنس سیلیکون مرغوب و پزشکی ساخته شده و BPA Free است که فاقد هرگونه مواد  مضر و حساسیت‌زا برای بدن است. همچنین این کاپ دارای تاییدیه FDA آمریکا و تاییدیه وزارت بهداشت است که محصولی کاملاً بهداشتی و مطمئن محسوب می‌شود. کاپ قاعدگی کاناک دارای یک محفظه و همین‌طور یک کیسه است که در صورت عدم استفاده می‌توانید کاپ را درون هریک از آن‌ها قرار دهید. در این پکیج یک مسواک از جنس چوب بامبو هم قرار داده شده که با آن باید کاپ را تمیز کنید و بشویید. این محصول جایگزینی کاملاً مناسب برای پدهای بهداشتی و تامپون است و طراحی و انعطاف‌پذیری آن به صورتی است که درحین استفاده احساس ناراحتی نخواهید کرد. بین هر ۶ تا ۱۲ ساعت باید کاپ را تخلیه کرده، ضدعفونی کرده و مجدد استفاده کنید.

کاربران از مصرف این محصول رضایت داشته‌اند. بنابر گفته مصرف‌کنندگان، نشتی نداشته، استفاده آسانی دارد و محصولی کاملاً بهداشتی و جایگزینی فوق‌العاده است.

لینک خرید این کاپ قاعدگی

۵. کاپ قاعدگی لانوکاپ مدل ساقه‌ای سایز ۲

لانوکاپ

کاپ سایز ۲ و بزرگ لانوکاپ ۷ سانتی‌متر طول دارد و از جنس سیلیکون بهداشتی و پزشکی تولید شده است. این کاپ از نظر جنس و سایز کاملاً با آناتومی بدن مطابقت دارد فقط باید سایز مناسب با دهانه رحم خود را خریداری و مصرف کنید. دقت کنید که هر ۶ تا ۱۲ ساعت باید کاپ را تخلیه کرده و ضدعفونی کنید. برای شست‌وشوی کاپ از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید چرا که به بافت سیلیکونی آن لطمه می‌زند. بهترین روش برای شستن کاپ‌های قاعدگی قرار دادن آن‌ها در آب در حال جوش به مدت ۵ دقیقه و شستن آن‌ها با یک مسواک تمیز است. با استفاده از کاپ قاعدگی به راحتی می‌توانید انواع ورزش‌ها را در زمان قاعدگی و بدون نگرانی از نشت ترشحات، انجام دهید.

کاربرانی که از این محصول استفاده کرده‌اند کاملاً رضایت داشته و خرید آن را به دیگران هم توصیه کرده‌اند.

لینک خرید این کاپ قاعدگی

نتیجه‌گیری

استفاده از کاپ‌های قاعدگی هزینه بسیار کم‌تری نسبت به پدهای بهداشتی و تامپون دارند چرا که یک بار هزینه می‌کنید و تا حدود ۵ تا ۱۰ سال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر کاپ متناسب با سایز دهانه رحم خود را خریداری کنید، هم به راحتی با بدن شما سازگار خواهد بود و هم دیگر ترشحات زمان قاعدگی نشت نکرده و لباس شما را آلوده نخواهد کرد. این محصولات به هیچ‌وجه منجر به خشکی واژن نخواهند شد و اگر قبل و بعد از هر بار استفاده به خوبی آن‌ها را ضدعفونی کنید، دچار حساسیت و عفونت هم نخواهد شد. این کاپ‌ها از جنسی ساخته می‌شوند که کاملاً انعطاف‌پذیر و راحت هستند و قرارگرفتن آن‌ها در داخل بدن، احساس ناخوشایندی ایجاد نخواهد کرد؛ البته استفاده از کاپ‌های قاعدگی کاملاً سلیقه‌ای است و شما باید انتخاب کنید که از کدام نوع محصولات در زمان قاعدگی تمایل دارید استفاده کنید. نکته دیگری که وجود دارد این است که در هنگام دستشویی رفتن نیازی به خارج کردن کاپ از واژن نیست و تنها کاپ را در زمان تخلیه و شستن باید خارج کنید. حفظ بهداشت مهم‌ترین نکته‌ای است که در ارتباط با استفاده از کاپ‌های قاعدگی باید در نظر داشته باشید.


در ادامه بخوانید: آیا استفاده از سشوار واقعا برای موهایمان ضرر دارد؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.